Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan joutunut lapsen muksaisun tmv. takia päivystykseen?

Vierailija
04.02.2016 |

Tulipa vain mieleeni, että koskahan tulee jotain pahempia vammoja, kun lapsi poukkoilee ja mätkäisee jollain kättä pitemmällä.

Pari makiaa osumaa vältin jo tänään, mutta sitten lapsi heittäytyi sohvalla taaksepäin, takaraivo edellä mun otsaan. Ei onneksi nenään, mutta sattui silti pirusti. Nyt päätä särkee.
Lapsi itse ei ollut tällistä moineskaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa tuli hammas huulesta kokonaan läpi kun kolmivuotias tömäytti takaraivollaan ( vahingossa), joutuihan sen liimaamaan.

Vierailija
2/16 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua:) Sain takaraivosta nenään ja sit oli molemmat silmät mustana. En kehdannut mennä edes lääkäriin moisella panda lookilla. Äitiys on ihanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Veljentyttö 6kk oli mun sylissä kun sai hirveän itku- ja huuutokohtauksen ja alkoi heilua ja huitoa joka suuntaan. Lapsonen kumautti mua päällään suoraan nenään, kun vähän äkäisemmin liikehti. Piti mennä päivystykseen kun se verenvuoto ei meinannut lakata millään ja sattui ihan perkeleesti. Murtumahan se siellä.

Vierailija
4/16 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen vanhempi tietää sen pysäyttävän takaraivopamauksen. Siinä tulee äkkiä laskettua kymmeneen.

Vierailija
5/16 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaveilla on konttauskypärät, miehillä on kypärät joka hommaan erikseen. Miksi ei oo mammakypäriä? Tietenkin vois laittaa konttauskypärän miehen maalivahtikypärän sisään ja testata toimiiko.

Vierailija
6/16 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helv... Oikeesti hirvittää, kun noita tilanteita on niin usein. Ne pään kanssa moukaroimiset on pahimpia. Nenäänkin on osunut, mutta ei murtumaksi asti vielä. Kai. Ja mulla on osteoporoosi.

Poskeen tärähti kerran niin, että mietin nytkö se murtui. Tuli hetkeksi sellainen tunnoton kohta, ennen kuin kipu lähti leviämään.

Mä en oikeasti edes lapsena ole saanut näin paljon tällejä. Olo on kuin nyrkkeilysäkillä. Ja suurin osa tulee siitä lapsen normaalista vouhkaamisesta. Yleisesti ottaen lapsi on vieläpä rauhallinen!

Ap

Vierailija
7/16 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu päällä tullut sellaisia osumia, että rillit lentää vinoon ja tähtiä näkyy silmissä!

lisäksi esikoinen aikoinaan veti sormesta

Niin, että sattui ja kuului kova napsahdus. Oli ihan varma että sormi murtui !:O

en kuitenkaan lähtenyt iltaa viettämään päivystykseen..

Vierailija
8/16 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni oli lattialla  kyykyssä, minä hänen ylleen kumartuneena ja lapsi ponkaisi kiukkuisesti seisomaan. Pää osui mun alaleukaan, kaksi hammasta murtui.

Vierailija
9/16 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylkiluu murtui (röntgenkuvat otettiin päivystyksessä), kun makoilin sohvalla ja 3-vuotias hyppäsi sohvan selkänojalta päälleni. Ei halunnut satuttaa, vähän vain "riehua" äidin kanssa :( Sama tyttö konttasi alle vuoden ikäisenä yöllä pääni yli (nukkui yöllä vieressäni, enkä herännyt kun lähti liikkeelle) ja ponkaisi kantapäällä tai polvella silmääni. Kävin näyttämässä lekurille seuraavana päivänä...

Vierailija
10/16 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä tutuille. Lapsen päiväkotikuvassa on isänsä hampaanjäljet otsassa. Mies itse oli pilliruokinnalla viikon...

Itse olen ollut samaisen lapsen takia 2 viikkoa sormi paketissa. Paukautti vessanoven kiinni ja pam.

Nyt poika on jo aikuisuuden kynnyksellä, superrauhallinen, komea, mutta täynnä arpia.

Vierailija
11/16 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä tutuille. Lapsen päiväkotikuvassa on isänsä hampaanjäljet otsassa. Mies itse oli pilliruokinnalla viikon...

Itse olen ollut samaisen lapsen takia 2 viikkoa sormi paketissa. Paukautti vessanoven kiinni ja pam.

Nyt poika on jo aikuisuuden kynnyksellä, superrauhallinen, komea, mutta täynnä arpia.

Hitto! Unohdin, että samainen umpiluupää on aiheuttanut kummallekin mummolleen mustan silmän.

Vierailija
12/16 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä Laitelan Liisalla tuli muistinmenetys kun lapsi muksaisi kumoon.

Vierailija
13/16 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa oon huomenna menossa paikkauttamaan lohjennutta hammasta.

Saattoi tulla siitä, kun poika pomppasi alakautta leukaan. Kieli ei onneksi jäänyt hampaiden väliin.

Vierailija
14/16 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö tapasi noin 10-12 kk:n iässä tulla hieromaan naamaansa mun reisiä vasten kun istuin ja aika usein se myös otti ja puraisi niin että mulla oli reidet jatkuvasti mustelmilla ennen kuin opin varomaan. Esikoinen ja kuopus oli kovia muksimaan päällään, kuopus taisi viimeisen tällin antaa joskus 3-vuotiaana ja sai samalla kertaa mun hampaan päänahkastaan läpi. Hammas säilyi ehjänä. Sen jälkeen ei enää muksinut. Mutta joo, mustia silmiä, nenäverenvuotoja, vääntyneitä rillejä... Näitä meillä riitti.

Vierailija
15/16 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/16 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makoilin sohvalla, en nukkkunut, mutta olin vähän torkkuvaiheessa silmät kiinni. Yksivuotias pelmasi siinä ympärillä Jukka-laatikon kanssa. Yhtäkkiä oli noussut seisomaan puoliksi päälleni ja iski laatikon voimalla naamaani. 

Meni silmäkulma vähän auki, joten lääkärissä kävi. Tenttasi muuten kovin, ettei mies ole hakannut. Ei siinä mitään velvollisuutensahan vain tekevät. 

Puoli naamaa mustana sitten pari viikkoa toimin. En tiedä uskovatko muutkaan selitystä. Tuli olo, että parempi vain sanoa, että äijä vähän suutahti kuin jatkuvasti katsella epäuskoisia ilmeitä :D