Saat tänään tietää, että sinulla on kuukausi elinaikaa. Mitä tekisit?
Itse sopisin välini mieheni/exäni kanssa, jonka kanssa on siis tauko ja mietimme, palaammeko yhteen. En enää kantaisi kaunaa mistään vaan haluaisin elää onnellisena hänen kanssaa viimeisen kuukauteni.
Kävisin juhlimassa, viettäisin aikaa sukulaisteni kanssa ja kyselisin vanhojen ystävien kuulumisia.
Ottaisin ehkä myös lainan ja lähtisin käymään New Yorkissa ;)
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosielämässä ihminen, joka oli kuolemassa reilun kuukauden päästä syöpään järjesteli raha-asiansa, paperit järjestykseen, esitti hautajaistoiveensa, neuvoi tulevalle leskelle ne asiat, jotka oli hoitanut, jotta arkipäivän elämä olisi helpompaa. Ja tämä oli erittäin arvokas asia leskelle ja lapsille kaiken surun keskellä.
Kerroin juuri esimerkin missä syöpään kuollut tuttuni makasi viimeisen kuukauden lataamossa ja viimeisestä 2 kk ensimmäisen sohvalla, kun ei pystynyt mihinkään. Ei syönyt kunnolla, ei kiinnostanut mikään. Karmeata oli kylässä katsella sitä sohvalla kuihtuvaa raatoa, pelkkä kuori enää ihmisestä. Sekö olisi järjestänyt asiansa?
Mun äiti oli tuosta välimaastosta eli kaikkea varmaan löytyy. Ollaanko nyt tyytyväisiä?
Ottaisin lomaa töistä, järjestäisin raha-asiat kuntoon ja uuden kodin lapselleni. Kertoisin salaa rakastamalleni naiselle tunteeni. Sopisin erimielisyydet sukulaisten ja ystävien kanssa. Lopun ajan vietäisin arkea lapsen kanssa, muisteltiin menneitä mukavia ja suunniteltsiin ihania asioita tulevaisuuteen. Niin, että lapselle jäisi unelmat ja merkitys tulevaisuudelle eikä murtuisi surun alle kun minä olisin poissa. Oltaisiin yhdessä, se olisi pääasia, viimeiset päivät.