Valittavat vieraat grilli-illassa
Sapettaa kun järjestämäni grilli-ilta sai kritiikkiä. "Jauhomakkaraa" - camping ja hiillos - ei olisi saanut olla vaan olisi pitänyt olla jotain mausteista lihamakkaraa. Lihaa oli mutta se oli liian rasvaista. -Kasleria- . Broilervartaat ainoastaan saivat kehuja ja loppuivat kuitenkin kesken. Maissipalat kelpasi ja grillikasvikset ja myös olut.
Kaikki vieraat kehuivat kilpaa kuinka heillä grillataan vain lihamakkaroita ja sisäfilettä. Oli mukamas kuitenkin ihan "hauskaa" maistaa jauhomakkaraa.
Itse pidän juurikin ns jauhomakkarasta. Lihat ovat sitten erikseen.
Se oli sitten viimeinen grilli-ilta jonka järjestin ex-ystävilleni.
Kommentit (19)
Sulla oli vääränlainen ystäväpiiri. Nyt ex-ystäviä:D
Ps. Minäkin pidän jauhomakkaroista enemmän.
Valittaminen tuntuu monille olevan jonkinlaista normaalia kanssakäymistä. Katsokaapa ihmisten juttuja oikeastaan missä tahansa yhteydessä: yllättävän moni alkaa valittaa jostain, jotta löytyisi se yhteinen yhdistävä puheenaihe. Siihen sitten useimmat lähtee mukaan.
Siis sä tarjosit illan ihmisille ja he valittivat? Joo, ei tuollaista porukkaa kannata katsella ollenkaan jatkossa. Ja ihan ohiksena: naudan sisäfileen kanssa saa olla todella tarkkana kun sitä grillaa, menee todella helposti yli. Erittäin harvoin grillaan sitä itse, mielumin paistan paistinpannulla pinnat kiinni ja uuniin mittarin kanssa loput. Tai kokonana paistinpannulla. Grillissä nimenomana viihtyy paremmin rasvaisempi liha: porsas, kana, ja vaikka naudan entrecote.
Hiillosmakkara kiukaalla - parasta!
Onpas urpoa porukkaa. Ei tarvinne toiste kokata heille.
No jos oikeasti noin puhuivat niin on ns tahditonta arvostella tarjottavia ruokia.
Mutta itse asiasta voisi lisätä, että jauhomakkarat ovat minustakin vähän 80-lukua.
Laadukkaat lihamakkarat ovat paljon parempia, ja myös terveellisempiä, vaikkeivät toki mitään terveysruokaa olekaan. Nykyään arvostetaan aidoista raaka-aineista tehtyä ruokaa.
Voiko olla, että se oli vain keskustelua eri ruuista, eikä sinun tarjoamien ruokien haukkumista?
Typeriä vieraita. Kyllä alkeellisetkin käytöstavat kuuluvat normaalille ihmiselle, ei tulisi mieleenkään arvostella ja naureskella illan isännän/emännän tarjottavia.
Kuka grillaa sisäfilettä, siitähän tulee kuiva käppyrä.
Kuten joku tuossa jo aikaisemmin sanoi, niin sitten voi ottaa omat tuomiset, jos syöminen on ehdottoman tarkkaa. Kuitenkin tuossa taitaa olla tärkeintä se hyvä illanvietto ja seura, eikä joku makkaroiden lihapitoisuus.
Ei ois kyllä itellä pokkaa valittaa tarjottavista tollatavalla suoraan. Kumppanin kanssa saattaisin harmitella asiaa.
Oudon juntteja käytökseltään, jos (muka) syövät vain "parempia makkaroita" ja filettä, tuollainen kritiikki kuulostaa wt käytökseltä.
Vierailija kirjoitti:
Tekniikkakysymys.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule jos ei pidä liian kauan grillissä. Mureaa ja mehukasta.
Pikkumaista valittaa, että tarjottu ruoka ei ole tarpeeksi "hienostunutta" itselle. Ei ole pakko syödä, jos ei maistu, mutta tuollainen arvostelu on huonoa käytöstä.
Olut sentään kelpasi ilman valitusta?:D
Rakastan jauhomakkaroita, olisin ollut kiitollinen vieras!
No nuo makkarat jakavat mielipiteitä jatkuvasti. Olen joutunut syömään lihamakkaraa grillikesteillä enkä pitänyt siitä että jänteet rouskui hampaissa ja oli vaikea kohteliaasti niellä niitä. Eipä silti tullut mieleen valittaa isännälle että vääränlaista makkaraa.
Huonotapaista valittaa vieraille tarjotusta ruoasta. Itse olen kasvissyöjä, ja joskus ei ole grilli-illassa mitään mitä syödä, mutta en sittenkään valita, vaan otan käsilaukusta mukaan varalle ottamani välipalapatukan, otan juomaa ja jatkan juhlimista. Saati että kun noilla ap:n vierailla ei olltu edes mitään periaatteellista syytä olla syömättä sitä makkaraa, vain se että "jauhomakkara" ei ole heidän makuunsa tarpeeksi hienostunutta.
Tarkkaan ottaen jauhamakkaraa olivat heidän aivonsa, joissa ei hetkeäkään käynyt ajatus hyvistä käytöstavoista. Suoruus ei sulje pois hienotunteisuutta. Jos tietty makkara olisi ollut heille mieleen miksi eivät tuoneet niitä?