Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sujunut vauvaperheen arki yli 40-vuotiaan miehen kanssa?

Vierailija
31.01.2016 |

Miehellä on kokemusta lapsista edellisestä liitosta, mutta haluaisin kuulla, mitä ongelmia on muilla tullut vastaan?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin niin outoa kuvitella mahdollisesti päälle viisikymppistä pappaa jossain ala-asteen vanhempainilloissa. Oma isäni on 57v ja minä olen 27v. Hän ei ole edes saanut minua nuorena, vaan ihan normi-ikäisenä. 

Tule pois 70-luvulta. 

Ihmisten elinikä kasvaa, opiskeluajat pitenee, työtilanteen vakiintuminen pitkittyy. Ja lastensaanti lykkääntyy. 

Sinunkin pitäisi olla jo äiti jos vanhan liiton kaavojen mukaan mennään. 

Näinhän se menee. Ainut asia vain on että naisten hedelmällinen ikä ei pitene, vaikka kaikki muu pitenee ja lykkääntyy.

Vierailija
22/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hyvin. 

Nykyään on melkein tavallista, että aletaan lisääntyä vasta noilla hujakoilla. 

Ei kyllä ole tavallista.

Koulutetuilla ihmisillä ihan normi-ikää alkaa lapsia tekemään. Naisilla myös. 

Ei todellakaan ole. Uudellamaalla vuonna 2014 yli 35-vuotiaita synnyttäjiä oli 20%, mutta heistä vain KOLMASOSA eli 7% oli ENSIsynnyttäjiä. Yli 40-vuotiaita synnyttäjiä on vuosittain vain noin 2 %. 

Lähde: THL

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hyvin. 

Ei kyllä ole tavallista.

Ei todellakaan ole. Uudellamaalla vuonna 2014 yli 35-vuotiaita synnyttäjiä oli 20%, mutta heistä vain KOLMASOSA eli 7% oli ENSIsynnyttäjiä. Yli 40-vuotiaita synnyttäjiä on vuosittain vain noin 2 %. 

Näin ollen 93 % naisista, jotka synnyttivät vuonna 2014, synnyttivät ensimmäisen lapsensa ennen kuin täyttivät 35 vuotta. Tämä Uudellamaalla, jossa on Suomen vanhimmat synnyttäjät.

Vierailija
24/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni sai iltatähden noilla kieppeillä. Sitä märinän määrää, valvomisista, flunssista, sitovuudesta, jne... En sitten tiedä pitikö samaa kotona. Itse olen teinin äiti, odotti luultavasti saavansa myötätuntoa.....not.

Flunssissa ja muissa kiertopöpöissä on kai paljon kiinni tuuristakin? Jos lapsella on pitkä sairastelukierre, ei kai se miehen iästä johdu. Päivähoitoryhmän koko ja se mainittu tuuri taitaa vaikuttaa enemmän?

Vierailija
25/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsö ap, ei satunnaisten mammojen kokemukset kerro mitään siitä, millaista teillä tulisi olemaan. Aina kun teet lapsen miehen kanssa, on olemassa reaalinen vaara, että kaikki vastuu lankeaa sinulle. Tätä voi tietysti yrittää kiistää, mutta lopputulos on ihan herran hallussa, kirjaimellisesti.

Voi mennä hyvin, voi mennä huonommin kuin ikinä kellään.

Vierailija
26/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hyvin. 

Ei kyllä ole tavallista.

40v.? On kyllä aika myöhäinen ikä naisella alkaa tehdä lapsia. Todennäköisyydet raskautua yli 40-vuotiaana eivät enää ole kovin suuret.

Vierailija
27/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus: Vanha isä nostaa lapsen riskiä sairastua psyykkisesti

Psykiatristen ongelmien, autismin ja keskittymishäiriöiden riski kasvaa, mitä vanhempi syntyvän lapsen isä on. Näin kertoo tuore ruotsalais-amerikkalainen tutkimus, jossa oli mukana yli kaksi miljoonaa ruotsalaista, jotka olivat syntyneet vuosina 1973–2001.

http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1393468772196

Vierailija
28/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hyvin. 

Ei kyllä ole tavallista.

Tilastot osoittavat, että ihmiset hankkivat lapset yhä myöhemmällä iällä. Yli 40-vuotiaiden osuus kasvaa vuosi vuodelta. Se on toinen juttu, mitä mieltä ihmiset ovat asiasta.

Vierailija
29/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hyvin. 

Ei kyllä ole tavallista.

Mikä se sun pointti on yhdistettynä tähän ap:n kysymykseen? 

Vierailija
30/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nämä ovat enemmän yksilö kuin ikäkysymyksiä. Minulla on vain positiivisia kokemuksia ja jos rehellinen olen niin miehelläni on paremmat hermot kuin minulla. Hän hoiti koliikkivauvaa tyynen rauhallisesti ja jaksaa paremmin yövalvomiset kuin minä.

Sama kokemus mulla miehestä, joka tuli ekan kerran isäksi 45-vuotiaana. Ja itsellä sentään oli jo yksi lapsi tuota ennen.

Vierailija
31/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hyvin. 

Ei kyllä ole tavallista.

Tilastot osoittavat, että ihmiset hankkivat lapset yhä myöhemmällä iällä. Yli 40-vuotiaiden osuus kasvaa vuosi vuodelta. Se on toinen juttu, mitä mieltä ihmiset ovat asiasta.

Yli 40-vuotiaiden naisten raskaudet ovat tosi harvinaisia, eivätkä ole kasvaneet vaan vähentyneet. Jo biologia laittaa esteen tällaisille. Vuosittain niitä on noin 2% ja esim. julkisella ei anneta yli 37-vuotiaille lainkaan lapsettomuushoitoja, koska raskautumisen ennuste on tuon ikäisellä naisella niin huono. 

Vierailija
32/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hyvin. 

Ei kyllä ole tavallista.

Näin ollen 93 % naisista, jotka synnyttivät vuonna 2014, synnyttivät ensimmäisen lapsensa ennen kuin täyttivät 35 vuotta. Tämä Uudellamaalla, jossa on Suomen vanhimmat synnyttäjät.

Ylläoleva kirjoittaja tarkoitti koulutettuja (korkeakoulutettuja) ihmisiä. Heillä tilastot ovat erilaiset.

Vierailija
33/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hyvin. 

Ei kyllä ole tavallista.

Yli 40-vuotiaiden naisten raskaudet ovat tosi harvinaisia, eivätkä ole kasvaneet vaan vähentyneet. Jo biologia laittaa esteen tällaisille. Vuosittain niitä on noin 2% ja esim. julkisella ei anneta yli 37-vuotiaille lainkaan lapsettomuushoitoja, koska raskautumisen ennuste on tuon ikäisellä naisella niin huono. 

Annetaan ainakin pääkaupunkiseudulla. Nim. Oma kokemukseni

Moi

Vierailija
34/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin julkisilla tutkimuksissa ja hoidoissa. Itse päätimme vetäytyä hoidosta asioita miettimään, ja sitten tulinkin puolen vuoden päästä luomusti raskaaksi. Lapsen saadessani olin vielä niukasti alke 40 v.

Vierailija
35/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hyvin. 

Ei kyllä ole tavallista.

Ylläoleva kirjoittaja tarkoitti koulutettuja (korkeakoulutettuja) ihmisiä. Heillä tilastot ovat erilaiset.

Minä olen koulutettu, akateeminen nainen. Tietääkseni koulutetut naiset lukeutuvat aivan samoihin tilastoihin kuin kaikki muutkin ihmiset. Tuo tilasto pätee täysin myös koulutettuihin ihmisiin (miksi tehdö eroa tässä asiassa?). Vai luuletko, että kaikki Suomen naiset, joista korkeakoulutettuja on noin 50%, mahtuvat tuohon 7% sisään? Pahoittelen, mutta korkeakoulutetuistakin naisista valtaosa saa lapsensa paljon aiemmin, alle ja päälle kolmenkympin. Omallakin vuoskurssillani Helsingin yliopistossa oli useita naisia, joilla oli kolmekymppisenä useita lapsia jo. Eikä valmistumisestani ole kauaa.

Vierailija
36/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hyvin. 

Ei kyllä ole tavallista.

Sinulta meni nyt ohi alkuperäinen kysymys, nyt puhuttiin miehen iästä ei naisten. Sitäpaitsi ainakin Tyksissä saa 38-vuotias nainen hedelmöityshoitoja.

Vierailija
37/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hyvin. 

Ei kyllä ole tavallista.

Minä olen koulutettu, akateeminen nainen. Tietääkseni koulutetut naiset lukeutuvat aivan samoihin tilastoihin kuin kaikki muutkin ihmiset. Tuo tilasto pätee täysin myös koulutettuihin ihmisiin (miksi tehdö eroa tässä asiassa?). Vai luuletko, että kaikki Suomen naiset, joista korkeakoulutettuja on noin 50%, mahtuvat tuohon 7% sisään? Pahoittelen, mutta korkeakoulutetuistakin naisista valtaosa saa lapsensa paljon aiemmin, alle ja päälle kolmenkympin. Omallakin vuoskurssillani Helsingin yliopistossa oli useita naisia, joilla oli kolmekymppisenä useita lapsia jo. Eikä valmistumisestani ole kauaa.

Höpö höpö. Viime vuonna ilmestyi tutkimus, jossa oli kartoitettu synnyttäneiden naisten ikää ja koulutusta. Tulosten mukaan korkeakoulutetut saavat lapsensa myöhemmällä iällä kuin alemmin koulutetut. Voit googlata tutkimuksen, jos et usko.

Vierailija
38/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hyvin. 

Ei kyllä ole tavallista.

Sinulla on väärää tietoa, kyllä julkisella saa hedelmöityshoitoa vanhempanakin. T: kokemusta on

Vierailija
39/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hyvin. 

Ei kyllä ole tavallista.

Höpö höpö. Viime vuonna ilmestyi tutkimus, jossa oli kartoitettu synnyttäneiden naisten ikää ja koulutusta. Tulosten mukaan korkeakoulutetut saavat lapsensa myöhemmällä iällä kuin alemmin koulutetut. Voit googlata tutkimuksen, jos et usko.

Tuttavapiirissäni on paljon +40 -vuotiaita vauvan saaneita. Luomuja jopa kaikki. Akateemisia kaikki, mutta ei se biologiaa muuta. On totta, että toisilla naisilla vaihdevuodet alkavat jo nuorena, mutta suurimmalla osalla hedelmällinen ikä jatkuu vielä paljon sen päälle. Useimmiten isät ovat samaa ikää kuin äidit, joten +40 myöskin. Itsekin sain esikoiseni 40+. Jaksamisen kanssa ei ole ollut ongelmia ja lapsi on täysin terve. Ja se isäkin on 40+ ja hyvin jaksaa.

Vierailija
40/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se AP kysyikään? Akateemiset eivät osaa lukea otsikkoa?

Vanhemmat isät ovat useimmiten kärsivällisempiä, kuin nuoremmat. Myös vaimojaan ja ymmärtävät heidän vauvaväsymyksiään paremmin.

On kokemusta muutamasta pappaisästä. Ai niin. Ei minun pitäisi tietenkään yleistää jne.

Mutta vastasin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi