Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri loukkaantui verisesti, kun kommentoin hänen Dubain matkaansa.

Vierailija
04.02.2016 |

On ollut jo kolme viikkoa ilkeä ja kireä mulle tapauksen jälkeen. :D
Tää kyseinen rouva toitotti kahvipöydässä, miten heidän Dubain matkansa on varattu ja miten sitä odotetaan ja muuta lätinää. Muut tietty hönkäilivät "ihastuksissaan" vieressä ja jauhoivat sitä uuu, olen niin kade-mantraa (minkä en usko olevan kenenkään kohdalla totta. Koska let´s face it, meillä kaikilla olisi varmasti varaa lähteä sinne.)
Mä sit väsyneenä ja ajattelematta sanoin, että "aijaa, mä en lähtis Dubaihin vaikka aseella uhattais." Tämä sitten poiki kivan väittelyn, missä mun sanomisia ronkittiin ja väänneltiin ja käänneltiin. Pysyin kyllä kannassani, etten lähtisi siihen p*ppureikään hurvittelemaan toisten ihmisten hengillä ja orjatyöllä maksetuissa puitteissa, eikä se ole mikään henkilökohtaine loukkaus.
Myönnän kyllä, että oli typerää multa lähteä nolaamaan toista noin. Se tuli kyllä puolivahingossa. Ja toisaalta, vielä nolompaa mun mielestä on lähteä sinne hemmetin Dubaihin.
Jotenkin nappaa niin hitosti meidän punakoiden, ylipainoisten länkkärien tapa naamioida toisten ihmisten ihmisarvon riisto olemattomiin, koska se sattuu miellyttämään just mun oloa ja on niin kauheen kivaa käydä lomalla.
Ja jos toi tulee niin yllätyksenä, niin 2 minuutin googlaamisella saa helposti aitoa faktaa sen maan ihmisoikeustilanteesta, mihin olet menossa.

Kommentit (202)

Vierailija
101/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubai - matkailusta:

http://www.rantapallo.fi/syomatkustarakasta/2015/04/02/dubain-matkailun…

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/dubai-torjuu-pahimpia-vaarinkaytoksia…

Ei ole ainakaan minulla ensimmäisenä tämä mielessä kun suunnittelen lomamatkaa. 

Vierailija
102/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle 88. Mikä on typeryyttä? Sekö, että käy paikan päällä katsomassa asioita? Sekö, että itse keskustelee maidien ja esim. pakistanilaisten taksikuskien kanssa?  Vai onko typeryyttä se, että uskoo kaiken, mitä media syöttää? Media esittää aina pahimmat rikkeet saadakseen keskustelua aikaiseksi. Arabi Emiraateissa on orjuutta ja siellä rikotaan ihmisoikeuksia, mutta se ei ole koko totuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään lähtis matkustelemaan Suomessa XDhyi vittu

Vierailija
104/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan heittona, voisiko olla mahdollista, että lisääntyvä turismi Arabi-emiraatteihin voisi johtaa pitkässä juoksussa myös maan ihmisoikeustilanteen paranemiseen? Tulee enemmän painetta parantaa asioita, koska moni kritisioi maan tapoja. Lisäksi osa länkkäreistä käyttäytyy tuolla ihan kuin omassa maassaan eikä pahemmin välitä paikallisesta "lainsäädännöstä". Näin pikkuhiljaa paikalliset joutuvat joustamaan, kun ei kaikkia länkkäreitä voi heittää vankilaan tai kivittää tms. Varmasti pitkä matka tosin...enpä tiedä, toivottavasti niiden öljyvarastot ehtyvät pian. 

Onko ihmisoikeustilanne Turkissa parantunut matkailun myötä?

Onko ihmisoikeustilanne Thaimaassa parantunut matkailun myötä?

Onko ihmisoikeustilanne Venäjällä parantunut matkailun myötä?

Niinpä.

Vierailija
105/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän pohja menee pois koko jutusta, kun syyllistätte ja haukutte Dubaissa lomailijoita ihmissaastaksi, mutta ette sano, mihin omat matkanne suuntautuvat.

Mihin itse matkustaisitte lasten kanssa? Siis ihan pienten. Ruotsin risteilylle?

Vai ette matkusta mihinkään, koska kaikki saastuttaa, lapsia ette tee, koska väestönkasvu on jo muutenkin järjetöntä ja sossu maksaa liian vähän tukia, niin mihinkään ei pääse?

Minä matkustelen lähinnä Euroopan kaupunkikohteissa, New Yorkista ja Japanista haaveilen myös. Jos mulla olisi lapsia, lähtisin Kanarialle tai Kreikkaan. Turkki, Dubai ja Thaimaa eivät kiinnosta yhtään. Eikä oikeastaan mikään Afrikan valtiokaan, siellä kun tuntuvat pitävän länkkäreitä lähinnä kävelevinä lompakoina. Taidan sitten olla vähän juntti, kun mua ei vieraat kulttuurit kiinnosta ollenkaan, vaan haluan pärjätä ihan tavallisilla kotona opituilla käytöstavoillani.

Vierailija
106/202 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuh...appivanhemmat kävivät juuri ja purin kieltäni useamman kerran kun hehkuttivat sitä ja meidänkin pitäisi kuulemma mennä, lapsillekin niin ihanaa. En sanonut mitään heille enkä sanoisi työkaverillekaan (ei ole riidan arvoista mielestäni), mutta olen kyllä täysin samaa mieltä kanssasi.

Jos olisi rahaa varaisin heti Dubain matkan. Mitä hiton väliä muulla on, jos paikka on lomakohteena ihana.

Vaikka unohdettaisiin ihmisoikeusloukkaukset, niin en silti ymmärrä mikä siinä paikassa on ihanaa. Eihän siellä ole mitään muuta kuin kauppakeskuksia ja hotelleja keskellä hiekkaerämaata ahdasmielisessä muslimimaassa. Ainoa hyvä puoli, jonka keksin on se, että siellä on lämmin.

Juuri näin, joillekin se riittää sopivaan lomaan ja nollautumiseen. Lisäisin vielä että tasokkaita hotelleja ja siistit kadut yms. No köyhä kokee ankeamman dubain.

Mutta, mites perustelet sitten esim kanarian reissut tai vastaavat fuengirola-lomat? Siellä ihan sama paitsi lisäksi viinaturistit sekoilemassa. Eli kyllä valitsen dubain kuin katson suomalaista viinaturistia..

Vierailija
107/202 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän pohja menee pois koko jutusta, kun syyllistätte ja haukutte Dubaissa lomailijoita ihmissaastaksi, mutta ette sano, mihin omat matkanne suuntautuvat.

Mihin itse matkustaisitte lasten kanssa? Siis ihan pienten. Ruotsin risteilylle?

Vai ette matkusta mihinkään, koska kaikki saastuttaa, lapsia ette tee, koska väestönkasvu on jo muutenkin järjetöntä ja sossu maksaa liian vähän tukia, niin mihinkään ei pääse?

Minä matkustelen lähinnä Euroopan kaupunkikohteissa, New Yorkista ja Japanista haaveilen myös. Jos mulla olisi lapsia, lähtisin Kanarialle tai Kreikkaan. Turkki, Dubai ja Thaimaa eivät kiinnosta yhtään. Eikä oikeastaan mikään Afrikan valtiokaan, siellä kun tuntuvat pitävän länkkäreitä lähinnä kävelevinä lompakoina. Taidan sitten olla vähän juntti, kun mua ei vieraat kulttuurit kiinnosta ollenkaan, vaan haluan pärjätä ihan tavallisilla kotona opituilla käytöstavoillani.

Heheh, hyvä että menet kanarialle tai kreikkaan, siellähän sitä aitoa lomaa vietetäänkin joko vaatimattomassa hotellissa tai all inclusove-hotellissa valittaen että kaikki rähmii ruokia ja sikailee, suomibaarissa ryypätään, oi on se niin ihanaa nähdä tää kylän ainoa kiviryökkiö ja kirkko, ranta on kivinen, kaduilla roskia, ja turistikaupasta voi ostaa tuopin, lippiksen tai avaimen perän. Hyvää todella on vain lämpö ja aurinko.

Ja toi haaveilen nykistä ka japanista, niin juuri, haaveilet.

Vierailija
108/202 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dubain matkailu ja talous kasvavat vauhdilla -ihan teidän hihhuleiden itkuista huolimatta.

Vituttaako? :)

Onneksi noi hihhulit pysyy sieltä poissa. Ja köyhät moukat joutuu valikoimaan varojensa mukaan hotellin tai jonkun ryhmämatka"luksuksen".

Mun valitsemissa hotelleissa ei tarvitse katsoa suomituristia, ei kiljuvia lapsia aamupalapöydässä ja kaikki pelaa palvelultaan vimosen päälle. Lisäksi siistiä joka puolella, lämpö, ranta, uima-allas ja aurinko, hyvät ruokapaikat (en puhu mistään normimättölöistä).. Ja niissä hotelleissa joissa käyn ei uima-altaallakaan ole kukaan kiljumassa ja huutamassa tai ylipäätään sinne ei ole väkeä ruuhkaksi asti. Joten mua ei haittaa vaikka kuka olisi töissä tai palstalla sitä mieltä että dubai on preikä. Sinne on lyhyt lentomatka, ja rahalla saa semmoisen hotellin kuin omiin tarpeisiin sopii, ja jos ei juuri pidemmälle lähtö lämpimään nappaa niin se on hyvä kohde kun nuo muut jutut on kohdallaan.

Mutta perussuomijuntti joka elää muutenkin lomansa pullonhengestä on toki eri mieltä kun eihän dubaissa saa viinaa kuin drinkkibaareista ja sielläkin sen vetäminen maksaa (ei ole varaa).

Vierailija
109/202 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dubain matkailu ja talous kasvavat vauhdilla -ihan teidän hihhuleiden itkuista huolimatta.

Vituttaako? :)

Onneksi noi hihhulit pysyy sieltä poissa. Ja köyhät moukat joutuu valikoimaan varojensa mukaan hotellin tai jonkun ryhmämatka"luksuksen".

Mun valitsemissa hotelleissa ei tarvitse katsoa suomituristia, ei kiljuvia lapsia aamupalapöydässä ja kaikki pelaa palvelultaan vimosen päälle. Lisäksi siistiä joka puolella, lämpö, ranta, uima-allas ja aurinko, hyvät ruokapaikat (en puhu mistään normimättölöistä).. Ja niissä hotelleissa joissa käyn ei uima-altaallakaan ole kukaan kiljumassa ja huutamassa tai ylipäätään sinne ei ole väkeä ruuhkaksi asti. Joten mua ei haittaa vaikka kuka olisi töissä tai palstalla sitä mieltä että dubai on preikä. Sinne on lyhyt lentomatka, ja rahalla saa semmoisen hotellin kuin omiin tarpeisiin sopii, ja jos ei juuri pidemmälle lähtö lämpimään nappaa niin se on hyvä kohde kun nuo muut jutut on kohdallaan.

Mutta perussuomijuntti joka elää muutenkin lomansa pullonhengestä on toki eri mieltä kun eihän dubaissa saa viinaa kuin drinkkibaareista ja sielläkin sen vetäminen maksaa (ei ole varaa).

Oli kyllä sellaista olkinukkea täynnä sun perustelut, että oikeasti ihan mahdoton ottaa sua tosissasi. :D Olisit hassu ellet olisi orjabusineksen ihailija ja mahdollistaja.

Vierailija
110/202 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heheh, hyvä että menet kanarialle tai kreikkaan, siellähän sitä aitoa lomaa vietetäänkin joko vaatimattomassa hotellissa tai all inclusove-hotellissa valittaen että kaikki rähmii ruokia ja sikailee, suomibaarissa ryypätään, oi on se niin ihanaa nähdä tää kylän ainoa kiviryökkiö ja kirkko, ranta on kivinen, kaduilla roskia, ja turistikaupasta voi ostaa tuopin, lippiksen tai avaimen perän. Hyvää todella on vain lämpö ja aurinko.

Ja toi haaveilen nykistä ka japanista, niin juuri, haaveilet.

Oliko sattumaa vai tyhmyyttä, että onnistuit vältämään keskustelun kaikki tärkeät pointit?

Vierailija
111/202 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea asia. Olen matkustellut paljon ympäri maailmaa. Asunutkin useammassa maassa. Välillä ollaan matkustettu hyvinkin hulppeasti, välillä vähemmän. Kuitenkaan en ole päässyt samanlaiseen luksukseen kuin Dubain Atlantis the Palm-hotellissa. En, vaikka aina esim. Nykissä käydessämme majoitumme Four Seasonsiin. 

Toki Dubaissa on ihmisoikeusasiat huonosti. Mutta, tämä taitaa olla niitä asioita joissa täytyy vain valita taistelunsa. Käyttekö lasten kanssa Sea Worldissa katsomassa orcia? Käytätkö tuotteita, joita on testattu eläimillä/joissa käytetään palmuöljyä? Käyttekö eläintarhoissa? Syöttekö lihaa? Varmistatko aina, kun käytät rahaa/mainostat jotain sanallisesti, että rahapolku on varmasti kunnossa? Et vahingossakaan tue harmaata taloutta? Rikollisia? Terroristeja? Syöt ainoastaan kotimaisia pientuottajien tuotteita, joissa ei ole käytetty mitään työkaluja tai kemikaaleja, jotka voisivat olla tuotettu ihmisoikeusloukkauksilla?

Lennätkö? Käytätkö autoa tai julkisia? Millä lämmität ekologisen kotisi? Mistä ostat vaatteesi? Varmistatko aina henkilökohtaisesti, että vaatteesi on valmistettu ilman orjatyövoimaa, Hästensin peittosi ja Canada Goosen takkisi untuvat on varmasti otettu humaanisti tapetuilta eläimiltä?

Missä se raja menee? Onko sinulle yhtä ok, että joku käy sanomassa sinulle että en ainakaan ikinä itse söisi lihaa? En ainakaan itse pukeutuisi tuohon vaatteeseen yms? Missä se raja menee, mikä on ok ja mikä ei?

Meillä ei syödä lihaa, meillä ei käydä eläintarhoissa, meillä ei käytetä vaatteita, joista epäilen hetkeäkään, että ne olisi tuotettu epäeettisesti. Lahjoitamme suuret summat rahaa joka vuosi erilaiseen hyväntekeväisyyteen, kuten naisten ja tyttöjen koulutukseen, orcien hyväksi, sotaorvoille yms. Mutta kyllä, autoilemme, lennämme ja asumme epäekologisesti. Lomailemme myös siellä Dubaissa ja aika säännöllisesti koska miehen veli työskentelee siellä. 

Kylläpä yritetään epätoivoisesti ostaa itselle hyvää omatuntoa, kun on ensin resuttu orjien maassa.

:D. Ei tarvitse ostaa. Ainahan se omatunto on huono. Kysymys olikin valinnoista. Miksi Dubaihin matkustaminen on niin paljon huonompi, kuin muun eettisesti arveluttavan tuotannon suosiminen? Kenen arvoilla mennään ja kuka on oikeassa? Onko orcien kärsimys pienempi paha kuin naisten huono asema? Onko naisten huono asema pienempi paha kuin lasten raiskaaminen kulttuurin nimissä? Miinuspeukkuja kyllä tulee, oletettavasti huonosta omastatunnosta, mutta perusteluja ei kuulu.

Mun peruste sun miinuspeukuille on se, että sä vaan valitset olla välittämättä just tästä asiasta kun Dubai on vaan niin hirmu kiva kohde perheelle. Toki jokainen valitsee omat taistelunsa jne. Mutta sullakin olis mahdollisuuksia valita joku muu maa, paljonkin mahdollisuuksia, mut sä vaan haluut just sen Dubain? Ite esim. Oon sekasyöjä, mut ostan aina luomutuotteet ja meillä on kasvisruokapäivä kerran viikossa. Vaikka en ihan yhtä ekologinen oo kuin joku täysin vegaani, ei se mun mielestä silti oikeuta sitä, että tää vegaani esim. sitten voi tasapainottaa vaakaa menemällä Dubaihin? Vähän niin kuin sinä. Löydät ihan varmasti paremman kohteen.

Vierailija
112/202 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa tämän lehden bloggarin kuvaukset täydellisestä Dubain lomasta viime viikolta. Ihanalta kuulostaa.

Ja presidentti Niinistö oli siellä samaan aikaan myös. Ihan Aurinkomatkojen hotellissa.

Vierailija
113/202 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubai on ihan parhautta, sanoi peppukipeät kultalusikka suussa syntyneet "aktivistit" mitä hyvänsä.

Vierailija
114/202 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tyytyväinen että joku muukin tässä maassa ei lähtisi Dubaihin tai muualle arabiemiraatteihin. Yököttävää että maailman rahat on tuolla mutta silti ne v*tun pilenpiirtäjät pitää rakentaa orjatyövoimalla.

Toki tuo Apn möläytys oli aika lapsellinen

Vierailija
115/202 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa tämän lehden bloggarin kuvaukset täydellisestä Dubain lomasta viime viikolta. Ihanalta kuulostaa.

Ja presidentti Niinistö oli siellä samaan aikaan myös. Ihan Aurinkomatkojen hotellissa.

Miksi et itse lue tätä ketjua? Niinistökin on käsitelty moneen kertaan. Tässä ketjussa on paljon enemmän faktaa kuin jonkun nollabloggarin turautuksissa.

Vierailija
116/202 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dubai on ihan parhautta, sanoi peppukipeät kultalusikka suussa syntyneet "aktivistit" mitä hyvänsä.

Milloin lopetat aktivistiolkinukkesi hakkaamisen?

Täällä on jo haukuttu Dubain matkailun vastustajat köyhiksi. Nytkö he ovatkin rikkaita? Päättäkää jo.

Tiedoksesi: Dubain tilanteen tajuamiseen ei tarvita kuin ripaus inhimillisyyttä ja maalaisjärkeä. Sinulta ilmeisesti puuttuvat ne molemmat.

Vierailija
117/202 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä viestissä tiivistyy about kaikki:

"Työläinen" houkutellaan Dubaihin valheilla. Tulevilta orjilta otetaan passi pois kentällä. He ovat heti kättelyssä velkaa matkan ja majoituksen, mitä he eivät välttämättä saa koskaan maksettua takaisin. Monet orjat eivät saa koskaan kasaan rahaa kotimatkaa varten, he eivät ole ketään eikä heillä ole mitään. Heidän perheensä pidetään täysin pimennossa, siitä, mitä Dubaissa tapahtuu. Majoitus on yksi iso hökkelikylä kerrossänkyineen, missä ei ole saniteettitiloja tai juoksevaa vettä. Paska kaadetaan täyttyneistä pytyistä kadulle. Ruokaa lämmitetään nuotiossa. Orjat eivät saa puhua länsimaalaisten kanssa.

Miten paljon huonommin "työläisillä" voisi vielä olla?

Vierailija
118/202 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on jo haukuttu Dubain matkailun vastustajat köyhiksi. Nytkö he ovatkin rikkaita? Päättäkää jo.

Tiedoksesi: Dubain tilanteen tajuamiseen ei tarvita kuin ripaus inhimillisyyttä ja maalaisjärkeä. Sinulta ilmeisesti puuttuvat ne molemmat.

Milloin lopetat pillusi pihtaamisen? Siirtomaajengiä siellä töissä on, ovat syntyneet passaamaan ja tienaavat tuolla vuodessa enemmän kuin siellä kotikylänsä slummihökkelissä koko ikänään.

Vierailija
119/202 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin lopetat pillusi pihtaamisen? Siirtomaajengiä siellä töissä on, ovat syntyneet passaamaan ja tienaavat tuolla vuodessa enemmän kuin siellä kotikylänsä slummihökkelissä koko ikänään.

Lue viesti 119.

Vierailija
120/202 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä viestissä tiivistyy about kaikki:

"Työläinen" houkutellaan Dubaihin valheilla. Tulevilta orjilta otetaan passi pois kentällä. He ovat heti kättelyssä velkaa matkan ja majoituksen, mitä he eivät välttämättä saa koskaan maksettua takaisin. Monet orjat eivät saa koskaan kasaan rahaa kotimatkaa varten, he eivät ole ketään eikä heillä ole mitään. Heidän perheensä pidetään täysin pimennossa, siitä, mitä Dubaissa tapahtuu. Majoitus on yksi iso hökkelikylä kerrossänkyineen, missä ei ole saniteettitiloja tai juoksevaa vettä. Paska kaadetaan täyttyneistä pytyistä kadulle. Ruokaa lämmitetään nuotiossa. Orjat eivät saa puhua länsimaalaisten kanssa.

Miten paljon huonommin "työläisillä" voisi vielä olla?

Tuo nyt on täyttä paskapuhetta. Asuin kolme vuotta noin sata metriä työläiskorttelista ja kävin siellä päivittäin ostamassa tuoreet leivät ja vastajauhetut kahvit aamuksi ja välillä myös iltaisin heidän markkinoillaan ja juhlillaan. Olisin varmaan kolmessa vuodessa huomannut kahlaavani paskassa, mutta niin vaan ovat nahkapohjaiset mokka-loaferit edelleen kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi