Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kävi älykkyysosamäärätestissä ja kaikki on ollut helvettiä sen jälkeen

Vierailija
01.02.2016 |

Hänen älykkyytensä sitä ja Mensa tätä. Pääsi siis aika kirkkaasti jäseneksi. Nyt pohtii ilmeisen tosissaan, että pitäisikö pyytää palkankorotusta älykkyyteensä vedoten. On myös yhtäkkiä pätevämpi kuin kaikki muut työpaikallaan ja tekee valaistuneita havaintoja aivan päivänselvistä asioista. Itse en uskaltanut mennä testiin, kun olisi ottanut niin itsetunnon päälle jos ÄO olisi ollut jotain 100. Hyvä varmaan näin, enpä ainakaan muuttunut ihan normaalista tyypistä kusipääksi yhden tunnin aikana.

Jäsenkorttinsa se laittoi lompakkoonsa niin, että se pitää ottaa pois ennen kuin saa pankkikortin ulos.......

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli äo? Mun miehellä 165. Matemaattisesti lahjakas. Mun mies vaan ei yhden vuoden jälkeen enää jatkanu jäsenyyttä, koska ei huvittanu maksaa johonkin kuulumisesta. Eikä muuten mitenkään esittele Mensa-jäsenyyttään..

Vierailija
2/89 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehes joku narsisti? Onko siinä muita narsistin piirteitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on tyypillinen kateellinen jästi :)

Vierailija
4/89 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laitakkos Eenokki kahvia tulemaan, Salkkarit tulee?"

"Me Mensassa emme kyllä yleensä laita kahvia."

"Mites siellä Mensassa suhtaudutaan penetraatioon avioliitossa?"

"Öh...positiivisesti?"

"No mee sit laittaa sitä helvetin kahvia, jos haluat sitä enää koskaan kokea tässä avioliitossa!"

M44

Vierailija
5/89 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen ÄO on? Ja mistä sai idean käydä testissä?

Vierailija
6/89 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli äo? Mun miehellä 165. Matemaattisesti lahjakas. Mun mies vaan ei yhden vuoden jälkeen enää jatkanu jäsenyyttä, koska ei huvittanu maksaa johonkin kuulumisesta. Eikä muuten mitenkään esittele Mensa-jäsenyyttään..

Nykyään ei enää anneta tarkkaa lukua, vaan se on "vähintään 135". Eli ÄO voi yhtä hyvin olla 135 tai 666, ei voi tietää.

Vierailija
7/89 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni taitteli Mensan jäsenkortista lennokin ja nakkasi sen kiinalaisen ravintolan roskakoriin ollessani teini-ikäinen.

Vierailija
8/89 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehesi taisi tehdä tänään tänne aloituksen. Meinaa vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
9/89 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? :D Ei se työpaikan vaihtamisesta ole mitään puhunut, ainoastaan palkankorotuksesta, hänen kaltaisensa ylivertaisen älykkään henkilön pitäisi saada parempaa palkkaa kuin niiden muiden, jotka nekin luultavasti ovat suhteellisen älykkäitä. 

Vierailija
10/89 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattele positiivisesti. Kun teiän lapset on hankalia ja jää kiinni myymälävarkauksista niin ne oikeesti onkin vaan yliälykkäitä ja ne ei oo saaneet tarpeeksi huomiota, virikkeitä ja rakkautta isiltä.

Anna älykkään isin hoitaa kriisi.

Vierailija
11/89 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys on vain yksi lahjakkuuden osa-alue ja edesauttaa joidenkin positiivisten asioiden oppimista/ suorittamista. Älykkäällä ihmisellä on potentiaalia tehdä jotain mihin muut eivät välttämättä (niin helposti) pysty. Jos älykkyyttä ei käytä mihinkään... se on sama kuin mikä tahansa muu lahjakkuus, jonka jättää hyödyntämättä.

Vierailija
12/89 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelle kävi vähän päinvastoin ja tolkuttaa nyt töissä olevansa epäpätevä ja kotonakin kieltäytyy lampun vaihtamisesta liian vaativana askareena.

13/89 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ihan tyytyväinen tulokseen 100, koska sen on tarkoitus olla keskiarvo. En ymmärrä, miksi 100 olisi AP:lle ongelma.

T. Asiantuntijatyötä tekevä KTM

14/89 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni Mensan testissä testataan vain tietynlaista lahjakkuutta. Sitä lahjakkuutta ja älykkyyttä kun löytyy myös taiteiden, kirjallisuuden, musiikin ja monen muun puolella. Koko älykkyysosamäärä-nimike pitäisi poistaa koko Mensan testistä, kyseessä ei voi olla kovin älykäs yksilö, jos maksaa siitä, että saa vetää lompakosta todisteen älykkyydestään.

Vierailija
15/89 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri, joka käyttäytyy aina kuin olisi maailman älykkäin, fiksuin ja filmaattisin ihminen. Etenkin hän loistaa matemaattisesti. FBssa pyöri tämä 7+7/7+7x7-7 lasku ja hän sai siitä väärin (mä sain oikein ja alakoululaiset lapsetkin jne.). Ei suostu uskomaan laskujärjestykseen, hänelle on opetettu toisin.

Lisäksi hän on myös omasta mielestään jonkun tason mentalisti. Koska hän ymmärtää ihmisten elekielestä paljon ja tietää mitä ne ajattelee. 

Hän tekee testejä lähipiirille tuon tuosta ja "ennustaa" lopputuleman. Harmi, kun moni haistaa jo etukäteen ja leikittelee hänellä sitten täysin.

Mä en leikkimään lähde, vaan ärähdän samantien, että nyt haisee herran leikit taas ja pitkälle.. stoppi NYT. Olen mieluusti suora ja asioista keskustellaan oikeilla nimillä kasvotusten - etenkin jos ongelmia on.

Vierailija
16/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen yhden mensan jäsenen, eikä tavallisempaa ihmistä voisi olla. Juttelee meidän tyhmien kanssa asiasta kuin asiasta ihan sujuvasti. En edes tietäisi, että on jäsen, jos en olisi kuullut asiaa toiselta tutulta. Sitä, mistä toinen tuttu sen tiesi, en tullut kysyneeksi. Mutta toisaalta älykkyyden näkee sitten välillä, kun hoksaa nopeita ratkaisuja ongelmiin, niin että voi olla vain kade, kun itsellä olisi mennyt samaan asiaan pari päivää, jos olisin koskaan yleensä  hoksannut. 

Vierailija
17/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kyll kestän kaikki enkä sensuroimaan rupee jos jotain näitä perheasioitas blogissani setvit. sinulla kun selvästi sanomisen tarvetta eikä ny enää foorumia siihen. minähän siell foorumill ajauduin tilanteeseen ett kukaan ei loppuaikoina oikein uskaltanut onnikkina tulla ...... siit mä niinku ton introvertti narsisti postauksen tein tohan tänä aamuna, kun se ilfoorumin narsistijutustelu tonne yhdelle torillekin aihekäsittelyyn oponnahti.

www.survister.blogspot.com

Vierailija
18/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? :D Ei se työpaikan vaihtamisesta ole mitään puhunut, ainoastaan palkankorotuksesta, hänen kaltaisensa ylivertaisen älykkään henkilön pitäisi saada parempaa palkkaa kuin niiden muiden, jotka nekin luultavasti ovat suhteellisen älykkäitä. 

Ei töissä äo:sta makseta vaan hommien hoitamisesta ja tuloksen tekemisestä.

Vierailija
19/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen kaksi Mensan jäsentä. Toiselle kävi sama kuin ap sun miehellesi ja se oikeasti sanoi minulle ja miehelleni yksissä illanistujaisissa, että vaikka hän nyt onkin Mensan jäsen, niin hän haluaa kuitenkin olla ihan samanlailla kaverimme kuin ennenkin ja ottaa oikein sydämen asiakseen sivistää meitäkin. Öö.. Okei.

Toinen on veljeni. Häntä kuvailisin sellaiseksi luovaksi hulluksi, joka on homssuinen, unohtelee ja hukkaa tavaransa, on aina kaikille ystävällinen eikä tee eroa itsensä ja vaikkapa puistojuopon vällillä. Hänestä ei ikinä voisi aavistaa kuinka älykäs hän on, ehkä ammatti paljastaisi jos se tulisi puheeksi.

Mutta ap, ymmärrän tilanteesi, minä pystyin sentään ottamaan vähän etäisyyttä tuohon kaveriini, sulla se on vähän vaikeampaa. Tsemppiä.

Vierailija
20/89 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon äo testistä saanu yllättävän hyvän pistemäärään, mutta en itseeni kyllä kauheen älykkäänä pidä. Oon huono sosiaalisissa tilanteissa enkä hoksaa ikinä tarpeeksi ajoissa, mitä pitäis sanoa. Uppoudun aina omiin ajatuksiini ja joudun miettimään ja tsemppaamaan itteeni ettei näin kävis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi