Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita joilla ei ole kotivakuutusta?

Vierailija
31.01.2016 |

Itse en saa koska olen ulosotossa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokrasopimuksessa lukee, että pitää olla kotivakuutus, jossei, on korvausvelvollinen ja vuokrasopimus on mitätön.

Korvausvelvollisuus ei ole kyllä mitenkään kiinni kotivakuutuksesta, eikä myöskään sillä perusteella voi mitätöidä vuokrasopimusta.

Vuokraustilanteessa vuokranantaja voi tietysti vaatia mitä vaan, mutta hänellä ei ole kyllä mitään mahdollisuutta vahtia jatkossa että vuokralaisella on kotivakuutus. Se on ihan vuokralaisen oma asia miten haluaa riskit kantaa.

Hyvin moni vuokranantaja vaatii vuokrasopimuksen yhteydessä allekirjoittamaan todistuksen siitä, että vuokralaisella on kotivakuutus. Suurin osa myös vaatii paperin siitä näytille tai kopion itselleen. Aika kuseen joudut, jos tapahtuu esim. vesivahinko tai tulipalo, eikä sinulla ole voimassa olevaa vakuutusta.

Vuokranantaja voi toki vaatia mitä vaan, mutta vuokralainen voi irtisanoa vakuutuksen heti vuokrasopimuksen allekirjoitettuaan eikä vuokranantaja mahda asialle mitään. Tuollaiset vaatimukset ovat yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
42/46 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kerta kun maksan vakuutusmaksua, ärsyttää. mut kotivakuutus on viimeinen vakuutus, minkä jättäisin ottamatta! mieti, jos sun kämppä palaa, tulee vesivahinkoa ym. - ja vastuut on sulla myös muille - mistä sä maksat ne kulut takaisin? meillä menee pitkästi kolmatta tonnia vakuutuksiin vuodessa - on kotia, autoa, motskaria, sairauskulua, henkivakuutusta, erityisharrastusvakuutusta (laskuvarjohyppy ja sukellus), lemmikkivakuutusta, matkavakuutusta.... välillä miettii, että onko näissä mitään järkeä kaikissa - mut sitten lukee jonkun onnettomuusuutisen ja päättää taas, että onhan se ihan kiva saada vaikka asuntolaina maksetuksi jos jompikumpi meistä perheen vanhemmista kuolee tai saada niihin syöpälääkkeisiin vähän lisäapua.... elämä on valintoja. mä en uskaltaisi elää riskillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokrasopimuksessa lukee, että pitää olla kotivakuutus, jossei, on korvausvelvollinen ja vuokrasopimus on mitätön.

Korvausvelvollisuus ei ole kyllä mitenkään kiinni kotivakuutuksesta, eikä myöskään sillä perusteella voi mitätöidä vuokrasopimusta.

Vuokraustilanteessa vuokranantaja voi tietysti vaatia mitä vaan, mutta hänellä ei ole kyllä mitään mahdollisuutta vahtia jatkossa että vuokralaisella on kotivakuutus. Se on ihan vuokralaisen oma asia miten haluaa riskit kantaa.

Hyvin moni vuokranantaja vaatii vuokrasopimuksen yhteydessä allekirjoittamaan todistuksen siitä, että vuokralaisella on kotivakuutus. Suurin osa myös vaatii paperin siitä näytille tai kopion itselleen. Aika kuseen joudut, jos tapahtuu esim. vesivahinko tai tulipalo, eikä sinulla ole voimassa olevaa vakuutusta.

Huvittaa tämä ihmisten lapsellinen usko siihen että kaikki mistä on paperilla sovittu olisi automaattisesti pitävää.

Voimmehan me esimerkiksi laatia paperin, jonka mukaan minä otan vakuutuksen, mutta mitäpä ajattelit tehdä jos en otakaan? Niin, et voi tehdä mitään ja sitä paperia voi käyttää takansytykkeenä.

Samoin jotkut vuokranantajat ketjuttavat aina määräaikaisia sopimuksia, mutta näillä määräaikaisuuksilla voi vuoden asumisen jälkeen pyyhkiä persettä, koska kyseessä on toistaiseksi voimassa oleva sopimus silloin.

Vierailija
44/46 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kotivakuutusta. Asun omassa maatalossa jumalan selän takana. Talo on 100-vuotias. Lähes jokainen kodinkone on vuosikymmeniä vanha. Uudetkin tavarat ovat melkein halvinta mahdollista. Esmes tämä tietsikka, jolla tätä kirjoitan, on 1,5 vuotta vanha, osat tilattu Saksasta ja melkein halvimmat mahdolliset, näyttö ostettu 20 eurolla tori.fi:n kautta.

Kotivakuutuksen hyöty on minimaalinen. Tavara on halpaa (ja jopa turhaa) ja vanhaa, arvo lähellä nollaa, ainakin vakuutusyhtiön korvauksen suhteen. Jos talo vaikka palaisi, niin ehkäpä saisi jonkunmoisen korvauksen, mutta ei sillä uutta taloa rakenna, eikä minulla pitkäaikaistyöttömänä ole varaa mihinkään talonrakennukseen, vaikka vakuutusyhtiö vähän sponssaisi.

Vierailija
45/46 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole. Koska miehen talo. Jos esim. Tulipalo. miehen kotivakuutus EI korvaa minun irtainistoani

Vierailija
46/46 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki siinä siis on ettet saa vakuutusta? Olet tosi pahassa kusessa, sit jos kämpäs jotain sattuu

Mihin pahaan kuseen ajattelet varattoman ja luottotiedottoman joutuvan tuollaisessa tilanteessa? Tuleeko ulosottomies repimään paikat hampaista vai huutokaupataanko toinen munuainen?