Työkaveri loukkaantui verisesti, kun kommentoin hänen Dubain matkaansa.
On ollut jo kolme viikkoa ilkeä ja kireä mulle tapauksen jälkeen. :D
Tää kyseinen rouva toitotti kahvipöydässä, miten heidän Dubain matkansa on varattu ja miten sitä odotetaan ja muuta lätinää. Muut tietty hönkäilivät "ihastuksissaan" vieressä ja jauhoivat sitä uuu, olen niin kade-mantraa (minkä en usko olevan kenenkään kohdalla totta. Koska let´s face it, meillä kaikilla olisi varmasti varaa lähteä sinne.)
Mä sit väsyneenä ja ajattelematta sanoin, että "aijaa, mä en lähtis Dubaihin vaikka aseella uhattais." Tämä sitten poiki kivan väittelyn, missä mun sanomisia ronkittiin ja väänneltiin ja käänneltiin. Pysyin kyllä kannassani, etten lähtisi siihen p*ppureikään hurvittelemaan toisten ihmisten hengillä ja orjatyöllä maksetuissa puitteissa, eikä se ole mikään henkilökohtaine loukkaus.
Myönnän kyllä, että oli typerää multa lähteä nolaamaan toista noin. Se tuli kyllä puolivahingossa. Ja toisaalta, vielä nolompaa mun mielestä on lähteä sinne hemmetin Dubaihin.
Jotenkin nappaa niin hitosti meidän punakoiden, ylipainoisten länkkärien tapa naamioida toisten ihmisten ihmisarvon riisto olemattomiin, koska se sattuu miellyttämään just mun oloa ja on niin kauheen kivaa käydä lomalla.
Ja jos toi tulee niin yllätyksenä, niin 2 minuutin googlaamisella saa helposti aitoa faktaa sen maan ihmisoikeustilanteesta, mihin olet menossa.
Kommentit (202)
Itse olen myös seurannut näitä dokumentteja juuri näiden "orjien" kohtelusta. Tietysti aina joku sanoo, että mitä lähtivät sinne, mutta kyllä silti ihan järkyttävää kohtelua. En varmaan itsekään sinne menisi, mutta toisaalta pitäisi kyllä suuni kiinni jos joku matkastaan puhuisi. Toinen vaikea kysymys on Israel. Sinnekään matkustaminen ei varmaan kovin "helppo" asia ole. Oliko se niin, että jos passissa Israelin leima niin ei pääse enää Dubaihin. Entä toisin päin? Itse en ole koskaan matkustanut ulkomaille, en siis minnekään täältä Suomesta ( en ole tästä ylpeä) mutta aikaa kyllä on paikata tämä. Muuten olen kyllä tosi kiinnostunut ulkomaista ja pyrkinyt hankkimaan tietoja eri maista. Muutenkaan en ole mitenkään "luksusmatkailun" kannattaja vaan itsekin varmaan pitäisin enemmän vaatimattomista reissuista. Toisaalta tietysti typerää kommentoida tänne jotain matkustelusta, kun on itse ihan ummikko siihen. Pahoittelut.
Tuolla jos joudut raiskatuksi, voit joutua itse 25 vuodeksi vankilaan. Näin kävi brittinaiselle.