Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ei synnytys edes satu!

Vierailija
31.01.2016 |

XDD mun täti joo sano noin joskus ja kyllä hän on synnyttänyt. Ja voin sanoa että om kyllä sisua naisella..

Joo mutta oli mulla asiaakin te jotka luulette että synnytys sattuu alapäähän ku se repeää nii väärässä ootte. Kysyin äidiltä nii se sano että se ei tunnu miltään ainoa mikä sattuu on se kohtu joka repeää siellä SISÄLLÄ. halusin vaan valaista teitä. Rakkaat ihanat(not)

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tu sitten juttelemaan uudestaan kun olet ite kokeillut.

Vierailija
22/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepas se kohtu on jo venynyt raskauskuukausien  aikana, synnytyksessä kohdun kaula häviää ja aukeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä ponnistaessa sattu supistukset, selkään ja kyllä alapäässä tuntu siltä että se repeää kahtia.

kohtu siellä sisällä on aivan eri asia kun se ulkopuolella oleva..

Sulla taitaa viirata jos et ymmärrä

ap

Vierailija
24/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei muillakaan synnytys juuri sattunut, mutta siihen on varmaan syynsä: avautumisvaihe kesti lähes 40 tuntia ja kun epiduraalipuudutus lopulta laitettiin, niin sitä tiputettiin mulle ponnistusvaiheeseen saakka eli todennäköisesti olin niin puudutettu, että kipua ei tuntunut. Sain myös 4.asteen repeämä eikä sekään sattunut ennenkuin seuraavana päivänä, kun puudutukset hävisi.

Vierailija
25/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on synnyttäneitä naisia, jotka kyllä tietää mistä puhuu. Supistukset sattuvat. Ne eivät venytä kohtua, vaan ne avaavat kohdun suuta, joka aukeaa 10 cm ennen kuin ponnistaminen alkaa. Ponnistusvaiheessa kipeää tekee sekä supistukset, että vauvan ulostulo. Myös alapään repeäminen sattuu todella paljon, mutta ainakaan minulle se ei ollut se synnytyksen pahin kipu, vaan nimenomaan ne supistukset. Tämä on kuitenkin yksilöllistä.

Vierailija
26/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt on paras , kun selvität ensin itsellesi, mitä synnytyksessä oikeasti tapahtuu.

Kohtu venyy, kun sikiö kasvaa, ei sieltä mikään meloni ulos yritä. 

Vierailija
27/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap olla vähän päästänsä pöpi... 😂

Vierailija
28/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtu repeää? Wut??

Supistuksiako sinä lapsonen meinaat? Ei ne ole repeämistä. Onko teillä kotona biologian kirjat kielletty?

Hei turha teidän on pitää mitään puhetta koska ymmärrän.

Ja pahoittelen mulla oli väärät termit käytössä! tarkoin että kohtu venyy siellä sisällä ku se meloni yrittää ulos sieltä.

ap

Mä oon synnyttäny kahdeksan kertaa, mutta en vielä yhtään melonia.

Vierailija
29/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on synnyttäneitä naisia, jotka kyllä tietää mistä puhuu. Supistukset sattuvat. Ne eivät venytä kohtua, vaan ne avaavat kohdun suuta, joka aukeaa 10 cm ennen kuin ponnistaminen alkaa. Ponnistusvaiheessa kipeää tekee sekä supistukset, että vauvan ulostulo. Myös alapään repeäminen sattuu todella paljon, mutta ainakaan minulle se ei ollut se synnytyksen pahin kipu, vaan nimenomaan ne supistukset. Tämä on kuitenkin yksilöllistä.

se kun se alapää repeää ei ole se kipu joka aiheutuu synnytyksessä vaikka yleensä niin luullaan,

ap

Vierailija
30/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi harvalla synnyttäjällä kohtu repeää, hölmö.

pahoittelen mulla oli väärät termit käytössä! tarkoin että kohtu venyy siellä sisällä ku se meloni yrittää ulos sieltä.

ap

Voi herranjestas... Kohtu ei veny, vaan se SUPISTUU. Supistusten alkuvaiheessa kohdunkaula lyhenee. Seuraavaksi kohdunkaula avautuu. Sitten koko kohtu alkaa vetäytymään kasaan, rutistaen VAUVAN ulos (ei melonia). Nämä supistukset ovat hyvin kivuliaita. Lisäksi synnytykseen voi liittyä repeämistä ulkosynnyttymissä ja niiden lähialueilla, ja tämä on myös kivuliasta.

Mene ap nukkumaan, ja huomenna kouluun opettelemaan jotain järkevää.

Vierailija
31/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli erittäin helppo, sektio ja en ollut nukuksissa. Puudutettu tietenkin. Hyvin meni ja täytyy kertoa ikäni että 2 viikkoa yli 44 vee. Ei komplikaatioita ja viikko sairaalassa ja sitten normaali elämä taas. 

Vierailija
32/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se kun se alapää repeää ei ole se kipu joka aiheutuu synnytyksessä vaikka yleensä niin luullaan,

ap

Kyllä minulla on alapää revennyt synnytyksessä ja kyllä se sattui. Kaikilla ei näin käy.

Vierailija
33/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe...

Älkää nyt hyvät aikuiset ihmiset lähtekö kinaamaan, ettei toiselle tule paha mieli!

Aloittajalta kysyisin, että onko sulla äitin lupa katsoa youtube-videoita? Jos suomeksi ei löydy riittävän laajaa skaalaa, niin hae englanniksi. Kokeile vaikka myös ihan natural birth tai childbirth niin saat vähän kuvaa synnytyksestä. Googlatakin voi videoita! Varoitus: joku jopa saattaa vähän feikata kipuja, mut sä tiiät sun äidin ja tädin kertomana, et eihän ne nyt oikeesti oo kipuja.

Vierailija
34/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vähän yksinkertainen. Ensinnäkään kohtu ei repeä ja toisekseen ne repeämät, joita alapäähän ehkä tulee, johtuu synnytyksestä ja ovat näin seurauksia siitä. Se miten paljon synnytys  sattuu on yksilöllistä ja riippuu myös kivunlievityksestä. Helppo se on puhua asiasta, josta ei ole omakohtaista kokemusta. Jatka samalla linjalla ap.

Vierailija
35/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys taitaa sattua lähes kaikille ,tosin ehkä erivaiheissa erilailla. Aniharvalla se vihellen sujuu.

Vierailija
36/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli kyllä kerrottu, että sattuu ja mietin pikkulapsena, etten halua synnyttää koska se sattuu.

Ja sattuihan se ihan h..sti.

Vierailija
37/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosi helppo synnytys. sain epiduraalin ja ties mitä muutakin ja olin aivan sekaisin siellä :D mitään kipuja en tuntenut, pää vaan sekasin ja kropassa todella OUTO voimakas paine jonka tunsin. Sitten pitikin jo ponnistaa. 

Vierailija
38/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkos ap joku 10-vuotias?

Vierailija
39/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys voi olla todella erilainen. Mulla esikoisen synnytys (ihme kyllä, esikoisen) oli todella helppo, nopea ja kivuton. Puudutus toimi hyvin, kätilöt ihania, olo turvallinen, ei repeämiä yms.. Olin tällöin 22v. Hyvä fiilis jäi.

Toisen kohdalla olin alusta asti synnytystä ajatellen hyvillä mielin, esikoisenkin synnytys meni niin hyvin, niin tuskinpa tämä toinenkaan olisi kummoinen. Noh väärässä olin, toisen synnytys oli suoraan HELVETISTÄ. Aivan kamala kipu, puudutus ei toiminut, synnytys pitkittyi ja pitkittyi, raivosin kätilöille (he olivat mielestäni inhottavia), lopulta tämä päättyi kiireellisenä sektioon. Että juu.. yleensä menis toisinpäin, mutta mulla meni näin.

Kolmatta en sitten enää uskaltanutkaan hankkia. 

Vierailija
40/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliliha, sulkijalihas repeää. Sitten vaan vauva kainolaan ja kuuntelemaan miten pieni vauva on. Helpolla pääsit!

Et voi enää pidätellä ulostetta tai virtsaa, et voi enään nauttia seksistä koska et tunne mitään ja et kelpaa enään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan