Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä nykyään enää kannattaa opiskella?

Vierailija
31.01.2016 |

Kaikilta aloilta napsitaan työpaikkoja ja pienennetään budjetteja. Onko enää järkeä opiskella muuta kuin lääkäriksi (ainakin hammaslääkäriksi), psykologiksi, logopediksi? Ja jos on oikeasti terävämpi pää kuin 80% kanssaopiskelijoista niin ehkä dippainssi tai oikeustieteellisen opinnot kannattavat. Jos bisnesälyä keskivertoa enemmän niin ehkä kauppakorkeaan ja tähdätä perustamaan joku erittäin menestyvä yritys. Hoitoalalla tietenkin henkilökuntaa tarvitaan, mutta en usko että tulevaisuudessa enää niin paljon kun nyt sinne ja sos. alalle otetaan liikaa opiskelijoita ja työpaikat jo vähenevät verrattuna valmistuviin. Mitä ihmettä siis enää kannattaa opiskella näiden lisäksi, onko peruspettereillä mitään markkina-arvoa tulevaisuudessa..

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sairaanhoitaja on niin varma nakki kun vain voi olla, jos sellaiseksi nyt haluaa tulla.

Ei vain. Lähihoitaja on varmempi, koska he ovat edullisempia ja pystyvät tekemään pitkälti samat työt.

Onhan hoitajilla nyt enemmän vientiä, kun saavat tehdä aika paljon enemmän. Päälle vielä rajattu lääkemääräämisoikeus, niin vähintään pieneltä paikkakunnalta irtoaa pesti.

Pienet paikkakunnat ovat nuorelle hoitajalle ehdoton turn-off!

Vierailija
42/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sairaanhoitaja on niin varma nakki kun vain voi olla, jos sellaiseksi nyt haluaa tulla.

Ei vain. Lähihoitaja on varmempi, koska he ovat edullisempia ja pystyvät tekemään pitkälti samat työt.

Lähihoitajissa on jo työttömyyttä, ollut jo vuosia.

Niin, muualla kuin Helsingissä. Tietysti jos olet työssäsi huono, ei sinua oteta töihin.

Miten niin ei Hesassa? Niin, ja ei tarvitse olla kuin ruma, outo, läski, vanhahko...

No minä olen ainakin saanut jo 3 työtarjousta pidemmästä työsuhteesta, vaikka olen vasta lähihoitajaopiskelija. Kyllä jotain on vialla, jollei edes haastatteluun pääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan hoitajilla nyt enemmän vientiä, kun saavat tehdä aika paljon enemmän. Päälle vielä rajattu lääkemääräämisoikeus, niin vähintään pieneltä paikkakunnalta irtoaa pesti.

Pienet paikkakunnat ovat nuorelle hoitajalle ehdoton turn-off!

Mutta nyt mietittiin ammattia, jolla työllistyisi. Jos helsinkiin haluaa töihin niin ei kun kadun kulmalle ;)

Vierailija
44/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farmasia, geologia, tietotekniikka (koodariksi), poliisi, arkkitehti.

Miksi alapeukut?

Farmasia: http://www.farmasialiitto.fi/opiskelijat/opiskelemaan-farmasiaa/palkkau…

Geologia: http://www.helsinki.fi/geo/opiskelu/tyoelamassa.html

Ohjelmoijien työllisyystilastoja en löytänyt nopealla googlauksella, mutta kaikki seitsemän koodarituttuani pääsivät töihin ennen valmistumistaan korkean työttömyyden kaupungissa.

Poliisi: http://www.mol.fi/avo/alat/903.htm tekstihaulla "työllisyys"

Arkkitehti: http://www.kauppalehti.fi/uutiset/akateemisen-tyottomyyden-raju-kasvu-2… "Akateemisesti koulutetuista ammattiryhmistä arkkitehtien, lääkäreiden, hammaslääkäreiden ja farmaseuttien työttömyys on vähäisintä."

Käsitykseni mukaan ennen valmistumista onkin koodarin löydettävä töitä jos meinaa työllistyä. Korjatkaa jos olen väärässä.

Vierailija
45/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä sairaanhoitajia, eri kaupungeissa kaikki, mutta kaikki ovat valitelleet työmäärän olevan suuri ja uusia työntekijöitä ei saa pahemmin palkata ja sijaisuuksia ei uusille jaella ...

Vierailija
46/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemiaa lukemaan! Kuulemma koulunpenkiltä kysellään töihin

Vierailija
47/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä helvetissä lähde humanistiseen, jos haluat työllistyä!

Vierailija
48/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole kuullut enemmän, että kemian opiskelijat vaihtavat esim. farmasiaan paremman työtilanteen perässä. Ja farmasiaa opiskelevat taas päätyvät tuputtamaan asiakaspalvelua apteekkeihin, vaikka opiskelisivat proviisoriksi asti.

Vierailija
49/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

arabiaa ja yritystoimintaa ja perustaa burkhia maahantuova ja myyvä yritys.

Vierailija
50/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taaskin olen kuullut aivan muuta kemistien tilanteesta.

Vierailija
51/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisopettaja

Vierailija
52/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wursti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taaskin olen kuullut aivan muuta kemistien tilanteesta.

Ainakin biokemisteillä (ja luonnontieteilijöillä ylipäätään) isot työttömyysluvut

Vierailija
53/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliohjelmointia tai 3D-mallinnusta.

Vierailija
54/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peliohjelmointia tai 3D-mallinnusta.

Näitäkin työttömiä jo yhden kunnan verran ainakin

Vierailija
55/62 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitaja!!

Vierailija
56/62 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi palkan pitäisi vielä olla 3000 paremmalla puolen, eihän suomessa muulla elä.

Vierailija
57/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko syksyn tullen tullut uusia tuulia työ/opiskelukuvioihin?

Vierailija
58/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinan kielen opiskelu vois olla hyvä. Japanin kieli olis toinen mutta sen professuuri lopetettiin Helsingissä juuri, tilalle tuli somalian kieli.

Vierailija
59/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi työtön kemian alan insinööri, joten ei ainakaan kemiaa kannata lukea! Itse aion hakea opiskelemaan sairaanhoitajaksi, toivottavasti saisin opiskelupaikan :)

Vierailija
60/62 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtausoppia lukemaan niin töitä riittää.