Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveä vauvakuume 16-vuotiaana

Vierailija
05.02.2016 |

Pakko kirjoittaa johonkin tästä! Mulla on ihan kamala vauvakuume ollut jo alle 10-vuotiaasta, aloin lukemaan Vauva- ja Meidän Perhe -lehtiä joskus 8-vuotiaana. Tykkään lukea lasten kehityksestä, kasvatuksesta, perheiden tilanteista yms. Olen ainut lapsi, joten sisaruksiakaan en ole päässyt koskaan hoivaamaan. Mulla on sukulaislapset, nyt 10-, 9-, 7- ja 5-vuotiaat, joita olen innolla hoitanut aina. Lisäksi mulle syntyy pian kummilapsi.
Vaikka hoivattavaa onkin, niin mikään ei kuitenkaan ole poistanut eikä oikein lievittänytkään sen oman lapsen kaipuuta. Olen nyt siis lukiossa, sen jälkeen lähden varmaan vuodeksi au pairiksi ja sitten jatkan yliopistoon. Eli mahdollisuus vauvan saantiin on mulla aikaisintaan 10 vuoden päästä tai jopa myöhemminkin. Ahdistaa, kun haluan sen lapsen niin kovasti, mutta tiedän, että lasten aika on vasta niin pitkän ajan päästä. Lastenvaateosastolla käyn aina hiplailemassa vaatetta sillä verukkeella että olisi mun tulevalle kummilapselle, mutta omalle lapselle mä niitä aina kuitenkin aina todellisuudessa katselen... :D Nimetkin on mulla jo valmiina ja kasvatusmetoditkin pitkälle mietitty. Auttaako tähän loppumattomaan vauvahaikailuun mikään?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 14 ja tunnen samoin! lapsen kaipuu ollu 9 vuotiaasta asti ja vauva /lapsiperhe lehtiä oon lukenu seitsemänvuotiaasta. Ja oon kiinnostunu jo ny kasvatuksesta yms. Kaipaan lasta elämääni

Vierailija
2/5 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaikutat oikeasti fiksulta nuorelta naiselta. Mulla itsellä oli vauvakuume sinua paljon vanhempana, mutta ymmärrän tuskasi hyvin. Siihen ei mulla auttanut mikään muu kuin lasten saaminen, joka on sun kannalta varmaan ei-toivottua kuultavaa, kun sinä et vielä voi lapsia hankkia. Mulla pienten lasten näkeminen vaan pahensi sitä kuumeilua... Voisiko lemmikki, koira tai kissa, auttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset, lapsien aika tulee sitten joskus! Itse hankin ensimmäisen lapseni 21-vuotiaana, saman syyn takia kuin te haluaisitte lapsen: vauvakuume. Haaveilin aina omasta lapsesta ja olin samalla tavalla suunnitellut kasvatusmetodit, nimet jne. Niistä suunnitelmista voin sanoa, että mieheni ei pitänyt suurimmasta osasta nimiehdotuksista, joten ne meni vähän penkin alle. Kasvatuksessa minulla on sama pohja kuin joskus ajattelin, mutta sekin on niiin paljon muuttunut! Ei elämää lapsien kanssa voi suunnitella etukäteen :)

Nyt minulla on kolme ihanaa lasta ja vaikka en luopuisi heistä mistään hinnasta niin voi, kumpa olisin hankkinut lapseni vähän myöhemmin! Halusin aina matkustaa maailman ympäri, mutta vauvakuume vei mennessään... Tiedän, että voin sen vielä joskus tehdä, kun lapseni ovat kotopesästä lentäneet!'

Lapsiani en kadu, en todellakaan! Elämäni on ihanaa! 

En ala kertomaan vauvakuumeen lievitykseen kuinka "rankkaa lapsen kanssa oikeasti on", sitä olette varmaan kuulleet liikaa... Mutta neuvon teitä unelmoimaan jostain muusta, matkustamisesta tai vaikkapa koirasta! Sitten myöhemmällä iällä miehen kanssa voitte aloittaa vauvakuumeilun!

Vierailija
4/5 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit aiheuttaa luonnollisesti "vauvakuumetta" biologisesti lisääntymisikäisille. Tässä yhteiskunnassa elävät naiset ja lapset tarvitsevat kuitenkin koulutusta ja fiksuja aikuisia vanhempia pärjätäkseen. Kun hankkii lapsen , voi vaikuttaa siihen millaisen elämänalun ja tuen hänelle pystyy antamaan. Kyse ei ole vain rahasta vaan ennen kaikkea henkisestä pääomasta.

Vierailija
5/5 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonit aiheuttaa luonnollisesti "vauvakuumetta" biologisesti lisääntymisikäisille. Tässä yhteiskunnassa elävät naiset ja lapset tarvitsevat kuitenkin koulutusta ja fiksuja aikuisia vanhempia pärjätäkseen. Kun hankkii lapsen , voi vaikuttaa siihen millaisen elämänalun ja tuen hänelle pystyy antamaan. Kyse ei ole vain rahasta vaan ennen kaikkea henkisestä pääomasta.

Erikoinen juttu muuten tuo vauvakuume nuorena. Kymmenen vanha harvemmin on biologisesti lisääntymisikäinen, mutta silti vauvakuume alkoi mullakin tuossa iässä nostaa päätään.