Hienoja sukunimiä?
Haluan vaihtaa sukunimeni koska vihaan nykyistä. Kertokaa jotain kivoja, itse en osaa oikein keksiä mitään hyvää.
Jonkun kauniin ja aika harvinaisen haluaisin. En kuitenkaan mitään "Sadehelmi" tyyppistä.
Kommentit (52)
-hheikkinen
-heikkonen
-feikkinen
-meikkinen
-leikkinen
-kyllikkilä
Sano ensin jokin esimerkki mistä pidät. Mulle tulee mieleen just vaan noita Sadehelmi-tapaisia. Tuuliluoto, Viherlehto, Sydänmaalakka.
Susi ois mun sukunimi jos ois pakko vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Virtanen, Korhonen.
Saako noin vain ryhtyä Virtaseksi tai Korhoseksi, ellei nimeä löydy omasta suvusta?
Käsittääkseni et voi vaihtaa sukunimeäsi ihan mihin nimeen tahansa, vaan nimen täytyy liittyä jotenkin sukuusi. Voit siis ottaa sukunimeksesi esim. äitisi tai mummosi tyttönimen, mutta et vaikka työkaverisi nimeä.
Saa ryhtyä miksikä tahtoo. Mulla on yksi tuttava, joka keksi sukunimen itse. Ei oo ketään muita.
Vierailija kirjoitti:
Saa ryhtyä miksikä tahtoo. Mulla on yksi tuttava, joka keksi sukunimen itse. Ei oo ketään muita.
No eipä vaan saa. Itse saa keksiä päästään toki juu jos ei riko nimilakia tai suvustaan ottaa, mutta ei sitä Virtaseksi tai Mannerheimiksi voi ryhtyä ihan tuosta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Sano ensin jokin esimerkki mistä pidät. Mulle tulee mieleen just vaan noita Sadehelmi-tapaisia. Tuuliluoto, Viherlehto, Sydänmaalakka.
Susi ois mun sukunimi jos ois pakko vaihtaa.
Ohis. Nämä Tuuliluoto- ja Viherlehto-tyyppiset on itselle aina vaikeita muistaa. Pitää joskus jopa tarkistaa, että olikos se tuttavan nimi siis Tuulivuori vai Viherranta vai mikäs puoliksi kumma yhdyssana se olikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä vaan saa. Itse saa keksiä päästään toki juu jos ei riko nimilakia tai suvustaan ottaa, mutta ei sitä Virtaseksi tai Mannerheimiksi voi ryhtyä ihan tuosta vaan.
Ok, uskotaan.
Lyhyt ja iskevä. Ei enempää kuin viisi kirjainta ja kaksi tavua.
Tuli, Vuori, Korpi, Ukko, Tela, Ketju, Isku, Räntä, Elo, Zeus
Jos ottaisin äitini tyttönimen, olisin ainoa jolla se enää on.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan saa ryhtyä sellaiseksi joita ei vielä ole. Mutta et voi alkaa Virtaseksi etkä Korhoseksi jos ei suvustasi näitä nimiä löydy. Joko katsot löytyykö vanhemmista tai isovanhemmista hyvä nimi, jos ei , keksit kokonaan uuden nimen. Mitään käytössä olevaa nimeä et voi ottaa.(ilman sukulaissuhdetta)
Mites olisi tälläset -ström loppuiset hurrinimet?
Vierailija kirjoitti:
Hyh, onpa rahvaanomaista!
Vierailija kirjoitti:
Kikkelström?
Susi olisi kiva mutta onkohan se käytössä? Tai Susi ja siihen perään joku, esim Susiluoto :D Tai Sudenlahti. Susivuori. Tai Sumuvuori.
Ap
Fittahuvud