äidin rentoutuminen tölkillisellä olutta, lapset kotona. mielipiteenne?
Iseillehän tämä on kauan ollut jo yleisesti hyväksyttyä! vaan entäpä jos äiti tekee saman? Hakee lapset tarhasta, alkaa laittaa ruokaa.. ja juo siinä sivussa oluen tai kaksi ehkä kolmekin. Ei mitään
kännejä vaan pari rentouttavaa kylmää olutta.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas ihmeellinen keskustelu! Aloittaja puhuu yhdestä oluesta, ketjun edetessä kyseessä onkin päivittäinen kaljan dokaaminen. Av ei petä! Ihmettelen myös aina, miten kaikki "yksi lasi viiniä silloin tällöin hyvän pihvin kanssa"- ja "yksi saunaolut ehkä kerran kuussa"-ihmiset kasautuvat tänne Vauva-palstalle?
Miten niin kasautuu? Jos laseiltasi näkisit niin huomaisit heti että keskustelussa selkeästi on joka päivä juovia, hyvin harvoin ja järkevästi ottavia, sekä myös absolutisteja. Toisissa keskusteluissa on myös näitä humalakännääjiä, mutta harvemmin ne juuri näihin keskuisteluihin tuppaa. Täytyy kyllä sanoa etten tunne itse ainuttakaan alkoholiongelmaista perhettä jossa vanhemmat kännää kännäämistään, toisaalta enhän tiedä sitäkään juoko naapurin rouva joka päivä oluen vaiko kerran viikossa. Toi kolme on kyllä jo liikaa, ja joka päivä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyn helposti juomaan useamman oluen joka päivä ilman minkäänlaisia ongelmia. Se mitä juuri sinä minun valinnastani olet mieltä kertoo enemmän sinun ongelmallisesta suhtautumisesta. Jos vielä manaa alkoholiksi olutta niin silloin alkaa olla minusta vaarallisilla vesillä, ymmärtämättä että olut ei ole alkoholia. Tämä hulluus ja nämä ahdistukset näkyvät juurikin niissä joille toisen pari olutta on mielikuvituksen luoma suuri kauhistus. Hieman realismia siihen uskoonne. Olisiko ymmärrys ja totuus mitään????
Kuusi jo tähän mennessä ilmoittanut että he eivät ymmärrä omaa parastaan vaan jatkavat itseään ahdistavaa uskoa siitä, että minulle olisi haittaa parista kaljasta. Kuusi hullua ja sairasta joille asia ei edes kuulu, tuhoavat oman mielenterveytensä koska juon olutta. No siihen en ole syyllinen he tekevät itse valintansa haitata elämäänsä ja terveyttään.
Montakohan olet tänään jo juonut? Meinaan on sen verran sekavaa tekstiä...
Joten et ymmärtänyt ja luulet että sekin on minun vikani. Taitaa tuo sairautesi tai siis näyttää siltä ettei sairauteesi ole lääkettä. Säälin sinua mielenterveyden ongelmista kärsivää rukkaa. Yritä hakea apua jos vielä heräisit todellisuuteen, ehkä kaikkea ei ole kohdallasi vielä menetetty.(toivon vilpittömästi niin)
EI helvetti... Huutonaurua! :D :D :D
Siis itsekritiikin toive oli tälle ongelmalliselle kiroilevalle huutonaurajalle. Oikeasti. Sinussa voisi olla vielä toivoa.
Onhan se jo ongelma jos joka päivä täytyy juoda. Ja kolme on kyllä itelleni liikaa, kaksi pienempää tölkkiä pystyn hiiiiiiiitaasti juomaan ettei vaikuta sen kummemmin, enkä kyllä ymmärrä kuka sitäkään arjessa haluaa? No okei, haluan mäkin esim. Suklaata usein, mutta onko jollain olueen tms. *siis vain yhteen, ja sen makuun lähinnä (muoks:rentouttaahan se suklaakin ja tuo mielihyvää) sitä sellaista nautinnollista himoa ilman että tekis mieli puhtaasti vain alkoholin vaikutusta keskushermostoon? Olipa tää mun ajatus outo, mutta tällaista kelailin, ihmisellähän on aina joku tollanen mielihyvän tarve, mutta en kyllä ymmärtä miksi joku alkoholia siihen haluaa ihan päivittäin.
Oluesta saa puhua kaikki joilla ei ole käsitystä edes mitä olut on. No ei näiden hihhulien olutvastaisuus mitään tervettä tai järkevää toimintaa ole.
Ennemmin kuin huutonaurua suositten ihan itsekritiikkiä. Ongelmasi tunnustaminen on avain paranemiseen.