Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ei synnytys edes satu!

Vierailija
31.01.2016 |

XDD mun täti joo sano noin joskus ja kyllä hän on synnyttänyt. Ja voin sanoa että om kyllä sisua naisella..

Joo mutta oli mulla asiaakin te jotka luulette että synnytys sattuu alapäähän ku se repeää nii väärässä ootte. Kysyin äidiltä nii se sano että se ei tunnu miltään ainoa mikä sattuu on se kohtu joka repeää siellä SISÄLLÄ. halusin vaan valaista teitä. Rakkaat ihanat(not)

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, kiitos tästä.

Vierailija
2/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisää asioista, joista sinulla ei ole kokemusta, sellaisille ihmisille, joilla taas kokemusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpas nokkela

Vierailija
4/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun synnytys sattunut juuri lainkaan. Katselin synnytyssalissa telkkaria ihan rauhassa kunnes kätilö käski ponnistaa. Sain ajoissa epiduraalin.

Tämä on ihan totta.

Vierailija
5/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei. No, mua ainakin sattui. Sain synnytyksessä IV:n asteen repeämät ja tikkejä tuli liki 200. Kaksi kirurgia ompeli mun alapäätä kasaan 1,5 tuntia leikkaussalissa.

Vierailija
6/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi harvalla synnyttäjällä kohtu repeää, hölmö.

Vierailija
7/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se, se kohdun repeäminen,muuten koko homma on ihan kahvittelua.

Vierailija
8/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä ponnistaessa sattu supistukset, selkään ja kyllä alapäässä tuntu siltä että se repeää kahtia.

Vierailija
9/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja sitten join nokkiksestani loputkin iltavellit.

Vierailija
10/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No logiikkakin sanoo että tuo on ihan synnytyskohtaista.

Mulla oli helvetilliset kivut, mutta muuten suht nopea (7h) ja vaivaton synnytys. Eppari leikattiin, sitä nyt ei tuntenut siinä tuskassa yhtään mutta seuraavat viisi viikkoa olikin aikamoisen kipeänä.

Vaikka mulla jäi hyvät muistot ja koen synnytykseni olleen sieltä helpoimmasta päästä niin en todellakaan vähättele muiden kokemuksia.

Vierailija
11/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

okei. No, mua ainakin sattui. Sain synnytyksessä IV:n asteen repeämät ja tikkejä tuli liki 200. Kaksi kirurgia ompeli mun alapäätä kasaan 1,5 tuntia leikkaussalissa.

Ahaha nyt taitaa tyttö valehdella. Koska sekun se alapäärepeää ei ole se kipu joka aiheutuu synnytyksessä vaikka yyleensä luullaan,

ap

Vierailija
12/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskon supistukset eivät kuulemma sattuneet ollenkaan ja ponnistus vain vähän. Ei mitään epiduraalia tai muutakaan puudutusta. Mun synnytys sattui niin paljon, ettei toista lasta meille tule!

Vierailija
13/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli ns. syöksysynnyttäjä.  Hups vaan ja lapsi oli maailmassa alta aikayksikön. Hänenkään mielestään synnytys ei ollut mikään kova juttu. Hänellä ei myöskään ollut mitään vaihdevuosioireita. Hänen oli hyvin vaikea ymmärtää, vaikka muuten ymmärtäväinen ja empaattinen ihminen olikin, miksi noista molemmista asioista naiset kertoivat kauhutarinoita:)

Vierailija
14/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä ponnistaessa sattu supistukset, selkään ja kyllä alapäässä tuntu siltä että se repeää kahtia.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRWalssAAGK3JJhv7c…

tossa teille kuva kohdusta- Se repeää sieltä sisältä ku se avautuu koska se lapsi yrittää päästä sieltä.

ap

Vierailija
15/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei muakaan se vauvan ulos päkistäminen eli ponnistusvaihe kyllä sattunut, epiduraalin sain just täydelliseen aikaan eli tunsin supistukset ja osasin ponnistaa oikeassa kohtaa, mutta ei sattunut. Mutta se avautumisvaihe, kyllähän se sattui aika kovaa, niin kovaa että ajantaju hämärtyi ja muistikuvat siltä ajalta ovat hatarat.

Vierailija
16/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu repeää? Wut??

Supistuksiako sinä lapsonen meinaat? Ei ne ole repeämistä. Onko teillä kotona biologian kirjat kielletty?

Vierailija
17/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi harvalla synnyttäjällä kohtu repeää, hölmö.

pahoittelen mulla oli väärät termit käytössä! tarkoin että kohtu venyy siellä sisällä ku se meloni yrittää ulos sieltä.

ap

Vierailija
18/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kohtu kyllä repeä yleensä, silloin on jo hengenlähtö lähellä jos niin pääsee käymään, ihan sikiökalvot ne on mitkä poksahtaa, ellei vedet oo menny jo aiemmin..

Vierailija
19/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtu repeää? Wut??

Supistuksiako sinä lapsonen meinaat? Ei ne ole repeämistä. Onko teillä kotona biologian kirjat kielletty?

Hei turha teidän on pitää mitään puhetta koska ymmärrän.

Ja pahoittelen mulla oli väärät termit käytössä! tarkoin että kohtu venyy siellä sisällä ku se meloni yrittää ulos sieltä.

ap

Vierailija
20/47 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha näkee et on typeriä täällä.

Mä oikeasti oon ottanut selvää ja kysynyt asiasta. Mutta näköjään en osaa selittää järkevästi.. :D

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän