Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni työ on kuin suojatyötä...

Vierailija
03.02.2016 |

Hän on huolitsija tehtaassa eli valmiudessa jos jotain tiettyjä rikkoutuu mutta suurimmaksi osaksi toimivat niin mies vaan kuluttaa aikaa. Tällainen lungi työnkuva valitettavasti näkyy nyt vuosien jälkeen kotielämässä: hän on melko apaattinen, aloitekyvytön tai hidas ja huomaa, että äijillä aikaa kälkättää maailmanmenosta keskenään. Iltasanomat tulee luettua ja maahanmuuttajat haukuttua. Mies vasta reilu nelikymppinen mutta tuntuu joskus paljon vanhemmalta. Itse olen mennyt uralla eteenpäin ja usein nykyään tuntuu, että olemme ihan eri maailmasta. Lasten suhteen ärsyttää, kun minulle jää "ajatustyön" hoitaminen kun mies muista asioita jne vaikka aina oletankin että asiat kuuluu molemmille.

Tulipahan purettua mieltä.. mutta onkohan tuon iisimpää työtä kellään?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti työ on passivoinut miehesi. Jos tarjolla on muuta työtä, niin kannattaisi varmasti suunnata uusille urille.

Vihjaile pikku hiljaa uusista työpaikoista.

Vierailija
2/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lukuisat kerrat kannustanut lisäopiskeluun tai työpaikan vaihtoon mutta vastaus aina "ei se kuule ole niin helppoa". Minä en ymmärrä, miksi asioiden pitäisi olla helppoja.

On nykyään puuduttavaa siirtyä työyhteislstä kotiin miehen luo tai viettää viikonloppua yhdessä. Lasten kanssa on mukavaa mutta miehen kanssa en koe sellaisa tunteita, ennemmin luen yksin kirjaa.

Surullista. Mutten näe että pitäisi luovuttaa ja rikkoa perhettä näin pienestä syystä kuitenkaan. En vaan koe "kumppanuutta" puolison kanssa millään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisesta työstä kannata irtisanoutua jos palkka on ok. Mutta työn vastapainoksi miehen kannattaisi aktivoitua vapaa-ajallaan. Parempi kunto varmasti nostaisi aktiivisuutta ja yleistä jaksamista aika paljon. 

Vierailija
4/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te tekisitte tilanteessani? Ei pitäisi välittää, keskittyä itse kaikkeen muuhun, mutta lapsiperheessä on iso tekijä milöainen kumppani on. Ärsyttää jo pelkkä kielenkäyttö, huomaa miten tehtaassa äijät puhuvat keskemnään enkä haluaisi lapsilleni moista mallia. Muutenkin vetelä lasten suhteen, mikä erituisesti harmittaa.

Yhäkin laittaa ruokaa, siivooaa, terveelliset elämäntavat (ei mitään kaljan kittausta/röökiä tms todellakaan en katselisi..) mutta mennyt noin muuten alaspäin valtavasti, henkiseltä puolelta.

Vierailija
5/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua jos mieheni olisi moisessa työssä. Mun mies arkkitehti..

Vierailija
6/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä jaksaisi kunnianhimotonta miestä. Jos jos nelikymppisenä on löysä ja persuhenkinen, niin aika pitkästyttävä tulevaisuus olisi edessä. Jos miehelläni olisi tuollainen duuni ja asenne, niin olettaisin että ainakin vapaa-ajalla olisi puhdikas.

Vierailija
7/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolitsija? Taitaa olla mielikuvitusmies? Haukkuu miehen työtä ja ammattia. Hahhaaa!

http://www.ammattinetti.fi/ammatit/detail/345_ammatti

Vierailija
8/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin itse olet valmis? Kestääkö taloutenne eron? Entä onko hän koskaan ollut erilainen kuin nyt?

Lähtisin itse siitä, että vaatisin kotioloissa osallistumista kotitöihin ja lastenhoitoon samoin kuin itsekin teet. Jos taas yleensäkin mies on muuttunut "vääränlaiseksi" vuosien myötä, niin se voi olla isomman mietinnän paikka.

Vierailija
9/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti työ on passivoinut miehesi. Jos tarjolla on muuta työtä, niin kannattaisi varmasti suunnata uusille urille.

Vihjaile pikku hiljaa uusista työpaikoista.

Kuka hullu sitä lungit työt vaihtaisi raskaampiin hommiin, että saisi tehdä vielä enemmän kotona. Hulluko olet?

Vierailija
10/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitätöi ja vähättele miestäsi ihmeessä lisää. Heli Vaaranen oli todella väärässä.

Hauku, nalkuta ja vähättele miestäsi lisää.

Vierailija
11/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peiliä palstamammalla ei ole?

Vierailija
12/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko surullisempaa tapausta, kuin ihminen joka kehuskelee miehensä ammattilla. Voin toisena arkkitehtinä kertoa, että ei tämäkään homma yleensä kovin hohdokasta ole. Piirtelet kaksitoistatusinassa kuvia bulkkikerrostaloista ja välillä kuuntelet vittuiluja rak/tekniikka suunnitelijoilta. Aika harvassa ne luovuutta vaativat ratkaisut ovat.

Vierailija
13/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, onneksi itse olen pitkälle koulutettu, eikä vain mieheni...

Ja sun kommentti auttoi tasan nolla ketään mutta pääsit sentään toista alentamalla itseäsi ylentämään. Ah niin ihanaa..

Vierailija
14/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä työtä ap tekee? loisii kotona lasten varjolla? muumilauluja ja sormivärejä?

Vierailija
15/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko surullisempaa tapausta, kuin ihminen joka kehuskelee miehensä ammattilla. Voin toisena arkkitehtinä kertoa, että ei tämäkään homma yleensä kovin hohdokasta ole. Piirtelet kaksitoistatusinassa kuvia bulkkikerrostaloista ja välillä kuuntelet vittuiluja rak/tekniikka suunnitelijoilta. Aika harvassa ne luovuutta vaativat ratkaisut ovat.

Pölhöt, mielikuvitusarkkitehtimiehineen kuvittelevat, että nykyäänkin piirrellään kuin Lars Sonck ennenmuinoin. Kiirettä ja budjetti, mutta vähän mielikuvitusta.

Vierailija
16/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/25 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on huolitsija tehtaassa eli valmiudessa jos jotain tiettyjä rikkoutuu mutta suurimmaksi osaksi toimivat niin mies vaan kuluttaa aikaa. Tällainen lungi työnkuva valitettavasti näkyy nyt vuosien jälkeen kotielämässä: hän on melko apaattinen, aloitekyvytön tai hidas ja huomaa, että äijillä aikaa kälkättää maailmanmenosta keskenään. Iltasanomat tulee luettua ja maahanmuuttajat haukuttua. Mies vasta reilu nelikymppinen mutta tuntuu joskus paljon vanhemmalta. Itse olen mennyt uralla eteenpäin ja usein nykyään tuntuu, että olemme ihan eri maailmasta. Lasten suhteen ärsyttää, kun minulle jää "ajatustyön" hoitaminen kun mies muista asioita jne vaikka aina oletankin että asiat kuuluu molemmille.

Tulipahan purettua mieltä.. mutta onkohan tuon iisimpää työtä kellään?

Kuulostaa suorastaan unelmatyöltä. Mua ei saisi pois tuommoisesta kuin eläkkeelle.

Vierailija
18/25 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/25 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsän kuuloinen mies :/

Vierailija
20/25 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mieshän on tuollainen, vaikka olisi hyvinkin virikkeellinen työ :D ! Oma miehenikään ei muista mitään, käy kotona "hitaalla" ja koti tuskin pyörisi ilman minun organisointitaitojani. Silti on äärimmäisen luova ja taitava työssään ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi