Auttakaa päättämään lähdetäänkö lasten kanssa siljan vai vikingin
Risteilylle?! En osaa päättää. Siljalla ainakin risteilyt paljon kalliimpia joten varmaankin on parempi laiva? Tukholmassa taas mua kiinnostaisi Södermalmin kirppikset ja viking menee ihan siihen viereen. Mites ruoka ja palvelu? Kummassa se on parempaa? Kuulin tuttavalta että vikingilla on mamuja laiva täynnä.
Kommentit (10)
Itse en ole ikinä matkustanut Vikingillä, mutta kymmeniä risteilyjä Siljalla Helsingistä olen tehny. Olen ollut ihan tyytyväinen, vaikka toki nykypäivänä meininki on ihan eri kuin 90-luvun kulta-aikoina, kun Silja ei ollut vielä virolaisomistuksessa, jonka myötä meininki on tietyllä tavalla läävääntynyt ja halventunut.
Tämä ei siis ollut kritiikkiä Viikkarin suuntaan. Totesin vaan, että Silja on ihan kiva.
Lapsille Siljan tilavat laivat voisivat olla mieluisia, promenade ja kaikki. Siellä uudet lasten leikkitilatkin nyt.
Itse matkustan yksin Tallinnaan, mutta itse olen kiinnittänyt huomiota, että ainakin Viking XPRS:llä vaikuttaa olevan ihan mukavan näköistä touhua lapsille. Siellä keulan kahviossa istuvat yleensä lapsiperheet ja lapset saa touhuta sen Ville Viking kissan kanssa leikkiosastolla.
Se on tietysti kaikki niin kiinni siitä, että millaisia lapsia on ja mistä he itse tykkäävät. Jollekin saattaa olla kohokohta se, että saa touhuta Ville Vikingin tai Siljanorpan kanssa pallomeressä, kun taas joku lapsi tykkää ruokailuista tai vaikka muiden laivojen bongaamisesta ikkunoista.
Siljalla. Kunnolliset kanssamatkustajat. Vikingillä enemmän humalaisia.
Oikestaan aika sama. Siljalla plussaa promenade hytit, joissa ikkunalaudasta tulee lisätilaa ja tekemistä lapsille, kun sieltä katselevat mitä kävelykadulla tapahtuu. Uusi leikkipaikka kiva (pienempien koheltajien kanssa tosin hankala), mutta pirun kylmä. Aikuiselle villasukat mukaan!
Vikingillä plussaa parempi ruoka, esim aamupalaleivät Siljalla aivan kuraa. Iso plussa myös Siljaa edullisempi hinta.
Tukholmassa Siljalta sujuvimmin pääsee metrolla keskustaa. Vikingin terminaali tosiaan ihan siinä Södermalmin vieressä.
Molemmilla varustamoilla puolensa. Siljalla ei muutama vko sitten näkynyt turvapaikanhakijoita yhtään, kun joku siitä kommentoi.
Muutenkaan viimeiseen kymmeneen vuoteen ei ole ollut oleellista eroa matkustajissa. Ennen silja oli "parempien ihmisten" laiva, muttei enää.
Helsingistä menisin Siljalla. Tallink on huonontanut laatua paljon mutta ehkä kuitenkin siistimpää kuin Vikingillä.
Turusta taas valitsisin Vikingin. Siljan laivat on ankeita.
Siis mitä hemmettiä, harrastaako ne turvapaikanhakijat jo huviristeilyjäkin veronmaksajien piikkiin?
Jos Siljan terminaalin remontti Tukholmassa on vielä kesken, menkää Vikingillä. Kamala kävelymatka terminaalista laivaan.
Meettekö Helsingistä vai Turusta?