Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka käskette vieraat käsipesulle teille tullessaan?

Vierailija
05.02.2016 |

haluan, että jokainen käy ne räpylänsä pesemässä.... miten??

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon vaan suoraan kaikille jo eteisessä, että käykäähän ensin pesemässä kätenne ja osoitan veskin ovea. 

Tämä. Kaikenlainen kierteleminen on ärsyttävää. Sanoo suoraan jos jotain haluaa ja kaikki pääsee helpommalla.

Vierailija
22/47 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala miten bakteerikammoista porukkaa täällä on. Ihan oikeastikko olette sitä mieltä, että on ok pyytää vieraita pesemään kädet, kun tulevat teille kylään? Miksi te edes pyydätte vieraita. Eikö ole parempi istua siellä puhtauskuplassa ihan oman perheen kesken jynssäämässä niitä käsiä.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä! En pese usein itsekään käsiä,joskus satun muistamaan tai tuntuu siltä. Ei silti sairastettu yhtään enempää. Päinvastoin. Kerran vuoteen ehkä on joku flunssa. Daapadaa, porukat on ihan kummallisia.

Vauvojen kanssa kyllä ymmärrän hyvinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei suoraan kehtaa sanoa niin toteaa, että vieraspyyhe on se valkoinen käsipyyhe.

Tai antaa käsipyyhkeen suoraan vieraan käteen ja toteaa, että tässä puhdas käsipyyhe.

Vierailija
24/47 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napsautan kantapäät yhteen nostan selkäni suoraksi samalla kopautan ratsuraipalla reiteeni ja komennan "  Asento! Kädet peskää kätenne heti! Lepo! ASENTO! Suorita käsienpesu! " . Sitten korjaan monokkelini ja koppalakkini asennon.

Vierailija
25/47 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vessassa kaksi pyyhettä ja olen laittanut niiden yläpuolelle dyno-tarralla tekstit "Vieras" ja "Puhdas". Aina vieraat pesee kätensä ja puuhkii "Puhtaaseen", (jolla sitten pyyhin ja kuivaan "arabialaisen valtaistuimen").

Vierailija
26/47 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pesisin ne kädet, sitten kävisin vessassa ja kaivaisin nenää. Enkä tulisi toiste. En kaipaa niuhoja elämääni.

Eri asia sitten jos ihan vastasyntynyttä tai jotain syöpäsairasta käy tervehtimässä.

Vierailija
27/47 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tarvitse pestä, jos itse ei halua. 

En sairasta flunssaa edes viidessä vuodessa. Että ihan ihme hysteriaa. 

Vierailija
28/47 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehotan myös miespuolisia vieraita pesemään peniksen. Jos myöhemmin illalla menee suihinottamiseksi.

Vierailija
29/47 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno idea. JOS kävisin teillä pesisin kädet myös lähtiessä. Lisäksi pyytäisin käsidesiä ja isäntäväkeä avaamaan oven, ettei bakteerit tartu kahvasta.

Vierailija
30/47 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin kättelyn jälkeen pesemässä kädet uudellen ja potkisin ovet auki, ettei tarvitse kahvoihin koskea.

Vierailija
31/47 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsken? Käskeminen on lapsia varten. Kyllä vieraani pesee kätensä automaattisesti kun tulevat vierailulle.

Vierailija
32/47 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mulla ei ole tullut edes mieleen pestä käsiä kylään (tai omaan kotiinkaan) mennessä. Pesen kädet vessakäynnin jälkeen ja joskus jos muistan niin ennen syömistä :D Kipeänä en ole ollut ainakaan viimeiseen 10 vuoteen jos ei kahta pikkunuhaa lasketa.

Vierailija
33/47 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa elää juuri noin, niin saa vastustuskykynsä lähelle nollaa.

Tai sitten vähentää kihomatotartuntoja ja norovirusta ym.

Tiedät kai, että jos maailmassa jokainen ihminen huolehtisi käsihygieniasta, niin kihomadot kuolisivat sukupuuttoon kahdessa kuukaudessa.

Mutta kun ihmiset eivät edes Suomessa osaa pestä käsiään, niin kihomadot leviävät ja ovat oikea riesa.

Vierailija
34/47 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, mulla ei ole tullut edes mieleen pestä käsiä kylään (tai omaan kotiinkaan) mennessä. Pesen kädet vessakäynnin jälkeen ja joskus jos muistan niin ennen syömistä :D Kipeänä en ole ollut ainakaan viimeiseen 10 vuoteen jos ei kahta pikkunuhaa lasketa.

:) Oota kun saat noron itsellesi. Sen jälkeen peset kyllä kädet aina kun tulet kotiin.

Vierailija
35/47 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku perusterve ihminen ehdottaisi tai jopa käskisi minua kyläpaikassa käsipesulle, pyyhkisin varmaankin takamukseni siihen käsipyyhkeeseen ja kävelisin ulos moisesta paikasta. Ja olisi tasan viimeinen kerta kun moisten ihmisten kanssa suostuisin edes keskustelemaan.

Vierailija
36/47 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollet olisi tullut Suomeen koskaan. Ja kirjoittaisit sitten kun olet opetellut kirjoittamaan.

Vierailija
37/47 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haluan nimittäin, että ihan jokainen, joka meille tulee, pesee kädet sisääntullessaan. en halua kaikenmaailman basiliskoja, mitä tulee vieraiden mukana kaupoista ym.

-ap

Kannattaa elää juuri noin, niin saa vastustuskykynsä lähelle nollaa.

Ei sitä vastustuskykyä huonolla käsihygienalla paranneta. Nuo asiat eivät liity toisiinsa.

Vierailija
38/47 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:) Oota kun saat noron itsellesi. Sen jälkeen peset kyllä kädet aina kun tulet kotiin.

Noro voi tarttua ihan milloin tahansa vaikka ihminen olisi jo ns. terve.  Kosketat ovenkahvaa, porraskaidetta jota noron sairastunut ihminen on koskettanut. Sitten sinulla on ihana noro! :)

Helppo ehkäistä pese kädet kunnolla.

Vierailija
39/47 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

haluan, että jokainen käy ne räpylänsä pesemässä.... miten??

Kokeile seuraavaa: sanot ystävällisesti, että toivot vieraiden pesevän kätensä saippualla ja lämpimällä vedessä ws:ssä. Voit lisäksi osoittaa mihin olet laittanut heitä varten puhtaan pyyhkeen. 

Vierailija
40/47 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku perusterve ihminen ehdottaisi tai jopa käskisi minua kyläpaikassa käsipesulle, pyyhkisin varmaankin takamukseni siihen käsipyyhkeeseen ja kävelisin ulos moisesta paikasta. Ja olisi tasan viimeinen kerta kun moisten ihmisten kanssa suostuisin edes keskustelemaan.

MIksi? Etkö pese käsiä kun tulet kaupungilta kotiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän