kuinka käskette vieraat käsipesulle teille tullessaan?
haluan, että jokainen käy ne räpylänsä pesemässä.... miten??
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
haluan nimittäin, että ihan jokainen, joka meille tulee, pesee kädet sisääntullessaan. en halua kaikenmaailman basiliskoja, mitä tulee vieraiden mukana kaupoista ym.
-ap
No miten sinä voit käydä esim.kaupassa? Mieti miten ne iskee sinuun kiinni ennen kuin ehdit käsien pesulle 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
haluan nimittäin, että ihan jokainen, joka meille tulee, pesee kädet sisääntullessaan. en halua kaikenmaailman basiliskoja, mitä tulee vieraiden mukana kaupoista ym.
-ap
No miten sinä voit käydä esim.kaupassa? Mieti miten ne iskee sinuun kiinni ennen kuin ehdit käsien pesulle 😂😂
Olitpas nokkela.
En käske enkä kehota. Luotan siihen että aikuiset ja sivistyneet ihmiset osaavat käydä pesemässä kätensä oma-aloitteisesti, jos ne ovat likaiset. Eteisen lipaston päällä on myös käsidesiä, jota saa käyttää. Itse käytän sitä kun tulen ulkoa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
-ap
Mielestäni asian voi ilmaista juuri noin. Että käyttehän pesemässä kädet ennen kahvipöytään siirtymistä, kun ulkoa tulee kuitenkin kaikenlaisia pöpöjä käsiin. Niin kuin tuleekin, kosketellaan kuitenkin kaupan ostoskärryjä, bussin tankoja ja ovenkahvoja joita muut esim. flunssa- tai vatsatautipöpöjen kantajat ovat aikaisemmin koskeneet.
Itse en vaadi sellaista vierailta, enkä itse pese käsiä heti kotiin tullessa, koska mielestäni niitä tulee pestyä pitkin päivää riittävästi. Kerran oli hämmentävä tilanne, kun tuli vieraampi ihminen käymään(miehen tuttu, en ollut koskaan tavannut), hän ensin kätteli meitä molempia ja meni sen jälkeen pesemään kädet.
Tuli sellainen fiilis, että me olemme jotenkin likaisia :D Jos taas vieraalla on tapana pestä kädet aina tullessa ulkoa sisälle, se pitäisi tehdä ennen kuin koskee pöpöisillä käsillä muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, mulla ei ole tullut edes mieleen pestä käsiä kylään (tai omaan kotiinkaan) mennessä. Pesen kädet vessakäynnin jälkeen ja joskus jos muistan niin ennen syömistä :D Kipeänä en ole ollut ainakaan viimeiseen 10 vuoteen jos ei kahta pikkunuhaa lasketa.
:) Oota kun saat noron itsellesi. Sen jälkeen peset kyllä kädet aina kun tulet kotiin.
Kasvojen koskettekin tietoinen lopettaminen toimii paljon paremmin kuin käsienpesu. Mitä se käsienpesu kotiin mennessä auttaa jos siihen mennessä on lääpitty ne ruokaostospaketit ja -kassit, takin hihat, lompakot, avaimet, ovenkahvat ja viety ne mikrobit suuhun (ei ne sieltä käsistä läpi imeydy), sitten pestään kädet ja lääpitään uudestaan ne edellä mainitut tavarat.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku perusterve ihminen ehdottaisi tai jopa käskisi minua kyläpaikassa käsipesulle, pyyhkisin varmaankin takamukseni siihen käsipyyhkeeseen ja kävelisin ulos moisesta paikasta. Ja olisi tasan viimeinen kerta kun moisten ihmisten kanssa suostuisin edes keskustelemaan.
Toivottavasti olet myös kertonut etukäteen kaikille tutuillesi, että koet kohteliaan pyynnön noudattaa alkeellista hygieniaa henkilökohtaisena loukkauksena. Etteivät erehdy kutsumaan tuollaista tautipesäkettä kotiinsa.
Kättelen kaikki läpi ja sanon että minulla oli juuri muna kädessä kun te tulitte.