Vierailija

Eli missä säästää?!
Olen pihi ja saan kiksit siitä että säästän. Jaa hyvät vinkit täällä.

• ylös 188
  • alas 4

Sivut

Kommentit (217)

Robin Hood

Olen keittiötyöntekijä ja otan töistä joskus mukaan useammankin kilon (roskiin menevää) ruokaa. Ilman lupaa. Yleensä en itselleni vaan parille työttömälle ystävälle. En koe tekeväni väärin sillä se mitä vien päätyisi kuitenkin "pihan perälle". Suuremman rikoksen tekee mielestäni työnantajani kun pakottaa heittämään päivittäin jopa 30kg uunituoretta ruokaa roskikseen :(

• ylös 806
  • alas 18
Vierailija

No tietysti kaikki alen loppurysäykset kannattaa tsekata, ja tietysti ostaa niistä vain tarpeellista minkä muutenkin ostaisi. Käy ruokakaupassa ( Lidukassa) kerran viikossa. Pihinä et varmaankaan syö ulkona tai muuten humputtele.

Itse värjään hiukset itse ja pesen markettishampoolla, olen kokeillut myös kampaamoa ja kampaamotuotteita huomaamatta juurikaan mitään eroa. Säästän hiuksissa varmaan tonnin vuodessa.

• ylös 275
  • alas 12
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Robin Hood kirjoitti:
Olen keittiötyöntekijä ja otan töistä joskus mukaan useammankin kilon (roskiin menevää) ruokaa. Ilman lupaa. Yleensä en itselleni vaan parille työttömälle ystävälle. En koe tekeväni väärin sillä se mitä vien päätyisi kuitenkin "pihan perälle". Suuremman rikoksen tekee mielestäni työnantajani kun pakottaa heittämään päivittäin jopa 30kg uunituoretta ruokaa roskikseen :(

Aha. Sitten en lähdekään keittiöalalle jos se on tuollaista tuhlausta.

• ylös 31
  • alas 135
Vierailija

Käytän loppuun kaikki kasvorasvat, kuorinta-aineet ym leikkaamalla tuubin kahtia siinä vaiheessa, kun sieltä ei tunnu enää tulevan mitään. Avatusta tuubista sormella viimeisetkin tilkat kaapimalla saa vielä monta annosta sitä töpöttiä, joka muuten menisi hukkaan. Kosmetiikan litrahinnat kun ovat mitä ovat ;)

• ylös 503
  • alas 6
Vierailija

Kirppis, kirppis, kirppis. Ihan tajuton säästö. Jos hyvä tuuri käy niin parillakympillä saa vaatteita ainakin satasen edestä. (Esim juuri ostin lapselle ihan uudenveroisen haalarin ja talvikengät yhteensä kympillä, kaupassa molempien hinnat n. 50€ eli satasen yhteensä!)
En ostele edes alennuksesta vaatteita, aina kirpparilta.

• ylös 331
  • alas 17
Vierailija

Olen heräteostostelija. Säästän kun käyn vain kerran viikossa ruokakaupassa. Maitotäydennykset ja muut saa tehdä joku muu perheestä sillä multa se ei onnistu ilman että mukaan tarttuu vähän tuota ja tätä.

• ylös 253
  • alas 2
Vierailija

Kaikenlaisten kauppojen välttäminen. Käy vain ruokakaupassa ja ostaa vain ruokaa. Ihme ja kumma tilillä on hyvä saldo!

• ylös 315
  • alas 0
Vierailija

Osta laadukas 40 euron meikkipuuteri. Kestää huomattavasti pidempään kuin 20 euron markettipuuteri.

• ylös 59
  • alas 239
Vierailija

Ostan ruokakaupassa aina kaupan omaa halpamerkkiä, jos se vain on mahdollista. Suunnittelen viikon ruokalistan tarkkaan, ja käyn sen mukaan ostoksilla. Jotain pientä herkkua ostan vain viikonlopuksi.

• ylös 245
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisten kauppojen välttäminen. Käy vain ruokakaupassa ja ostaa vain ruokaa. Ihme ja kumma tilillä on hyvä saldo!

Nettikaupat on saatanasta. :(

• ylös 281
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Unohdan lompakon usein kotiin.

ENTINEN ystäväni harrasti tätä usein, kun oltiin sovittu kahvi-, viini- tai elokuvatreffit. Loinen mikä loinen. Hankkiuduin siitä eroon, mikä oli paras säästövinkki aikoihin.

• ylös 811
  • alas 6
Vierailija

Kasviskeitot. Kauden kasviksista tehtynä erittäin edullista, riittoisaa ja terveellistä ruokaa. Nytkin porisee padassa riisi-vilja-kesäkurpitsa-paprika-herkkusieni-sipulikeitto tomaattimurskapohjassa. Tällä kertaa mukana myös jauhelihaa, kun jäi yli eilisestä pizzasta, mutta hyvää tulee ilman lihaakin.

• ylös 191
  • alas 23
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käytän loppuun kaikki kasvorasvat, kuorinta-aineet ym leikkaamalla tuubin kahtia siinä vaiheessa, kun sieltä ei tunnu enää tulevan mitään. Avatusta tuubista sormella viimeisetkin tilkat kaapimalla saa vielä monta annosta sitä töpöttiä, joka muuten menisi hukkaan. Kosmetiikan litrahinnat kun ovat mitä ovat ;)

Olin luullut olevani ainoa. :)

• ylös 115
  • alas 22
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Osta laadukas 40 euron meikkipuuteri. Kestää huomattavasti pidempään kuin 20 euron markettipuuteri.

Tai jätä tällaiset kotkotukset kokonaan ostamatta.
T. Pihi

• ylös 241
  • alas 22
Vierailija

Kulmakarvojen värjääminen ja muotoilu maksaa noin 20€/kerta ja se on tehtävä ainakin kerran kuussa. Säästöä tulee selvästi, kun kerran menee ottamaan hyvän mallin kulmiin ja jatkossa sitten itse nyppii + värjää. Esim. Tarjoustalosta saa kulmaväriä kuudella eurolla ja se kestää jopa 15 värjäystä. Selkeä säästö!

• ylös 121
  • alas 27
Vierailija

Ostan mehutiivistettä "mehujuomien" sijaan.

Hyödynnän tarjoukset, alet ja poistomyynnit hygieniatuotteiden, vaatteiden ja meikkien osalta.

Käytän kirjastoa (luen haluamani lehdet ja lainaan kirjat).

Kävelen ja kesällä pyöräilen kohtuulliset matkat.

Vältän turhaa puhelimessa lörpöttelyä ja käytössä on halvin mahdollinen liittymä.

• ylös 143
  • alas 4
Vierailija

Kerään kesällä/syksyllä pakastimen täyteen marjoja. Teen niistä talven aikana esim mehua, kiisseliä, vispipuuroa.

• ylös 162
  • alas 1
Vierailija

En käytä kosmetiikkaa kuin juhlissa. Shampoo saippua dödö ja hammastahna riittää, ja joku perusvoide kuiviin kohtiin tarvittaessa. En edes osaa arvioida paljonko säästän, veikkaan että ihan sikana. Enkä värjää tukkaa, eipähän tule syöpäkään niin todennäköisesti. No, mulla on pitkä paksu luonnonkihara tukka joten olen toki onnekas.

• ylös 147
  • alas 46

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat