Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskalsin käydä vaa'alla, 71,1 kg

Vierailija
03.02.2016 |

Nyt stana alkaa kilot putoilee, vaikken liikkumaan pääsiskään. Ihan kaikki keinot, lailliset ja laittomat, epäterveelliset ja terveelliset tänne. Toukokuun lopussa paino saa olla enintään 60 kiloa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalorivaje sinun on joka tapuksessa luotava laihtuaksesi, näes kun laihtuminen (tai lihominen jos niikseen) on pohjimmiltaan sitä, että energia muuttaa muotoaan.

Ja mikäpä sen parempi tapa varmistaa kalorivaje kuin laskea kalorinsa?

Joku muu laskee ne, ja mä noudatan? :D

Vierailija
22/40 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalorivaje sinun on joka tapuksessa luotava laihtuaksesi, näes kun laihtuminen (tai lihominen jos niikseen) on pohjimmiltaan sitä, että energia muuttaa muotoaan.

Ja mikäpä sen parempi tapa varmistaa kalorivaje kuin laskea kalorinsa?

Joku muu laskee ne, ja mä noudatan? :D

No Nutraa sitten. Tai tilaa ravitsemusalan ammattilaiselta valmis ruokavalio, jossa annoskoot on määritelty selkeästi ja tarkasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni autoi detox vedet. En siis väitä mitenkään päin, että niitä juomalla laihtuu *naps*. tai että ne poistaisivat rasvaa/yms.

Mutta tavallaan ne toimivat. Rupesin niiden takia juomaan enemmän vettä, ja aineen vaihduntani vauhdittui, sekä aina kun teki mieli pientä naposteltavaa joinkin lasillisen. Auttoi. Vei nälkää ja tuli syötyä vähemmän. Juurikin napostelu oli minulle se pahin syy painon noisuun ja miksi laihtuminen oli niin vaikeaa.

Detox vedet ovat niin helppoja myös tehdä. Itse teen yleensä jotakin näistä, pyrin siis juomaan sen n3l päivässä:

Vanhaan(tyhjään) 1,5 l pulloon kylmää vettä ja sitruunan mehua. Tai kannuun ja sitruuna viipaloituna. Jos sitruunan viipaloi, se riittää samanpäivän aikana kahteen kannuun/1,5l. Eli kun vesi loppuu samojen viipaleiden päälle lisää vettä.

Tai pullotäyteen ja nippu basilikaa tai minttua sekaan.

Tai viipaloituja kurkkuja.

Maistuu joltakin ja napostelun himo katoaa. Varsinkin jos juo pillillä, kun sitä voi samalla pureskella, tiedän kuulostaa typerältä.

Vierailija
24/40 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama lähtöpaino! ja tavoite :) Syön 1200-1500 kaloria päivässä ja teen 4 kertaa viikossa  joko 0,5h hikitreeni + jumppa tai tunnin hikitreeni. Samoiten olen täystipattomalla, koska alkoholi estää rasvaa palamasta, vaikka joisi vain yhden. itse kuitenkin juon kuitenkin sitten sen 2-4 ja syön helposti enemmän kuin normaalisti. toivon, että tällä kilot lähtee karisemaan.

Vierailija
25/40 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni autoi detox vedet. En siis väitä mitenkään päin, että niitä juomalla laihtuu *naps*. tai että ne poistaisivat rasvaa/yms.

Mutta tavallaan ne toimivat. Rupesin niiden takia juomaan enemmän vettä, ja aineen vaihduntani vauhdittui, sekä aina kun teki mieli pientä naposteltavaa joinkin lasillisen. Auttoi. Vei nälkää ja tuli syötyä vähemmän. Juurikin napostelu oli minulle se pahin syy painon noisuun ja miksi laihtuminen oli niin vaikeaa.

Detox vedet ovat niin helppoja myös tehdä. Itse teen yleensä jotakin näistä, pyrin siis juomaan sen n3l päivässä:

Vanhaan(tyhjään) 1,5 l pulloon kylmää vettä ja sitruunan mehua. Tai kannuun ja sitruuna viipaloituna. Jos sitruunan viipaloi, se riittää samanpäivän aikana kahteen kannuun/1,5l. Eli kun vesi loppuu samojen viipaleiden päälle lisää vettä.

Tai pullotäyteen ja nippu basilikaa tai minttua sekaan.

Tai viipaloituja kurkkuja.

Maistuu joltakin ja napostelun himo katoaa. Varsinkin jos juo pillillä, kun sitä voi samalla pureskella, tiedän kuulostaa typerältä.

Mä juon välillä vettä aika vähän. Nyt olen juonut sitruunavettä, mutta se on hampaille aika huuono juttu. Tuon pillin voisin ottaa käyttöön, ja nuo yrtit. Kiitos vinkistä!

Vierailija
26/40 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen ap:n erittäin päättäväistä asennetta! :D

Vierailija
27/40 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama lähtöpaino! ja tavoite :) Syön 1200-1500 kaloria päivässä ja teen 4 kertaa viikossa  joko 0,5h hikitreeni + jumppa tai tunnin hikitreeni. Samoiten olen täystipattomalla, koska alkoholi estää rasvaa palamasta, vaikka joisi vain yhden. itse kuitenkin juon kuitenkin sitten sen 2-4 ja syön helposti enemmän kuin normaalisti. toivon, että tällä kilot lähtee karisemaan.

Tämä ei ole toivoton paino, mutta aika ikävä kilolisä kuitenkin :) Minkälainen on sun päivän ruokalista?

T: ap

Vierailija
28/40 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä nyt :) Mä olen ennenkin laihduttanut 15 kiloa, mutta silloin pystyin aloittamaan lenkkeillyn kipulääkkeiden voimin ja pystyin käyttämään Nutrilettiä. Nyt Nutrilett ei ole vaihtoehto. Maha ei kestä ollenkaan sitä, eikä varmaan pumppukaan.

Kyllä ne läskit lähtee, koska en mahdu enää vaatteisiin. En talvi- enkä kesävaatteisiin :/

Nyt vaan pitää keksiä uudet tavat pitää kilot kurissa.

Vierailija
29/40 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole toivoton paino, mutta aika ikävä kilolisä kuitenkin :) Minkälainen on sun päivän ruokalista?

T: ap

Aika tyypillinen on tämä:

- Aamupalaksi vegaanipatukka (en ole vegaani mutta päättelin että täytyy olla terveellistä)

- Lounas (töissä) salaatti jossa joku proteiini kuten lohi tai tonnikala, katkaravut (inhoan kanaa)

- Välipala ennen jumppaa taas se vegaanipatukka

- Jumpan jälkeen teen itse ruuan tai haen sushia tai vastaavaa. Syön oikeastaan kaikkea, mutta pyrin pitämään annoskoon pienenä ja teen vaan kasan salaattia kaveriksi.

Vegaanipatukat on yht. 300 kaloria, lounas 500 ja illallinen sitten 400-700, riippuen päivästä ja jumpasta.

Vierailija
30/40 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tää on tällanen lölleröpaino. en ole lihava, mutta tällainen löllö. en tykkää. eli ymmärrän todellakin sua AP :D

Vierailija
31/40 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä nyt :) Mä olen ennenkin laihduttanut 15 kiloa, mutta silloin pystyin aloittamaan lenkkeillyn kipulääkkeiden voimin ja pystyin käyttämään Nutrilettiä. Nyt Nutrilett ei ole vaihtoehto. Maha ei kestä ollenkaan sitä, eikä varmaan pumppukaan.

Kyllä ne läskit lähtee, koska en mahdu enää vaatteisiin. En talvi- enkä kesävaatteisiin :/

Siis tuo ei ollut mitään kettuilua, kyllä mä uskon että onnistut. Hymyilytti vain tuo "ihan kaikki keinot, lailliset ja laittomat, epäterveelliset ja terveelliset tänne." Jos ei tuolla asenteella kilot tipu, niin ihme :D

Vierailija
32/40 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminen ei ole älyllisesti vaativaa. Ei sen mekanismi ole salatiedettä. Mutta laihduttaminen on henkisesti vaativaa, koska se vaatii jatkuvaa nälässä olemista, jatkuvaa kalorivajetta kuukausia, jopa vuosia. Itsekurin pitää olla huikea ja tahdonvoiman voittaa yhä uudelleen, vaikka takapakkeja tuleekin.

Vertaisin sitä alkoholistin kuivilla pysymiseen, kun päivässä saa joka aterian yhteydessä maistaa viinaa korkillisen. Ruokaa kun ei voi poistaa kokonaan silmistään ja lakata sitä käyttämästä.

Tämän tietää vain ihminen, joka on laihduttanut lukemattomia  kiloja. En ottaisi vastaan edes neuvoja ja viisasteluja ikänsä normaalipainoisina olleilta ihmisiltä. He eivä tiedä miten kovasta työstä on kyse.

2

Itselläni on (diagnosoitu) syömishäiriö, kärsin eniten nälkää ahmintakausinani itse asiassa. Jos pyrkii syömään lautasmallin mukaan ja kolmen tunnin välein, ei nälkä yllätä lainkaan. Järkeviä ruokia pystyy syömään yllättävän paljon ja jaksaa paljon paremmin, itse vain sorrun herkkuihin ja paastoamiseen. Itselläni onneksi perusruokavalio on terveellinen, mutta kannattaa panostaa ihan pieniin muutoksiin, niistä syntyy iso virta. Lisäksi ei kannata mitään ehdottomasti kieltää, sitä tekee mieli sen jälkeen vain kahta kauheammin.

Vierailija
33/40 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo ei ollut mitään kettuilua, kyllä mä uskon että onnistut. Hymyilytti vain tuo "ihan kaikki keinot, lailliset ja laittomat, epäterveelliset ja terveelliset tänne." Jos ei tuolla asenteella kilot tipu, niin ihme :D

Ai, mä luulin että viestissä oli vähän sarkasmia :D

ap

Vierailija
34/40 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä, että kannattaa tähdätä pitkäaikaiseen tulokseen ja pysyvään hyvinvointiin, vaikka se onkin hitaampaa. Painonpudotuksessa tulee tahattomastikin aina takapakkia, liian tiukat aikarajat vain romauttavat koko projektin ja ahdistavat. Niin kauan kun paino ei nouse, ollaan menossa hyvään suuntaan! :) (Tosin naisilla useammankin kilon heitto puoleen ja toiseen kuukauden mittaan on täysin normaalia.) Kannattaa myös huomioida, että jos vetää kauhean kalorimäärän joku päivä, se välitön painonnousu on vain turvotusta, ja lähtee useamman päivän terveellisellä syömisellä.

-32

Vierailija
35/40 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kyllä vatsa oikein kestä noita mitään patukoita, on ärtsy suoli. Pitää jotain keksiä sen tilalle. Tosin niillä kyllä ummetukseen taipuvainen maha toimisi... Mutta oisko liian tuskallista... Pitänee kokeilla :)

ap

Vierailija
36/40 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäisin vielä, että kannattaa tähdätä pitkäaikaiseen tulokseen ja pysyvään hyvinvointiin, vaikka se onkin hitaampaa. Painonpudotuksessa tulee tahattomastikin aina takapakkia, liian tiukat aikarajat vain romauttavat koko projektin ja ahdistavat. Niin kauan kun paino ei nouse, ollaan menossa hyvään suuntaan! :) (Tosin naisilla useammankin kilon heitto puoleen ja toiseen kuukauden mittaan on täysin normaalia.) Kannattaa myös huomioida, että jos vetää kauhean kalorimäärän joku päivä, se välitön painonnousu on vain turvotusta, ja lähtee useamman päivän terveellisellä syömisellä.

-32

Mielellään loppuelämän tulos. Tässä on nyt käynyt niin onnettomasti, että liikkumiskyky on menossa koko ajan huonompaan suuntaan. 

Mulla ei ole erityisen huono ruokavalio, lihominen taphatuu aina kun liikunta jää kokonaan pois.  Sokeri toki on ongelmana välillä. Tai siis sekään ei ole ollut, kun olen päässyt liikkumaan. Palanut kaikki kalorit hyvin.

Mutta nyt täytyy tiputtaa kilot nopeasti ja keinolla millä hyvänsä, vaatteiden tähden. Ja sitten sitä pienempää kalorinottoa. Tuskin enää lenkkeilemään pääsen. 

ap

Vierailija
37/40 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laihduta, vaan tee lopullinen elämäntapamuutos. Jos laihdutat, niin lihot kaiken takaisin, kun palaat taas normaaliin elämäntapaasi. Ja mitä nopeammin laihdut, sen varmemmin kaikki tulee takaisin ennen kuin ehdit kissaa sanoa. Laihduttaminen ei todellakaan ole vaikeaa, vaan sen uudenlaisen elämäntavan omaksuminen lopuksi elämää. Ja jos olet perheellinen, niin elämäntapamuutoksen pitää koskea koko perhettä, ei se muuten onnistu.

Vierailija
38/40 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminen ei ole älyllisesti vaativaa. Ei sen mekanismi ole salatiedettä. Mutta laihduttaminen on henkisesti vaativaa, koska se vaatii jatkuvaa nälässä olemista, jatkuvaa kalorivajetta kuukausia, jopa vuosia. Itsekurin pitää olla huikea ja tahdonvoiman voittaa yhä uudelleen, vaikka takapakkeja tuleekin.

Vertaisin sitä alkoholistin kuivilla pysymiseen, kun päivässä saa joka aterian yhteydessä maistaa viinaa korkillisen. Ruokaa kun ei voi poistaa kokonaan silmistään ja lakata sitä käyttämästä.

Tämän tietää vain ihminen, joka on laihduttanut lukemattomia  kiloja. En ottaisi vastaan edes neuvoja ja viisasteluja ikänsä normaalipainoisina olleilta ihmisiltä. He eivä tiedä miten kovasta työstä on kyse.

2

Itselläni on (diagnosoitu) syömishäiriö, kärsin eniten nälkää ahmintakausinani itse asiassa. Jos pyrkii syömään lautasmallin mukaan ja kolmen tunnin välein, ei nälkä yllätä lainkaan. Järkeviä ruokia pystyy syömään yllättävän paljon ja jaksaa paljon paremmin, itse vain sorrun herkkuihin ja paastoamiseen. Itselläni onneksi perusruokavalio on terveellinen, mutta kannattaa panostaa ihan pieniin muutoksiin, niistä syntyy iso virta. Lisäksi ei kannata mitään ehdottomasti kieltää, sitä tekee mieli sen jälkeen vain kahta kauheammin.

Tämä on ihan totta, että jos kieltää itseltään jotain, niin sitä tekee kahta kauheammin mieli.

Esim. jos kiellän kokonaan sokerin itseltäni. Siinä on eräänkin sokerihimokohtauksen aikana käyty kaapit läpi, ja mussutettu kaikkea strösselistä alkaen. Parempi olisi antaa itsensä nauttia makeasta tolkun kanssa, koska muuten se sokerihulluus iskee, niin sitten sitä vetää kaksin käsin.

ap

Vierailija
39/40 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä laihduta, vaan tee lopullinen elämäntapamuutos. Jos laihdutat, niin lihot kaiken takaisin, kun palaat taas normaaliin elämäntapaasi. Ja mitä nopeammin laihdut, sen varmemmin kaikki tulee takaisin ennen kuin ehdit kissaa sanoa. Laihduttaminen ei todellakaan ole vaikeaa, vaan sen uudenlaisen elämäntavan omaksuminen lopuksi elämää. Ja jos olet perheellinen, niin elämäntapamuutoksen pitää koskea koko perhettä, ei se muuten onnistu.

Niinhän se pitää tehdä sillä ajatuksella, että se on loppuelämän muutos.

Tässä nyt on jonkun aikaa mennyt taas hoksatessa, etten voi syödä samalla mallilla kuin silloin, kun pystyin liikkumaan normaalisti.

Mutta haluan nyt kuitenki laihtua vaatteisiin sopivaksi nopeasti. Tosi nopeasti mielellään. Mitä ei varmaan tule tapahtumaan, koska en voi käydä lenkeillä. Ainakaan vielä. Kokeilen tänään kuitenkin.

Vierailija
40/40 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2

Ei tarvita jatkuvaa nälkää, täytyy vain päästä eroon ahmimis- ja makeanhimosta. Ja sitten paljon suunnittelua ja ympäristön ja aikataulun  fiksailua niin, että oikea syöminen ja liikunta muuttuvat luonnollisiksi osiksi päivän kulkua.  Koko päivän tahdonvoimalla rypistäminen uuvuttaa ja aiheuttaa enemmän repsahduksia kuin se, että laatii selvän sapluunaan, jota sitoutuu noudattamaan. Jättää siis vähemmän neuvotteluvaraa itselleen.