Kauheaa! Kuulin just että tuttavan neljävuotiaan käsi jouduttiin amputoimaan koska
kissa oli purrut sitä viime viikolla ja äiti ei ollu tajunnu viedä niin mitättömän näköisen haavan takia ajoissa lääkäriin :o Oli sitten tulehtunu aikas pahasti. Sinänsä tuo kissan purema heillä ei yllätä, meno on ihan hullua seurata vierestä kun äiti ja isä antaa pojan kiusata kissaa ihan vapaasti koska "se vaan yltyy jos sitä kieltää ja kyllä se kissa puolustautuu". No nyt sitten puolustautui viimein. Mahtaa poika olla aikuisena vanhemmille kiitollinen :I Ja kissakin lopetettiin kuulemma tuosta hyvästä. Kyllä on idioottia porukkaa olemassa, jotenkin yhtä aikaa suututtaa ja surettaa. Ja ei haittaa vaikka täältä tunnistetaan koska olen oikeesti tätä mieltä.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen, jossa perheenäiti kuoli koiransa näykkäisyyn. Naaman ihossa oli siis kaksi pientä hampaan tekemää nirhaisua. Koska oli juhlapyhä, äiti päätti olla menemättä päivystykseen. Muutaman päivän päästä hakikin ambulanssi, ja joutuivat ambutoimaan nenän ja huulet, ja äiti joutui koomaan. Muutama kuukausi tästä irrottivat hengityskoneesta ja lapset jäi ilman äitiä. Että todellakin pienetkin nirhaumat on syytä tarkistuttaa ihan varmuuden vuoksi! Ja tämä on tosi, vaikkakin todella epätodellisen kuuloinen, hirveä tragedia :(
Ambutoiko ne bambulla?
Ei, sori, kauhee juttu. Mutta kai tuo amButoimaan oli vaan näppisvirhe? Olihan?
Hahaa, oli näppisvirhe ja näyttää aika uivelolta tosiaan! :D
Tämä juttu ei ole totta vaan sen on kirjoittanut kissavihaaja.
Jaa. Minua on purrut ja raapinut kissa kymmeniä ja kymmenihä kertoja. Ei ole koskaan haavat tulehtuneet, vaan parantuneet ihan normaalisti.
Ompa omituista että tässä on näin paljon esimerkkejä että kissanpurema on vaarallinen. Meillä on ollut kissoja aina, sisällä ja ulkona olevia, ja olen jo yli nelikymppinen, enkä ole koskaan kuullut tuollaisesta, ja luulisi että mediassakin olisi puhuttu että jos kissa puree niin äkkiä lääkäriin. Kissat tosin harvoin puree ihoa rikki, raapaisuja tulee aina, suurimmaksi osaksi vahingossa.
En ole kyllä muutenkaan kuullut kenenkään sairastuneen kissanpaskastakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kissat ovat typeriä eläimiä lapsiperheeseen. Niitä kiinnostaa vain tulla ruokituksi ja hoidetuksi, niitä ei voi kouluttaa, jos on kissalla huono päivä niin näykkäisee kädestä. Koira sen sijaan on yleensä koulutettuna turvallinen. Varmaan ainoita tapauksia kun koira on purrut lasta on ollut juuri kouluttamaton koira tai kuten se yksi tilanne, jossa lapsi meni painelemaan niittikoneella koiraa korviin (ja tuotahan ei voi tapahtua jos ja kun pientä lasta valvotaan). No, en tarkota että kissa on eläimenä typerä sillä erittäin viisas se on, vaan pikemminkin ne ihmiset jotka niitä lapsiperheeseen ottavat.
Kissat raapii, mutta ei kyllä pure ihoa rikki, koirat on niitä jotka ihmisiä raatelee.
Eläinten aiheuttamat kuolemat Suomessa:
1.koira
2.ampiaiset
3.nautaeläimet
4.hevonen
5.kissa
6.karhu
Hirvikolarit ja hevoskärryonnettomuudet eivät ole tuossa. Ne veisi ykköspaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tarvitse olla asianomainen, joka avautuu. Nämä jutut tulevat tavalla tai toisella toimitusten tietoon. Etkö tiedä sitä?
Kyllä se toimitus tarvitsee nimenomaan asianomaisilta luvan uutisoida jutusta. Milloin viimeksi olet nähnyt jossain oikeassa mediassa jutun jossa lukee: "Iltalehden haastatteleman Marian tutun serkun kissan kummin kaima oli kohdannut tragedian josta tässä nyt uutisoimme..." Toimittajien täytyy varmistaa juttujensa todenperäisyys, käytännössä tuollaisia toisen tai kolmannen käden tietoja julkaistaan ainoastaan julkkisjuoruina jossain Seiska-lehdessä.
Sairaalat antavat tietoja tehdyistä toimenpiteistä tilastointia varten myös toimittajille. Nimet pysyvät tietysti piilossa.
Yhteiskunnan mekanismit pahasti hakusessa täällä. Luuletteko, että jokin HUS saa puuhastella toimenpiteitään täysin salassa? Amputaatiota tulehduksen johdosta lapselle ei ole tehty iän ikuisuuksiin eikä ole listallakaan yhdessäkään hoitopiirissä.
"Tilastointia varten.." No toimittajathan eivät niitä tilastoja kyllä tee eli ihan turha on soitella HUSiin ja pyytää listoja kaikista toimenpiteistä, mitä vaikka viime vuonna on tehty.
Minua on purrut kissa käteen. Kipu oli helvetillinen, käsi turposi välittömästi ja sain ab:t. Tulehdus oli kauhea. Typeryyttäni menin nuorena erottamaan kahta tappelevaa kissaa toisistaan, jolloin oma kiihdyksissä ollut kissani puri. Käsi onneksi parani.Kerran sitten kimppuuni hyökkäsi saksanpaimenkoira naapurin pihasta ilman mitään syytä. Kävelin pihalla ja koira vaan hyökkäsi. Se puri takareiteen. Kipu oli kova, muttei niin kova kuin kissan puremasta, minulla kun oli vähän läskiä jaloissa tuolloin. Sain kunnon hevoskuurin antibiootteja ja ruma arpi jäi jalkaan. Puri sitten kissa tai koira, antibiootit kannattaa kyllä hakea. Vielä tärkeämpää on opetella toimimaan oikein eläinten kanssa. Kissoja on ollut mulla jo 20 vuotta ja ainut purema oli tuo mainuttu. Koiraa ei ole eikä tule, se verran ikävältä tuntui yhtäkkinen hyökkäys.
Onko väärin ajatella että ihan oikein sille lapselle ja niille vanhemmille..? Tutun perheessä sama meno, myöskin siellä 4 vuotias poika kiusaa kissaa kokoajan, karsee lapsi muutenkin kaikella tavalla ja vanhemmat vaa sallii kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Onko väärin ajatella että ihan oikein sille lapselle ja niille vanhemmille..? Tutun perheessä sama meno, myöskin siellä 4 vuotias poika kiusaa kissaa kokoajan, karsee lapsi muutenkin kaikella tavalla ja vanhemmat vaa sallii kaiken.
Ehkä, mutta kissalle ei ole oikein :( Tee eläinsuojeluilmoitus.
mulla on itellä ollut kissa useamman vuoden ja kissa on kova kynsimään ja raapimaan leikkiessään ja myös vähän lyhyt pinnanen.. päästää kyllä irti kun kieltää. Tiedän, että täytyy haavaa tarkkailla, mutta jos joka naarmun takia pitäs käydä lääkärissä, niin olisin joka viikko siellä. Mielestäni siis liioittelua, että aina pitäisi mennä lääkäriin, jos kissa puree. Ei ole siis minulle vielä onneksi yhestäkään puremasta mitään tullut.
Vierailija kirjoitti:
mulla on itellä ollut kissa useamman vuoden ja kissa on kova kynsimään ja raapimaan leikkiessään ja myös vähän lyhyt pinnanen.. päästää kyllä irti kun kieltää. Tiedän, että täytyy haavaa tarkkailla, mutta jos joka naarmun takia pitäs käydä lääkärissä, niin olisin joka viikko siellä. Mielestäni siis liioittelua, että aina pitäisi mennä lääkäriin, jos kissa puree. Ei ole siis minulle vielä onneksi yhestäkään puremasta mitään tullut.
Eihän täällä ole kukaan sanonutkaan, että aina pitäisi mennä lääkäriin. Vasta sitten jos se PUREMAhaava tulehtuu - ja jos se tulehtuu, väitän, ettei sitä voi olla huomaamatta. Itsekin kissaihmisenä (kissoista kókemusta yli 40v) väittäisin, että harvinaista tuo on, mutta mahdollista. Riskit on syytä tiedostaa, ja osata tarvittaessa toimia oikein, ei kuitenkaan olla hysteerinen.
Joku aika sitten oli täällä tai sitten jossain koirasivustolla kirjoituksia, kuinka ihmiset antaa koiriensa nuolla omia haavojaan. Useat sanoivat uskovansa, että koiran sylki parantaa haavat. Tuntui tosi ällöttävältä. Oma koira ainakin syö kaikkea epämääräistä ulkona ja nuolee peräpäätään ja tassujaan vähän väliä. En antaisi sen nuolla edes ehjiä kasvojanikaan!
Vierailija kirjoitti:
Kissat ovat typeriä eläimiä lapsiperheeseen. Niitä kiinnostaa vain tulla ruokituksi ja hoidetuksi, niitä ei voi kouluttaa, jos on kissalla huono päivä niin näykkäisee kädestä. Koira sen sijaan on yleensä koulutettuna turvallinen. Varmaan ainoita tapauksia kun koira on purrut lasta on ollut juuri kouluttamaton koira tai kuten se yksi tilanne, jossa lapsi meni painelemaan niittikoneella koiraa korviin (ja tuotahan ei voi tapahtua jos ja kun pientä lasta valvotaan). No, en tarkota että kissa on eläimenä typerä sillä erittäin viisas se on, vaan pikemminkin ne ihmiset jotka niitä lapsiperheeseen ottavat.
Musta tuntuu, että sä et ole koskaan tuntenut yhtään kissaa.
Se on sinun menetyksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän täällä ole kukaan sanonutkaan, että aina pitäisi mennä lääkäriin. Vasta sitten jos se PUREMAhaava tulehtuu - ja jos se tulehtuu, väitän, ettei sitä voi olla huomaamatta. Itsekin kissaihmisenä (kissoista kókemusta yli 40v) väittäisin, että harvinaista tuo on, mutta mahdollista. Riskit on syytä tiedostaa, ja osata tarvittaessa toimia oikein, ei kuitenkaan olla hysteerinen.
no esimerkiksi tässä kommentissa mielestäni sanotaan, että pitäisi mennä heti lääkäriin:
Pienet puremat saavat helposti ajattelemaan, että ei tarvitse tehdä kummempia mokoman asian takia. Sekä kissan että koiran purema voi olla kohtalokas, vaikka iholla näkyisi vain pieni nirhauma. Tämän vuoksi on hyvä hakeutua lääkäriin heti eikä hetken päästä, koska pahimmillaan pureman aiheuttamaan infektioon voi jopa kuolla.
Itse sain jokin aika sitten melko ison pureman, joten lääkäriin oli pakko hakeutua vamman suuruuden vuoksi. Ajattelin, että saisin tikit ja rokotteen, ja sen jälkeen pääsisi kotiin. Luulin väärin. Jouduin kahdeksi päiväksi osastolle ab-tippaan ja puremakohtaa piti suojata hyvin kahden viikon ajan suuren tulehdusriskin vuoksi.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00619
Toksoplasmoosin saa todennäköisemmin huonosti kypsennetystä lihasta kuin kissan ulosteista.
Vierailija kirjoitti:
Pahan tulehduksen takiahan raajoja amputoidaan ensimmäisenä :D
Että olette idiootteja!
Mä en tähän tarinaan nyt ihan usko, mutta kyllä niitä nyt vaan välillä amputoidaan tulehduksienkin takia. Oma diabeetikkopappani menetti jalkansa kun riittävän pitkään änkyröi lääkäriin menon kanssa ja lopulta siihen tulehdukseen sitten ei auttanut mikään konsti vaan se koipi alkoi mennä kuolioon.
Mun sukulaiset nauro ja vähätteli, kun vein 1,5-vuotiaan lääkäriin hakemaan ab kuuria "pikkuhaavan" takia. En yleensä suosi antibiootteja. En varsinkaan flunssien ym hoidossa. Mutta ulkokissan purema on asia erikseen. Annoin sukulaisten nauraa ja vähätellä.