Vierailija

Menin apteekissa käymään tässä yks päivä ja apteekkiin meni juuri ennen minua myös toinen asiakas. Apteekissa oli yksi myyjä. Myyjä riensi kysymään minua pari sekuntia ennen tulleelta asiakkaalta voiko auttaa, kun minä nappasin hyllystä ostokseni ja kävelin suoraan kassalle. Odottelin kassalla kun apteekkari ja asiakas keskusteli jostain tuotteesta pitkään ja vertailivat muita tuotteita.
Jonkin ajan kuluttua he saapuivat kassalle ja olin jo valmiina maksamaan ostokseni ja häipymään, kun apteekkari kehoitti minua siirtymään että tämä toinen pääsee ensin.
Vähän hämilläni siirryin, mut jäi kyllä harmittamaan kun olin siinä niin kauan odottanut.

Toinen tapaus oli kylmäasemalla jossa oli jonkin verran ruuhkaa. Saavuin bensiksen pihaan ja ajoin suoraan jonoon odottamaan omaa vuoroani. Samaan aikaan bensa-aseman pihalla pyörii auto etsimässä ilmeisesti lyhintä jonoa. Ajelee siinä jonosta toiseen. Edessäni oleva saa tankattua ja lähtee ja ajan tankkauspisteelle. No tämän haahuilevan auton kuski tulee sitten minulle vihaisesti sanomaan, että etuilin häntä jonossa. Kysyin, että miten se on mahdollista kun hän ei edes missään jonossa ollut, niin vastaukseksi saan, että hän oli ennen minua kylmäaseman pihalla.
Olin taas ymmälläni ja mietin, että mites tää nyt oikeesti menee?
Mitä mieltä av näistä tapauksista on?

• ylös 5
  • alas 2

Kommentit (6)

Vierailija

Ekassa tapauksessa fiksu apteekkari olisi voinut periä sinulta rahat ensin, kun kerran kassajonossa olit ensin, mutta ei minusta mennyt varsinaisesti väärin noinkaan. Seuraavalle kerralla, jos tulee sama tilanne, niin kannattaa "varata" myyjä (tai apteekissa farmaseutti/apteekkari) itsellesi, tyyliin "tulin hakemaan näitä monivitamiinejä, onko näistä X-tabseista tarjousta, ai ei no otan nyt jokatapauksessa tuttua merkkiä.", näin myyjä jää palvelemaan sinua ja saat maksaa ostoksesi saman tien ja toinen asiakas jää odottamaan vuoroaan. 

Toisessa tapauksessa et nyt tehnyt mitään varsinaisesti väärinkään, mutta jos olisit fiksu ollut, niin olisit päästänyt ensin odottamaan tulleen tankkaamaan ensin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Apteekkijutussa sinua olisi pitänyt palvella ensin, jos olisi ollut toinen kassakin käytössä niin olisi ollut ok että apteekkari hoitaa toisella kassalla asiakkaan ensin ja sitten siirtyy siihen kassalle jossa sinä olit jonossa. Mutta yhden kassan tapauksessa sinua olisi kuulunut palvella ensin.

Vierailija

Ensin mennyttä asiakasta palvellaan ensin. Mistäs apteekkari ja eka asiakas sen voivat tietää, ostatko vain valitsemasi laastaripakkauksen vai tarvitsetko lisäksi pitkällistä selvittelyä erilaisten kylmägeelien ominaisuuksista. Apteekissa joutuu usein odottamaan, se on semmoinen paikka. Ihme juttu - vaikka olisi kolme asiakasta ja kymmenen työntekijää.

Tosin yleensä minä ollessani jossain kaupassa "ensimmäinen asiakas" sanon myyjälle, että minä voin hetken katsella yksin tuotteita, jotta hän voi käydä rahastamassa kassalla kiireisemmän asiakkaan sillä väin.

Bensa-asemilla on välillä villiä. Minullekin on käynyt niin, että kun olen ollut ajamassa tankille, vastapäätä on (yleensä keski-ikäinen mies) autoilija kaahannut kaasu pohjassa aikomalleni paikalle, vaikka toisellakin puolella olisi tilaa. Siinäpä sitten peruuttelemaan ja tekemään kierrosta, että saa autonsa oikein päin tankin toiselle puolelle. Jotkut ne eivät osaa käyttäytyä.

Vierailija

Sinä olit ekana. Mulle on joskus käynyt kaupassa niin, että oli pitkä jono ja tuli mun vuoro latoa ostokset hihnalle, kuinka ollakkaan kassakone hajosi ja siirryttiin seuraavalle kassalle, mut vaan jätettiin kokoamaan ostokset takas koriin ja uudestaan jonottamaan jonon päähän. En käynyt siinä kaupassa enää, vaikka oli lähikauppani.

Vierailija

Apteekissa se nainen mustanoli eka koska heillä kesken palvelu ja se hoidetaan loppuun.
Taas tankkausasemalla sinä ekana.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat