Inhoan nykyaikaa
Inhoan sitä, että ihmiset kuvittelevat olevansa mielenkiintoisia ja kuvaavat arkeaan jonka jälkeen laittavat videonsa nettiin.
Inhoan sitä että ihmiset ottavat itsestään ja jugurttipurkeistaan kuvia ja kuvittelevat niiden olevan kiinnostavia muiden mielestä.
Inhoan sitä että kaikilla on koko ajan älypuhelin kädessä. Myös pienillä lapsilla mikä on kaikkein kamalinta.
Inhoan sitä että tv suoltaa jatkuvasti pinnallista jenkkipaskaa tosi-tv:n muodossa.
Inhoan sitä että koko elämä levitetään netissä. Ihan jokaisesta tapahtumasta täytyy raportoida muille. Ihmiset tekevät asioita nykyään vain näyttääkseen muille tekevänsä.
Inhoan sitä että länsimaissa ihmiset saavat helvetin hyvää palkkaa siihen nähden kuinka vähän panostavat itse työntekoon kun taas monissa muissa maissa ihmiset rehkivät niska limassa vaarantaen terveytensä ja saavat siitä palkakseen kourallisen riisiä.
Inhoan materiakeskeisyyttä ja kertakäyttökulttuuria. Koko ajan pitää ostaa uusia rättejä joita käytetään vain muutaman kerran.
Inhoan sitä että ihmiset ovat itsekeskeisiä, tyhmiä, kohtelevat julmasti eläimiä ja tuhoavat luontoa.
Minun ei olisi pitänyt syntyä ollenkaan.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Aha.
Minä pakkaan laukkuja, lähden kohta Floridaan lomalle.
Ja aion ostella vaikka mitä sieltä mukaani.
Niin, koska minä, minä, minä. Minulla on oikeus kuluttaa, saastuttaa ja repiä elintasoni, jonkun muun selkärangasta.
Inhoan suomalaisia. Ootte joko vitu.n tylsiä harmaahiirulaisia jotka ei muusta puhu kuin perheestä ja lapsista. Toiset sitten on niitä oksettavia irstaita joiden hauskanpito koostuu känniin juomisesta ja paskasta musiikista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään nykyajassa siitä että anaaliseksi on yleisempää ja arkea.
Tykkään siitä ettei jumalalla ole suurta valtaa maailmalla ja erilaisuutta ei enää tuomita niin voimakkaasti.
Tykkään että ihmiset voivat hankkia oikeaa tietoa asioista eivätkä ole valheen uhreja.
Tykkään että kannabis laillistuu ympäri maailmaa. Toivottavasti pian Suomessakin.
Tykkään että ihmiset huomaavat ettei populisteja tai oikeistoa äänestämällä hyvä heilu.
Tykkään ylitarjonnasta.
Tykkään naisten ylivallasta.
Tykkään junista
Tykkään suklaasta (en fazerista)
Tykkään skeittipuistoista
Tykkään räkiä parvekkeelta parkkipaikalle
Tykkään rikkoa pulloja kerrostalon seinään
Tykkään rikkoa sääntöjä ymmärtäväisessä ympäristössä
Tykkään adhd lääkkeistä
Tykkään savuttomasta diskosta
Niin mikäpä se jumalattomalla lopunaikana olisi, mutta odota vaan kyllä sinunkin aikasi tulee joskus.
Sori, en ymmärtänyt sanaakaan.
Yksinkertaista, lähde somesta jos ahdistaa. Asioita kannattaa myös laittaa vähän perspektiiviin: esim. ilmastonmuutos ja mainitsemasi kertakäyttökulttuuri ovat oikeita ongelmia, mutta tämän hetken trendeistä kuten niistä jogurttipukkien kuvailuista ei oikeastaan ole mitään oikeaa haittaa. Se voi ärsyttää, varsinkin jos oma asenne on negatiivinen ja vietät liikaa aikaa netissä vääränlaisilla sivuilla, mutta siinä ei oikeastaan kukaan tee mitään väärin. Monia ihan oikeasti kiinnostaa toisten tyhjänpäiväisyydet, siksihän niitä tehdään ja luetaan. Tavallaan kiinnostaa sinuakin sen verran, että jaksat edes nähdä sen vaivan että altistat itsesi niille. Kaikki ei ota asioita kuitenkaan yhtä vakavasti. Ja vaikka VALTAVÄESTÖ spedeilisi joka asiassa huolella ihan aina löytyy myös vaihtoehtoista tekemistä, vaihtoehtokulttuureja ja niitä marginaali-ihmisiä. Ole yksi heistä heidän kanssaan? :)
keskiajalla kaikki oli paremmin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään siitä ettei jumalalla ole suurta valtaa maailmalla ja erilaisuutta ei enää tuomita niin voimakkaasti.
Tykkään että ihmiset voivat hankkia oikeaa tietoa asioista eivätkä ole valheen uhreja.
Tykkään että kannabis laillistuu ympäri maailmaa. Toivottavasti pian Suomessakin.
Tykkään että ihmiset huomaavat ettei populisteja tai oikeistoa äänestämällä hyvä heilu.
Tykkään ylitarjonnasta.
Tykkään junista
Tykkään adhd lääkkeistä
Niin mikäpä se jumalattomalla lopunaikana olisi, mutta odota vaan kyllä sinunkin aikasi tulee joskus.
Sitä niittää mitä kylvää.
Minä en tykkää, että anaaliseksi on arkistunut. Siinähän oli se kielletyn jutun tekemisen kiihotus vielä lisäbonuksena.
Vierailija kirjoitti:
Maailmantuska on nuorten ongelma. Odota 10 vuotta, niin elämä maistuu taas. :)
No niinhän se täytyy olla miljardeilla muillakin ihmisillä koska SINÄ lakkasit välittämästä muusta kun omasta perseestäsi.
Olet varmasti niin suurenmoisen paljon älykkäämpi kuin muut ihmiset. Tiedät kirjoittajan iänkin, kuin selvänäkijä.
Juuri tuollaiset ihmiset minua ärsyttää eniten, ketkä luulevat kaikkien olevan kuin he itse. Kenelläkään ei voi olla mitään sairautta jota ei hänellä itsellään tai ehkä korkeintaan omalla äpärällään satu olemaan. Kun itse iässä x ajateltiin asioista tavalla y, niin sitten sitä voi mennä muniaan heiluttelemaan kaikille, että minäpä tiedän miten sinä tulet siinä alhaisessa elämässäsi kehittymään.
Minkäs ikäinen minä olen? Osaatko kertoa?
T: ei alkuperäinen postaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään ylitarjonnasta.
Tykkään junista
Tykkään adhd lääkkeistä
Se uhkailee jumalalla. Vihaa anaaliseksiä ja kannabista. Ei suo yksityiselle aikuiselle ihmiselle vapautta käyttää kannabista tai harrastaa monipuolista seksiä.
Ennen vanhaan uskovaiset tappoivat eritavalla eläviä ihmisiä kivittämällä tai hirttämällä heidät julkisesti.
Kannattaa muuttaa johonkin, missä saa toteuttaa itseään. Lähes omavaraiseksi erakoksi tai esimerkiksi johonkin hippiyhteisöön (monissa maissa niitä on sekä syrjäseuduilla että kaupungeissa). Tai mistä ikinä itse pitääkään. Elämää ei todellakaan tarvitse elää 2016 vuoden mallin mukaan. Itse haaveilen asuvani joskus vuoristossa pienessä kylässä, jossa elämä koostuu yksinkertaisista asioista, kuten perhe-elämästä, ystävien tapaamisesta, työnteosta ja ulkona liikkumisesta.
Itse olen myös jonkin verran samoilla linjoilla, mutta samalla myös vilpittömän innoissani siitä mihin maailma kehittyy. Tiede ja teknologia ottavat valtavia edistysaskelia, uskonto ja vanhoilliset arvot laskevat, jatkuvaa oppimista ja muutosta kannustetaan, on luvallista erottua ja tulla kuulluksi sekä nähdyksi, tasa-arvoa pyritään levittämään kaikkialle...
Toisin sanoen olen innoissani muutoksen murroskaudesta ja sen suomista mahdollisuuksista ja kehityskuluista!
Minun ystäväni inhoaa kovasti nykyaikaa ja kaikki oli aina ennen paremmin. Kuitenkin arvosti paljon sitä, kun siirsin hänen tililleen netissä rahaa, kun oli kaupan kassalla eikä tilillä ollutkaan katetta, tai kun tilasin keskellä yötä kännykkäänsä bussilipun, että pääsi kotiin. Tai kun tarkistin netissä hänelle sitä ja tätä tietoa.
Mäkin inhoan, mutten kovinkaan monesta samasta syystä kuin sinä. Mulle on jokseenkin samantekevää, että ihmiset ottaa selfieitä ja roikkuu älypuhelimissa. Se on maailman inhottavuuksista pienimmästä päästä.
Levi on ain alevi eikä se muuksi muutu koskaan vaikka ois sata......
siis levi on aina levi eikä sitä siljäks saa
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä!
Jos totta puhutaan, olisin halunnut elää renessanssiajan Italiassa, silloin sentään arvostettiin taidetta. :) Renessanssitaide on mielestäni kauneinta, mitä ihminen on ikinä luonut.
Se taide ja renesansseilu koski ehkä paria ruhtinasta ja heidän hovimaalariaan. 99% kansasta eli pellolla sairaina ja paskaisina ja kuoli viimeistään neljäkymppisinä.
minä maksankin kaiken minkä voin edelleen käteisellä
Aika monesta noista voi irtautua ainakin ositrain niin halutessaan. Ei kaikki kulje koko ajan älypuhelin kourassa ja jaa koko elämäänsä netissä, kaverinsa voi valita ja etsiytyä niiden seuraan jotka jakavat samansuuntaisen arvonaailman ja elämänasenteen. Koko ynteiskuntaa ei voi pskottaa muutramaan suuntaansa esim ympäristöasioiden suhteen, mutta niihinkin voi yrittää vaikuttaa eri tavoin.
Realistin kannattaisi myös muistaa miten vanhoina hyvinä aikoina jengiä lakosi sairauksiin, nälkään, synnytyksiin yms, kuinka yleistä oli köyhyys, miten eriarvoisia ihmiset olivat (orjuus, huutolaiset jne), kuinka rankkaa raatamista useimpien ihmisten elämä oli ilman sähkön tuomia helpotuksia, miten huonot tiedonsaanti- ja koulutusmahdollisuudet estivät ihmisiä vaikuttamasta asioihin jne jne jne.