Voinko korvata valkoviinin kuoharilla risottoa tehdessä? :D
Alkot kun ei ole auki tänään ja lähinnä valkoviiniä muistuttava tuote on joku joululahjaksi saatu kuohuviini.
Kommentit (10)
Jos ei ole sitä makeinta litkua niin, kyllä voit, oikein mainiosti.
Toki voit. Jos tosiaan ei ole liikaa sokeria kuohuviinissä. Kuohut kyllä tasaantuu risotossa.
Mutta tietty teidän sitten pitää juoda se loppupullo saman tien, koska eihän se säily... ikävä pulma.
Vierailija kirjoitti:
Alkot kun ei ole auki tänään ja lähinnä valkoviiniä muistuttava tuote on joku joululahjaksi saatu kuohuviini.
Sopii se, jos käytät esim. herkkutatteja risottoon, myös tummempi kastike käy herkkutattien kanssa.
Sinkkumies
Kossua vaan ihan reilusti ni hieno on. Tai konjakki toisaalta ihan jees.
Vierailija kirjoitti:
Voi korvata, jos ei ole makeaa.
Demi sec, eli puolikuiva? :) Tekisittekö tuosta vai odottaisitteko huomiseen että voi käydä alkossa?
Miks ei? Yleensä risottoihin tuleva valkkari on kuivaa, makeasta tulee ainakin omasta mielestäni hieman outoa, mutta kokeile ihmeessä
Mä olen korvannut jopa kuivalla omenasiiderillä jos ei ole viiniä ollut tai en ole raaskinut avata pulloa. Tietysti jos käyttää jotain kovin voimakkaan omenaista niin sitten risotto maistuu omenalle, mutta osa niistä kuivista on hyvällä tavalla aika "mauttomia", niin että siitä tulee lähinnä vain hapokkuutta ja hyvin kevyttä hedelmäisyyttä risottoon.
Aivan hyvin voi. Itse otan yleensä punaviiniä kinkkua paistaessa, mutta päivällä kokkaillessa kannattaa lähinnä vältellä kirkkaita.
Voit korvata myös sitruunamehulla, siinä on mukavasti happoa. Esim desiin 2 rkl sitruunamehua, loput vettä.
Voi korvata, jos ei ole makeaa.