Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen maksanut ulosottoon palkastani useita satasia jo kolme vuotta

Vierailija
31.01.2016 |

Nyt kuulin, että minulla olisikin oikeus pitää kaksi vapaakuukautta vuodessa!
Kysyin asiaa uomieheltä mutta hän ei vastaa viesteihini enkä saa häntä puhelimella kiinni.
Voinko siis vain olla maksamatta ensi kuussa?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos en kahtena kuukautena vuodessa maksakkaan itse palkasta,kuten maksusuunnitelmassa on sovittu,alkaa uomies ottamaan sen suoraan palkasta? Silloinko saan automaattisesti 2 vapaakuukautta?

Eihän tässä ole mitään järkeä.

Ap

Mä voin kertoa että on moniakin asioita missä ei oo järkeä, mutta valitettavasti niiille ei nyt voi mitään..

Ulosottovirkailijalla voi olla jopa 500 (tai enempi) asiakasta, voit miettiä että mikä on ns. "kiinnijäämis"prosentti jos jätätkin yhden kuun maksun maksamatta?

Yhden kuukauden takia tuskin mitään tapahtuu mutta jos jätät2kk-> niin eiköhän joku jo kysele perään...

Vierailija
42/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli sinulla on palkan ulosmittausta vastaava maksusuunnitelma, koskee sinua sama vapaakuukausioikeus, kun niitäkin henkilöitä, joilla on palkan ulosmittaus.

Jos maksusuunnitelma vastaa tulorajaulosmittausta, saa vuodessa sen 2 vapaakuukautta. Hakemuksella voi saada vielä yhden lisää, mikäli on erityinen peruste, esim. Tarpeellinen kertahankinta.

Pykälät löytyy ulosottokaaren 4.luvusta, muistaakseni pykälät 51-54...

Kannattaa tavoitella uo-miestä, tai soita sinne viraston numeroon, kyllä ne sieltä ohjaa eteenpäin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen verran kehittynyt se uljaskin on, että se kyllä huomaa, jos maksusuunnitelma jää yhdeltä kuukaudelta maksamatta, vaikka uo-mies ei sitä huomaisikaan :)

Vierailija
44/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertyykö vapaakuukausien ajalta lisää korkoa maksettavaksi?

Vierailija
45/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sen verran kehittynyt se uljaskin on, että se kyllä huomaa, jos maksusuunnitelma jää yhdeltä kuukaudelta maksamatta, vaikka uo-mies ei sitä huomaisikaan :)

Uljas?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi