Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen maksanut ulosottoon palkastani useita satasia jo kolme vuotta

Vierailija
31.01.2016 |

Nyt kuulin, että minulla olisikin oikeus pitää kaksi vapaakuukautta vuodessa!
Kysyin asiaa uomieheltä mutta hän ei vastaa viesteihini enkä saa häntä puhelimella kiinni.
Voinko siis vain olla maksamatta ensi kuussa?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään, ennen kuin olet sopinut asiasta! Ja omia velkojasi maksat, turha urputtaa!

Vierailija
2/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et tietenkään, ennen kuin olet sopinut asiasta! Ja omia velkojasi maksat, turha urputtaa!

Kuka urputtaa?

Mutta mitä tapahtuu jos pidän 2 vapaakuukautta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et maksaisi, jos kerran voit? Turha sitä maksamista on siirtää eteenpäin. Jos jotain sattuu, niin korko vaan nousee koko ajan. Pienennä nyt saldoa, jos kerran pystyt.

Vierailija
4/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaakuukaudet koskevat tulorajaulosmittausta... Mikäli maksat "satasia kuussa" => maksusuunnitelma...? Ei vapaakuukausiin ole oikeutta. Uomies voi päättää maksusuunnitelman, jos se ei tule hoidetuksi sopimuksen mukaisesti, joten omatoiminen maksamattomuus ei kannata :)

Vierailija
5/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärjellä ajateltuna en itse jättäisi maksamatta. Oli kyse sitten mistä hyvänsä laskusta, niin vapaakuukaudet on käsittääkseni aina etukäteen sovittava ja siltä kuukaudelta olen esim. itse saanut aina 0-laskun. Nyt jos et sovi mitään, niin lasku muodostuu ajon jälkeen ja järjestelmän mukaan olet velkaa. Voi syntyä aikamoinen soppa selvitettäväksi jos vain jätät maksamatta ja toteat, että pidit tässä kuussa sinulle kuuluvan vapaakuukauden.

Yritä vain sinnikkäästi tavoitella ulosottomiestä ja jos et saa häntä kiinni, niin olisiko mahdollista keskustella asiasta jonkun toisen ulosottomiehen kanssa? Itse varmaan soittaisin keskukseen ja pyytäisin yhdistämään sellaiselle henkilölle joka voi tehdä päätöksiä, kun omia asioitani hoitavaa ulosottomiestä ei saa kiinni eikä hän vastaa sähköposteihin.

Vierailija
6/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se elarit voittaa. Niitä maksetaan 18 vuotta taukoamatta naisen viihdytykseen.

Vierailija
7/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan 300-400€ omatoimisesti joka kuukausi. Olen yh ja suojaosuuden ylittävä osa palkasta siis on tuo about 400€.

Joulun aikaan pyykinpesukone hajosi enkä ole saanut uutta tilalle. Olen pessyt käsipyykkiä 3 viikkoa. Sitten kuulin ns vapaakuukausista. Voiko olla että minäkin saisin sellaisen?!

Vierailija
8/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vapaakuukausi on vain silloin, jos uo ottaa suoraan palkasta.

Vierailija
9/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vapaakuukausi on vain silloin, jos uo ottaa suoraan palkasta.

Mitä eroa on sillä, maksanko itse suoraan palkasta vai laskeeko palkanlaskija?

Vierailija
10/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns vapaakuukaudet anotaan ajoissa ulosotosta ja siitä tulee sitten kirjallinen päätös.

Vierailija
11/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muulla erityisellä syyllä vapaakuukauden voi hakea vapaakuukausihakemuksella... Vapaakuukausihakemuksen voi nykyään täyttää netissä, www.oikeus.fi, sieltä ulosoton sivultolle ja sähköiseen palveleluun. Sitten saat asiasta kirjallisen päätöksen... Periaatteessa nykyisin ei pitäisi enää olla edes mahdollusta, että maksat 300-400 euroa kuukaudessa. Nykyisin kaikkien msksusuunnitelmien tulisi vastata sentilleen palkan ulosmittausta...

Vierailija
12/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muulla erityisellä syyllä vapaakuukauden voi hakea vapaakuukausihakemuksella... Vapaakuukausihakemuksen voi nykyään täyttää netissä, www.oikeus.fi, sieltä ulosoton sivultolle ja sähköiseen palveleluun. Sitten saat asiasta kirjallisen päätöksen... Periaatteessa nykyisin ei pitäisi enää olla edes mahdollusta, että maksat 300-400 euroa kuukaudessa. Nykyisin kaikkien msksusuunnitelmien tulisi vastata sentilleen palkan ulosmittausta...

Mutta niinhän se tekeekin! Uolaskuri ilmoittaa sentilleen mitä näpytän tilisiirtoon.

Mutta vapaakuukaudet perustuvat lakiin, eikö?

Voiko uo ne kieltää?

Vierailija
13/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pidä vapaata ihan niin paljon kuin haluat

Laskujen maksaminen aina ajallaan on vähän yliarvostettua :D

Vierailija
14/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2vapaakuukautta vuodessa koskee siis tulorajaulosmittausta => sinulla siis on tulorajaulosmittausta vastaava maksusuunnitelma...?

Vierailija
15/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli vapaakuukaudet eivät ole lakisääteinen juttu.

Harmi.

Ap

Vierailija
16/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu vuodessa on kaksi maksuvapaata kuukautta, MYÖS jos maksat maksusuunnitelmalla. Ei sillä maksusuunnitelmalla makseta yhtään vähempää kuin silloin, jos tilitetään suoraan palkasta.

Mutta niitä EI SAA PITÄÄ SOPIMATTA!!! Odotat että saat uo:n kiinni ja sovit hänen kanssaan asiasta.

Vierailija
17/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2vapaakuukautta vuodessa koskee siis tulorajaulosmittausta => sinulla siis on tulorajaulosmittausta vastaava maksusuunnitelma...?

Kyllä.

Vierailija
18/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uo miehellä pomoa? Voiko kysyä häneltä? Selviäisi samalla ettei uo hoida hommiaan, kuten vastaa työsähköpostiin tai puhelimeen.

Vierailija
19/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et maksaisi, jos kerran voit? Turha sitä maksamista on siirtää eteenpäin. Jos jotain sattuu, niin korko vaan nousee koko ajan. Pienennä nyt saldoa, jos kerran pystyt.

Mulle maksuvapaat kuukaudet ovat tarpeellisia. Silloin voin ostaa vaatteita yms. mitä en voi ostaa muina kuukausina koska käteen jää 1000€.

Toinen velallinen

Vierailija
20/45 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle maksuvapaat kuukaudet ovat tarpeellisia. Silloin voin ostaa vaatteita yms. mitä en voi ostaa muina kuukausina koska käteen jää 1000€.

Toinen velallinen

Minullakin jää käteen vain 1350€/kk. Pelkästään vuokra on meillä jo 850€.

Uomaksuja ei tietenkään katsota menoiksi sosiaalietuisuuksissa, kuten asumistuessa.

En voi ostaa pesukonetta ellen voi pitää maksuvapaata.

Nyt haluaisin tietää, olenko oikeutettu maksuvapaaseen kuukauteen.

Yh ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi