Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kotona tehtävä vaihdevuositesti luotettava?

Vierailija
05.02.2016 |

Sillä vaan, kun ehkäisyneuvolan terkkari ei ollut halukas laittamaan minulle labralähetettä, niin aattelin ostaa kotitestin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä vaan, kun ehkäisyneuvolan terkkari ei ollut halukas laittamaan minulle labralähetettä, niin aattelin ostaa kotitestin.

Mä ostin vaihdevuositestin verkkokaupasta. tuolta lisätietoja vaihdevuositesti.fi. Paketissa oli 2 testiä jotta sen voi vahvistaa toisellakin kerralla. negaa näytti :) mutta kävin myöhemmin muiden syiden takia labrassa ja sama tulos tuli sieltäkin. 

t. Nega :)

Vierailija
2/18 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuota testiä tarvitaan? Minulla jo vaihdevuodet meneillään eikä niitä ole missään vaiheessa testattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole riittävän luotettava. Tuo raja-arvo 25 on sellainen että ovulaation aikana ylittyy hedelmällisessäkin iässä, siksi toisto viikon kuluttua. Jos molemmat "positiiviset" on vaihdevuodet.

Vierailija
4/18 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas. Onko tollanenkin testi olemassa? Juu, kyllä nää vaivat huomaa ilman mitään testejä:)

Vierailija
5/18 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako testi huomioon esivaihdevuodet? 

Vierailija
6/18 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas. Onko tollanenkin testi olemassa? Juu, kyllä nää vaivat huomaa ilman mitään testejä:)

Ei niitä  välttämättä huomaa.

Vierailija
7/18 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko tehneet! Mikä ikä ja tulos!?

Vierailija
8/18 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonimäärät vaihtelee jopa saman päivän sisällä, joten testin tulos on erittäin epävarma, lähinnä nopan heittoa. Siksi näitä testejä ei yleensä lääkäri määrääkään. Jos ei ole oireita, ei tarvitse mitään hoitoa. Jos on oireita, ei se testin tulos niitä poista suuntaan tai toiseen. Käypähoitokin taitaa sanoa että korvaushoito harkitaan oireiden mukaan, ei minkään arvojen. 

Vierailija
9/18 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki oireet,Prismasta ostin testin ja plussaa se näytti. Tosin luontais tuotteista ei ole apua oireisiin.

Vierailija
10/18 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivathan ne oireet johtua esivaihdevuosistakin tai jostain ihan muusta. Vai tarkoitatko kuukautisten poisjääntiä? Se toki on merkki vaihdevuosista.

Vierailija
11/18 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdevuodet huomaa kyllä olosta :( Jos tää on tätä seuraavat 8-10 vuotta niin...

Vierailija
12/18 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vaihdevuodet huomaa ilman testiäkin.

Vierailija
13/18 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaattivaihdevuositestissä varmaan testataan onko PRND12 -oireita...

Vierailija
14/18 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaikki oireet,Prismasta ostin testin ja plussaa se näytti. Tosin luontais tuotteista ei ole apua oireisiin.

Mitä hyötyä sinulle on siitä tiedosta, että nyt on vaihdevuodet?

Itse sain lääkäriltä lääkityksen vaihdevuosiin. Mitään testejä ei tehty.

Vierailija
15/18 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä mittauttamassa yksityisellä klinikalla, muistaakseni vaihevuosimittauksia oli myös tarjolla. Eivät ole nykyään kalliita nuo yksityistenkään labrapalvelut.

Vierailija
16/18 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä mittauttamassa yksityisellä klinikalla, muistaakseni vaihevuosimittauksia oli myös tarjolla. Eivät ole nykyään kalliita nuo yksityistenkään labrapalvelut.

Miksi kannattaa? Auttaako se oireisiin, jos niitä on? Tai jos ei ole, mitä teet tuloksella? 

Vierailija
17/18 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kannattaa? Auttaako se oireisiin, jos niitä on? Tai jos ei ole, mitä teet tuloksella? 

Voi ottaa sitten uudestaan yhteyttä lääkäriin jos on tarvetta ja kertoa että hankki testit omatoimisesti.

Vierailija
18/18 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdevuosien alettua oireet ovat vielä epäselviä ja häilyviä, silloin voisi tehdä testin ihan hyvin. Kun kunnon vaihtarioireet iskevät päälle yöhikoiluineen, ei ole enää epäselvää mikä vaivaa. Minulta gynekologi ultrasi munasarjat ja ne vastasivat oireita. Mitään verikokeita tai muita testejä ei tarvittu.