Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kävi älykkyysosamäärätestissä ja kaikki on ollut helvettiä sen jälkeen

Vierailija
01.02.2016 |

Hänen älykkyytensä sitä ja Mensa tätä. Pääsi siis aika kirkkaasti jäseneksi. Nyt pohtii ilmeisen tosissaan, että pitäisikö pyytää palkankorotusta älykkyyteensä vedoten. On myös yhtäkkiä pätevämpi kuin kaikki muut työpaikallaan ja tekee valaistuneita havaintoja aivan päivänselvistä asioista. Itse en uskaltanut mennä testiin, kun olisi ottanut niin itsetunnon päälle jos ÄO olisi ollut jotain 100. Hyvä varmaan näin, enpä ainakaan muuttunut ihan normaalista tyypistä kusipääksi yhden tunnin aikana.

Jäsenkorttinsa se laittoi lompakkoonsa niin, että se pitää ottaa pois ennen kuin saa pankkikortin ulos.......

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurin pojan ÄÖ on 189,75. Mensalainen. Sai dippatyön valmiiksi 35v. Äitinsä korostaa aina mensalsisuuttta. Poika häiriköi pienenä tarhassa ja koulussa kun joutui leikkimään muiden tasotejtävien mukaan.

Vierailija
22/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipahan ap:n tapauksessa taas todistettua,että älykkyys ja viisaus EIVÄT ole SAMA asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mussukka kirjoitti:

Mulla on yksi kaveri, joka käyttäytyy aina kuin olisi maailman älykkäin, fiksuin ja filmaattisin ihminen. Etenkin hän loistaa matemaattisesti. FBssa pyöri tämä 7+7/7+7x7-7 lasku ja hän sai siitä väärin (mä sain oikein ja alakoululaiset lapsetkin jne.). Ei suostu uskomaan laskujärjestykseen, hänelle on opetettu toisin.

Lisäksi hän on myös omasta mielestään jonkun tason mentalisti. Koska hän ymmärtää ihmisten elekielestä paljon ja tietää mitä ne ajattelee. 

Hän tekee testejä lähipiirille tuon tuosta ja "ennustaa" lopputuleman. Harmi, kun moni haistaa jo etukäteen ja leikittelee hänellä sitten täysin.

Mä en leikkimään lähde, vaan ärähdän samantien, että nyt haisee herran leikit taas ja pitkälle.. stoppi NYT. Olen mieluusti suora ja asioista keskustellaan oikeilla nimillä kasvotusten - etenkin jos ongelmia on.

Miten tuo laskujärjestys menee? Mä sain tulokseksi 50. Miten matemaattisen lausekkeen arvo voidaan opettaa erilailla?

Vierailija
24/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei töissä äo:sta makseta vaan hommien hoitamisesta ja tuloksen tekemisestä.

Mensan testissä ei mitata tuollaista älykkyyttä.  Minun mielestä toi väite on hieman idealistinen (ei toki niin idealistinen kun ap:n miehen).  Väite päätee yleisesti yrityksen tasolla.  "Kaikille yrityksen työntekijöille ei makseta älykkyydestä vaan tuloksen tekemisestä".  Yksittäiseen työntekijään tuota ei voi soveltaa.  

Vierailija
25/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja näistä korkean äo:n omaavista löytyy kans ääliöitä että eipä tuo paljoo ihmisestä kerro:D

Vierailija
26/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää ja lapsellista mieheltäsi, mutta samalla tuo voisi olla hyvä sitcomin jakson aihe. :)

Muista, että Mensan testi mittaa vain yhdenlaista älykkyyttä. Älykkyys sinänsä on laaja-alaista ja monipuolista: jollakin on nopeat hoksottimet, toisella laaja sivistys ja vahva mielikuvitus, yksi on empaattinen, toinen osaa matikkaa. Ja kaikkea tätä vuoronperään ja sekaisin. 

Mun mielestä miehesi vaikuttaa vähän yksinkertaiselta, eli tyhmältä, oli ÄO mikä tahansa. Kärsivällisyyttä! 

Vierailija
27/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen älykkyytensä sitä ja Mensa tätä. Pääsi siis aika kirkkaasti jäseneksi. Nyt pohtii ilmeisen tosissaan, että pitäisikö pyytää palkankorotusta älykkyyteensä vedoten. On myös yhtäkkiä pätevämpi kuin kaikki muut työpaikallaan ja tekee valaistuneita havaintoja aivan päivänselvistä asioista. Itse en uskaltanut mennä testiin, kun olisi ottanut niin itsetunnon päälle jos ÄO olisi ollut jotain 100. Hyvä varmaan näin, enpä ainakaan muuttunut ihan normaalista tyypistä kusipääksi yhden tunnin aikana.

Jäsenkorttinsa se laittoi lompakkoonsa niin, että se pitää ottaa pois ennen kuin saa pankkikortin ulos.......

Opettele ulkoa joku shakkialoitus ja päihitä miehes siinä.

Vierailija
28/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin Mensan testissä parisen vuotta sitten ihan vain mielenkiinnosta. Olen aina päässyt koulussa ym. tosi helpolla ja halusin ikään kuin saada varmistuksen sille, minkä jo tiesinkin. Sain tulokseksi >135, mikä olisi Mensan jäsenyyteen riittänyt kirkkaasti. En kuitenkaan kokenut tarvetta liittyä yhdistykseen, koska kävin tosiaan testissä itseäni varten.

Edes mieheni ei tiedä minun käyneen testissä. Arjessa "mensa-älykkyyteni" näkyy joissain asioissa kuten päättelykyky, matemaattisuus ym. ja mies aina välillä toteaa, että "hoida sä tämä, kun paremmin osaat". Ja siinä se. Miehellä on sitten omat vahvuutensa.

Lompakossa minulla on pankkikortin lisäksi pari bonuskorttia, kirjastokortti sekä oma ja lasten kela-kortit :D

Vierailija
29/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex on saanut jossain suuntaa-antavassa testissä ihan huikean tuloksen, en muista, jotain yli 160 se oli. No, herra on 70-luvulle jumiin jäänyt alkoholisti, katkera kaikkionainamuidensyy -ihminen, ei pärjää normaalielämän kanssa mitenkään.

Että vessapaperina voisi käyttää jäsenkirjaa, jos Mensaan hakisi ihan oikeasti.

Vierailija
30/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä miehesi tekee? Mikä koulutus? Jos on esim. DI niin turha pyytää palkankorotusta älykkyyteen vedoten, koska yli puolet DIstä pääsisi Mensaan :D

Vierailija
31/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wdom kirjoitti:

Olisin ihan tyytyväinen tulokseen 100, koska sen on tarkoitus olla keskiarvo. En ymmärrä, miksi 100 olisi AP:lle ongelma.

T. Asiantuntijatyötä tekevä KTM

Pointti onkin että se on kaikkien ihmisten keskiarvo, mutta kaikki ihmiset eivät ole kaikkien ihmisten kanssa tekemisissä vaan vain oman viiteryhmänsä. Esimerkiksi jos teoreettista fysiikkaa opiskelevan kaverini ÄO olisi 100, hän olisi omassa viiteryhmässään lähes kehitysvammainen. Tietenkään 100 ÄO:lla ei koskaan pääsisi opiskelemaan fysiikkaa, mutta pointti on että ÄO:n hyvyys riippuu myös viiteryhmästä. Itse koen olevani keskitasoa omalla opiskelualallani: kuulun älykkäimpään yhteen prosenttiin, mutta niin kuuluu moni muukin, koska alalleni nyt vain valikoituu sellaisia ihmisiä. Ei se lohduta yhtään jos tiedän että kaikki kaupankassat ovat tyhmempiä, kun en ole koskaan heidän kanssaan tekemisissä.

Vierailija
32/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein jonkun nettitestin joskus vuosia sitten ja sain siitä 149 pistettä. Testi mittaa loogisuutta ja päättelykykyä. Ei se neroksi ketään todista. Lahjakkuutta ja viisautta on niin monenlaista.

Olen mielestäni aivan hajamielinen pösilö, joka hukkaa alvariinsa tavaransa. Ja lukion laajasta matikasta sain kutosen ja paperiin a:n.

Vierailija
33/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wdom kirjoitti:

Olisin ihan tyytyväinen tulokseen 100, koska sen on tarkoitus olla keskiarvo. En ymmärrä, miksi 100 olisi AP:lle ongelma.

T. Asiantuntijatyötä tekevä KTM

Pointti onkin että se on kaikkien ihmisten keskiarvo, mutta kaikki ihmiset eivät ole kaikkien ihmisten kanssa tekemisissä vaan vain oman viiteryhmänsä. Esimerkiksi jos teoreettista fysiikkaa opiskelevan kaverini ÄO olisi 100, hän olisi omassa viiteryhmässään lähes kehitysvammainen. Tietenkään 100 ÄO:lla ei koskaan pääsisi opiskelemaan fysiikkaa, mutta pointti on että ÄO:n hyvyys riippuu myös viiteryhmästä. Itse koen olevani keskitasoa omalla opiskelualallani: kuulun älykkäimpään yhteen prosenttiin, mutta niin kuuluu moni muukin, koska alalleni nyt vain valikoituu sellaisia ihmisiä. Ei se lohduta yhtään jos tiedän että kaikki kaupankassat ovat tyhmempiä, kun en ole koskaan heidän kanssaan tekemisissä.

Vaimo hoitaa ostokset? letkuruokinnassa?

Vierailija
34/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on aikaisemmin ollut epävarma siitä onko oikeasti älykäs ja nyt saanut varmistuksen asiaan, näin voi aluksi käydä. Todennäköisesti oman älyn korostaminen on vain vaihe, joka menee ohi kun hän tottuu asiaan.

Sama ilmiö on nähtävissä monilla muillakin elämänalueilla. Entiset lihavat saarnaavat kovaan ääneen terveistä elämäntavoista, juopot alkoholin vaaroista ja juuri yliopiston aloittaneet akateemisen koulutuksen ylivertaisuudesta. 

Koita kestää miehesi käytöstä ja jos puutut hänen käytökseensä, tee se lempeästi. Jos muistutat häntä realiteeteista ja toisten ihmisten arvostamisesta, saatat pelastaa hänet monelta konfliktilta joihin hän on "älykkyyspäissään" vaarassa ajautua.

Vierailija
35/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Tällaisissa tilanteissa tulee väistämättä mieleen, että mikä on/oli ihmisen itsetunnon laita ennen testitulosta? Sehän on inhimillistä, että hyvästä tuloksesta on (terveellä tavalla) ylpeä, mutta tuollainen käytös viittaa kyllä hieman siihen, että onko hän osannut arvostaa itseään aidosti ennen? Jos ulkoapäin saatu "virallinen vahvistus" on noin suuressa osassa, niin hieman ulkoapäin muodostuvasta itsetunnosta ja -arvostuksesta tuo käytös kertoo...

Uskon kyllä että tuo innostuneisuus tuosta laantuu, toivottavasti tulevaisuudessa nauraa nololle korttitaiteiluilleen lompakkonsa kanssa :D

Vierailija
36/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolouden multihuipentuma tuo ukkosi. :D Oikeesti nauroin tälle ääneen. Kiitos, ap, päivän nauruista! :) 

Vierailija
37/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mussukka kirjoitti:

Mulla on yksi kaveri, joka käyttäytyy aina kuin olisi maailman älykkäin, fiksuin ja filmaattisin ihminen. Etenkin hän loistaa matemaattisesti. FBssa pyöri tämä 7+7/7+7x7-7 lasku

Miten tuo laskujärjestys menee? Mä sain tulokseksi 50. Miten matemaattisen lausekkeen arvo voidaan opettaa erilailla?

Tuskin niitä erilailla opetetaan, mutta voidaan muistaa opetukset erilailla. Vastahan täällä yhdet vanhemmat oli sitä mieltä, että heille on koulussa opetettu laskujärjestykset toisin kuin nyt lapsen kokeessa oli ollut. Eivät vaan vanhemmat olleet aikanaan opineet oikein.

Vierailija
38/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä on oikein luota tuohon testiin. Kyllä se jonkinlaisen kuvan antaa ihmsen lyvyistä, mutta hyvin kapean. Itse olen varmaan aika keskitasoa, mutta olen keskitasoa väittelemään asioista (jos oletetaan että minulla ja vastakkaisella osapuolella on sama määrä tietoa hallussa). Eli jonkinlainen päättelykyky minulta löytyy, vaikken noissa testeissä loista.

Ja sitten minulla on erä kaveri (luultavasti asperger) joka ei tajua sosiaalisissa tilanteissa juuri mitään, mutta hakkaa matematiikassa kaikki. Pärjäisi varmaan äo-testeissä mainiosti, mutta jos häntä kutsuisi älykkääksi, tekisi se suurta vääryyttä koko käsitteelle. Uskon että se moniälykkyysteoria on hieman parempi. Vaikka sekin on puutteellinen luonnollisesti.

Vierailija
39/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä on oikein luota tuohon testiin. Kyllä se jonkinlaisen kuvan antaa ihmsen lyvyistä, mutta hyvin kapean. Itse olen varmaan aika keskitasoa, mutta olen keskitasoa väittelemään asioista (jos oletetaan että minulla ja vastakkaisella osapuolella on sama määrä tietoa hallussa). Eli jonkinlainen päättelykyky minulta löytyy, vaikken noissa testeissä loista.

Ja sitten minulla on erä kaveri (luultavasti asperger) joka ei tajua sosiaalisissa tilanteissa juuri mitään, mutta hakkaa matematiikassa kaikki. Pärjäisi varmaan äo-testeissä mainiosti, mutta jos häntä kutsuisi älykkääksi, tekisi se suurta vääryyttä koko käsitteelle. Uskon että se moniälykkyysteoria on hieman parempi. Vaikka sekin on puutteellinen luonnollisesti.

* Sorry virheet.. Siis keskitasoa äo:n suhteen, mutta keskitasoa parempi esim väittelemään...

Vierailija
40/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n äijä ei vaikuta kauheen älykäältä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan