Työkaveri loukkaantui verisesti, kun kommentoin hänen Dubain matkaansa.
On ollut jo kolme viikkoa ilkeä ja kireä mulle tapauksen jälkeen. :D
Tää kyseinen rouva toitotti kahvipöydässä, miten heidän Dubain matkansa on varattu ja miten sitä odotetaan ja muuta lätinää. Muut tietty hönkäilivät "ihastuksissaan" vieressä ja jauhoivat sitä uuu, olen niin kade-mantraa (minkä en usko olevan kenenkään kohdalla totta. Koska let´s face it, meillä kaikilla olisi varmasti varaa lähteä sinne.)
Mä sit väsyneenä ja ajattelematta sanoin, että "aijaa, mä en lähtis Dubaihin vaikka aseella uhattais." Tämä sitten poiki kivan väittelyn, missä mun sanomisia ronkittiin ja väänneltiin ja käänneltiin. Pysyin kyllä kannassani, etten lähtisi siihen p*ppureikään hurvittelemaan toisten ihmisten hengillä ja orjatyöllä maksetuissa puitteissa, eikä se ole mikään henkilökohtaine loukkaus.
Myönnän kyllä, että oli typerää multa lähteä nolaamaan toista noin. Se tuli kyllä puolivahingossa. Ja toisaalta, vielä nolompaa mun mielestä on lähteä sinne hemmetin Dubaihin.
Jotenkin nappaa niin hitosti meidän punakoiden, ylipainoisten länkkärien tapa naamioida toisten ihmisten ihmisarvon riisto olemattomiin, koska se sattuu miellyttämään just mun oloa ja on niin kauheen kivaa käydä lomalla.
Ja jos toi tulee niin yllätyksenä, niin 2 minuutin googlaamisella saa helposti aitoa faktaa sen maan ihmisoikeustilanteesta, mihin olet menossa.
Kommentit (202)
SUOMALAISET ÄMMÄT NE JAKSAA VALITTAA JA OLLA KATEELLISIA!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä viestissä tiivistyy about kaikki:
"Työläinen" houkutellaan Dubaihin valheilla. Tulevilta orjilta otetaan passi pois kentällä. He ovat heti kättelyssä velkaa matkan ja majoituksen, mitä he eivät välttämättä saa koskaan maksettua takaisin. Monet orjat eivät saa koskaan kasaan rahaa kotimatkaa varten, he eivät ole ketään eikä heillä ole mitään. Heidän perheensä pidetään täysin pimennossa, siitä, mitä Dubaissa tapahtuu. Majoitus on yksi iso hökkelikylä kerrossänkyineen, missä ei ole saniteettitiloja tai juoksevaa vettä. Paska kaadetaan täyttyneistä pytyistä kadulle. Ruokaa lämmitetään nuotiossa. Orjat eivät saa puhua länsimaalaisten kanssa.
Miten paljon huonommin "työläisillä" voisi vielä olla?Tuo nyt on täyttä paskapuhetta. Asuin kolme vuotta noin sata metriä työläiskorttelista ja kävin siellä päivittäin ostamassa tuoreet leivät ja vastajauhetut kahvit aamuksi ja välillä myös iltaisin heidän markkinoillaan ja juhlillaan. Olisin varmaan kolmessa vuodessa huomannut kahlaavani paskassa, mutta niin vaan ovat nahkapohjaiset mokka-loaferit edelleen kunnossa.
Höpöhöpö. Netissä olevat dokumentit ja videokuva ja raportit kertovat enemmän kuin jonkun kahville person ihmisoikeuksien halveksijan sössötys. Miksi muuten väistelit loput viestistä? Oletko aivan yksinkertainen loaferläppinesi?
Vierailija kirjoitti:
SUOMALAISET ÄMMÄT NE JAKSAA VALITTAA JA OLLA KATEELLISIA!!!!!
Jonne herännyt tosi, tosi aikaisin ja varmaan siksi pahalla päällä. Panehan pleikkari tulille ja jätä aikuiset keskustelemaan.
Junttia käytöstä ja ymmärrän että ihminen suuttuu tuollaisesta. Itse en ainakaan jaksaisi enää olla tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa joka möläyttelee ja puolustelee asiaansa sillä että on vain tätä mieltä ja on rehellinen. Tuo ei ole rehellisyyttä vaan ilkeyttä.
Taidat möläytellä vähän muitakin asioita ja tuo ei varmaan ollut ensimmäinen kerta kun et osoittanut minkäänlaista empatiaa toista kohtaan. Ihmiset eivät tykkää tuollaisista ihmisistä ja voi olla että kohta muutkin työkaverit alkavat karsastaa sinua.
Tarkoitatko orjatyövoimalla matalaa palkkaa jota työläisille maksetaan? Todella tekopyhä ajatusmalli. Mietitäänpä sellaisia turistikohteita kuin Kiina, Kampotsea, Thaimaa ym.
Vierailija kirjoitti:
Tää kyseinen rouva toitotti kahvipöydässä, miten heidän Dubain matkansa on varattu ja miten sitä odotetaan ja muuta lätinää. Muut tietty hönkäilivät "ihastuksissaan" vieressä ja jauhoivat sitä uuu, olen niin kade-mantraa (minkä en usko olevan kenenkään kohdalla totta. Koska let´s face it, meillä kaikilla olisi varmasti varaa lähteä sinne.)
Mä sit väsyneenä ja ajattelematta sanoin, että "aijaa, mä en lähtis Dubaihin vaikka aseella uhattais." Tämä sitten poiki kivan väittelyn, missä mun sanomisia ronkittiin ja väänneltiin ja käänneltiin. Pysyin kyllä kannassani, etten lähtisi siihen p*ppureikään hurvittelemaan toisten ihmisten hengillä ja orjatyöllä maksetuissa puitteissa, eikä se ole mikään henkilökohtaine loukkaus.
Myönnän kyllä, että oli typerää multa lähteä nolaamaan toista noin. Se tuli kyllä puolivahingossa. Ja toisaalta, vielä nolompaa mun mielestä on lähteä sinne hemmetin Dubaihin.
Jotenkin nappaa niin hitosti meidän punakoiden, ylipainoisten länkkärien tapa naamioida toisten ihmisten ihmisarvon riisto olemattomiin, koska se sattuu miellyttämään just mun oloa ja on niin kauheen kivaa käydä lomalla.
Ja jos toi tulee niin yllätyksenä, niin 2 minuutin googlaamisella saa helposti aitoa faktaa sen maan ihmisoikeustilanteesta, mihin olet menossa.
Jokainen matkustaa mihin haluaa ja kannattaa pitää mölyt mahassaan. Näin se vain on. Mun ystäväperhe asuu siellä ja ei siellä ole mitään miksi ei voisi käydä tai asua. Toisin sanoen siellä on asiat paremmin monella tavalla. Mutta jokainen päättää sen itte. Mutta annetaan jokaiselle se mahdollisuus ja ei tuoda niin voimakkaasti omia mielipiteitä esille. Ajatella kukin voi mitä haluaa mutta aina ei ole viisasta sanoa ääneen.
Jos tuolla periaatteella lähtee elämää kattomaan, niin ihmisten ei pitäisi matkustaa minnekkään, vaan elää omalla paikkakunnalla. Turismi tuo nimen omaan vaikeuksia väestölle joka asuu paikanpäällä. Elin kustannukset nousee, luonto kärsii, saasteet lisääntyy. Ja vaikka sun mitä. Myös miellä täällä suomessa. Mutta niin kauan kun turismi on yksi elinkeino maapallolla niin jokainen tehköön oman valintansa.
On oltava realistinen kun tätä maailmaa kattoo. Ei me yksittäiset ihmiset pystytä tätä maailmaa parantamaan vaikka kuinka haluttaisiin. Ei edes oman maan asioita saada kuntoon. On olemassa vanha sanonta. Jokaisen pitää ensin siivota omat portaat ennen kuin menee naapurin portaita lakasemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos toi tulee niin yllätyksenä, niin 2 minuutin googlaamisella saa helposti aitoa faktaa sen maan ihmisoikeustilanteesta, mihin olet menossa.Jokainen matkustaa mihin haluaa ja kannattaa pitää mölyt mahassaan. Näin se vain on. Mun ystäväperhe asuu siellä ja ei siellä ole mitään miksi ei voisi käydä tai asua. Toisin sanoen siellä on asiat paremmin monella tavalla. Mutta jokainen päättää sen itte. Mutta annetaan jokaiselle se mahdollisuus ja ei tuoda niin voimakkaasti omia mielipiteitä esille. Ajatella kukin voi mitä haluaa mutta aina ei ole viisasta sanoa ääneen.
Natsi-Saksassakin vaiettiin epäkohdista.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuolla periaatteella lähtee elämää kattomaan, niin ihmisten ei pitäisi matkustaa minnekkään, vaan elää omalla paikkakunnalla. Turismi tuo nimen omaan vaikeuksia väestölle joka asuu paikanpäällä. Elin kustannukset nousee, luonto kärsii, saasteet lisääntyy. Ja vaikka sun mitä. Myös miellä täällä suomessa. Mutta niin kauan kun turismi on yksi elinkeino maapallolla niin jokainen tehköön oman valintansa.
On oltava realistinen kun tätä maailmaa kattoo. Ei me yksittäiset ihmiset pystytä tätä maailmaa parantamaan vaikka kuinka haluttaisiin. Ei edes oman maan asioita saada kuntoon. On olemassa vanha sanonta. Jokaisen pitää ensin siivota omat portaat ennen kuin menee naapurin portaita lakasemaan.
Eikö olekin kätevä vastuuvapauslauseke sulla? Koskaan ei tarvitse yrittää tehdä mitään hyvää. Aina hyvä omatunto osallistui mihin riistoon hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulut niihin ihmisiin, joiden mielestä on ihan ok kertoa aina mieipiteensä, vaikka sitä ei edes kysyttäisi ja vaikka loukkaisit ketä tahansa. Paljon on kiinni myös tavasta, jolla mielipiteensä esittää. Ehkä muutkaan eivät matkustaisi juuri tuonne, mutta ovat iloisia työkaverinsa puolesta, että hän pääsee kauan odottamalleen lomamatkalle. Sinun perusteluillasi boikottiin menisi todella moni turistikohde ympäri maailmaa.
Jos nyt olet fiksu, pahoittelet työkaverillesi, että kerroit mielipiteesi niin kärkevästi ja toivotat hänelle hyvää lomaa.
Jos joku tyhjänpäiväinen tantta kehtaa olla niin nolo, että hakee itselleen nostatusta kehumalla tulevaa lomaa, ja vielä noin paskaa valintaa, on aivan oikein että toinen sanoo mielipiteensä asiaan. Pakkoko sitä on leijua lomalla, jos ei halua toisten kommentteja? On se hirveän ikävää, jos kaikki eivät kuorossa huokailekaan, miten hirrrrveän kateellisia ovat jostain paskalomasta. Surullista, jos lomalla kehuminen on niitä elämän pyhiä tähtihetkiä.
Minä olisin sanonut ihan saman, mutta olenkin mies. Miesten kesken ei ole tarvetta kuorossa hymistellä ja puhaltaa savua jonkun perseeseen.
Ihme tollo olet. Mikset voi pitää päätäsi kiinni, kun toinen iloitsee matkastaan? Ihan hauskasti tai ystävällisesti olisit voinut vastata, mutta piti olla paskiainen ja sitten inistä av:lla.
Vierailija kirjoitti:
Ihme tollo olet. Mikset voi pitää päätäsi kiinni, kun toinen iloitsee matkastaan? Ihan hauskasti tai ystävällisesti olisit voinut vastata, mutta piti olla paskiainen ja sitten inistä av:lla.
Julmuri ja ihmisvihaaja antaa käytösohjeita. Arvaa kiinnostaako?
Mikä Dubaissa on hyvää?
- lyhyet lennot
- takuuvarma aurinko ja lämpö
- siisteys ja puhtaus
- turvallisuus
- ihana meri ja hiekkarannat
- mielettömät shoppailumahdollisuudet
- upeat ravintolat
- upeat hotellit
Olen ollut Dubaissa 3 kertaa. Suosikkimme on Atlantis the Palm -hotelli, mikä tosin on kallis, mutta paras, jossa olen koskaan ollut. Uskomaton vesipuisto, lapset pääsevät uimaan delfiinien kanssa, taivaallista ruokaa ja erinomainen palvelu. Me perheen kanssa käydään talvisin. Jos on vain viikko aikaa, ei oikein pidemmälle viitsi lähteä, muualla taas merivesi ei ole yhtä lämmintä. Ja tuolla viikolla haluamme vain levätä ja olla lasten kanssa. Uida, pelata, tehdä hiekkakakkuja ja nauttia luksuksesta. Täydellinen kohde!
Olen reissannut ympäri maailmaa ja asunut vuosia mm. lähi-idässä, Yhdysvalloissa ja kaukoidässä. Uskon, että nämä Dubain vihaajat eivät ole paljon Kanarian saaria tai ruotsinlaivaa pidemmällä olleet. Se junttius kun kajahtaa niin voimakkaasti noista kommenteista. Mutta onneksi teidän kaltaisia Suomi-mammoja ei Dubaissa paljoa käy... Teille on ihan omat lomakohteet esim. Turkissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä Dubaissa on hyvää?
- lyhyet lennot
- takuuvarma aurinko ja lämpö
- siisteys ja puhtaus
- turvallisuus
- ihana meri ja hiekkarannat
- mielettömät shoppailumahdollisuudet
- upeat ravintolat
- upeat hotellitOlen ollut Dubaissa 3 kertaa. Suosikkimme on Atlantis the Palm -hotelli, mikä tosin on kallis, mutta paras, jossa olen koskaan ollut. Uskomaton vesipuisto, lapset pääsevät uimaan delfiinien kanssa, taivaallista ruokaa ja erinomainen palvelu. Me perheen kanssa käydään talvisin. Jos on vain viikko aikaa, ei oikein pidemmälle viitsi lähteä, muualla taas merivesi ei ole yhtä lämmintä. Ja tuolla viikolla haluamme vain levätä ja olla lasten kanssa. Uida, pelata, tehdä hiekkakakkuja ja nauttia luksuksesta. Täydellinen kohde!
Olen reissannut ympäri maailmaa ja asunut vuosia mm. lähi-idässä, Yhdysvalloissa ja kaukoidässä. Uskon, että nämä Dubain vihaajat eivät ole paljon Kanarian saaria tai ruotsinlaivaa pidemmällä olleet. Se junttius kun kajahtaa niin voimakkaasti noista kommenteista. Mutta onneksi teidän kaltaisia Suomi-mammoja ei Dubaissa paljoa käy... Teille on ihan omat lomakohteet esim. Turkissa.
Täydellinen idiootti. Äiti vielä eikä mitään empatiaa. Tervemenoa keskitysleirin vartijaksi. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä vähän haiskahtaa se, että välinne eivät alkujaankaan ole olleet parhaat mahdolliset ja tämä sitten katkaisi kamelin (!!) selän.
Olen 100% kanssasi Dubaista ja tekisi kyllä mieli sanoa nuo sanat kaikille Dubai-ihkuttelijoille. Diplomatian vuoksi jättäisin kuitenkin sanomatta ja toisaalta, jos joku on kyseisen matkakohteen valinnut, nuo argumenttisi kaikuvat kuuroille korville. En tosiaan menisi vaikka maksettaisiin.
Olet täysin oikeassa. Olenkin pyytänyt häneltä anteeksi, etten olisi saanut käyttäytyä niin.
Itseasiassa meillä oli täysin neutraalit välit. Pikemminkin hyvät, jos jotain. Tää vaan ilmeisesti on nyt ylitsepääsemätön asia. Sen ovat pari muutakin huomanneet (ja ihmetelleet :D)
Kilahtelu ja ylireagointi tuntuvat levinneen internetistä tosielämän puolelle. Olen harkinnut vakavasti muuttoa johonkin autiolle saarelle, missä ei tarvitsisi olla ollenkaan tekemisissä ihmisten kanssa.
Mä lähden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä vähän haiskahtaa se, että välinne eivät alkujaankaan ole olleet parhaat mahdolliset ja tämä sitten katkaisi kamelin (!!) selän.
Olen 100% kanssasi Dubaista ja tekisi kyllä mieli sanoa nuo sanat kaikille Dubai-ihkuttelijoille. Diplomatian vuoksi jättäisin kuitenkin sanomatta ja toisaalta, jos joku on kyseisen matkakohteen valinnut, nuo argumenttisi kaikuvat kuuroille korville. En tosiaan menisi vaikka maksettaisiin.
Olet täysin oikeassa. Olenkin pyytänyt häneltä anteeksi, etten olisi saanut käyttäytyä niin.
Itseasiassa meillä oli täysin neutraalit välit. Pikemminkin hyvät, jos jotain. Tää vaan ilmeisesti on nyt ylitsepääsemätön asia. Sen ovat pari muutakin huomanneet (ja ihmetelleet :D)
Kilahtelu ja ylireagointi tuntuvat levinneen internetistä tosielämän puolelle. Olen harkinnut vakavasti muuttoa johonkin autiolle saarelle, missä ei tarvitsisi olla ollenkaan tekemisissä ihmisten kanssa.
Mä lähden mukaan.
Menkää Dubaihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dubain rakennusmiehillä ja maideilla on länsimaisen mittapuun mukaan ala-arvoiset työskentelyolosuhteet ja mitätön palkka. Suurin osa työläisistä tulee kuitenkin vielä huonommista oloista. He tietävät, minne ovat menossa ja miksi.
Saamansa palkan he poikkeuksetta lähettävät perheelleen kotimaahansa. Perhe pystyy näillä rahoilla esim. pitämään lapsensa koulussa, joten lapsityövoiman käyttö vähenee. He pystyvät ruokkimaan perheensä ja aliravitsemus alenee.
En puolustele riistoa enkä epäinhimillisiä oloja, mutta työläisillä voisi olla huonomminkin.
"Työläinen" houkutellaan Dubaihin valheilla. Tulevilta orjilta otetaan passi pois kentällä. He ovat heti kättelyssä velkaa matkan ja majoituksen, mitä he eivät välttämättä saa koskaan maksettua takaisin. Monet orjat eivät saa koskaan kasaan rahaa kotimatkaa varten, he eivät ole ketään eikä heillä ole mitään. Heidän perheensä pidetään täysin pimennossa, siitä, mitä Dubaissa tapahtuu. Majoitus on yksi iso hökkelikylä kerrossänkyineen, missä ei ole saniteettitiloja tai juoksevaa vettä. Paska kaadetaan täyttyneistä pytyistä kadulle. Ruokaa lämmitetään nuotiossa. Orjat eivät saa puhua länsimaalaisten kanssa.
Miten paljon huonommin "työläisillä" voisi vielä olla?
Jep, ja kaikki tämä upporikkaassa valtiossa, missä olisi täydet mahdollisuudet kohdella vierastyöläisiä (jopa erittäin) hyvin. Käsittämättömän vastenmielinen maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dubain rakennusmiehillä ja maideilla on länsimaisen mittapuun mukaan ala-arvoiset työskentelyolosuhteet ja mitätön palkka. Suurin osa työläisistä tulee kuitenkin vielä huonommista oloista. He tietävät, minne ovat menossa ja miksi.
Saamansa palkan he poikkeuksetta lähettävät perheelleen kotimaahansa. Perhe pystyy näillä rahoilla esim. pitämään lapsensa koulussa, joten lapsityövoiman käyttö vähenee. He pystyvät ruokkimaan perheensä ja aliravitsemus alenee.
En puolustele riistoa enkä epäinhimillisiä oloja, mutta työläisillä voisi olla huonomminkin.
Miten paljon huonommin "työläisillä" voisi vielä olla?Jep, ja kaikki tämä upporikkaassa valtiossa, missä olisi täydet mahdollisuudet kohdella vierastyöläisiä (jopa erittäin) hyvin. Käsittämättömän vastenmielinen maa.
Siis omin silminkö tämän olet nähnyt? Minä olen asunut siellä ja voin kumota väitteet.
Lue viesti 122.