Eiks oo ihan turhaa toimittaa kiusattuja johonkin traumaterapioihin
samalla kun kiusaamisen annetaan aina vaan jatkua. Kiusaajat sais toimittaa ammattiauttajien puheille, hiipuis vähän sen homman glooria kun sitä pidettäisiin huolestuttavana oireena psyykkisistä ongelmista. Miksi henkinen pahoinvointi on sairasta mutta aggressiivisuus ja muiden vahingoittaminen ei?
Kommentit (5)
Ei ole turhaa.
Jo tapahtuneet vauriot eivät sillä parane, että kiusattujen hoito lopetetaan.
Mun teinityttö käy terapiassa koulukiusaamisen takia ja olen kyllä todella kiitollinen, että hän saa käydä siellä. Nyt alkaa jo valoa näkyä tunnelin päässä.
Silloin kun on omanarvontunto kohdillaan ei tarvitse pönkittää egoaan alentamalla muita. Eli tottakai kiusaajille pitäisi olla oma terapia. Ei se silti tarkoita etteikö kiusattujen pitäisi käydä terapiassa, muutenhan voi jäädä traumoja. Sen vaan sanon, että nykypäivänä tuo kiusaaminen on mennyt ihan uusiin ulottuvuuksiin kun esim. kouluissa on viety opettajilta kaikki oikeudet ja vanhemmat haluavat olla enemmän kavereita kuin kasvattajia lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun on omanarvontunto kohdillaan ei tarvitse pönkittää egoaan alentamalla muita. Eli tottakai kiusaajille pitäisi olla oma terapia. Ei se silti tarkoita etteikö kiusattujen pitäisi käydä terapiassa, muutenhan voi jäädä traumoja. Sen vaan sanon, että nykypäivänä tuo kiusaaminen on mennyt ihan uusiin ulottuvuuksiin kun esim. kouluissa on viety opettajilta kaikki oikeudet ja vanhemmat haluavat olla enemmän kavereita kuin kasvattajia lapsilleen.
Totta! kotona se kuri annetaan ja huonosta käytöksesta rankaistaan. Oma 6v sanoi tuossa taannoin riita tilanteessa että ei ole enää mun kaveri :D sanoin vain että ei ole tarkoituskaan olla vaan minun kuuluu olla se joka opettaa säännöt elämään.
Tuo on totta. Itsekin koulukiusattuna jouduin käymään säännöllisesti psykologilla ja kuraattorilla, minulle ehdotettiin jopa lääkitystä, koska olin koulussa niin ujo. Välitunnilla joku kouluavustaja tuli painostamaan, että mene nyt vain puhumaan jollekin mukavalle tytölle, kun olet aina yksin... Yksinolo nähtiin ongelmana ja siitä soiteltiin kotiin usein. Kiusaajille, jotka haukkuivat ja syrjivät minua joka päivä ei tarjottu mitään "apua".