Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras opiskelukaupunki näistä: Turku, Tampere, Kuopio, Oulu vai Helsinki

Vierailija
04.02.2016 |

Olen 24-vuotias ja haen lääkikseen. Asun nykyään Etelä-Suomessa pienellä paikkakunnalla.

Kertokaa pros ja cons noista yllämainituista kaupungeista!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kuopio eikä oulu. Eteläsuomalaisena sun kannattaa pyrkiä helsinkiin tai turkuun

Vierailija
2/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin ainoa miinus on jäätävät asumiskustannukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vertailla eri kaupunkien opinto-oppaita. Jokainen lääkis on hieman erilainen, erilaisia kursseja tarjolla ja vähän erilaisia painotuksia. Oletko tutustunut älyvuodon keskustelupalstaan? Siellä on aika paljon eri lääkiksien ja opiskelukaupunkien vertailuja.

http://alyvuoto.epione.fi/index.php?board=54.0

Onnea matkaan! Toivottavasti pääset.

Vierailija
4/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki tai Turku

Vierailija
5/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin haluat sijoittua töihin? Kuinka tärkeää sinulle on nähdä lapsuusperhettäsi ja - kavereitasi? Elämä rakentuu helposti sinne opiskelupaikkakunnalle, joten kannattaa valita se sen mukaan minne aikoo jäädä.

Vierailija
6/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan kuopio eikä oulu. Eteläsuomalaisena sun kannattaa pyrkiä helsinkiin tai turkuun

Perusteluja?

Olen käynyt älyvuodossa. Ja tutustunut kyllä myös opintosuunnitelmiin, mutta en ole vielä osannut päättää, mikä kaupungeista olisi paras paikka asua kuuden vuoden ajan. Esimerkiksi Tampereen ja Helsingin PBL-opetus voisi sopia minulle tai olla sopimatta. Toisaalta minua tuskin haittaisi perinteinenkään opetus, jos onnistuisin pääsemään kouluun sisälle.

Onkohan mitään tilastoa siitä, mihin kaupunkiin hakee eniten kypsemmässä iässä olevia?

Kiitos vastauksista tähän mennessä. Ap

Vierailija
7/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kovin paljoa vanhoja kavereita jäljellä, sillä kaikki ovat muuttaneet jo ajat sitten pois. Voisin oikeastaan ihan hyvin muuttaa vähän kauemmaksikin. Perhettä tulee varmasti ikävä, mutta kyllähän junat ja bussit kulkee. Esimerkiksi Turku olisi lähes yhtä kaukana kotoa kuin Kuopio. Helsinki olisi kyllä unelmapaikka, mutta en jaksaisi uhrata vuosia pyrkimiseen, kun en jaksa uskoa pelkkään hyvään tuuriin sisäänpääsyssä.

Vierailija
8/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tamperetta, baarit on edullisia ja hampputarjonta on hyvä

Vierailija
9/10 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka et varmaan enää kaipaile vastausta kyssäriisi, niin ehkä joku muu pähkäilee samoja asioita ja siksipä minäkin jaan mielipiteeni: 

Jos asuu etelässä ja on suunnitelmana vierailla perheen luona useammin kuin kerran kahdessa kuussa, suosittelen ehdottomasti Hki-Tku-Tampere-akselia.

Vaikka kaikki ovat omalla tavallaan kivoja paikkoja, ja jokainen hakee opiskelukaupungilta eri asioita (asumisen kulut, julkinen liikenne, opetuksen poikkitieteellisyys), on Helsinki ehdottomasti monipuolisin kaikilta osin. "Hyvä ryhmähenki" ja "tiivis yhteisö", joilla pienemmät yliopistokaupungit houkuttelevat opiskelijoita ovat ainakin minulle oikeastaan ahdistavia tekijöitä, sillä tykkään lähteä kaupungille ilman, että tarvitsee moikata joka toista vastaantulijaa. Turku on oikeastaan Helsingin lisäksi ehkä ainoa kaupunki, jossa voisin asua Suomessa: Turussa on paljon kulttuuritapahtumia ja ilmapiiri on boheemimpi kuin esim. Oulussa, jossa asuin nuorempana kaksi vuotta. Oululle tosin annan plussaa yllättävän vilkkaasta opiskelijaelämästä ja hemmetin hyvästä roskaruoasta!

Vierailija
10/10 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkiksen osalta en tiedä, mutta pienemmissa kaupungeissa on se puoli, että siellä on helpompaa päästä olemaan "joku", jos vaikuttaminen kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän