Pakko hehkuttaa... olen laihtunut
Heh,
On pakko hehkuttaa! =) Ihan ekaks, myönnän olevani LÄSKI.. Painan nyt 80kg Mutta olen saanut laihdutettua 20kg. Ihana katsoa itseäni peilistä ja kaivella ikuvanhoja vaatteita tuolta vaatehuoneen perukoilta.. Tunnen olevani "laiha" entiseen olomuotoon nähden.. neljässä kuukaudessa olen tuon määrän saanut tiputettua. Mutta uusia vaatteita EN osta, kun matka jatkuu... tarkoitus olis tässä kevään aikana ja kesään mennessä saada tiputettua vielä 15kg.
Olo on mitä loistavin ja liikunta maistuu ensimmäist kertaa elämässä. =)
Välillä tuntee olevansa tästä saavutuksesta niin hiton ylpeä, kun on saanut itseään niskasta kiinni, niin monen laihdutusyrityksen jälkeen... mutta samaan aikaan niin tyhmäksi, miksi ei ole vaan aiemmin pitänyt kiinni laihdutuskuurista.. Ja miten helppoa tämä loppuen lopuksi on, kun vaan tekee niinkuin on päättänyt, eikä ajattele muuta. Jännä sekin ettei edes enää tee mieli mitään pizzoja ja hampurilaisia, vaikka olen katsellut vieressä kun mies on välillä herkutellut...
Mut edelleen, matka jatkuu... periksi en anna! En enää tässä vaiheessa, ja kun olen vihdoin oppinut vähän itsekuria =) Takaisin ei ole paluuta, ihanaa saada sitä vanhaa itseluottamusta takaisin.
Kommentit (17)
Hyvä,kuinka pitkä olet?
mitä kaikkea olet tehnyt,minkälainen ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä,kuinka pitkä olet?
mitä kaikkea olet tehnyt,minkälainen ruokavalio.
Olen 170 cm. Ja olen osanutrannut, tästä varmasti nyt tulee haukkuja... mutta minulla toimii. Syön kasviksia n. 300-400g/pvä ja n. 100g/pvä lihaa, kanaa tai kalaa päivässä. Hiki liikun VÄHINTÄÄN tunnin päivässä yleensä 2 tuntia, joko lenkillä, crosstrainerilla tai kahvakuulalla, tai kaikkea noita sekaisin joka päivä. Crossarilla ja kahvaillessa katselen samaan aikaan telkkua, niin menee silleen ihan huomaamatta...
Viime keväänä oli karppauksella 3 kuukautta, ei kilonkaan pudotusta
sitten olin Jutan super dietillä, sain tiputettua 2 kg.
Jutan dietin ja karppauksen tein ihan pilkulleen, eli en fuskannut. En tiedä miksi ei vain toiminut? Lasken nämä silti epäonnituneisiin yrityksiin siitä huolimatta vaikka tein ne ohjeiden mukaan... Ehkä joku fiksumpi voi kertoa? Ajattelin että karppauksella/vhh:lla tulen sitten pitämään tuota painoa yllä.
-ap-
ap vielä täällä, syön myös päälle omegat ja megnesiumit.
Onneksi olkoon, hieno juttu! :)
Liikunta on hyvä tavoitepainon ylläpitäjä, hienoa että olet siitä innostunut! Pelkkä liikunta ei kuitenkaan riitä, niinkuin varmasti tiedostatkin, vaan ruokavaliokin pitää olla kunnossa. Karppaus tai edes vhh LOPPUELÄMÄN ruokavaliona ei kuulosta järkevältä. Mieluummin tasaisesti kaikenlaista, mutta erityisesti herkkujen osalta määrät murto-osa entisestä.
Itsekin nutraan (täysnutrauksella), ja omalla kohdallani tämä toimii metodeista kaikkein parhaiten. Koen, ettei tämä vaadi itsekuria, päinvastoin. Nyt tiedän täsmälleen mitä syön, piste. Lisäksi ketoosi auttaa siinä, ettei ole yhtään nälkä.
Samaan perustuu myös Atkins (tai muut täyskarppausdieetit), mutta siinä nautitun rasvan, proteiinin ja suolan määrä hirvittää. Atkinsiakin kuitenkin kokeilleena voin sanoa, että Atkins opettaa ihan väärät ruokailutavat loppuelämää ajatellen: pääset lihan ja rasvan makuun kuurilla ollessasi, mutta kun repsahdat syömään myös hiilareita ja ketoositila loppuu, paisut hetkessä tuplakokoon.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon, hieno juttu! :)
Liikunta on hyvä tavoitepainon ylläpitäjä, hienoa että olet siitä innostunut! Pelkkä liikunta ei kuitenkaan riitä, niinkuin varmasti tiedostatkin, vaan ruokavaliokin pitää olla kunnossa. Karppaus tai edes vhh LOPPUELÄMÄN ruokavaliona ei kuulosta järkevältä. Mieluummin tasaisesti kaikenlaista, mutta erityisesti herkkujen osalta määrät murto-osa entisestä.
Itsekin nutraan (täysnutrauksella), ja omalla kohdallani tämä toimii metodeista kaikkein parhaiten. Koen, ettei tämä vaadi itsekuria, päinvastoin. Nyt tiedän täsmälleen mitä syön, piste. Lisäksi ketoosi auttaa siinä, ettei ole yhtään nälkä.
Samaan perustuu myös Atkins (tai muut täyskarppausdieetit), mutta siinä nautitun rasvan, proteiinin ja suolan määrä hirvittää. Atkinsiakin kuitenkin kokeilleena voin sanoa, että Atkins opettaa ihan väärät ruokailutavat loppuelämää ajatellen: pääset lihan ja rasvan makuun kuurilla ollessasi, mutta kun repsahdat syömään myös hiilareita ja ketoositila loppuu, paisut hetkessä tuplakokoon.
Juu, olet oikeassa. Ihan tuttuja juttuja kirjoittelet =)
Mulla kyllä tais toi karppaus mennä ennemminkin sinne atkinssin puolelle.. ja aloin saamaan sellasia kihdin oireita öisin että morjens. Ja ilman muuta pidän liikunnan, ja ruokavalion jatkossa, mutta en silloin aio vedellä mitään alle 20g hiilaripäiviä kun siirryn sinne karppauksen ylläpitävälle puolelle, vaan järkevästi nauttia noita hiilareita, ja niistäkin vain niitä hyviä hiilareita. Ja paljon kasviksia, salaattia kohtuudella lihaa, kalaa ja kanaa, täysjyväleipää, marjoja, rahkaa jne jne. Olen samaa mieltä siitä että tuommoisessa kohtuuttomassa lihan, eläinrasvojen ja suolan käytössä ei ole pitemmän päälle mitään järkeä.
Mitenkäs sulla on mennyt tuon täysnutrauksen kanssa? Miten on tippunut? Kauanko olet täysnutrannut ja mitkä on sun mitat?
Itse en lähde ihan täysnutraukselle, kun liikun niin paljon että varmaan taju menisi.. Seurailen itsekkin tuota ketoosia niillä tikuilla. Ainoa "herkku" jonka itselleni suon, on viikonloppuisin iso pullo light jaffaa ;) Eli ne pari viikonlopun saunasiideriä jäävät nykyään kauppaan ja olen korvannut ne jaffalla.
ap
Onneksi olkoon ja tsemppiä jatkoon! Itse aloitin laihduttamisen kaksi viikkoa sitten ja reilu 3kg nyt tippunut, 73kg mittarissa. Tavoite olisi jotain 58-60kg luokkaa. Olen 170cm. Jopa nyt huomaa miten turvotus on laskenut huomattavasti ja on kevyempi olo!
Olen muuten samanmittainen kuin sinä (170) ja painoin viikko sitten aloittaessani 100,9kg, eli lähes saman kuin sinä. Täysnutrauksella kilot sulavat nopeasti, tänään paino tasan 97.
Itse ajattelin tavoitepainoni olevan 73kg, eli melkein 10kg enemmän kuin sinä. Tunnen itseni, ja tiedän etten missään nimessä pysty ylläpitämään 65kg painoa. Oma naisihanteeni on muutenkin sellainen kurvikas ja pehmeä, sellainen haluan itsekin olla. Olen joskus nuorena painanut tuon 65, kävin silloin salilla joka päivä ja söin hyvin rajoittuneesti. Silti kamppailin painon kanssa koko ajan. Sitä en halua enää. Haluan olla terveessä painossa, joka minun on mahdollista pitää lopun elämääni järkevällä tavalla.
Ihmiskeholla on myös tiettyjä "suosikkipainoja", jotka pysyvät paremmin kuin toiset. Omat pykäläni ovat n. 100kg (en liho sen yli herkästi), n. 86kg ja n. 78kg. Noissa painoissa kehoni on ikään kuin tyytyväinen, ja jokaisessa noissa olen ollut pitkiä aikoja. Voikin siis olla, että oma loppuelämänpainoni asettuu lähemmäs tuota 78kg, se on vähän yläkanttiin, mutta silti ihan hyvä.
Nro 5
Onnea hienosta saavutuksesta!
Hyvin samanlaisilla ohjeilla olen itse myös laihduttanut -35kg. Tosin tein sen kolmen vuoden aikana. Paino on pysynyt nyt tasaisena 3v. Nyt olis tarkoitus rutistaa vielä viimeiset 5kg pois ☺
Mulla lähtötilanne oli 93 ja nyt 58 ja olen 160cm. Koko on muuttunut 46 => 38.
Vierailija kirjoitti:
Olen muuten samanmittainen kuin sinä (170) ja painoin viikko sitten aloittaessani 100,9kg, eli lähes saman kuin sinä. Täysnutrauksella kilot sulavat nopeasti, tänään paino tasan 97.
Itse ajattelin tavoitepainoni olevan 73kg, eli melkein 10kg enemmän kuin sinä. Tunnen itseni, ja tiedän etten missään nimessä pysty ylläpitämään 65kg painoa. Oma naisihanteeni on muutenkin sellainen kurvikas ja pehmeä, sellainen haluan itsekin olla. Olen joskus nuorena painanut tuon 65, kävin silloin salilla joka päivä ja söin hyvin rajoittuneesti. Silti kamppailin painon kanssa koko ajan. Sitä en halua enää. Haluan olla terveessä painossa, joka minun on mahdollista pitää lopun elämääni järkevällä tavalla.
Ihmiskeholla on myös tiettyjä "suosikkipainoja", jotka pysyvät paremmin kuin toiset. Omat pykäläni ovat n. 100kg (en liho sen yli herkästi), n. 86kg ja n. 78kg. Noissa painoissa kehoni on ikään kuin tyytyväinen, ja jokaisessa noissa olen ollut pitkiä aikoja. Voikin siis olla, että oma loppuelämänpainoni asettuu lähemmäs tuota 78kg, se on vähän yläkanttiin, mutta silti ihan hyvä.
Nro 5
Heips, taas.
Juu, olen myös samaa mieltä siitä että kurvit on hyvä olla!
Oma vartaloni on kurvikas, tuon kaiken läskin alla minulla on aikamoinen ampiaisvyötärö ja leveät lanteet ja sukurasitteena isot tissit, jotka kyllä eivät enää tuon lapsen jälkeen enää ole niin "kauniit" kuin silloin joskus. Taitaa jonkin sortin pussit jäädä kun tavoitteeseen pääsen, mut ei voi mitään ja kaikkea ei voi saada =D Aikanaan 65 kiloisena oli silloin jo siis reilu D kuppi.. Eli minä taas saan esille tuolta läskivuoren alta taas ne kurvit, kun nyt vielä olen aika tasapaksu =)
Itse en ole omalla kohdallani huomannut kropan omia suosikkipainoja.. mutta voi olla että sellainenkin on jossain vaiheessa ollut... olen vuosien mittaan tasaisesti lihonut.
Tsemppiä ihan älyttömästi sulle!!!! =)
Ajattelitko kauankin täysnutrata? Ja mitkäs on sun suosikki nutrilet tuotteet?
Täällä on kanakeitto (sitruunapippurilla häystettynä ja sekaan paistan vähän paprikaa ja kesäkurpitsaa) ja se suklaajauhe aamukahviin sekoitettuna. Kasviskeitto menee mutta se thai curry oli ihan kamalaa.
ap
Onnea ap! Mäkin oon! Parin vuoden seurustelun aikana olen kerännyt "elintasomahaa" ja housujenkin koko on mennyt yhdellä tai jopa kahdella ylöspäin. Lähtöpaino oli tosin silti vain 60kg koska olen rakenteeltani tosi siro. Nyt aamupaino on 56kg ja siitä haluaisin vielä 1-2kg pois (tai no ei kiloista niin väliä mutta ne loputkin hyllyvät reisisellut). Olen laihduttanut 5:2-dieetillä, koska tosi moni muu keino (esim. VHH) osoittautuivat aivan hyödyttömiksi kun pudotan kuitenkin normaalipainon sisällä (olen 168cm). Tsemppiä jatkoon sulle ja mulle :)
Vierailija kirjoitti:
Onnea hienosta saavutuksesta!
Hyvin samanlaisilla ohjeilla olen itse myös laihduttanut -35kg. Tosin tein sen kolmen vuoden aikana. Paino on pysynyt nyt tasaisena 3v. Nyt olis tarkoitus rutistaa vielä viimeiset 5kg pois ☺
Mulla lähtötilanne oli 93 ja nyt 58 ja olen 160cm. Koko on muuttunut 46 => 38.
Upea suoritus, mahtavaa!! Näitä onnistumisia kun lukee, niin saa ihmeesti lisää tsemppiä! Kiitos! =)
Minä olen myös laihduttanut 10 kg reilun kuukauden avulla, mutta olen mies. Alkupaino 100 kg, pituus 180 cm. Helposti tuntuu paino lähtevän runsaalla ruokavaliolla(kanaa, runsaasti vihanneksia, raejuustoa, tonnikalaa vedessä, rahkaa, kananmunaa, hieman hiilihydraatteja pienestä aamupuuroannoksesta)+liikunnalla.
Olen vain vähän huolissaan siitä, että en ole varsinaisesti kiinteytynyt. Olen kyllä nyt jo pienemmissä vaatteissa, mutta läskiä on ihan kuin ennen (tai en muista).
Onko lihakset katoamassa? Syönkö liian vähän? Kulutus mittarin mukaan 3500kcal/pv ja syön 1000kcal/pv.
Hieno saavutus, sietääkin olla itsestään ylpeä! :)
mies25vuot kirjoitti:
Minä olen myös laihduttanut 10 kg reilun kuukauden avulla, mutta olen mies. Alkupaino 100 kg, pituus 180 cm. Helposti tuntuu paino lähtevän runsaalla ruokavaliolla(kanaa, runsaasti vihanneksia, raejuustoa, tonnikalaa vedessä, rahkaa, kananmunaa, hieman hiilihydraatteja pienestä aamupuuroannoksesta)+liikunnalla.
Olen vain vähän huolissaan siitä, että en ole varsinaisesti kiinteytynyt. Olen kyllä nyt jo pienemmissä vaatteissa, mutta läskiä on ihan kuin ennen (tai en muista).
Onko lihakset katoamassa? Syönkö liian vähän? Kulutus mittarin mukaan 3500kcal/pv ja syön 1000kcal/pv.
Tohon mä en kyllä osaa sanoa mitään. Ainakin sulla on ruokavaliossa noita protskuja... Mut veikkaan että pakostikkin vähän katoaa lihaksia kun laihtumistahti on ollut noin nopea. Ehkä joku muu olis tässä asiassa fiksumpi.. Mut hyvin oot saanut tiputettua!!! Onneksi olkoon siitä!!! =)
ap
mies25vuot kirjoitti:
Syöt liian vähän, kannattaisi lisätä sen verran että kalorimäärä kattaisi ihan perus aineenvaihdunnan, joka on kohdallasi noin 2100 kcal päivässä. Melko vaikea tosin uskoa että tuohon päälle kulutat 1400 kcal liikkumalla?
Vierailija kirjoitti:
mies25vuot kirjoitti:
Syöt liian vähän, kannattaisi lisätä sen verran että kalorimäärä kattaisi ihan perus aineenvaihdunnan, joka on kohdallasi noin 2100 kcal päivässä. Melko vaikea tosin uskoa että tuohon päälle kulutat 1400 kcal liikkumalla?
Tuo mainitsemani 3500kcal perustuu fitnesmittarini antamiin arvoihin ja netin laskuriin. Alkupaino kun oli sen 100kg, niin näin miehellä jo ilman liikuntaakin mennään noiden mukaan lähelle 3000kcal/pv. Lisäksi olen siis liikkunut kiireiden mukaan usean tunnin hidasta tai tunnin kovan juoksulenkin päivään.
Hyvä sinä! Huippusuoritus, jatka samaan malliin 😊