Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä koet/koit suurimmaksi ongelmaksi/haasteeksi suhteessanne?

Nimimerkki
05.02.2016 |

Otsikossa tulikin jo kysymykseni. Toivon lyhyitä ja ytimekkäitä vastauksia. Kerrotko myös oletko mies vai nainen. Voit kertoa myös minkä asian kumppanisi kokee/koki haasteellisimmaksi suhteenne arjessa ja kanssakäymisessä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen pelaaminen. Istuu viikonloppuisin koneella esim. 11- 24. Välillä syö jotain tai katsoo ehkä leffan. Mutta ei tee mitään muuta.

Arkena istuu koneella klo 18-23.

Ja olet hänen kanssaan koska?

Jonkunlainen turvallisuudentunne, kai, että täällä on joku? Pelko uutta kohtaan? Laiskuus, tapa? En ole saanut potkituksi häntä ulos. Pitäisi laittaa asunto myyntiin ja etsiä uusi minulle ja lapsille.

Haha. Niin, sinussahan ei varmasti ole mitään vikaa? Onko kanssasi niin sietämätöntä, että mies pakenee pelailuun kun se on ainoa tapa kestää yhteiseloa sun kanssa?

Olen nainen. Omasta kokemuksesta pelailevat miehet pelaavat noin paljon ainoastaan, jos suhde on jo pitkään ollut sietämätön. Esim oma mieheni kertoi ex-vaimonsa valittaneen liiasta pelailusta. Ja kertoi myös pelanneensa paljon, koska johonkin oli pakko paeta sitä vaimon kamaluutta. Vaimolla oli myös omat ajanvietteensä ja harrastuksensa kyllä, mutta miehellä ei tietenkään ois saanut olla, vaan kaikki aika piti käyttää rahan tekemiseen tai lapsenhoitoon tai kotitöihin tai jonkun vaimon valitseman tv-sarjan katsomiseen.

Nykyään mies ei pelaa "liikaa". Sitäpaitsi paljon pelataan yhdessä, koska mä oon myös gamer. Ei meillä todellakaan pelata joka päivä tai edes joka viikko, ja kyllä mies saa ihan luvan kanssa pelata jos ja kun haluaa.

Katsokaa naiset peiliin välillä, ihan tosi. Kyllä siellä taustalla varmasti jotain on, miksi mies pakenee ylenpalttiseen pelailuun.

Ps. Olenpas kuullut, että miehen exän nykyinenkin pelailee aika paljon... kröhöm. Enkä ihmettele.

Hah :D Olen monta kertaa pyytänyt miestä etsimään asunnon. Muttei se ole ehtinyt kun sen aika menee pelaamiseen. Ja tottahan se on että pääseehän se aika helpolla tässä.

Vierailija
22/44 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei puhu. Saattaa mennä päivä ettei puhu mitään, jos en itsekään aloita keskustelua. Ei vain jostain syystä puhu. Ei missään nimessä puhu tunteista tai mistään syvällisestä. Asiat tulee yllätyksenä, kun ei ole aikaisemmin sanonut esim. menot, läheisten tapahtumat ja kaikki kuulumiset. Tästä on yritetty puhua, mutta kun mies ei puhu. Menee enemmän puhumattomaksi sitten. Itsellä ahdistaa. Ei aikaisemmin ole ollut näin puhumaton, vaikkakaan ei mikään lörpöttelijä koskaan.

Meillä samaa. Mä olen pohdiskelija ja höpöttelijä, mies ei puhuis mitään, jos mä en välillä "pakottais" istumaan alas ja juttelemaan. Tosin tuo ei ole meidän suurimpia ongelmia, mutta välillä on vaikea ymmärtää ja olen miettinyt, miten mä voisin joustaa esim.niillä hetkillä kun mulla hirveä tarve puhua ja toista väsyttäis tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pelaaminen. Istuu viikonloppuisin koneella esim. 11- 24. Välillä syö jotain tai katsoo ehkä leffan. Mutta ei tee mitään muuta.

Tuttua. Joku tuolla kyseli miksi katsella tuollaista, omalta osaltani rakkaus (tai sen rippeet) ja yltiöpositiiviset toiveet ja odotukset. Kai odotan jotain viimeistä pisaraa.

Vierailija
24/44 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olet hänen kanssaan koska?

Jonkunlainen turvallisuudentunne, kai, että täällä on joku? Pelko uutta kohtaan? Laiskuus, tapa? En ole saanut potkituksi häntä ulos. Pitäisi laittaa asunto myyntiin ja etsiä uusi minulle ja lapsille.

Haha. Niin, sinussahan ei varmasti ole mitään vikaa? Onko kanssasi niin sietämätöntä, että mies pakenee pelailuun kun se on ainoa tapa kestää yhteiseloa sun kanssa?

Olen nainen. Omasta kokemuksesta pelailevat miehet pelaavat noin paljon ainoastaan, jos suhde on jo pitkään ollut sietämätön. Esim oma mieheni kertoi ex-vaimonsa valittaneen liiasta pelailusta. Ja kertoi myös pelanneensa paljon, koska johonkin oli pakko paeta sitä vaimon kamaluutta. Vaimolla oli myös omat ajanvietteensä ja harrastuksensa kyllä, mutta miehellä ei tietenkään ois saanut olla, vaan kaikki aika piti käyttää rahan tekemiseen tai lapsenhoitoon tai kotitöihin tai jonkun vaimon valitseman tv-sarjan katsomiseen.

Nykyään mies ei pelaa "liikaa". Sitäpaitsi paljon pelataan yhdessä, koska mä oon myös gamer. Ei meillä todellakaan pelata joka päivä tai edes joka viikko, ja kyllä mies saa ihan luvan kanssa pelata jos ja kun haluaa.

Katsokaa naiset peiliin välillä, ihan tosi. Kyllä siellä taustalla varmasti jotain on, miksi mies pakenee ylenpalttiseen pelailuun.

Ps. Olenpas kuullut, että miehen exän nykyinenkin pelailee aika paljon... kröhöm. Enkä ihmettele.

Joo, kaksi narkkaria sopiikin paremmin yhteen, ongelma voi olla olematta ongelma, olosuhteilla on merkitystä. Viestisi oli muuten harvinaisen typerä, mutta etpä tuolla päällä sitä tule tajuamaan vaikka miten väännettäisiin. Selkeästi tunnet alemmuutta miehen exään nähden, muttet ehkä sitäkään tajua lapsi-kulta.

Vierailija
25/44 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen väkivaltaisuus suuttuessa. Olen miettinyt viitsiikö tässä pari kertaa vuodessa tulla fyysisesti pahoinpidellyksi, vaikka muuten "kaikki on hyvin". Sitä paitsi se on myös pelottavaa.

Vierailija
26/44 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen väkivaltaisuus suuttuessa. Olen miettinyt viitsiikö tässä pari kertaa vuodessa tulla fyysisesti pahoinpidellyksi, vaikka muuten "kaikki on hyvin". Sitä paitsi se on myös pelottavaa.

Hakekaapas apua.

Vierailija
27/44 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä suhteen isoin ongelma on mies. Miehen mielestä minä. Yhdessä olemme lasten takia, vielä jonkin aikaa.

Vierailija
28/44 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun riidat paisuu aivan mahdottomiksi.

Vierailija
29/44 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erot siisteyskäsityksessä ja kotitöiden jakaantumisessa. Mun näkökulmasta mies on saamaton ja välinpitämätön, miehen näkökulmasta mä olen varmaan se pikkuasioista nalkuttava akka. 

Ja ehkä seksi. Miehellä kovat halut ja kiinnostusta kaiken maailman sirkustemppuihin, itselleni taas riittäisi melko tavallinen seksi (ei kuitenkaan tylsä!) 3-4 kertaa viikossa.

Vierailija
30/44 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöystävä ei suostu eroamaan minusta, oon jo puol vuotta yrittäny päästä siitä eroon puhumalla sen kanns, kohta kai sitä joutuu pettämään...

Vierailija
31/44 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhemmat jäivät asumaan samaan taloon, toki eri puolelle...

maajussin morsian >30-v.

Vierailija
32/44 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu ex

Vierailija
33/44 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen yritys ja siitä johtuvat pitkät työpäivät 7 päivää viikossa ja taloudelliset ongelmat.

Vierailija
34/44 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärinymmärrykset, ihan selkee ykkönen. Ois helpottanu huomattavasti, jos ois tajunnu toisen ajattelevan asioita eri näkökulmasta ja syvyysasteella.

Vierailija
35/44 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa vapaata suhdetta. Minä en oikeasti halua. Mies siis tapailee muitakin seksin ym. merkeissä toisinaan vielä kahden vuoden jälkeenkin. Minä rakastan häntä.

Vierailija
36/44 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tila. Minä tarvitsen omia harrastuksia, ystäviä, omia menoja ja omaa rauhaa välillä puuhailla tai laiskotella. Mies haluaisi olla kyljessä kiinni 24/7. olemme olleet pari vuotta yhdessä. Jarruttelen yhteen muuttoa tämän takia. Hän myös haluaa tietää pitkin päivää missä olen, ja murjottaa jos lähden vaikka työmatkalle päivän aikana tai en ole vastannut viesteihin muutamaan tuntiin. Mistä tämä voi johtua?

Kaikki muut asiat on kunnossa.

Vierailija
37/44 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tyttöystävä ei suostu eroamaan minusta, oon jo puol vuotta yrittäny päästä siitä eroon puhumalla sen kanns, kohta kai sitä joutuu pettämään...

En ole tiennytkään, että eroamiseen tarvitaan toisen osapuolen suostumus.

Vierailija
38/44 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haasteet ja ongelmat on ihan omassa itsessäni, sitten kun välillä tarpeeksi itseensä käpertyy ei aina osaa ajatella toisen kannalta asioita ja tulee yhteenottoja.

Nainen.

Vierailija
39/44 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma tila. Minä tarvitsen omia harrastuksia, ystäviä, omia menoja ja omaa rauhaa välillä puuhailla tai laiskotella. Mies haluaisi olla kyljessä kiinni 24/7. olemme olleet pari vuotta yhdessä. Jarruttelen yhteen muuttoa tämän takia. Hän myös haluaa tietää pitkin päivää missä olen, ja murjottaa jos lähden vaikka työmatkalle päivän aikana tai en ole vastannut viesteihin muutamaan tuntiin. Mistä tämä voi johtua?

Kaikki muut asiat on kunnossa.

Meillä on vähän sama juttu, mutta toisinpäin. Näin muutaman vuoden jälkeen olen sitä mieltä, että ei ehkä olisi kannattanut muuttaa yhteen ollenkaan. Toisaalta muutto erilleen tuntuu aika radikaalilta ja askeleelta taaksepäin. Toisaalta, minä olen (liian) mustasukkainen ja mies taas kykenemätön ilmoittelemaan menoistaan, mikä taas ei lujita luottamusta ainakaan. Kyllä, käyn terapiassa. Alkaa vaan tuntua, ettei yksilöterapia enää riitä, kun koko ajan on riitoja samoista aiheista, eikä ratkaisua löydy.

Vierailija
40/44 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous. Molemmat olemme yrittäjiä, ja oma alani on lähtenyt laskuun enkä pysty osallistua kodin rahapuoleen yhtä hyvin kuin mieheni, tähän asti siis menty 50/50 jaolla. Tämä ottaa itsetunnon päälle koska en ole koskaan ollut kenenkään elätettävänä. Olen tästä usein pahalla päällä ja se kuormittaa tietysti suhdetta. Mies on ollut ihana ja ymmärtäväinen ja yrittää muistutella että tilanne on vain tilapäinen.