Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri loukkaantui verisesti, kun kommentoin hänen Dubain matkaansa.

Vierailija
04.02.2016 |

On ollut jo kolme viikkoa ilkeä ja kireä mulle tapauksen jälkeen. :D
Tää kyseinen rouva toitotti kahvipöydässä, miten heidän Dubain matkansa on varattu ja miten sitä odotetaan ja muuta lätinää. Muut tietty hönkäilivät "ihastuksissaan" vieressä ja jauhoivat sitä uuu, olen niin kade-mantraa (minkä en usko olevan kenenkään kohdalla totta. Koska let´s face it, meillä kaikilla olisi varmasti varaa lähteä sinne.)
Mä sit väsyneenä ja ajattelematta sanoin, että "aijaa, mä en lähtis Dubaihin vaikka aseella uhattais." Tämä sitten poiki kivan väittelyn, missä mun sanomisia ronkittiin ja väänneltiin ja käänneltiin. Pysyin kyllä kannassani, etten lähtisi siihen p*ppureikään hurvittelemaan toisten ihmisten hengillä ja orjatyöllä maksetuissa puitteissa, eikä se ole mikään henkilökohtaine loukkaus.
Myönnän kyllä, että oli typerää multa lähteä nolaamaan toista noin. Se tuli kyllä puolivahingossa. Ja toisaalta, vielä nolompaa mun mielestä on lähteä sinne hemmetin Dubaihin.
Jotenkin nappaa niin hitosti meidän punakoiden, ylipainoisten länkkärien tapa naamioida toisten ihmisten ihmisarvon riisto olemattomiin, koska se sattuu miellyttämään just mun oloa ja on niin kauheen kivaa käydä lomalla.
Ja jos toi tulee niin yllätyksenä, niin 2 minuutin googlaamisella saa helposti aitoa faktaa sen maan ihmisoikeustilanteesta, mihin olet menossa.

Kommentit (202)

Vierailija
21/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuh...appivanhemmat kävivät juuri ja purin kieltäni useamman kerran kun hehkuttivat sitä ja meidänkin pitäisi kuulemma mennä, lapsillekin niin ihanaa. En sanonut mitään heille enkä sanoisi työkaverillekaan (ei ole riidan arvoista mielestäni), mutta olen kyllä täysin samaa mieltä kanssasi.

Jos olisi rahaa varaisin heti Dubain matkan. Mitä hiton väliä muulla on, jos paikka on lomakohteena ihana.

Vaikka unohdettaisiin ihmisoikeusloukkaukset, niin en silti ymmärrä mikä siinä paikassa on ihanaa. Eihän siellä ole mitään muuta kuin kauppakeskuksia ja hotelleja keskellä hiekkaerämaata ahdasmielisessä muslimimaassa. Ainoa hyvä puoli, jonka keksin on se, että siellä on lämmin.

Vierailija
22/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulut niihin ihmisiin, joiden mielestä on ihan ok kertoa aina mieipiteensä, vaikka sitä ei edes kysyttäisi ja vaikka loukkaisit ketä tahansa. Paljon on kiinni myös tavasta, jolla mielipiteensä esittää. Ehkä muutkaan eivät matkustaisi juuri tuonne, mutta ovat iloisia työkaverinsa puolesta, että hän pääsee kauan odottamalleen lomamatkalle. Sinun perusteluillasi boikottiin menisi todella moni turistikohde ympäri maailmaa.

Jos nyt olet fiksu, pahoittelet työkaverillesi, että kerroit mielipiteesi niin kärkevästi ja toivotat hänelle hyvää lomaa.

Aika syvä analyysi suht pintapuolisesti selitetystä tilanteesta :D 

Itseasiassa en kuulu. En ikinä, IKINÄ kommentoisi esim. toisten ihmisten ulkonäköä. Mä tiedän täsmälleen tämän tyypin, joka pitää itseään "räväkkänä" ja "suorapuheisena" ja siihen vedoten loukkaa jokaista ja joka asiaa. Toi mun lipsautus oli hyvinkin epätyypillistä multa. Saattaa olla, että työkaveri suuttui erityisesti siksi, koska ei tiedä mun kohdelleen muita samalla tavalla. Olen jopa vähän hiiri. 

Jotenkin otti niin helvetisti pattiin, kun mässäiltiin kaupungin ihanuudella, joka on rakennettu ja jota ylläpidetään pahuudella. 

Viimeisestä lauseesta on olen täysin eri mieltä. Sinä näköjään kuulut siihen idioottiin ihmisryhmään, joka ei usko oman panoksensa vaikuttavan (pisara valtameressä). Siis siihen tyyppiin, joka omaa sen "kaikki muutkin niin kyllä mäkin kun tuntuu hyvältä"-mentaliteetin. Kyllähän mä voin ostaa seksipalveluja Thaimaassa, kun kaikki muutkin tekee niin.

Tällaisen moralisoinnin kanssa kannattaa muuten olla tosi varovainen muiden ihmisten keskuudessa. Jonkun mielestä Dubai on paikka, jota ei haluaisi kannattaa mistään hinnasta. Toiselle lentäminen ulkomaille on epäeettisintä ja luontoa rasittavinta ikinä. Joillekin on kauhistus, kun muut syövät lihaa ja käyttävät maitotuotteita. Joillekin riittää se, että toteuttavat periaatteitaan omassa elämässään, joillekin taas on tarpeen pitää huoli, että muut tietävät varmasti toimivansa epäeettisesti ja moraalittomasti... ja tuo jälkimmäinen konsti ei ole sosiaalisia suhteita silmälläpitäen se kaikkein hedelmällisin, valitettavasti. :)

Eri asia, jos tosiaan puhuttaisiin siitä, että työkaveri olisi retostellut sillä, että menee ostamaan Thaimaahan seksiä... mutta ehkäpä pelkkä lomamatka Dubaihin ei ihan ole samoissa sfääreissä jonkin tuollaisen kanssa (ellei hän aio sielläkin ostaa itselleen seksiseuraa, mutta epäilen vahvasti).

Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kommentoi, että onko se oikeasti niin hirveän traagista, kun "pilaa ilon" toisen matkasta? Onko se oikeasti painavempaa, että tuomitsee toisen sikailun, kuin se itse sikailu?

Riippuu ihan näkökulmasta. Jos puhdas omatunto on sinulle kaikki kaikessa näin eettisessä ja moraalisessa mielessä, voit varmasti pois tiehensä ilmoittaa, että et halua kannattaa toimillasi ja puheillasi mitenkään Dubaita. Jos taas puhutaan sosiaalisista kanssakäymisistä ihmisten kanssa, joille nuo asiat eivät merkitse niin paljon kuin sinulle itsellesi, sinua saatetaan pitää ikävänä moukkana. 

... Ehkä sosiaalisesti korrekteinta olisi ilmaista mielipiteensä sopivammassa seurassa. Työyhteisössä kun on niin monenmoista hiihtäjää, eivätkä kaikki jaa samoja näkökulmia kanssasi... mutta silti heidän kanssaan on tultava toimeen ja tehtävä töitä. 

Vierailija
24/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mihin olet menossa.

En tiijä vielä. Pitäis hakea paketti postista. Käydä Tokmannilla ja sen sellaista.

Vierailija
25/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että on hyvä avata suunsa herättääkseen ihmisiä ajattelemaan valintojaan. Mutta sitä ei pidä tehdä tuolla tavalla tökerösti ja suoraan päin naamaa. Asiasta voi keskustella silloin, kun se ei henkilökohtaisesti kosketa juuri jonkun läheisen elämäntilannetta, tai jos osaa esittää asian niin, ettei se loukkaa. Harva voi olla loukkaantumatta, jos omia valintoja arvostellaan ilkeillä sanoilla. 

Säkin voisit ap nostaa esiin Dubain epäkohtia esim. tällä palstalla, twitterissä, facebookissa tai vaikka sanomalehden yleisönosastolla. Siten saisit monen muunkin silmät mahdollisesti aukeamaan loukkaamatta silti ketään henkilökohtaisesti.

Vierailija
26/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa täytyisi opettaa kouluissa argumentointi- ja väittelytaitoa, ei kauheasti vaatisi ja söisi resursseja. 

Tästä olisi se hyöty, ettei esim. Dubain matkan arvostelua tarvitsisi ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, vaan asioista voitaisiin keskustella normaalisti.

Vierailija
27/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa täytyisi opettaa kouluissa argumentointi- ja väittelytaitoa, ei kauheasti vaatisi ja söisi resursseja. 

Tästä olisi se hyöty, ettei esim. Dubain matkan arvostelua tarvitsisi ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, vaan asioista voitaisiin keskustella normaalisti.

No en kyllä näe normaalina, neutraalina keskusteluna sitä, että toisen puhuessa Dubain matkasta täräytetään, että siihen p-reikään en menisi mistään hinnasta... :D

Vierailija
28/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa olen ihmetellyt tätä Dubain hehkutusta, jota saa kuulla joka tuutista. Eivätkö ihmiset todella tiedä, vai eivätkö he välitä? Toisaalta ikävää että joku loukkaantuu, mutta sekin on minusta ikävää että epäkohdista ei koskaan puhuta, hymistellään vaan, ja sitten ne epäkohdat saa vain jatkua. Tietenkään ei ole korrektia "hyökätä" ketään kohtaan, varsinkaan työpaikan kahvikeskusteluissa, mutta voihan sen oman mielipiteensä tuoda neutraalistikin esille. Jospa ihmiset edes sitten hieman alkaisivat ajatella. Tässäkin tapauksessa saattaa olla, että ap:n työkaveri on tuntenut pistoksen rinnassaan. On halunnut matkustaa tähän "in" paikkaan, vaikka on jollain tasolla tiedostanut, että samalla tukee riistoyhteiskuntaa. Nyt sitten kun ap sanoi oman mielipiteensä, omatunto soimaa ja se paha olo lievittyy heijastamalla ikävät tunteet aptä kohti. Ja ap, muista vanha totuus "joka syyttä suuttuu, se lahjatta leppyy".  

Vierailija
29/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottaisin lisäksi sellaista listaa, jossa olisivat epäkorrektit, lihottavat, epäterveelliset ja orjuuttavat ja suorastaan rikolliset asiat.

Vierailija
30/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottaisin lisäksi sellaista listaa, jossa olisivat epäkorrektit, lihottavat, epäterveelliset ja orjuuttavat ja suorastaan rikolliset asiat.

Siitä listasta voisi rouva sitten tarkastaa tekemisensä. Vähän samaan tyyliin kuin lista maailman korruptoituneimmista maista. Listan kärjessä olevat länsimaat tietenkin ovat listan itse laatineet, joten ovat kaikkein korruptoituneimpia.

Vierailija
31/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, ymmärrän sinua täysin - ja ymmärrän kyllä tätä loukkaantunutta työkaveriasikin! Usein joutuu puremaan kieltä, kun joku (ihan mukavakin) työkaveri kertoo tulevasta Turkin lomastaan tai jostain All-inclusive -matkastaan - mutta koska en varta vasten halua loukata enkä myöskään pilata kenenkään iloa, en sitten kommentoi mitään. Tosin en myöskään halua kuunnella mitään hehkutuksia, joten mielummin keksin jonkun tekosyyn ja poistun paikalta.

Mikä ongelma all-inclusive lomassa on? Ymmärrän toki, että se rajoittaa paljon tutustumasta paikalliseen ruokakulttuuriin, mutta onko siinä jotain epäeettistä?

Itse en ikinä lähtisi all-inclusive lomalle, mutta ymmärrän esim. ystävääni, jolla on moniallerginen lapsi. Hotellilla jonka valitsivat on tietämystä allergioista ja keliakiasta. Voivat siis rauhassa nauttia lomasta ilman, että tarvitsee pelätä sairaalareissua.

Vierailija
32/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen menossa Dubaihin parin viikon päästä. Olen lukenut näitä vastaavia mielipiteitä täältä palstalta paljon ja ne vähän ihmetyttävät. Miksi juuri tämä yksi matkakohde on nyt noussut parhaimmaksi esimerkiksi maailman pahuudesta?

Sen ymmärrän, että kaikkia Dubai ei kiinnosta. Ei minuakaan ennen. En odota kulttuurielämystä ja taidemuseoita. Nyt lähdemme reissulle lapsiperheenä, ja tuota on kehuttu lapsille sopivana kohteena. On suht lämmintä, lentomatka ei turhan pitkä ja tekemistä on kuitenkin. Roomassa, Pariisissa ja reppureissuilla kävin ennen lapsia.

Vääryyttä ja ihmisoikeuksien polkemista on kaikkialla. Mihin te sitten matkustaisitte? Aasiaan, Afrikan maihin, Amerikkaan?

Vierailija
33/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuh...appivanhemmat kävivät juuri ja purin kieltäni useamman kerran kun hehkuttivat sitä ja meidänkin pitäisi kuulemma mennä, lapsillekin niin ihanaa. En sanonut mitään heille enkä sanoisi työkaverillekaan (ei ole riidan arvoista mielestäni), mutta olen kyllä täysin samaa mieltä kanssasi.

Jos olisi rahaa varaisin heti Dubain matkan. Mitä hiton väliä muulla on, jos paikka on lomakohteena ihana.

Vaikka unohdettaisiin ihmisoikeusloukkaukset, niin en silti ymmärrä mikä siinä paikassa on ihanaa. Eihän siellä ole mitään muuta kuin kauppakeskuksia ja hotelleja keskellä hiekkaerämaata ahdasmielisessä muslimimaassa. Ainoa hyvä puoli, jonka keksin on se, että siellä on lämmin.

Tämä. Jengi menee katsomaan nähtävyytenä, kun kauppakeskuksessa lasketellaan sisällä jne.

(epäeettisyys on toki ykkössyy inhota paikkaa, mutta muutenkin käsittämätön valinta)

Vierailija
34/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka vain, ap, samaan malliin. Esim. työpaikkaruokalassa ojennat työkaveria makkaralautasensa äärellä (kasvissyönti toki terveellisempää ja ekologisempaa), työkaverin uutta puseroa ei kannata kehua, vaan tiedustella tuotanto-olosuhteista (hikipajat tuomittavia), entäs sitten työmatkat: yksityisautoilu on tietenkin ehdoton nou nou ja tämä kannattaa tuoda aamukahvitauolla esille jne. Rattoisia työpäiviä sinne jonnekin!

Vierailija
35/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vitsi, oma Dubain matka häämöttää 4 viikon päässä. Ihanaa lämpöä, aurinkoa, ruokaa, luksusta, merta, puhdasta, turvallista, lyhyt lentomatka, ei juurikaan aikaeroa, ei ryyppäämistä. Nämä oli meidän kriteerit. Toki tosi kaksijakoinen paikka, olemme käyneet ennenkin, mutta ei yksinkertaisesti helppoja vaihtoehtoja.

Vierailija
36/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen menossa Dubaihin parin viikon päästä. Olen lukenut näitä vastaavia mielipiteitä täältä palstalta paljon ja ne vähän ihmetyttävät. Miksi juuri tämä yksi matkakohde on nyt noussut parhaimmaksi esimerkiksi maailman pahuudesta?

Sen ymmärrän, että kaikkia Dubai ei kiinnosta. Ei minuakaan ennen. En odota kulttuurielämystä ja taidemuseoita. Nyt lähdemme reissulle lapsiperheenä, ja tuota on kehuttu lapsille sopivana kohteena. On suht lämmintä, lentomatka ei turhan pitkä ja tekemistä on kuitenkin. Roomassa, Pariisissa ja reppureissuilla kävin ennen lapsia.

Vääryyttä ja ihmisoikeuksien polkemista on kaikkialla. Mihin te sitten matkustaisitte? Aasiaan, Afrikan maihin, Amerikkaan?

Ihan oikeasti. Mä en jaksa. GOOGLAA 10 minuuttia niin ei tarvitse ällistellä ja kummastella täällä.

Vääryyttä ja ihmisoikeuksien polkemista ei TODELLAKAAN ole samassa mittakaavassa monessakaan maassa, mihin länkkärit päättävät valuttaa rahaansa.

Koko Dubai on RAKENNETTU ORJATYÖLLÄ. SE PYÖRII ORJATYÖLLÄ. KOKO DUBAIN TALOUSJÄRJESTELMÄ ON 100% RIIPPUVAINEN RAA´ASTA TYÖSTÄ, JOSTA EI TARVITSE MAKSAA TYÖN TEKIJÖILLE SENTTIÄKÄÄN. Onko tota ihan oikeasti noin saatanan vaikea ymmärtää? 

KUN MENET DUBAIHIN, TUET TÄYSIN SUORASTI ORJATYÖTÄ JA IHMISKAUPPAA. Kun menet muihin ihmisoikeuksien peräreikävaltioihin, esim. Thaimaahan, et yövy rakennuksessa, jonka rakentaminen on vaatinut satoja henkiä ihmisiltä, joita ei virallisissa tilastoissa ole edes olemassa. Kun menet vaikka sinne Thaimaahan tai Vietnamiin tai Keniaan voit turismilla vaikuttaa niin, että rahaa menisi rutiköyhille pienyrittäjille. Dubaissa _ei_ ole_ tätä_ mahdollisuutta.

Ihmiskauppa, moderni orjuus, demokratian puute, korruptio, äärimmäinen rasismi (ihmiselle ei tarvitse maksaa palkkaa jos hän on filippiiniläinen maid, otetaan vaan passi pois, uhataan, että tapetaan sut jos yrität paeta ja hallitset tätä elävää ihmistä niin kauan kuin huvittaa) on nimenomaan rikkaiden arabivaltioiden perisynti. Aivan varmasti jopa Suomessa on esim. joissakin ravintoloissa on ihmiskaupan uhreja, jotka on pakotettu epäinhimillisiin työaikoihin ja joista ei saa tarvitse maksaa palkkaa ollenkaan/tarvittavaa summaa. Ero on siinä, että Suomessa asiaan _puututaan_ ja se on _poliisiasia_. Dubaissa, kuten kaikkialla muuallakin UAE:ssa tai vaikka Saudi-Arabiassa, tämä on standardi. On itsestään selvää, että omistat ihmisen jonka tuot laittomia reittejä palvelukseesi. Luuletko oikeasti, että kun karannut filippiiniläinen kotiorja tai bangladeshilainen rakennustyömaatekijä menevät poliisille kertomaan, miten heitä on pahoinpidelty, pidetty nälässä/kuumuudessa/juomatta, pakotettu sairaisiin työaikoihin ja jätetty palkka maksamatta, poliisit puuttuvat asiaan? EI. Passi on "omistajilla", poliisi sanoo työntekijöille, että lähtekää jos ei kelpaa. "Omistajat" kertovat, kuinka tämä henkilö on velkaa valtavan summan rahaa, millä heidät kuljetettiin kotimaistaan kyseisiin valtioihin, pitävät passin, tekevät ihmiselle mitä ikinä mieleen juolahtaa. Ainoastaan jos tapat niin saattaa tulla seurauksia, silloinkin voit vielä kokeilla lahjomisreittiä.

Ei saakeli mua ärsyttää kun ihmiset on nii typeriääääääääää!!!!!

http://www.ibtimes.co.uk/saudi-arabia-filipino-maid-disfigured-boiling-…

Vierailija
37/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kyseinen rouva toitotti kahvipöydässä, miten heidän Dubain matkansa on varattu ja miten sitä odotetaan ja muuta lätinää. Muut tietty hönkäilivät "ihastuksissaan" vieressä ja jauhoivat sitä uuu, olen niin kade-mantraa (minkä en usko olevan kenenkään kohdalla totta. Koska let´s face it, meillä kaikilla olisi varmasti varaa lähteä sinne.)

Mä sit väsyneenä ja ajattelematta sanoin, että "aijaa, mä en lähtis Dubaihin vaikka aseella uhattais." Tämä sitten poiki kivan väittelyn, missä mun sanomisia ronkittiin ja väänneltiin ja käänneltiin. Pysyin kyllä kannassani, etten lähtisi siihen p*ppureikään hurvittelemaan toisten ihmisten hengillä ja orjatyöllä maksetuissa puitteissa, eikä se ole mikään henkilökohtaine loukkaus.

Myönnän kyllä, että oli typerää multa lähteä nolaamaan toista noin. Se tuli kyllä puolivahingossa. Ja toisaalta, vielä nolompaa mun mielestä on lähteä sinne hemmetin Dubaihin.

Jotenkin nappaa niin hitosti meidän punakoiden, ylipainoisten länkkärien tapa naamioida toisten ihmisten ihmisarvon riisto olemattomiin, koska se sattuu miellyttämään just mun oloa ja on niin kauheen kivaa käydä lomalla.

Ja jos toi tulee niin yllätyksenä, niin 2 minuutin googlaamisella saa helposti aitoa faktaa sen maan ihmisoikeustilanteesta, mihin olet menossa.

Ketä kiinnostaa sinun jankkaamisesi?

Ei kiinnosta joku ihmisoikeustilanne pätkääkään kun valitsen lomakohdetta.

Vierailija
38/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai vitsi, oma Dubain matka häämöttää 4 viikon päässä. Ihanaa lämpöä, aurinkoa, ruokaa, luksusta, merta, puhdasta, turvallista, lyhyt lentomatka, ei juurikaan aikaeroa, ei ryyppäämistä. Nämä oli meidän kriteerit. Toki tosi kaksijakoinen paikka, olemme käyneet ennenkin, mutta ei yksinkertaisesti helppoja vaihtoehtoja.

Okei. Voitko vastata yksinkertaisesti yhteen kysymykseen (kyllä vai ei)?

Haittaako sinua, että laitat rahaa ihmiskauppaan ja moderniin orjuuteen? 

Tai no, mitä mä sulta kyselen. Vastaus on ilmiselvästi kyllä. Läskiä valkoista mammaa naurattaa ajatus, miten intialaisen rakennustyöläisen kolmevuotias poika nääntyy kotimaassaan nälkään, kun isi ei lähetäkkään rahaa kuten lupasi. Lapsi kun ei tiedä, että isi on yksi niistä tuhansista Dubain rakennustyömaalle kuolleista miehistä, jotka pakotetaan työskentelemään epäinhimillisessä kuumuudessa, janossa ja nälässä. Ei isi kyllä aiemminkaan rahaa lähettänyt, kun hänelle sanottiin kaiken palkan menevän hänen velkojensa maksuun. Samalla hän silittää oman arvokkaan ihmisrubiininsa kullankeltaisia hiuksia kun tunkee lisää suklaapatukkaa rakkaan mamman kullannupun nassukkaan. Lapset niin tykkää Dubaista.

Vierailija
39/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa sinun jankkaamisesi?

Ei kiinnosta joku ihmisoikeustilanne pätkääkään kun valitsen lomakohdetta.

No työkaveria selkeästi kiinnosti. Ja et ole yksin, sinunkaltaistesi ihmisten pahuuden takia maailmasta ei tule koskaan kärsimys loppumaan. :) Menkää sinne Dubaihin ja annapa miehesi vielä ostaa pari tuntia prostituutioon huijatulta ihmiskaupan uhrilta, niin teidän kauniin kulutuksenne kruunu on täydellinen.

Vierailija
40/202 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en Dubaista pidäkään niin laitan ystävyyden kaiken edelle....

En puutu ystävieni matkustamiseen tai kohteisiin. Jokainen itsenäinen ihminen pystyy itse miettimään asioiden moraalisen puolen.