Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkäaikaistyöttömät, kuinka usein suunnilleen

Vierailija
31.01.2016 |

laitat hakemuksia menemään työpaikkoihin?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää jotain sen työttömyden eteen. Mollissa paljon työpaikkoja mutta myös esim. suomi24 avoimet työpaikat. Siellä on paljon tarjolla töitä tekevälle/kotiäideille/opiskelijoitta jne. Pienikin työ parempi kun ei mitään.

Vierailija
2/25 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo hakenut kertaakaan koko työttömyyteni ainaka. Oon ollut nyt 4vuotta työttömänä. Enkä aio hakea vastaisuudessakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo hakenut kertaakaan koko työttömyyteni ainaka. Oon ollut nyt 4vuotta työttömänä. Enkä aio hakea vastaisuudessakaan.

Oletko päässyt palkkatuettuun työhön tai työkokeiluun?

Vierailija
4/25 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää jotain sen työttömyden eteen. Mollissa paljon työpaikkoja mutta myös esim. suomi24 avoimet työpaikat. Siellä on paljon tarjolla töitä tekevälle/kotiäideille/opiskelijoitta jne. Pienikin työ parempi kun ei mitään.

Suomessa vähän päältä 600 000 työtöntä mukaanlukien 9e päivä "työllistetyt", ilmaisharjoittelijat, 0-sopparit ja työkkärin cv-kurssilaiset. Sitten kun katsotaan mol.fi niin löytyy kokopäiväisiä paikkoja (joista maksetaan palkkaa) noin 6 000.

Kun kaikki nuo hakee niitä paikkoja niin työllistyminen on aika mahdotonta ja lisää tulee yt-huumassa viikoittain.

Vierailija
5/25 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vaikuta siltä että se haluais mihinkään työkokeiluun tai palkkatuettuun työhön. Niissähän tehdään töitä. Mutta toisaalta ymmärrän. En mäkään menis mihinkään pätkäduuniin koska raha asiat menis ihan sekasin. Kaikki asumistuet ja muut systeemit eikä jäis varmaan enempää rahaa käteen kun työttömänä.

Vierailija
6/25 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo tehnyt yhtään mitään, enkä aio tehdä vastaisuudessakaan.

Vierailija
7/25 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko pitkään työttöminä olleet, työelämästä poissaolleet tai iän vuoksi vaikeasti työllistettävät saaneet käyttää Duuni-korttia? Vieläkö määrärahoja on tähän?

ap

Vierailija
8/25 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kursseilla, koulutusta, omaehtoista opiskelemista uudelle alalle, työnhakua. Vaan kun työnantajien mielestä olen liian vanha ja koulutukseni/työkokemukseni perusteella liian osaava niihin hommiin joita haen. "Jos ottaisimme sinut niin olisit kuitenkin koko ajan etsimässä parempaa duunia". Tämän vuoksi todellakin kannatti opiskella diplomi-insinööriksi.

Joo, tiedän että palstalla pyörii työttömyysprovo kertomassa kuinka työttömyys on työttömien oma vika. Aika monta viallista meitä näyttää olevan.

Vierailija
9/25 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kursseilla, koulutusta, omaehtoista opiskelemista uudelle alalle, työnhakua. Vaan kun työnantajien mielestä olen liian vanha ja koulutukseni/työkokemukseni perusteella liian osaava niihin hommiin joita haen. "Jos ottaisimme sinut niin olisit kuitenkin koko ajan etsimässä parempaa duunia". Tämän vuoksi todellakin kannatti opiskella diplomi-insinööriksi.

Joo, tiedän että palstalla pyörii työttömyysprovo kertomassa kuinka työttömyys on työttömien oma vika. Aika monta viallista meitä näyttää olevan.

Niin, minäkin olisin halunnut opiskella ammatin, mutta ei annettu opiskella, niin nyt sitten makailen vaan.

Vierailija
10/25 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen "vanha", +50, vaikea on saada jalkaa oven väliin. Nyt juuri, kun lastenhoito ym. eivät enää ole hankaloittamassa ja motivaatiota olisi. Haluan töihin! ap

Vierailija
11/25 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, minäkin olisin halunnut opiskella ammatin, mutta ei annettu opiskella, niin nyt sitten makailen vaan.

Miksi et saanut opiskella (omaehtoisesti työttömyystuella?)? ap

Vierailija
12/25 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo tehnyt yhtään mitään, enkä aio tehdä vastaisuudessakaan.

Etkö haluaisi enää työtä? 

Vierailija
13/25 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae koskaan. Toisaalta jos uskoisin voivani työllistyä, hakisin tietysti koko ajan. Takana 3,5 vuotta työttömyyttä ja usko on mennyt kokonaan.

Vierailija
14/25 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että päivärahaa saavan työttömän ei kannata ottaa alle 15 päivän yhtäjaksoista kokoaikatyötä, sillä sen jakson soviteltu päiväraha voi viipyä jopa pari kuukautta. Ne muutaman päivän pätkähommat ja osa-aikaiset ovat nimenomaan kotiäideille, eläkeläisille ja opiskelijoille, ei oikeille työttömille.

"Pieni työ on parempi kuin ei mitään" mutta kädestä suuhun elävällä työttömällä on harvemmin säästöjä, joiden varassa odotella pikkuista palkkaa, palkkatodistusta ja VASTA SEN JÄLKEEN työttömyyskorvausta muilta päiviltä.

Minä laitan työhakemuksia vaihtelevasti, kun työ on tavallaan sesonkiluontoista. Kuntarekrystä tarkistin 5 vuoden ajalta lähettämäni hakemukset, joita oli noi 70. Sen lisäksi tavanomaiset avoimen lähiseudun työpaikkoihin vuosittain ( tuloksetta) ja MOL:n kautta muuten avoinna olevat paikat.

Vierailija
15/25 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut työttömänä pari vuotta ja työ ei enää edes nappaa joten harvoin haen töitä. Voisin opiskella työttömyystuella mutta en saa koska olen alle 25v joten olen himassa vielä pari vuotta ja katon sitten uudelleen sitä opiskelua kun olen 25v . Ei ole mitään järkeä ruveta kituuttamaan opintotuella kun työllistyminen ei ole varmaa.

Vierailija
16/25 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tuohon vastaisi, kun vaihtelee jonkun verran... No... Laitan hakemuksia 2 kuukauden jaksossa ehkä 3 kappaletta, tämä siis minimi. Joskus tulee "vakavasti otettavia" ilmoituksia yllättäen enemmän, niin silloin laitan jonkun verrankin enemmän.

Vierailija
17/25 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan sillon kun työkkäristä tulee osoituksia, muuten en oikeestaan ollenkaan.  Ehkä pari hakemusta reilun parin vuoden aikana.   En kaipaa aikuisten päivähoitoa ja taloudellisesti työnteossa ei ole paljon mieltä.  Hävettääkö?  No ei oikeastaan.  Olin joskus kuuliainen kansalainen ja hoidin lapsia kotona pelkällä kotihoidon tuella.  Sitten tuli tämä Juhana Vartiainen ja kertoi kuinka kotihoidon tuella elävät ovat laiskoja ja köyhiä.  Fiksuna otin vinkistä vaarin ja ilmoittauduin seuraavana päivänä työnhakijaksi ja aloin nostamaan työttömyyskorvausta.  En ole katunut päätöstä.

Vierailija
18/25 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää koskaan paitsi jos TE-toimisto käskee. Mielummin kuolen kuin menen takaisin niihin itsemurha-ajatuksia herättäviin paskahommiin mitä tein ennen kouluun menoa. Ja koulutusta vastaaviin töihin en pääse. Menee tämä aika näinkin.

Vierailija
19/25 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi, olen niin intoa täynnä, mutta kaipa se todellisuus iskee mullekin :(. Vuokrafirmoista ei edes tule vastausta, onko hakemus tullut perille, kaupungilta, kunnalta taas tulee, mutta en ole vielä päässyt haastatteluun mihinkään. Tai yhteen siivouspaikkaan pääsin haastatteluun, mutta siellä ei taidettu mennä ihan lain kirjaimen mukaan, kun osa töistä olisi pitänyt tehdä "talkoilla".. mitä lienee tarkoittanut, mutta siis ilman korvausta työajan ulkopuolella. Eihän mulla ole varaa valita, mutta jotenkin elättelen vielä toivoa ihan kunnollisesta työstä.. ap (50+).

Vierailija
20/25 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään hae ellei ole pakko. Antaa nyt irakilaisten tehdä duunia. Sitä vartenhan niitä tänne Suomeen päästetään.