Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset liian vanhoja pihaleikkeihin?

Turhautunut äiti
31.01.2016 |

Meillä on kaksi leikkiväistä lasta, 9 ja 11 vee tytöt, jotka sisällä keksii kaikkea tekemistä mut ulos mennään vaan urheileen (luistelu, pyöräily). Pihatouhut, vaikka lumilinnan rakentaminen, on ihan poissuljettua. Omassa lapsuudessani saatoin yläasteella vielä rakentaa lumesta jotain, vaikka en enää leikkinytkään. Turhaan asutaan enää omakotitalossa!? Voiko tuonikäiset lapset vaan sysätä pihalle? Kokemuksia?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näin kirjoitti:

Kosteussuojattuja rukkasia (mm. hestra). Jos on tosi märkää, niin sitten oma tyttö laittaa kyllä fleecevuorilliset kurarukkaset ja talvikumpparit. 

Minkä merkkisiä fleecekurarukkasia suosittelet isommalle lapselle?

Meillä on ollut Didriksons -merkkiset. 

Talvivaatteita saa isommille tosi hyvin esim. urheiluliikkeistä, Intersportissa on hyvät valikoimat ja onhan monilla lastenvaatemerkeilläkin 152cm asti kokoja.

Kiitti! Nuo Didrikssonithan näyttävät ainakin nettisivuilla kivoilta, varmaan menee paremmin isommille kuin esim. rukan hanskat.

Vierailija
22/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt kyllä tajua miten touhuaminen ei onnistu, kun ei saa vaatteita. Ihan tavallisia toppavaatteita on kyllä löytynyt Mullekin, lastenvaatepuolelta ( urheilukaupat) saa 170 cm asti. Topparukkasia löytyy myös urheilukaupoista tai popista ( mahtuu mulle ne suurimmat) tai ihan prisma tai cittari. Noista löytyy niitä toppiksiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt kyllä tajua miten touhuaminen ei onnistu, kun ei saa vaatteita. Ihan tavallisia toppavaatteita on kyllä löytynyt Mullekin, lastenvaatepuolelta ( urheilukaupat) saa 170 cm asti. Topparukkasia löytyy myös urheilukaupoista tai popista ( mahtuu mulle ne suurimmat) tai ihan prisma tai cittari. Noista löytyy niitä toppiksiakin.

Ehkä ongelma on ennemmin se, että lapset ei halua pukea noita ja äidit ei halua pakottaakaan. Sitten jossain farkuissa ja sormikkaissa palellaan ja kastutaan, niin eipä siinä ulkoleikit innosta.

Vierailija
24/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokonepelit ovat pilanneet lapset:(

Itse peuhasin vielä 16-vuotiaanakin sisarusten kanssa pihalla talvisin eikä meillä ollut edes tietokonetta.

Vierailija
25/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liian julmaa, jos lapsilla on "ulkoilupakko", eli pitäisi joka päivä joka säässä olla pihalla vähintään esim. 1 tunti?

Vierailija
26/26 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietokonepelit ovat pilanneet lapset:(

Itse peuhasin vielä 16-vuotiaanakin sisarusten kanssa pihalla talvisin eikä meillä ollut edes tietokonetta.

Kyllä meillä oli tietokone 80/90-luvulla, mutta leikittiin silti ulkona!