Suositelkaa ryppyvoidetta alle kolmekymppisenä!
Ensimmäisen kerran sain kuulla ryppyisestä otsastani ollessani vain 21vuotias! Olen aina ollut ilmeikäs ja pelleillyt naamallani :D ja tuloksena ryppyinen otsa. Voiko tilannetta enää pelastaa?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voita, kookosöljyä, oliiviöljyä, luulientä. Näitä kaikkia sisäisesti nautittuna päivittäin.
Nämä kaikki jo käytössä paitsi luuliemi (josta en ole koskaan kuullutkaan!)
onko kellään muulla tullut ryppyjä jo parikymppisenä? Ap
Luuliemi keitetään itse luista. Sisältää paljon esim. kollageenia.
Voisikohan sitä ostaa valmiina jostain? Ap
Ryppyvoiteilla ei poisteta ryppyjä. Kun rypyt ovat jo syntyneet, ei niitä markettien voiteilla poisteta. Ihoa kannattaa kuitenkin kosteuttaa sisäisesti ja ulkoisesti. Kokeilemalla löytää omalle iholle sopivan voiteen.
Otsarypyt ovat ilmejuonteita, joita joillekin tulee jo lapsena tai hyvinkin nuorena. Jos haluat otsarypyistä eroon, sun pitää mennä plastiikka- tai ihotautilääkärin vastaanotolle. Laserhoidot ja happokuorinnat auttavat jonkin verran, samoin Botox, mutta kannattaa harkita tarkkaan, lähteekö käyttämään botuliinia noin nuorena.
Hoidot maksavat satasia, ja toivotun lopputuloksen saamiseen tarvitaan yleensä monta hoitokertaa. Ja koska rypyt johtuvat pitkälti ilmeistä, ne tulevat ennen pitkää takaisin, jos et lopeta ilmeilyä.
Mikä tahansa omalle ihotyypille sopiva kosteusvoide. Näin talvisaikaan voide saa olla melko tuhtikin, kesäksi sitten vähän kevyempi voide. Varsinaisia ryppyvoiteita ei ehkä ainakaan vielä kannata käyttää, koska ne kuulemma turvottavat ihoa (näin olen lukenut).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voita, kookosöljyä, oliiviöljyä, luulientä. Näitä kaikkia sisäisesti nautittuna päivittäin.
Nämä kaikki jo käytössä paitsi luuliemi (josta en ole koskaan kuullutkaan!)
onko kellään muulla tullut ryppyjä jo parikymppisenä? Ap
Luuliemi keitetään itse luista. Sisältää paljon esim. kollageenia.
Voisikohan sitä ostaa valmiina jostain? Ap
Ei voi ostaa. Sen valmistaminen ei ole vaikeaa eikä aikaavievää. Se porisee hellalla ihan itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveelliset elämäntavat on paras ryppyvoide ja oikeastaan ainoa toimiva. Ryppyvoiteet toimivat vain hetkellisesti eivätkä ne saa aikaan pysyviä tuloksia.
Näin olen itsekin ajatellut! En vain tiedä miten voisin elää vieläkin terveellisemmin.. En polta tupakkaa en juo alkoholia, syön erittäin terveellisesti ja liikun säännöllisesti. Ehkä vettä voisin juoda enemmän.. Ap
Saatko tarpeeksi vitamiineja ja hivenaineita, omega-3:a?
Syön monivitamiinia ja paljon kasviksia. Omega 3 oljyä jopa yli suositusten.. Eli luulisi että saan. Mutta eihän sitä tiedä miten ravinteet sitten imeytyvät.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ryppyvoiteilla ei poisteta ryppyjä. Kun rypyt ovat jo syntyneet, ei niitä markettien voiteilla poisteta. Ihoa kannattaa kuitenkin kosteuttaa sisäisesti ja ulkoisesti. Kokeilemalla löytää omalle iholle sopivan voiteen.
Otsarypyt ovat ilmejuonteita, joita joillekin tulee jo lapsena tai hyvinkin nuorena. Jos haluat otsarypyistä eroon, sun pitää mennä plastiikka- tai ihotautilääkärin vastaanotolle. Laserhoidot ja happokuorinnat auttavat jonkin verran, samoin Botox, mutta kannattaa harkita tarkkaan, lähteekö käyttämään botuliinia noin nuorena.
Hoidot maksavat satasia, ja toivotun lopputuloksen saamiseen tarvitaan yleensä monta hoitokertaa. Ja koska rypyt johtuvat pitkälti ilmeistä, ne tulevat ennen pitkää takaisin, jos et lopeta ilmeilyä.
Olen ollut pyrkinyt rentouttamaan otsaani jo siitä lähtien kun sain ekaa kertaa kuulla rypyistäni eli useamman vuoden.. Jännittämisestä saan usein myös päänsärkyä (ainut syy miksi voisin harkita botoxia). Kaipa se on vaan leikattava otsis ja tyydyttävä ryppyiseen kohtaloon!:D Ap.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa omalle ihotyypille sopiva kosteusvoide. Näin talvisaikaan voide saa olla melko tuhtikin, kesäksi sitten vähän kevyempi voide. Varsinaisia ryppyvoiteita ei ehkä ainakaan vielä kannata käyttää, koska ne kuulemma turvottavat ihoa (näin olen lukenut).
Tämän takia en olekaan koskaan käyttänyt mitään ryppyvoiteita. En sitten tiedä mihin uskoisi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia en olekaan koskaan käyttänyt mitään ryppyvoiteita. En sitten tiedä mihin uskoisi. Ap
Kokeilemalla löytyy! Älä tosiaan käytä ryppyvoiteita, koska ne on tarkoitettu vanhemmalle iholle.
Itse olen huomannut, että ihoni tuntuu ja näyttää paremmalta, kun huolehdin kosteutuksesta. Nyt ovat olleet kokeilussa Cliniquen ja Clarinsin sekaihon voiteet. Hyvän voiteen ei kuitenkaan tarvitse olla kallis - esim. apteekista voi löytyä hyviä.
Pahimmilla pakkasilla laitoin ihon kuivimpiin kohtiin rasvaista Bepanthenia ja jopa Nivea Cremeä, vaikka ihoni on erittäin rasvoittuva! Olen 35 v., ja minulla on siis rasvainen ja pintakuiva couperosaiho. Pointtini on, että rasvainenkin iho voi tarvita reippaanpuoleisesti kosteutusta.
24
Onko kellään kokemusta Dermarollerista? Sen pitäisi lisätä kollageenin tuotantoa ja näin myös auttaa ryppyihin. Itteeni kiinnostaisi.
Vuosia sitten todettiin jossain puolueettomassa ulkomaisessa laboratoriotestissä tehokkaimmaksi ryppyjä korjaavaksi voiteeksi Lumenen lakkavoide (se keltakantinen purkki, onkohan nykyisin Bright Now). Testattavina oli ihan luksusmerkitkin.
Voide vähensi ryppyjen syvyyttä 20%
Mä olen 25v mies ja mulla on otsa ollut aina haitarilla. Johtuu kylläkin siitä, että se on tosi korkea ja ne on ns. ilmeryppyjä. Eli ne rypyt on ihan normaaleja nuoremmillakin.
Saatko tarpeeksi vitamiineja ja hivenaineita, omega-3:a?