Kauheaa! Kuulin just että tuttavan neljävuotiaan käsi jouduttiin amputoimaan koska
kissa oli purrut sitä viime viikolla ja äiti ei ollu tajunnu viedä niin mitättömän näköisen haavan takia ajoissa lääkäriin :o Oli sitten tulehtunu aikas pahasti. Sinänsä tuo kissan purema heillä ei yllätä, meno on ihan hullua seurata vierestä kun äiti ja isä antaa pojan kiusata kissaa ihan vapaasti koska "se vaan yltyy jos sitä kieltää ja kyllä se kissa puolustautuu". No nyt sitten puolustautui viimein. Mahtaa poika olla aikuisena vanhemmille kiitollinen :I Ja kissakin lopetettiin kuulemma tuosta hyvästä. Kyllä on idioottia porukkaa olemassa, jotenkin yhtä aikaa suututtaa ja surettaa. Ja ei haittaa vaikka täältä tunnistetaan koska olen oikeesti tätä mieltä.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Enemmän tässä ihmetyttää miten meni noin kauan huomata, että neljävuotiasta oli purtu... Yleensä tuon ikäisten seurassa ollaan sen verran tiiviisti jo vaatteiden cvaihdon yhteydessä. Että tuollaiset huomataan. Juoppoperhe varmaan.
En tidä ko. perheestä, mutta aikuisena kun tuli purema, joka ei ollut pahan näkönen alkuun, ajattelin eka, että vaan ihan seurailen. En tiennyt, että ne on niin vaarallisia. Varmaan, jos olisi lapsia ja eläin purisi, veisin nopeammin lääkäriin kuin itseni. Näin siis oletan toimivani; lapsia ei vielä ole.
Jaa, minua puri oma kissa paniikissa läpi sormen, kun en osannut antaa lääkettä. Sormi toki turposi, mutta lääkärin mielestä ei tarvinnut hoitaa, koska minulla oli jäykkäkouristus voimassa. Edelleen olen hengissä, näin 15 vuoden jälkeenkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissahan on melkoinen tautipesäke, en laittaisi kissaa lapsiperheeseen mistään hinnasta.
koira on pahempi
"Koiran puremasta erittäin vakavaoireinen infektiotauti
Capnocytophaga canimorsus -bakteerin aiheuttamissa infektiossa tauti aiheuttaa yleensä 2–4 vuorokaudessa yleisoireita kuten kuumetta, koko kehon kipuja ja huonovointisuutta, joiden jälkeen esimerkiksi hengitys vaikeutuu ja munuaisten toiminta lakkaa.
Verenkierron heikkeneminen voi johtaa ensin ihon sinertämiseen ja sitten ihokuolioihin.
Vakava tauti vaatii antimikrobihoidon lisäksi tehohoitoa, jolla tuetaan hengitystä, sydäntä ja munuaisten toimintaa.
Usein pitkälle edennyt infektio edellyttää myös kirurgista hoitoa kuten amputaatioita ja ihonsiirtoja."
Tuttava kuoli tuohon muutama vuosi takaperin :/
Nyt lapsi voi alkaa yksikätiseksi rosvoksi :D
Vierailija kirjoitti:
Voitte tarkistella ihan virallisia tilastoja sairaanhoitopiireistä.
Yhtäkään lapsen raajan amputointia ei ole tehty tulehduksen takia Suomessa vuosikymmeniin. Valitettavasti onnettomuuden seurauksina on jouduttu muutaman tekemään. Täysin eri asia.
Huomasin saman kun asiaa tutkin. Perätön juttu.
Kiinnostavana yksityiskohtana, eniten puremia tekee koirat, sitten kissat ja kolmantena ihmiset.
Aika neitejä olette. Minua on purrut kissat ja koirat, mutta haavat aina paranevat itsestään. Miehistykää hiukan ja hankkikaa vastustuskyky. Vitun mamerot.
Vierailija kirjoitti:
Kissahan on melkoinen tautipesäke, en laittaisi kissaa lapsiperheeseen mistään hinnasta.
Jaa. Meille tuli kissa, kun olin seitsenvuotias, ja mitään parempaa en varmaan lapsena ole saanutkaan. Kissa oli aivan ihanaa seuraa! Ei olisi tullut mieleenikään kiusata sitä, eikä se purrut minua kertaakaan. Kissan bakteereistako lienee peräisin hyvä vastustuskykyni aikuisenakin, eipä ole allergioita eikä kovin usein flunssiakaan.
Ja sinulla on sen lapsen vanhempien lupa kertoa täällä tapahtuneesta? En minä ainakaan haluaisi, että joku tuttuni kertoisi ilman lupaa netin keskustelupalstalla tapahtuneesta, jos meidän lapselle kävisi noin, vaikka se olisi meidän vanhempien vika. Siis jos tämä on totta, niin voisit edes vähän ajatella, että miltä sen lapsen vanhemmista tuntuu, jos he lukevat viestisi täältä ja tunnistavat siitä itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Sanon vaan pari juttua: ensinnäkin jotkut kissat todellakin puree huvikseen ja toiseksiin, lapsi on syytön. Vanhemmilla on ongelma.
Kyllä, vanhemmilla on ongelma. Kissa ei pure huvikseen. Jos se puree, syyt löytyvät lähes poikkeuksetta ihmisistä. Joku neurologinen voi sitten olla se harvinainen syy siihen, että kissa puree.
Pentuna kissan on annettu leikkiä ihmisen käsillä, kas kun monen mielestä se on kivaa, että pentukissa vähän näykkii. Samojen ihmisten mielestä se ei olekaan enää kivaa, kun kissa on kasvanut, mutta itse ovat sen siihen opettaneet.
Tässä asiassa pätevät aikalailla samat lainalaisuudet kuin lastenkasvatuksessa. Syyllinen löytyy useimmiten peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Mun kissa "puree" mua kun silittelen sitä, tykkää siis ja siksi näykkii :O voinko tulehtua?
Kissasi osoittaa sinulle hellyyttä:)
Näykkiminen ei ole sama asia kuin pureminen, mikä tarkoittaa verta vuotavaa kunnon haavaa. Hellyysnäykkimisestä sitä ei tule.
Kuinka kehtaat? kirjoitti:
Ja sinulla on sen lapsen vanhempien lupa kertoa täällä tapahtuneesta? En minä ainakaan haluaisi, että joku tuttuni kertoisi ilman lupaa netin keskustelupalstalla tapahtuneesta, jos meidän lapselle kävisi noin, vaikka se olisi meidän vanhempien vika. Siis jos tämä on totta, niin voisit edes vähän ajatella, että miltä sen lapsen vanhemmista tuntuu, jos he lukevat viestisi täältä ja tunnistavat siitä itsensä.
Julkisella keskustelupalstalla saa kuka tahansa peruspirjo nimettömänä kertoa vaikka naapurin marjatasta tai veljestään pentistä.. Terveydenhuoltohenkilökunta sen sijaan ei saa juoruta tapauksia eteenpäin edes nimettömänä. Minusta on vaan hyvä, että ap kertoi tämän, koska lisää mammojen yleistietoa tästä aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli lapsia tai ei, niin tautipesäke se silti on. Meille ei ainakaan kissaa tule. Ei omaa eikä naapurin. Siitä pidän huolen.
Onneksi et ole naapurimme.
Ja onneksi naapurimmekin tykkäävät kissoistamme, kutsuvat niitä kyläilemäänkin. Arvostavat myös kissojemme metsästystaitoja, omakotialueella kun noita hiiriä ja myyriä tuppaa olemaan.
Kuinka kehtaat? kirjoitti:
Ihan tosissasko olet??
Tiedoksesi: Tällaseen ei todellakaan mitään lupia tarvita, jos nimettömänä kertoo. Ja hyvä vaan jos tunnistaisivat itsensä nuo kuspäät: ehkä nyt miettivät kahdesti kannattiko rääkkäyttää kissaa ja leikkiä oman kakaran hengellä?! Jotkut ei tosiaan opi kuin kantapään kautta jos silloinkaan.
Kuulin saman jutun, mutta purijana oli maahantunkeutuja. Kumpikohan tarina on totta? Kissa kyllä kuulostaa kyllä vähän höpöhöpö jutulta, miksi kissa olsi purrut lasta?
Kissat ovat typeriä eläimiä lapsiperheeseen. Niitä kiinnostaa vain tulla ruokituksi ja hoidetuksi, niitä ei voi kouluttaa, jos on kissalla huono päivä niin näykkäisee kädestä. Koira sen sijaan on yleensä koulutettuna turvallinen. Varmaan ainoita tapauksia kun koira on purrut lasta on ollut juuri kouluttamaton koira tai kuten se yksi tilanne, jossa lapsi meni painelemaan niittikoneella koiraa korviin (ja tuotahan ei voi tapahtua jos ja kun pientä lasta valvotaan). No, en tarkota että kissa on eläimenä typerä sillä erittäin viisas se on, vaan pikemminkin ne ihmiset jotka niitä lapsiperheeseen ottavat.
Tiedän tapauksen, jossa perheenäiti kuoli koiransa näykkäisyyn. Naaman ihossa oli siis kaksi pientä hampaan tekemää nirhaisua. Koska oli juhlapyhä, äiti päätti olla menemättä päivystykseen. Muutaman päivän päästä hakikin ambulanssi, ja joutuivat ambutoimaan nenän ja huulet, ja äiti joutui koomaan. Muutama kuukausi tästä irrottivat hengityskoneesta ja lapset jäi ilman äitiä. Että todellakin pienetkin nirhaumat on syytä tarkistuttaa ihan varmuuden vuoksi! Ja tämä on tosi, vaikkakin todella epätodellisen kuuloinen, hirveä tragedia :(
Vierailija kirjoitti:
Kuulin saman jutun, mutta purijana oli maahantunkeutuja. Kumpikohan tarina on totta? Kissa kyllä kuulostaa kyllä vähän höpöhöpö jutulta, miksi kissa olsi purrut lasta?
Rääkättynä ja puolustautuessaan. Uskon aivan täysin.
Tämä ei toki poissulje matun puremistapausta, mitkä lie hänen motiivinsa. Tuskin samat kuin kissan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen, jossa perheenäiti kuoli koiransa näykkäisyyn. Naaman ihossa oli siis kaksi pientä hampaan tekemää nirhaisua. Koska oli juhlapyhä, äiti päätti olla menemättä päivystykseen. Muutaman päivän päästä hakikin ambulanssi, ja joutuivat ambutoimaan nenän ja huulet, ja äiti joutui koomaan. Muutama kuukausi tästä irrottivat hengityskoneesta ja lapset jäi ilman äitiä. Että todellakin pienetkin nirhaumat on syytä tarkistuttaa ihan varmuuden vuoksi! Ja tämä on tosi, vaikkakin todella epätodellisen kuuloinen, hirveä tragedia :(
Ambutoiko ne bambulla?
Ei, sori, kauhee juttu. Mutta kai tuo amButoimaan oli vaan näppisvirhe? Olihan?
Kissan purema on bakteerien vuoksi yksi pahin tulehduttaja!
No ei mistään pienestä näykkimisestä. Kyllä sä sitten huomaat jos saat haavan koka tulehtuu (turpoaa, kuumottaa, punoittaa, kipeytyy)