Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te jotkut nauratte pienille painoille salilla?

Vierailija
04.02.2016 |

Jos tekee liikkeet teknisesti oikein ja esim. 3*(20-30) sarjaa minuutin tauoilla, niin kyllä tavallisella pulliaisella pienetkin painot tehoavat. Jos menee heti kylmiltään tekemään hauiksia, ojentajaa ja olkaa viidellä kilolla, niin luultavasti kyseessä on paha tekniikkavirhe. Urheiljat ovat erikseen. Kyllä niillä isoilla painoilla jaksaa tehdä, jos heittelee niitä painoja. Tarkoitan nyt meitä taviksia. Liian isot painot voivat juuri saada aikaan tekniikkavirheen, eli varsinkin alaspäin tullessa ei jarruteta yhtään. Mä olen nyt oppinut, että painoille naurajat eivät välttämättä hallitse hommaa ollenkaan itse.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä niitä muita siellä vahdi, tee treenis ja poistu. Anna muitten tehdä mitä lystää, treenata, ottaa selfieitä, nauraa muille. On se elämä vaikeaa jos sä muita mietit mitä muut tekee tai susta ajattelee.

Vierailija
2/11 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä niitä muita siellä vahdi, tee treenis ja poistu. Anna muitten tehdä mitä lystää, treenata, ottaa selfieitä, nauraa muille. On se elämä vaikeaa jos sä muita mietit mitä muut tekee tai susta ajattelee.

En minä sitä salilla murehdikaan. Vaan täällä av:lla jatkuvasti naureskellaan, kuinka tehotonta on tehdä pienillä painoilla. Itse asiassa jotkut liikkeet tehoavat oikein tehtynä vaikkei olisi painoja ollenkaan, esim. olka-hartia-liikkeet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen! Minulla on yksi kaveri, joka aina naureskelee kun kehonpainoharjoittelu ei tunnu yhtään missään ja se on ihan nynnyjen juttu. Ei raukka tajua, että tekee kaikki liikkeet ihan päin pyllyä. 

Vierailija
4/11 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan silloin kun vielä kävin salilla, kauan ennen tätä nykyvillitystä, ihmetelleeni niitä jotka tekivät suurilla painoilla muutaman riuhtaisun ja ei kun seuraavalle laitteelle. Tiedä sitten, ihmettelivätkö he kun itse tein pitkiä sarjoja pienillä painoilla.

Vierailija
5/11 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä naura painoille, en kenenkään ulkonäölle, koolle, suorituksille, voimakkuudelle tms. Mun mielestä hienoo, et kaikki uskaltaa tulla salille kuntoilee/treenaa parhansa mukaan. Parempihan se on kun maata kotona sohvalla katsoen Akin ja Ritan rakkausdieettiä? Aloituksen perusteella pakko kyllä sanoa, et ite tykkään treenata omilla maksimipainoilla ja tehdä sarjoissa 7-12 toistoa, mut tapansa kullakin.

Vierailija
6/11 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienille painoille nauraminen on säälittävää, mutta niin on myös tuo selitys :D

Vierailija
7/11 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myös vaarallista ottaa isot painot jostain ihme näyttämisen halusta. Mä odotin tänään vuoroa alataljaan ja tosi timmi ja lihaksikas tyttö teki 20 kilolla. Sen verran siinä katsoin, kun olin muut omat sarjat jo ohjelmastani tehnyt, joten jäin jonoon. Kysyin vielä luvan, saanko vähän katsoa hänen tekniikkaa, kun mulla tahtoo siinä olla ongelmia. Hän sitten vielä ystävällisesti antoi pari vinkkiä. 

Vierailija
8/11 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alataljassa etenkin näkee sellaista soutua, että huh huh. Soutulaite on erikseen siellä cardio-puolella. :p

Vierailija
9/11 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamen! Minulla on yksi kaveri, joka aina naureskelee kun kehonpainoharjoittelu ei tunnu yhtään missään ja se on ihan nynnyjen juttu. Ei raukka tajua, että tekee kaikki liikkeet ihan päin pyllyä. 

Anna kun arvaan, tuo kaverisi ei jaksa suorittaa yhtäkään oikeaa leuanvetoa? Suorilta käsiltä ilman heiluriliikettä, myötä- ja vastaotteella pitää pystyä tekemään. Leuanvetohan on eräs tehokkaimmista liikkeistä. Kyllä jokaisen pitäisi jaksaa nostaa oma painonsa.

Vierailija
10/11 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee pienillä painoilla, kannattaa tehdä sitten kunnolla pienillä ja kunmolla pitkää. En kauhean innostunut ole 30 sarjoista. Joko isommilla lyhyempiä tai pienillä satasen luokkaa olevia sarjoja. Molemmat tehoavat minulle.

Vierailija
11/11 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tekee pienillä painoilla, kannattaa tehdä sitten kunnolla pienillä ja kunmolla pitkää. En kauhean innostunut ole 30 sarjoista. Joko isommilla lyhyempiä tai pienillä satasen luokkaa olevia sarjoja. Molemmat tehoavat minulle.

No sehän riippuu täysin kokemuksesta. Ensin opetellaan kunnolla tekniikka ja sitten lisätään joko painoja tai toistojen määrää, mikä on nyt kelläkin tavoitteena.