Onko kotona tehtävä vaihdevuositesti luotettava?
Sillä vaan, kun ehkäisyneuvolan terkkari ei ollut halukas laittamaan minulle labralähetettä, niin aattelin ostaa kotitestin.
Kommentit (18)
Mihin tuota testiä tarvitaan? Minulla jo vaihdevuodet meneillään eikä niitä ole missään vaiheessa testattu.
Eiköhän se ole riittävän luotettava. Tuo raja-arvo 25 on sellainen että ovulaation aikana ylittyy hedelmällisessäkin iässä, siksi toisto viikon kuluttua. Jos molemmat "positiiviset" on vaihdevuodet.
Voi jestas. Onko tollanenkin testi olemassa? Juu, kyllä nää vaivat huomaa ilman mitään testejä:)
Ottaako testi huomioon esivaihdevuodet?
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas. Onko tollanenkin testi olemassa? Juu, kyllä nää vaivat huomaa ilman mitään testejä:)
Ei niitä välttämättä huomaa.
Ootteko tehneet! Mikä ikä ja tulos!?
Hormonimäärät vaihtelee jopa saman päivän sisällä, joten testin tulos on erittäin epävarma, lähinnä nopan heittoa. Siksi näitä testejä ei yleensä lääkäri määrääkään. Jos ei ole oireita, ei tarvitse mitään hoitoa. Jos on oireita, ei se testin tulos niitä poista suuntaan tai toiseen. Käypähoitokin taitaa sanoa että korvaushoito harkitaan oireiden mukaan, ei minkään arvojen.
Mulla on kaikki oireet,Prismasta ostin testin ja plussaa se näytti. Tosin luontais tuotteista ei ole apua oireisiin.
Vierailija kirjoitti:
Voivathan ne oireet johtua esivaihdevuosistakin tai jostain ihan muusta. Vai tarkoitatko kuukautisten poisjääntiä? Se toki on merkki vaihdevuosista.
Esivaihdevuodet huomaa kyllä olosta :( Jos tää on tätä seuraavat 8-10 vuotta niin...
Kyllä ne vaihdevuodet huomaa ilman testiäkin.
Automaattivaihdevuositestissä varmaan testataan onko PRND12 -oireita...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaikki oireet,Prismasta ostin testin ja plussaa se näytti. Tosin luontais tuotteista ei ole apua oireisiin.
Mitä hyötyä sinulle on siitä tiedosta, että nyt on vaihdevuodet?
Itse sain lääkäriltä lääkityksen vaihdevuosiin. Mitään testejä ei tehty.
Kannattaa käydä mittauttamassa yksityisellä klinikalla, muistaakseni vaihevuosimittauksia oli myös tarjolla. Eivät ole nykyään kalliita nuo yksityistenkään labrapalvelut.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä mittauttamassa yksityisellä klinikalla, muistaakseni vaihevuosimittauksia oli myös tarjolla. Eivät ole nykyään kalliita nuo yksityistenkään labrapalvelut.
Miksi kannattaa? Auttaako se oireisiin, jos niitä on? Tai jos ei ole, mitä teet tuloksella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kannattaa? Auttaako se oireisiin, jos niitä on? Tai jos ei ole, mitä teet tuloksella?
Voi ottaa sitten uudestaan yhteyttä lääkäriin jos on tarvetta ja kertoa että hankki testit omatoimisesti.
Esivaihdevuosien alettua oireet ovat vielä epäselviä ja häilyviä, silloin voisi tehdä testin ihan hyvin. Kun kunnon vaihtarioireet iskevät päälle yöhikoiluineen, ei ole enää epäselvää mikä vaivaa. Minulta gynekologi ultrasi munasarjat ja ne vastasivat oireita. Mitään verikokeita tai muita testejä ei tarvittu.
Mä ostin vaihdevuositestin verkkokaupasta. tuolta lisätietoja vaihdevuositesti.fi. Paketissa oli 2 testiä jotta sen voi vahvistaa toisellakin kerralla. negaa näytti :) mutta kävin myöhemmin muiden syiden takia labrassa ja sama tulos tuli sieltäkin.
t. Nega :)