Työkaveri loukkaantui verisesti, kun kommentoin hänen Dubain matkaansa.
On ollut jo kolme viikkoa ilkeä ja kireä mulle tapauksen jälkeen. :D
Tää kyseinen rouva toitotti kahvipöydässä, miten heidän Dubain matkansa on varattu ja miten sitä odotetaan ja muuta lätinää. Muut tietty hönkäilivät "ihastuksissaan" vieressä ja jauhoivat sitä uuu, olen niin kade-mantraa (minkä en usko olevan kenenkään kohdalla totta. Koska let´s face it, meillä kaikilla olisi varmasti varaa lähteä sinne.)
Mä sit väsyneenä ja ajattelematta sanoin, että "aijaa, mä en lähtis Dubaihin vaikka aseella uhattais." Tämä sitten poiki kivan väittelyn, missä mun sanomisia ronkittiin ja väänneltiin ja käänneltiin. Pysyin kyllä kannassani, etten lähtisi siihen p*ppureikään hurvittelemaan toisten ihmisten hengillä ja orjatyöllä maksetuissa puitteissa, eikä se ole mikään henkilökohtaine loukkaus.
Myönnän kyllä, että oli typerää multa lähteä nolaamaan toista noin. Se tuli kyllä puolivahingossa. Ja toisaalta, vielä nolompaa mun mielestä on lähteä sinne hemmetin Dubaihin.
Jotenkin nappaa niin hitosti meidän punakoiden, ylipainoisten länkkärien tapa naamioida toisten ihmisten ihmisarvon riisto olemattomiin, koska se sattuu miellyttämään just mun oloa ja on niin kauheen kivaa käydä lomalla.
Ja jos toi tulee niin yllätyksenä, niin 2 minuutin googlaamisella saa helposti aitoa faktaa sen maan ihmisoikeustilanteesta, mihin olet menossa.
Kommentit (202)
Samoilla linjoilla. Yleensä en ole mitenkään kommentoinut kavereiden Dubain-matkoja. Kerran jouduin perustelemaan, miksi en lähde sinne, kun kaveriporukalla mietittiin yhteistä matkakohdetta. Luulen, että pari Dubain-reissaajaa loukkaantui. En kuitenkaan ole valmis luopumaan tästä periaatteesta muita miellyttääkseni.
Vierailija kirjoitti:
Tästä vähän haiskahtaa se, että välinne eivät alkujaankaan ole olleet parhaat mahdolliset ja tämä sitten katkaisi kamelin (!!) selän.
Olen 100% kanssasi Dubaista ja tekisi kyllä mieli sanoa nuo sanat kaikille Dubai-ihkuttelijoille. Diplomatian vuoksi jättäisin kuitenkin sanomatta ja toisaalta, jos joku on kyseisen matkakohteen valinnut, nuo argumenttisi kaikuvat kuuroille korville. En tosiaan menisi vaikka maksettaisiin.
Olet täysin oikeassa. Olenkin pyytänyt häneltä anteeksi, etten olisi saanut käyttäytyä niin.
Itseasiassa meillä oli täysin neutraalit välit. Pikemminkin hyvät, jos jotain. Tää vaan ilmeisesti on nyt ylitsepääsemätön asia. Sen ovat pari muutakin huomanneet (ja ihmetelleet :D)
Olen samaa mieltä Dubaista, mutta en lähtis mainostamaan mielipidettäni jollekin, joka haluaa sinne matkustaa. Muissa asioissa tulee kyllä möläyteltyä yhtä sun toista, joten kyllä ymmärrän sunkin puolesi tilanteesta :)
Juuh...appivanhemmat kävivät juuri ja purin kieltäni useamman kerran kun hehkuttivat sitä ja meidänkin pitäisi kuulemma mennä, lapsillekin niin ihanaa. En sanonut mitään heille enkä sanoisi työkaverillekaan (ei ole riidan arvoista mielestäni), mutta olen kyllä täysin samaa mieltä kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Samoilla linjoilla. Yleensä en ole mitenkään kommentoinut kavereiden Dubain-matkoja. Kerran jouduin perustelemaan, miksi en lähde sinne, kun kaveriporukalla mietittiin yhteistä matkakohdetta. Luulen, että pari Dubain-reissaajaa loukkaantui. En kuitenkaan ole valmis luopumaan tästä periaatteesta muita miellyttääkseni.
Toisaalta, eikö olisi hyvä jos Dubai brändättäisiin rohkeasti noloksi ja vastuuttoman ihmisen matkakohteeksi?
Ihan näin isompaa kuvaa ajatellen :D Samoin jos joukko keski-ikäisiä miehiä lähtee Pattayalla, heitä pidetään vastenmielisenä.
Minä olen käynyt Dubaissa 2 kertaa ja 3. matka suunnitteilla ens syyslomaksi. Ihan vapaasti saisit sinäkin olla matkastani mitä mieltä haluat, minua se ei liikuta suuntaan eikä toiseen. Minun maailmaani kyllä mielipiteitä mahtuu. Kuitenkaan kenenkään muiden mieltymysten/mielipiteiden takia minä en elämääni täällä elä. Onkohan se työkaverisi siitä nyt kuitenkaan niin verisesti loukkaantunut? Jospa vain muuten ei pidä sinusta.
Kuulut niihin ihmisiin, joiden mielestä on ihan ok kertoa aina mieipiteensä, vaikka sitä ei edes kysyttäisi ja vaikka loukkaisit ketä tahansa. Paljon on kiinni myös tavasta, jolla mielipiteensä esittää. Ehkä muutkaan eivät matkustaisi juuri tuonne, mutta ovat iloisia työkaverinsa puolesta, että hän pääsee kauan odottamalleen lomamatkalle. Sinun perusteluillasi boikottiin menisi todella moni turistikohde ympäri maailmaa.
Jos nyt olet fiksu, pahoittelet työkaverillesi, että kerroit mielipiteesi niin kärkevästi ja toivotat hänelle hyvää lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä vähän haiskahtaa se, että välinne eivät alkujaankaan ole olleet parhaat mahdolliset ja tämä sitten katkaisi kamelin (!!) selän.
Olen 100% kanssasi Dubaista ja tekisi kyllä mieli sanoa nuo sanat kaikille Dubai-ihkuttelijoille. Diplomatian vuoksi jättäisin kuitenkin sanomatta ja toisaalta, jos joku on kyseisen matkakohteen valinnut, nuo argumenttisi kaikuvat kuuroille korville. En tosiaan menisi vaikka maksettaisiin.
Olet täysin oikeassa. Olenkin pyytänyt häneltä anteeksi, etten olisi saanut käyttäytyä niin.
Itseasiassa meillä oli täysin neutraalit välit. Pikemminkin hyvät, jos jotain. Tää vaan ilmeisesti on nyt ylitsepääsemätön asia. Sen ovat pari muutakin huomanneet (ja ihmetelleet :D)
Kilahtelu ja ylireagointi tuntuvat levinneen internetistä tosielämän puolelle. Olen harkinnut vakavasti muuttoa johonkin autiolle saarelle, missä ei tarvitsisi olla ollenkaan tekemisissä ihmisten kanssa.
Ah, ymmärrän sinua täysin - ja ymmärrän kyllä tätä loukkaantunutta työkaveriasikin! Usein joutuu puremaan kieltä, kun joku (ihan mukavakin) työkaveri kertoo tulevasta Turkin lomastaan tai jostain All-inclusive -matkastaan - mutta koska en varta vasten halua loukata enkä myöskään pilata kenenkään iloa, en sitten kommentoi mitään. Tosin en myöskään halua kuunnella mitään hehkutuksia, joten mielummin keksin jonkun tekosyyn ja poistun paikalta.
En minäkään halua lähteä lomalle Dubaihin, mutta en silti moralisoi ja provosoi muita. Tehköön ihan oman mielensä mukaan, tuollainen keskustelu ei vain sovi työpaikalle, jossa ollaan tekemässä töitä ja muiden työntekijöiden kanssa pitää tulla toimeen. En usko siihenkään, että jos me kaikki lopetamme ulkomaille matkustamisen, kaikki nykyiset orjatyövoimana käytetyt saavat äkkiä ihmeellisen ihanan elämän.
Vierailija kirjoitti:
Kuulut niihin ihmisiin, joiden mielestä on ihan ok kertoa aina mieipiteensä, vaikka sitä ei edes kysyttäisi ja vaikka loukkaisit ketä tahansa. Paljon on kiinni myös tavasta, jolla mielipiteensä esittää. Ehkä muutkaan eivät matkustaisi juuri tuonne, mutta ovat iloisia työkaverinsa puolesta, että hän pääsee kauan odottamalleen lomamatkalle. Sinun perusteluillasi boikottiin menisi todella moni turistikohde ympäri maailmaa.
Jos nyt olet fiksu, pahoittelet työkaverillesi, että kerroit mielipiteesi niin kärkevästi ja toivotat hänelle hyvää lomaa.
Kuulut niihin ihmisiin, jotka loukkaantuvat verisesti aina, kun joku on eri mieltä kanssasi. Seurassasi saa koko ajan olla varuillaan, ettet vaan taas pahoita mieltäsi jostain mitättömästä asiasta. Vähitellen ihmiset eivät uskalla edes tervehtiä sinua, ettei sekin ole nyt väärällä äänensävyllä sanottu.
Näitä löytyy yksi joka työpaikasta.
Minusta tuo ei ollut kauhean korrektia, mutta kuulostipa tosiaan siltä, että halusitkin hieman näpäyttää tätä työkaveria syystä tai toisesta.
Olen ollut vähän samantyyppisessä tilanteessa, jos kohta minä en ollut tämä mielipiteen esittäjä: eräs pöytäseurueesta selosti jonkinlaista arkipäiväistä lasten kanssa tapahtunutta asiaa, joka siis oli huomattavasti pienempi ja harmittomampi kuin mikään "Nico-Petterin" tempaus. "Onpas kamala kakara, minä vetäisin turpaan jos tuollaista minulle tekisi!", sanoi tämä kommentoija. Ihan kirjaimellisesti, sanasta sanaan, tilanteeseen, jossa lapsi ei tehnyt todellakaan tehnyt mitään tyyliin irtokarkkien lähmiminen/karjuminen/riehuminen/jne. Ehkä räikeä esimerkki, mutta hyvä osoitus siitä, että joskus olisi ehkä fiksumpaa mennä sille hymistelylinjalle. :)
En menisi minäkään, kuten en menisi myöskään Pohjois-Koreaan tirkistelemään Kim-dynastian kummallisuuksia, tai Thaimaahan, tai Kuubaan, edes kilon palasina. En kuitenkaan tuo sitä esiin muuten kuin nimettömyyden suojaisessa turvassa palstalla. Toisten matkaa ei ole kiva pilata, varsinkin jos noiden toisten kanssa pitää elää ja tehdä töitä.
No, menit sitten pilaamaan toisen ilon, ja tulet sitten tänne itkemään, kun olit epäkohtelias.
Kuule, ei sun tartte sinne Dubaihin lähteä, eikä minnekkään muuallekkaan, jos et tahdo. Ihan sellasena pikkuvinkkinä, ettei maailmassa ole montaakaan kolkkaa, missä ei olisi minkään sortin epäoikeudenmukaisuutta. Esim se on ihan sama minne menet, niin seksiorjuutta on kaikkialla, niitä tapauksia löytyy myös täältä suomesta. Et niinkun HUPS vaan!
Sitten vielä, sinä et ratkaise sitä orjuusongelmaa siellä Dubaissa yhtään sen paremmin kuin kaverisikaan, joten lakkaa olemasta tekopyhä ääliö.
Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa toiselle ihmiselle, niin silloin voi olla myös hiljaa, niin välttyy tollasilta aivan turhilta välikohtauksilta.
Simple as that!
Vierailija kirjoitti:
Juuh...appivanhemmat kävivät juuri ja purin kieltäni useamman kerran kun hehkuttivat sitä ja meidänkin pitäisi kuulemma mennä, lapsillekin niin ihanaa. En sanonut mitään heille enkä sanoisi työkaverillekaan (ei ole riidan arvoista mielestäni), mutta olen kyllä täysin samaa mieltä kanssasi.
Jos olisi rahaa varaisin heti Dubain matkan. Mitä hiton väliä muulla on, jos paikka on lomakohteena ihana.
Vierailija kirjoitti:
Aika syvä analyysi suht pintapuolisesti selitetystä tilanteesta :D
Itseasiassa en kuulu. En ikinä, IKINÄ kommentoisi esim. toisten ihmisten ulkonäköä. Mä tiedän täsmälleen tämän tyypin, joka pitää itseään "räväkkänä" ja "suorapuheisena" ja siihen vedoten loukkaa jokaista ja joka asiaa. Toi mun lipsautus oli hyvinkin epätyypillistä multa. Saattaa olla, että työkaveri suuttui erityisesti siksi, koska ei tiedä mun kohdelleen muita samalla tavalla. Olen jopa vähän hiiri.
Jotenkin otti niin helvetisti pattiin, kun mässäiltiin kaupungin ihanuudella, joka on rakennettu ja jota ylläpidetään pahuudella.
Viimeisestä lauseesta on olen täysin eri mieltä. Sinä näköjään kuulut siihen idioottiin ihmisryhmään, joka ei usko oman panoksensa vaikuttavan (pisara valtameressä). Siis siihen tyyppiin, joka omaa sen "kaikki muutkin niin kyllä mäkin kun tuntuu hyvältä"-mentaliteetin. Kyllähän mä voin ostaa seksipalveluja Thaimaassa, kun kaikki muutkin tekee niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en myöskään menisi vapaaehtoisesti mihinkään muslimimaahan, hyi saatana.
Idiootteja jokainen sellaisissa paikoissa kävijät.
Sitten laitetaan sieltä lomakuvia rätti päässä, aivan naurettavaa.
Näitä lampaan panijoita luulis näkevän täällä ihan tarpeeksi.Olet lukenut wikipedian artikkelin Dubaista ja ainoa sana jonka ymmärsit oli muslimi. Hienoa!
Se riittää mulle, että kohteessa valtaosa on muslimeja. Terrorismia tuetaan muutenkin jo verorahoista.
Olisin järkyttynyt, jos työkaverini käyttäisi "siihen p*ppureikään" -kommenttia. En toisaalta työskentele paikassa, jossa on noin moukkamaisia ihmisiä töissä.
Siitä huolimatta, että Dubain tilanne on huolestuttava.
Ap kommentoi, että onko se oikeasti niin hirveän traagista, kun "pilaa ilon" toisen matkasta? Onko se oikeasti painavempaa, että tuomitsee toisen sikailun, kuin se itse sikailu?