Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piirtäjiä paikalla? Saisinko kommentteja piirustuksestani.

Vierailija
31.01.2016 |

Ei sitten mitään murska-arvioita, olen täysin aloittelija ja tämä on ihan ensimmäinen piirustus ikinä. Tai no, kyllä mä 20 vuotta sitten piirtelin hevosia, mutta siinäpä sitten kaikki.
Olen tämän päivän netistä opiskellut kaikenlaisia palloja ja viivoja ja ihmiskasvojen mittasuhteita, ja tässä on sitten eka piirustus :) Mikä on onnistunut hyvin, mikä pistää silmään? Varjostuksia ja valojuttuja en vielä osaa, korvatkin on kaikkea muuta kuin oikeanlaiset, mutta vinkkejä niistäkin saa laittaa.

http://aijaa.com/2UnoeT

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän toinen ja tältä erää viimeinen :) Tämäön yritin tehdä kokonaan referenssikuvasta.

http://aijaa.com/H9dU0k

Vierailija
62/71 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eivoi kyllä kehua, aivan liian kaukana luonnollisesta, esim. mittasuhteet pielessä. Voin arvioida, koska itse osaan piirtää lähes täydellisiä kasvoja. Esim. tutulta pääsi kyynel, kun näytin pirtämäni Dianan kasvot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimaa edistystä! Kiinnitä ripsiin ja kulmakarvoihin huomiota, piirrät ne kömpelösti. Kannattaa tutustua kulmakarvojen kasvusuuntiin :)

Vierailija
64/71 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmät ei oikein ole onnistuneet. Katso itse vaikka omia silmiäsi peilistä. Tuo silmän pyöreä värillinen osa ei näy ollenkaan noin paljon.

iiris

Vierailija
65/71 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa paljo taidekriitikoita... :D 

Tokassa kuvassa kulmakarvat jo paljon paremmat. Luomien varjostus hyvä. Kannattaa varmistaa varsinkin suoraan edestä päin kuvaa piirtäessä että silmän mustuaiset ovat täydellisen saman kokoiset keskenään, kuten muutkin mittasuhteet silmissä. Se valkoinen valopiste on myös erittäin kriittinen ja on helpompi tehdä pieni valopilkku kuin iso. 

Huulet on hyvät, sillä ne on myös vaikea tehdä. Ylähuuli on ehkä hieman suuren näköinen. 

Joku ehdotti tuota peilin kautta kuvan katsomista käänteisenä, mikä on jo hyvä neuvo. Itse katson yleensä kuvaa lamppua vasten paperin takapuolelta mikä ajaa saman asian. :)  

Piirrä paljon mallista, Opettele katsomaan asioita tarkemin kuin ennen, kuuntele musiikkia samalla! Piirtämisen iloa! 

Vierailija
66/71 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen korjaus eli tarkoitin kolmatta kuvaa. Tokaa en ennemmin huomannut.  :)

Vierailija
67/71 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sahalla jätkät piirteli parempia, itse tekisin tabletilla vastaavan..hörökorvat ihmetytti

Vierailija
68/71 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos palautteista :)

Ripset onkin tosi vaikeat piirtää, tekisi mieli vaan hypätä se kohta kokonaan ylitse :D

On muuten totta että mallista piirtämällä oppii parhaiten, huomaan sen nyt kun olen pari mallikuvaa piirtänyt. Ja itsekin huomaan kyllä edistymisen.

Huomenna jatkuu piirtely :)

Vierailija
69/71 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvat ovat aivan liian pienet tässä jälkimmäisessä kuvassa. Jos mittasuhteet ovat pielessä, kasvokuva näyttää heti oudolta. Mittasuhteiden harjoittelemiseen keskittyisin sinuna, enkä keskittyisi niinkään hiomaan yksityiskohtia. Kun minä piirrän kasvokuvia, hahmottelen ensin pään muodon ja sen jälkeen vedän viivat silmien kohdille (ne ovat jokseenkin tarkkaan pää-leukalinjan puolivälissä) ja sen jälkeen merkkaan suun ja nenän alareunan paikan myöskin viivalla (ne menee kokemuksella, en tiedä mikä olisi kätevin tapa mitata niiden paikka). Sinusta tulee kyllä hyvä piirtäjä vielä :)

Vierailija
70/71 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, varjosta hiukan silmissä valkuaisia ja laita valokohta iirikseen Ja muutenkin voisit varjostaa kasvojen reunoja, tulisi pyöreämpi muoto. Hyvä alku!

t. ammattipiirtäjä

Komppailen

t: Graafikko ja piirtäjänuraa takana rutkasti.

Vierailija
71/71 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maallikon silmiin sattuu se, että sulla ei tunnu olevan pienintäkään symmetriatajua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme