Työkaveri loukkaantui verisesti, kun kommentoin hänen Dubain matkaansa.
On ollut jo kolme viikkoa ilkeä ja kireä mulle tapauksen jälkeen. :D
Tää kyseinen rouva toitotti kahvipöydässä, miten heidän Dubain matkansa on varattu ja miten sitä odotetaan ja muuta lätinää. Muut tietty hönkäilivät "ihastuksissaan" vieressä ja jauhoivat sitä uuu, olen niin kade-mantraa (minkä en usko olevan kenenkään kohdalla totta. Koska let´s face it, meillä kaikilla olisi varmasti varaa lähteä sinne.)
Mä sit väsyneenä ja ajattelematta sanoin, että "aijaa, mä en lähtis Dubaihin vaikka aseella uhattais." Tämä sitten poiki kivan väittelyn, missä mun sanomisia ronkittiin ja väänneltiin ja käänneltiin. Pysyin kyllä kannassani, etten lähtisi siihen p*ppureikään hurvittelemaan toisten ihmisten hengillä ja orjatyöllä maksetuissa puitteissa, eikä se ole mikään henkilökohtaine loukkaus.
Myönnän kyllä, että oli typerää multa lähteä nolaamaan toista noin. Se tuli kyllä puolivahingossa. Ja toisaalta, vielä nolompaa mun mielestä on lähteä sinne hemmetin Dubaihin.
Jotenkin nappaa niin hitosti meidän punakoiden, ylipainoisten länkkärien tapa naamioida toisten ihmisten ihmisarvon riisto olemattomiin, koska se sattuu miellyttämään just mun oloa ja on niin kauheen kivaa käydä lomalla.
Ja jos toi tulee niin yllätyksenä, niin 2 minuutin googlaamisella saa helposti aitoa faktaa sen maan ihmisoikeustilanteesta, mihin olet menossa.
Kommentit (202)
wonderful052 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
wonderful052 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuh...appivanhemmat kävivät juuri ja purin kieltäni useamman kerran kun hehkuttivat sitä ja meidänkin pitäisi kuulemma mennä, lapsillekin niin ihanaa. En sanonut mitään heille enkä sanoisi työkaverillekaan (ei ole riidan arvoista mielestäni), mutta olen kyllä täysin samaa mieltä kanssasi.
Jos olisi rahaa varaisin heti Dubain matkan. Mitä hiton väliä muulla on, jos paikka on lomakohteena ihana.
Se on ihana. Just palattiin sieltä..
En menis kyl Turkkiin enää koskaan , mut Dubaihin koska vaan.
Niin siisti paikka ja sitä sanotaan maailman turvalliseksi paikaksi.
Meidän lapset rakastuivat siihen ja me aikuiset kans.
En usko , että Dubain asukkaat pahoittaa mieltä jos et matkustele siellä:))) turisteja kyllä riittää ilman sua.Tosi turvallinen. Paitsi niille "kotiapulaisiksi" huijatuille kehitysmaiden tytöille, joiden työnantaja osoittautuukin hakkaavaksi, raiskaavaksi ja orjuuttavaksi hulluksi. Hänen on turha kuvitella saavansa turvaa tai oikeutta Dubain viranomaisilta. Eikä aina kyse ole pelkästään kehitysmaalaisista, vastikään luin norjalaisesta naisesta joka raiskattiin ja heitettiin vankilaan "avioliiton ulkopuolisen seksin" vuoksi kun meni poliisiasemalle tekemään ilmoitusta raiskauksesta. Lopulta nainen saatiin vapautettua diplomaattisen painostuksen ansiosta. Mutta rakastukaa te vaan vapaasti lapsinenne tuohon vastenmieliseen, mutta pinnalta niin kiiltävään diktatuuriin.
Voi voi, koita nyt kestää. Maailma on kurja paikka.
Kestän hieman paremmin, kun en ole omilla rahoillani tukemassa kaikenmaailman orjavaltioiden ja diktatuurien matkailubisnestä.
Dubain matkaajat on samoja tyyppejä jotka kuvaa iutseään eläinten kanssa maksusta. Kun onhan sellanenen huumattu tiikeri,norsu,apina niin ihq! Ja tietty delfiinien kanssa pitää päästä uimaan jossain uima-altaassa.
Minusta toisten matkakohteiden arvostelu on mautonta. Jokainen menköön, minne haluaa.
Ja jos meidän "arvojohtaja" kerran useinkin valitsee lomapaikakseen Dubain, niin en nyt menisi tavismatkaajaa moittimaan omasta valinnastaan.
Täm!!! Niin paljon tämä!! Just tätä olen ajatellut!! Täsmälleen sama ihmistyyppi: joko äärrimäisen typerä ja/tai piittaamaton tai sitten vaan uskomattoman julma, joka arvottaa asioita kuten oma viihde, yksi kuva tai lomamatka korkeammalle kuin toisen ihmisen/eläimen kituminen.
Vierailija kirjoitti:
Dubain matkaajat on samoja tyyppejä jotka kuvaa iutseään eläinten kanssa maksusta. Kun onhan sellanenen huumattu tiikeri,norsu,apina niin ihq! Ja tietty delfiinien kanssa pitää päästä uimaan jossain uima-altaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vituttaako?
Tämän vuoden matkat on jo varattu mutta ensi vuonna mennään Dubaihin.
Tulen palaamaan siihen vielä monta, monta kertaa.
Kaverini asui siellä työnsä puolesta monta vuotta ja kivalta paikalta vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituttaako?
Tulen palaamaan siihen vielä monta, monta kertaa.Kaverini asui siellä työnsä puolesta monta vuotta ja kivalta paikalta vaikuttaa.
Joo kyllä mua vähän vituttaa. Nää on kysynnän ja tarjonnan lakeja usein joihin ihmiset voi lompakollaan vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituttaako?
Tulen palaamaan siihen vielä monta, monta kertaa.Kaverini asui siellä työnsä puolesta monta vuotta ja kivalta paikalta vaikuttaa.
Joo kyllä mua vähän vituttaa. Nää on kysynnän ja tarjonnan lakeja usein joihin ihmiset voi lompakollaan vaikuttaa.
Aivan. Siksi Dubain lentokenttäkin on kasvamassa (vai onko jo) maailman vilkkaimmaksi.
wonderful052 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
wonderful052 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuh...appivanhemmat kävivät juuri ja purin kieltäni useamman kerran kun hehkuttivat sitä ja meidänkin pitäisi kuulemma mennä, lapsillekin niin ihanaa. En sanonut mitään heille enkä sanoisi työkaverillekaan (ei ole riidan arvoista mielestäni), mutta olen kyllä täysin samaa mieltä kanssasi.
Jos olisi rahaa varaisin heti Dubain matkan. Mitä hiton väliä muulla on, jos paikka on lomakohteena ihana.
Se on ihana. Just palattiin sieltä..
En menis kyl Turkkiin enää koskaan , mut Dubaihin koska vaan.
Niin siisti paikka ja sitä sanotaan maailman turvalliseksi paikaksi.
Meidän lapset rakastuivat siihen ja me aikuiset kans.
En usko , että Dubain asukkaat pahoittaa mieltä jos et matkustele siellä:))) turisteja kyllä riittää ilman sua.Tosi turvallinen. Paitsi niille "kotiapulaisiksi" huijatuille kehitysmaiden tytöille, joiden työnantaja osoittautuukin hakkaavaksi, raiskaavaksi ja orjuuttavaksi hulluksi. Hänen on turha kuvitella saavansa turvaa tai oikeutta Dubain viranomaisilta. Eikä aina kyse ole pelkästään kehitysmaalaisista, vastikään luin norjalaisesta naisesta joka raiskattiin ja heitettiin vankilaan "avioliiton ulkopuolisen seksin" vuoksi kun meni poliisiasemalle tekemään ilmoitusta raiskauksesta. Lopulta nainen saatiin vapautettua diplomaattisen painostuksen ansiosta. Mutta rakastukaa te vaan vapaasti lapsinenne tuohon vastenmieliseen, mutta pinnalta niin kiiltävään diktatuuriin.
Vaikutat empatiakykysi perusteella psykopaatilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituttaako?
Sulla ei nyt sattunut olemaan yhtään käydyn keskustelun suhteen olevaa relevanttia pointtia, niin pidän sinua joko lukutaidottomana tai aika lailla yksinkertaisena ihmisenä. Jälkimmäisen perusteella sun paikka olis ehkä Särkänniemi.
Huvimatkustaminen nyt on muutenkin hullun hommaa. No ilmakehä suojakerros tuhoutuu ja maapallo kuolee kun aurinko porottaa. Sitten se Dubaikin sulaa.
Tässäkin asiassa naiset etunenässä tuhoaa maailmaa, koska huvimatkusaminen on juuri naisille jotenkin helvetin tärkeä juttu. Pitää päästä jonnekin kaupunkilomalle 2 päiväksi. No mammat, teidän lapsenlapset saattaa jo olla rapeita tän auringon alla.
Lentomatkustamiselle pitäisi laittaa sellaiset haittaverot, että ihmisillä olisi varaa matkustaa vain kerran viidessä vuodessa. Koko ajan pitää olla matkustamassa jonnekin, pitää olla lomasuunnitelmia, tulossa ja menossa. Aivan erityisesti ärsyttää, kun lapsiperheet tätä reissaamista harrastavat useamman kerran vuodessa. Eikö vanhemmille tule mieleen, että todellakin omilla lapsilla ja lastenlapsilla saattaa olla tukalat paikat tulevaisuudessa, kun maapallo pikku hiljaa tuhoutuu, kun piti päästä katsomaan sitä helkatin delfiiniä siellä Dubain loistohotellissa. Lentäminen on liian halpaa ja sen vuoksi kukaan ei tee mitään vaihtoehtoista tutkimusta miten matkustaminen saataisiin ekologisemmaksi tulevaisuudessa. Jos tulisi taloudellista painetta vähän paneutua vaihtoehtoisiin keinoihin, niin jotain varmaan tapahtuisikin.
Aloittaja on toiminut erittäin typerästi kommentoidessaan työkaverinsa matkaa. Joskus mölyt pitää pitää mahassaan. Olet aika pelottava työkaveri.
Dubai on mahtava paikka kuten muutkin emiraatin valtiot.
Haluan lomaltani lämpöä, puhtautta, hyvää ruokaa, ostosmahdollisuuksia, turvallisuutta ja vielä lentomatkakin sopiva.
Yksi suosikkikohteistani talviaikaan.
En mieti muittenkaan lomakohteitteni ihmisoikeustilanteita lomaa varatessani.
Toinen on onnellinen ja innoissaan reissusta, ja siten sinun pitää latistaa tunnelma möläyttämällä tuollaisia.
Enpä kyllä minäkään lähtisi Dubaihin vaikka joku matkan tarjoaisi. Ei kerta kaikkiaan ole mitään syytä, miksi sinne pitäisi päästä. Suomessakin riittää katsomista ja kokemista ihan tarpeeksi. Enkä välittäisi lainkaan lähteä vain sen vuoksi, että voisin kehuskella matkoillani muille. Joissakin piireissä tuo tuntuu olevan jotenkin ihmeihkua, kun on käynyt jossain muualla kuin aurinkorannoilla.
Passeja takavarikoitu afrikkalaiselta ja intialaiselta orjatyövoimalta yms. Tässä paras Dubai -kirjoitus, mitä olen lukenut. Pitkä juttu. The dark side of Dubai.
http://www.independent.co.uk/voices/commentators/johann-hari/the-dark-s…
En minäkään lähtisi Dubaihin, mutta en myöskään pilaisi toisen iloa.
Vierailija kirjoitti:
On ollut jo kolme viikkoa ilkeä ja kireä mulle tapauksen jälkeen. :D
Tää kyseinen rouva toitotti kahvipöydässä, miten heidän Dubain matkansa on varattu ja miten sitä odotetaan ja muuta lätinää. Muut tietty hönkäilivät "ihastuksissaan" vieressä ja jauhoivat sitä uuu, olen niin kade-mantraa (minkä en usko olevan kenenkään kohdalla totta. Koska let´s face it, meillä kaikilla olisi varmasti varaa lähteä sinne.)
Mä sit väsyneenä ja ajattelematta sanoin, että "aijaa, mä en lähtis Dubaihin vaikka aseella uhattais." Tämä sitten poiki kivan väittelyn, missä mun sanomisia ronkittiin ja väänneltiin ja käänneltiin. Pysyin kyllä kannassani, etten lähtisi siihen p*ppureikään hurvittelemaan toisten ihmisten hengillä ja orjatyöllä maksetuissa puitteissa, eikä se ole mikään henkilökohtaine loukkaus.
Myönnän kyllä, että oli typerää multa lähteä nolaamaan toista noin. Se tuli kyllä puolivahingossa. Ja toisaalta, vielä nolompaa mun mielestä on lähteä sinne hemmetin Dubaihin.
Jotenkin nappaa niin hitosti meidän punakoiden, ylipainoisten länkkärien tapa naamioida toisten ihmisten ihmisarvon riisto olemattomiin, koska se sattuu miellyttämään just mun oloa ja on niin kauheen kivaa käydä lomalla.
Ja jos toi tulee niin yllätyksenä, niin 2 minuutin googlaamisella saa helposti aitoa faktaa sen maan ihmisoikeustilanteesta, mihin olet menossa.
Kieltämättä oli typerää. No nyt sitten kärsit sanomisistasi. Maailmaa ei kannata parantaa työpaikalla.