Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri loukkaantui verisesti, kun kommentoin hänen Dubain matkaansa.

Vierailija
04.02.2016 |

On ollut jo kolme viikkoa ilkeä ja kireä mulle tapauksen jälkeen. :D
Tää kyseinen rouva toitotti kahvipöydässä, miten heidän Dubain matkansa on varattu ja miten sitä odotetaan ja muuta lätinää. Muut tietty hönkäilivät "ihastuksissaan" vieressä ja jauhoivat sitä uuu, olen niin kade-mantraa (minkä en usko olevan kenenkään kohdalla totta. Koska let´s face it, meillä kaikilla olisi varmasti varaa lähteä sinne.)
Mä sit väsyneenä ja ajattelematta sanoin, että "aijaa, mä en lähtis Dubaihin vaikka aseella uhattais." Tämä sitten poiki kivan väittelyn, missä mun sanomisia ronkittiin ja väänneltiin ja käänneltiin. Pysyin kyllä kannassani, etten lähtisi siihen p*ppureikään hurvittelemaan toisten ihmisten hengillä ja orjatyöllä maksetuissa puitteissa, eikä se ole mikään henkilökohtaine loukkaus.
Myönnän kyllä, että oli typerää multa lähteä nolaamaan toista noin. Se tuli kyllä puolivahingossa. Ja toisaalta, vielä nolompaa mun mielestä on lähteä sinne hemmetin Dubaihin.
Jotenkin nappaa niin hitosti meidän punakoiden, ylipainoisten länkkärien tapa naamioida toisten ihmisten ihmisarvon riisto olemattomiin, koska se sattuu miellyttämään just mun oloa ja on niin kauheen kivaa käydä lomalla.
Ja jos toi tulee niin yllätyksenä, niin 2 minuutin googlaamisella saa helposti aitoa faktaa sen maan ihmisoikeustilanteesta, mihin olet menossa.

Kommentit (202)

Vierailija
41/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin tiedän, minkälaisia nää Dubain matkailijat on :D

Polttaneet raskaana ollessaan, koska kyllä mä saan tuhota toisen ihmisen kun se tuhoaminen tuottaa mulle nautintoa. 

Näkevät suurimpana pahantekijänä sen nalkuttavan tutun, joka kertoo hänen polttamisensa takia olevan paska äiti.

Vierailija
42/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai vitsi, oma Dubain matka häämöttää 4 viikon päässä. Ihanaa lämpöä, aurinkoa, ruokaa, luksusta, merta, puhdasta, turvallista, lyhyt lentomatka, ei juurikaan aikaeroa, ei ryyppäämistä. Nämä oli meidän kriteerit. Toki tosi kaksijakoinen paikka, olemme käyneet ennenkin, mutta ei yksinkertaisesti helppoja vaihtoehtoja.

Okei. Voitko vastata yksinkertaisesti yhteen kysymykseen (kyllä vai ei)?

Haittaako sinua, että laitat rahaa ihmiskauppaan ja moderniin orjuuteen? 

Tai no, mitä mä sulta kyselen. Vastaus on ilmiselvästi kyllä. Läskiä valkoista mammaa naurattaa ajatus, miten intialaisen rakennustyöläisen kolmevuotias poika nääntyy kotimaassaan nälkään, kun isi ei lähetäkkään rahaa kuten lupasi. Lapsi kun ei tiedä, että isi on yksi niistä tuhansista Dubain rakennustyömaalle kuolleista miehistä, jotka pakotetaan työskentelemään epäinhimillisessä kuumuudessa, janossa ja nälässä. Ei isi kyllä aiemminkaan rahaa lähettänyt, kun hänelle sanottiin kaiken palkan menevän hänen velkojensa maksuun. Samalla hän silittää oman arvokkaan ihmisrubiininsa kullankeltaisia hiuksia kun tunkee lisää suklaapatukkaa rakkaan mamman kullannupun nassukkaan. Lapset niin tykkää Dubaista.

Saatko orgasmin aina kun kirjoitat noita paasauksiasi? Olet yhtä sekaisin kun jotkut hihhulit jumalasatuineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin järkyttynyt, jos työkaverini käyttäisi "siihen p*ppureikään" -kommenttia. En toisaalta työskentele paikassa, jossa on noin moukkamaisia ihmisiä töissä.

Siitä huolimatta, että Dubain tilanne on huolestuttava.

Yllättävää kyllä, en käyttänyt vastaavaa kieltä työpaikallani vaan ilmaisin asian eri tavalla. Ajattelin tämän olevan itsestään selvää.

Vierailija
44/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt Dubaissa 2 kertaa ja 3. matka suunnitteilla ens syyslomaksi. Ihan vapaasti saisit sinäkin olla matkastani mitä mieltä haluat, minua se ei liikuta suuntaan eikä toiseen. Minun maailmaani kyllä mielipiteitä mahtuu. Kuitenkaan kenenkään muiden mieltymysten/mielipiteiden takia minä en elämääni täällä elä. Onkohan se työkaverisi siitä nyt kuitenkaan niin verisesti loukkaantunut? Jospa vain muuten ei pidä sinusta. 

Joo toki voi tehdä kaikenlaista piittaamatta kenestäkään tai mistään. Eivätkä syöttöpossu-turistit oikeaa Arabi-Emiraattia kohtaakaan, vaan turistien silmille kehitellyt valhemaailman. Sopii hyvin sun kaltaisillesi ihmisille.  Koko Dubai on keinotekoisesti aavikolle rakennettu, sitä ei oikeasti olisi. Eikä siellä ole sijaa ihmisoikeuksille eikä luonnonoikeuksille. Kyllähän jotkut länsimaisetkin turistit ovat saaneet sen tuta. Lämmintä toki on ja tavallaan turvallistakin, kun pienistäkin rikkeistä voi seurata kuolema. 

Vierailija
45/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai vitsi, oma Dubain matka häämöttää 4 viikon päässä. Ihanaa lämpöä, aurinkoa, ruokaa, luksusta, merta, puhdasta, turvallista, lyhyt lentomatka, ei juurikaan aikaeroa, ei ryyppäämistä. Nämä oli meidän kriteerit. Toki tosi kaksijakoinen paikka, olemme käyneet ennenkin, mutta ei yksinkertaisesti helppoja vaihtoehtoja.

Tai no, mitä mä sulta kyselen. Vastaus on ilmiselvästi kyllä. Läskiä valkoista mammaa naurattaa ajatus, miten intialaisen rakennustyöläisen kolmevuotias poika nääntyy kotimaassaan nälkään, kun isi ei lähetäkkään rahaa kuten lupasi. Lapsi kun ei tiedä, että isi on yksi niistä tuhansista Dubain rakennustyömaalle kuolleista miehistä, jotka pakotetaan työskentelemään epäinhimillisessä kuumuudessa, janossa ja nälässä. Ei isi kyllä aiemminkaan rahaa lähettänyt, kun hänelle sanottiin kaiken palkan menevän hänen velkojensa maksuun. Samalla hän silittää oman arvokkaan ihmisrubiininsa kullankeltaisia hiuksia kun tunkee lisää suklaapatukkaa rakkaan mamman kullannupun nassukkaan. Lapset niin tykkää Dubaista.

Saatko orgasmin aina kun kirjoitat noita paasauksiasi? Olet yhtä sekaisin kun jotkut hihhulit jumalasatuineen.

Hirvittävän surullista, että joku voi oikeasti olla niin uskomattoman yksinkertainen, että pitää uskontoa ja dokumentoitua faktaa toisen maan ihmisoikeustilanteesta saman tasoisina.

Vierailija
46/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt Dubaissa 2 kertaa ja 3. matka suunnitteilla ens syyslomaksi. Ihan vapaasti saisit sinäkin olla matkastani mitä mieltä haluat, minua se ei liikuta suuntaan eikä toiseen. Minun maailmaani kyllä mielipiteitä mahtuu. Kuitenkaan kenenkään muiden mieltymysten/mielipiteiden takia minä en elämääni täällä elä. Onkohan se työkaverisi siitä nyt kuitenkaan niin verisesti loukkaantunut? Jospa vain muuten ei pidä sinusta. 

Joo toki voi tehdä kaikenlaista piittaamatta kenestäkään tai mistään. Eivätkä syöttöpossu-turistit oikeaa Arabi-Emiraattia kohtaakaan, vaan turistien silmille kehitellyt valhemaailman. Sopii hyvin sun kaltaisillesi ihmisille.  Koko Dubai on keinotekoisesti aavikolle rakennettu, sitä ei oikeasti olisi. Eikä siellä ole sijaa ihmisoikeuksille eikä luonnonoikeuksille. Kyllähän jotkut länsimaisetkin turistit ovat saaneet sen tuta. Lämmintä toki on ja tavallaan turvallistakin, kun pienistäkin rikkeistä voi seurata kuolema. 

Itseasiassa länsimaisella ei ole Dubaissa lainkaan turvallista. Sinut voidaan raiskata ja joudut itse vankilaan. Sharia-lain upea oikeudenmukaisuus jyllää, internet on äärimmäisen sensuroitu ja poliisi täysin arvaamaton. Poliisi voi hakata/odottaa lahjuksia.

Jos sun lasi terästetään ja sut joukkoraiskataan, ole onnellinen jos pääset vähin äänin maasta. Se on paras vaihtoehto, mitä voit saada.

Vierailija
47/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en Dubaista pidäkään niin laitan ystävyyden kaiken edelle....

En puutu ystävieni matkustamiseen tai kohteisiin. Jokainen itsenäinen ihminen pystyy itse miettimään asioiden moraalisen puolen. 

Itse asiassa toi "laitan ystävyyden kaiken edelle", anteeksi siis korjaan, laitan oman nahkani kaiken muun edelle, on suurin syy kaikkeen maailman pahuuteen.

Kun hyvät hiljenevät ja nyökyttelevät vierestä, annettaan julmuuksien jatkua maailman loppuun asti. Historia ei tunne esimerkkejä pahuudesta, mitä ei olisi siivittänyt toisin ajattelevien mutta hiljaa pysyneiden ihmisten alistuminen.

Vierailija
48/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin voinut möläyttää ihan samalla tavalla...

Enkä kyllä vertaisi Dubaita esim. Thaikkulan lomiin. Saudien ihmisoikeustilanne on todella paljon surkeampi. Naiset täysin alistettuja, toimittajia tapetaan, siirtotyöläisiä riistetään - ja kaiken kukkuraksi rahoitetaan Isistä. En veisi penniäkään Dubaihin. Mutta moni ihan fiksu tyyppikin sinne menee, koska pääsee edullisesti hyvään hotelliin ja varmaan aurinkoon.

Vierailija
49/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea asia. Olen matkustellut paljon ympäri maailmaa. Asunutkin useammassa maassa. Välillä ollaan matkustettu hyvinkin hulppeasti, välillä vähemmän. Kuitenkaan en ole päässyt samanlaiseen luksukseen kuin Dubain Atlantis the Palm-hotellissa. En, vaikka aina esim. Nykissä käydessämme majoitumme Four Seasonsiin. 

Toki Dubaissa on ihmisoikeusasiat huonosti. Mutta, tämä taitaa olla niitä asioita joissa täytyy vain valita taistelunsa. Käyttekö lasten kanssa Sea Worldissa katsomassa orcia? Käytätkö tuotteita, joita on testattu eläimillä/joissa käytetään palmuöljyä? Käyttekö eläintarhoissa? Syöttekö lihaa? Varmistatko aina, kun käytät rahaa/mainostat jotain sanallisesti, että rahapolku on varmasti kunnossa? Et vahingossakaan tue harmaata taloutta? Rikollisia? Terroristeja? Syöt ainoastaan kotimaisia pientuottajien tuotteita, joissa ei ole käytetty mitään työkaluja tai kemikaaleja, jotka voisivat olla tuotettu ihmisoikeusloukkauksilla?

Lennätkö? Käytätkö autoa tai julkisia? Millä lämmität ekologisen kotisi? Mistä ostat vaatteesi? Varmistatko aina henkilökohtaisesti, että vaatteesi on valmistettu ilman orjatyövoimaa, Hästensin peittosi ja Canada Goosen takkisi untuvat on varmasti otettu humaanisti tapetuilta eläimiltä?

Missä se raja menee? Onko sinulle yhtä ok, että joku käy sanomassa sinulle että en ainakaan ikinä itse söisi lihaa? En ainakaan itse pukeutuisi tuohon vaatteeseen yms? Missä se raja menee, mikä on ok ja mikä ei?

Meillä ei syödä lihaa, meillä ei käydä eläintarhoissa, meillä ei käytetä vaatteita, joista epäilen hetkeäkään, että ne olisi tuotettu epäeettisesti. Lahjoitamme suuret summat rahaa joka vuosi erilaiseen hyväntekeväisyyteen, kuten naisten ja tyttöjen koulutukseen, orcien hyväksi, sotaorvoille yms. Mutta kyllä, autoilemme, lennämme ja asumme epäekologisesti. Lomailemme myös siellä Dubaissa ja aika säännöllisesti koska miehen veli työskentelee siellä. 

Vierailija
50/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kuulosta korrektilta toiminnalta. Ei Dubai "eettisin" matkakohde ole, mutta jos ihmisoikeusloukkausten takia välttää matkakohteita, niin sitten kannattaa jättää matka väliin myös mm. Yhdysvaltoihin, Kiinaan, Thaimaahan, Intiaan, Unkariin, Puolaan, Venäjälle, Brasiliaan, Etelä-Afrikkaan, Israeliin jne. Ja käymättä jättäminen ei nyt hirveästi myöskään tuohon auta.

Vierailija
51/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sullakin periaatteet. En itsekään halunnut Dubaihin, koska kuvittelin sen olevan yhtä törkeän uskonnollisen maskuliininen kuin mitä Egypti oli. Olin täysin väärässä. Se oli juuri minunlaiseni. Materialistinen ja öky. Siisti, puhdas ja kunnioitettava.

Olen täysin kyllästynyt örveltäviin suomalaisiin junttituristeihin. Dubai ei ole niille. Siinä maassa vaaditaan, käytöstä ja sääntöjen noudattamista. Ja niitähän noudatetaan koska lait ovat ankarat ja maasta karkoitetaan jos ei osaa käyttäytyä.

Pukeutumissäännöt ovat vain pieni harkintaa aiheuttava extralisä (olkapäät ja polvet peittoon). Tällaiselle sääntöjä rakastavalle nihilistille se on aivan täydellinen paikka. Lento 6 tuntia, aikaeroa 2 tuntia. Luksusta ja fiksua matkaseuraa.

Vierailija
52/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kommentoi, että onko se oikeasti niin hirveän traagista, kun "pilaa ilon" toisen matkasta? Onko se oikeasti painavempaa, että tuomitsee toisen sikailun, kuin se itse sikailu?

On. Rumpalin sanoin: "Jos et osaa sanoa mitään kaunista, älä sano mitäääääään."

Vierailija
53/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirvittävän surullista, että joku voi oikeasti olla niin uskomattoman yksinkertainen, että pitää uskontoa ja dokumentoitua faktaa toisen maan ihmisoikeustilanteesta saman tasoisina.

Niin minäkin sinua, kulta pieni! ;)

Pointti oli kylläkin se että vertasin sitä miten sekaisin joku on/voi olla. Enkä sitten mitään muuta.

Vierailija
54/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea asia. Olen matkustellut paljon ympäri maailmaa. Asunutkin useammassa maassa. Välillä ollaan matkustettu hyvinkin hulppeasti, välillä vähemmän. Kuitenkaan en ole päässyt samanlaiseen luksukseen kuin Dubain Atlantis the Palm-hotellissa. En, vaikka aina esim. Nykissä käydessämme majoitumme Four Seasonsiin. 

Toki Dubaissa on ihmisoikeusasiat huonosti. Mutta, tämä taitaa olla niitä asioita joissa täytyy vain valita taistelunsa. Käyttekö lasten kanssa Sea Worldissa katsomassa orcia? Käytätkö tuotteita, joita on testattu eläimillä/joissa käytetään palmuöljyä? Käyttekö eläintarhoissa? Syöttekö lihaa? Varmistatko aina, kun käytät rahaa/mainostat jotain sanallisesti, että rahapolku on varmasti kunnossa? Et vahingossakaan tue harmaata taloutta? Rikollisia? Terroristeja? Syöt ainoastaan kotimaisia pientuottajien tuotteita, joissa ei ole käytetty mitään työkaluja tai kemikaaleja, jotka voisivat olla tuotettu ihmisoikeusloukkauksilla?

Lennätkö? Käytätkö autoa tai julkisia? Millä lämmität ekologisen kotisi? Mistä ostat vaatteesi? Varmistatko aina henkilökohtaisesti, että vaatteesi on valmistettu ilman orjatyövoimaa, Hästensin peittosi ja Canada Goosen takkisi untuvat on varmasti otettu humaanisti tapetuilta eläimiltä?

Missä se raja menee? Onko sinulle yhtä ok, että joku käy sanomassa sinulle että en ainakaan ikinä itse söisi lihaa? En ainakaan itse pukeutuisi tuohon vaatteeseen yms? Missä se raja menee, mikä on ok ja mikä ei?

Meillä ei syödä lihaa, meillä ei käydä eläintarhoissa, meillä ei käytetä vaatteita, joista epäilen hetkeäkään, että ne olisi tuotettu epäeettisesti. Lahjoitamme suuret summat rahaa joka vuosi erilaiseen hyväntekeväisyyteen, kuten naisten ja tyttöjen koulutukseen, orcien hyväksi, sotaorvoille yms. Mutta kyllä, autoilemme, lennämme ja asumme epäekologisesti. Lomailemme myös siellä Dubaissa ja aika säännöllisesti koska miehen veli työskentelee siellä. 

Kylläpä yritetään epätoivoisesti ostaa itselle hyvää omatuntoa, kun on ensin resuttu orjien maassa.

Vierailija
55/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä yritetään epätoivoisesti ostaa itselle hyvää omatuntoa, kun on ensin resuttu orjien maassa.

:D. Ei tarvitse ostaa. Ainahan se omatunto on huono. Kysymys olikin valinnoista. Miksi Dubaihin matkustaminen on niin paljon huonompi, kuin muun eettisesti arveluttavan tuotannon suosiminen? Kenen arvoilla mennään ja kuka on oikeassa? Onko orcien kärsimys pienempi paha kuin naisten huono asema? Onko naisten huono asema pienempi paha kuin lasten raiskaaminen kulttuurin nimissä? Miinuspeukkuja kyllä tulee, oletettavasti huonosta omastatunnosta, mutta perusteluja ei kuulu.

Vierailija
56/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

51 ja 57 jatkaa, sitä paitsi elämme maailmassa, jossa on orjia enemmän kuin koskaan. Millä te varmistatte, että ette tue orjatuotantoa? Vai olisikohan nyt vain kyse tekopyhyydestä tai omien arvojen nostamisesta muiden yläpuolelle? Minä olen feministi, mutta kyllä palmuöljyn käyttö ja vaikka sitten orcien pitäminen viihteenä on silti minusta yhtä kamalaa kuin patriarkaalisten kulttuurien suosiminen. 

Vierailija
57/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sullakin periaatteet. En itsekään halunnut Dubaihin, koska kuvittelin sen olevan yhtä törkeän uskonnollisen maskuliininen kuin mitä Egypti oli. Olin täysin väärässä. Se oli juuri minunlaiseni. Materialistinen ja öky. Siisti, puhdas ja kunnioitettava.

Olen täysin kyllästynyt örveltäviin suomalaisiin junttituristeihin. Dubai ei ole niille. Siinä maassa vaaditaan, käytöstä ja sääntöjen noudattamista. Ja niitähän noudatetaan koska lait ovat ankarat ja maasta karkoitetaan jos ei osaa käyttäytyä.

Pukeutumissäännöt ovat vain pieni harkintaa aiheuttava extralisä (olkapäät ja polvet peittoon). Tällaiselle sääntöjä rakastavalle nihilistille se on aivan täydellinen paikka. Lento 6 tuntia, aikaeroa 2 tuntia. Luksusta ja fiksua matkaseuraa.

Putous-hahmo. :D :D :D

Vierailija
58/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D. Ei tarvitse ostaa. Ainahan se omatunto on huono. Kysymys olikin valinnoista. Miksi Dubaihin matkustaminen on niin paljon huonompi, kuin muun eettisesti arveluttavan tuotannon suosiminen? Kenen arvoilla mennään ja kuka on oikeassa? Onko orcien kärsimys pienempi paha kuin naisten huono asema? Onko naisten huono asema pienempi paha kuin lasten raiskaaminen kulttuurin nimissä? Miinuspeukkuja kyllä tulee, oletettavasti huonosta omastatunnosta, mutta perusteluja ei kuulu.

Kukaan jaksa vastata sun vyörytykseen. Yksi hullu kysyy enemmän kuin 10 viisasta ehtii vastata.

Vierailija
59/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

51 ja 57 jatkaa, sitä paitsi elämme maailmassa, jossa on orjia enemmän kuin koskaan. Millä te varmistatte, että ette tue orjatuotantoa? Vai olisikohan nyt vain kyse tekopyhyydestä tai omien arvojen nostamisesta muiden yläpuolelle? Minä olen feministi, mutta kyllä palmuöljyn käyttö ja vaikka sitten orcien pitäminen viihteenä on silti minusta yhtä kamalaa kuin patriarkaalisten kulttuurien suosiminen. 

Eipä sitä varmaan pysty mitenkään varmistamaan. Mutta on ainakin erittäin hyvä alku, kun ei matkusta Dubain kaltaiseen persläpeen.

Vierailija
60/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä ihme on orc/orci?