Lapset liian vanhoja pihaleikkeihin?
Meillä on kaksi leikkiväistä lasta, 9 ja 11 vee tytöt, jotka sisällä keksii kaikkea tekemistä mut ulos mennään vaan urheileen (luistelu, pyöräily). Pihatouhut, vaikka lumilinnan rakentaminen, on ihan poissuljettua. Omassa lapsuudessani saatoin yläasteella vielä rakentaa lumesta jotain, vaikka en enää leikkinytkään. Turhaan asutaan enää omakotitalossa!? Voiko tuonikäiset lapset vaan sysätä pihalle? Kokemuksia?
Kommentit (26)
En mä nyt kyllä tajua miten touhuaminen ei onnistu, kun ei saa vaatteita. Ihan tavallisia toppavaatteita on kyllä löytynyt Mullekin, lastenvaatepuolelta ( urheilukaupat) saa 170 cm asti. Topparukkasia löytyy myös urheilukaupoista tai popista ( mahtuu mulle ne suurimmat) tai ihan prisma tai cittari. Noista löytyy niitä toppiksiakin.
Vierailija kirjoitti:
En mä nyt kyllä tajua miten touhuaminen ei onnistu, kun ei saa vaatteita. Ihan tavallisia toppavaatteita on kyllä löytynyt Mullekin, lastenvaatepuolelta ( urheilukaupat) saa 170 cm asti. Topparukkasia löytyy myös urheilukaupoista tai popista ( mahtuu mulle ne suurimmat) tai ihan prisma tai cittari. Noista löytyy niitä toppiksiakin.
Ehkä ongelma on ennemmin se, että lapset ei halua pukea noita ja äidit ei halua pakottaakaan. Sitten jossain farkuissa ja sormikkaissa palellaan ja kastutaan, niin eipä siinä ulkoleikit innosta.
Tietokonepelit ovat pilanneet lapset:(
Itse peuhasin vielä 16-vuotiaanakin sisarusten kanssa pihalla talvisin eikä meillä ollut edes tietokonetta.
Onko liian julmaa, jos lapsilla on "ulkoilupakko", eli pitäisi joka päivä joka säässä olla pihalla vähintään esim. 1 tunti?
Vierailija kirjoitti:
Tietokonepelit ovat pilanneet lapset:(
Itse peuhasin vielä 16-vuotiaanakin sisarusten kanssa pihalla talvisin eikä meillä ollut edes tietokonetta.
Kyllä meillä oli tietokone 80/90-luvulla, mutta leikittiin silti ulkona!
Kiitti! Nuo Didrikssonithan näyttävät ainakin nettisivuilla kivoilta, varmaan menee paremmin isommille kuin esim. rukan hanskat.