Mieheni työ on kuin suojatyötä...
Hän on huolitsija tehtaassa eli valmiudessa jos jotain tiettyjä rikkoutuu mutta suurimmaksi osaksi toimivat niin mies vaan kuluttaa aikaa. Tällainen lungi työnkuva valitettavasti näkyy nyt vuosien jälkeen kotielämässä: hän on melko apaattinen, aloitekyvytön tai hidas ja huomaa, että äijillä aikaa kälkättää maailmanmenosta keskenään. Iltasanomat tulee luettua ja maahanmuuttajat haukuttua. Mies vasta reilu nelikymppinen mutta tuntuu joskus paljon vanhemmalta. Itse olen mennyt uralla eteenpäin ja usein nykyään tuntuu, että olemme ihan eri maailmasta. Lasten suhteen ärsyttää, kun minulle jää "ajatustyön" hoitaminen kun mies muista asioita jne vaikka aina oletankin että asiat kuuluu molemmille.
Tulipahan purettua mieltä.. mutta onkohan tuon iisimpää työtä kellään?
Kommentit (25)
Mun kaverin mies on samanlainen, mutta pahempi siinä että töistä tultuaan valittaa kuinka oli raskas päivä. Jos kaveri haluaa tehdä viikolla tehdä jotain (on sairaanhoitaja) omien kavereidensa kanssa, niin mies ulisee että ei saa tehdä mitään koska a) hänen tulee niiiiin paha mieli kun ei pääse mukaan ja b) kyllä täällä jonkun pitäisi tehdä askare x (esim. siivota). Viikonloppuisin kun kaverilla on pitkiä 10-14 tunnin vuoroja mies tuo koko kaveriköörinsä kotiin ja meuhkaa vaikka toinen on uupunut.
Aikaan ei saa mitään, kaikesta napisee kun on sotkuista ja on sitä ja on tätä (siivousvuorot jaettu niin että miehen homma on nostaa pyykit koneesta kuivuriin ja laittaa omat tiskit koneeseen, luonnollisesti miehen aloitteesta), ei muista mitään ja vänkää viimeiseen asti, jos hukkaa tavaran syyttää vaimoaan. Tekee tätä siis niin vaimon kavereiden kuin omien kavereidensa edessä. Joskus porukalla istuttiin ja tuijotettiin monttu auki kun äijä antoi tulla. Toivon sydämeni pohjasta, että kaveri ymmärtää ottaa eron ennen kuin erehtyy hankkimaan lapsia tämän vetelyksen kanssa, mutta taitaa olla turha toive.
Ensinnäkin sun mies päättää työstänsä ihan itse , et sinä.
Ei ole mitään järkeä luopua työstä joka ei kuormita. Määräilijät mua sitten ärsyttää.
Toiseksi aika moni mies on passiivinen kodinhoidossa sekä lastenasioiden hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Hän on huolitsija tehtaassa eli valmiudessa jos jotain tiettyjä rikkoutuu mutta suurimmaksi osaksi toimivat niin mies vaan kuluttaa aikaa. Tällainen lungi työnkuva valitettavasti näkyy nyt vuosien jälkeen kotielämässä: hän on melko apaattinen, aloitekyvytön tai hidas ja huomaa, että äijillä aikaa kälkättää maailmanmenosta keskenään. Iltasanomat tulee luettua ja maahanmuuttajat haukuttua. Mies vasta reilu nelikymppinen mutta tuntuu joskus paljon vanhemmalta. Itse olen mennyt uralla eteenpäin ja usein nykyään tuntuu, että olemme ihan eri maailmasta. Lasten suhteen ärsyttää, kun minulle jää "ajatustyön" hoitaminen kun mies muista asioita jne vaikka aina oletankin että asiat kuuluu molemmille.
Tulipahan purettua mieltä.. mutta onkohan tuon iisimpää työtä kellään?
Huolitsija tekee kyllä ihan muuta kuin odottelee jonkun tehtaan jotain tiettyjä rikkoutuvaksi.
Onko kenenkään vaativassa työssä/pitkälle kouluttautunut mies "hitaalla" kotona ja esim laaten suhteen? Puhuu mitä sylki suuhun tuo lasten kanssa ja unohtelee perusasioita?
Ap. Vaikuttaa aika ylimieliseltä! Mies kuitenkin käy töissä ja osallistuu perheen elatukseen. Syy halveksuntaan taitaa olla jossain muualla, kuin miehen työssä?