Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi, että olen huono äiti

Vierailija
30.01.2016 |

Niin. Aika paska fiilis. On itse mielestäni hyvä isä niin enpä voinut sanoa takaisin.

Meillä 9kk vauva jota edelleen imetän, haluaisin mennä töihin jo, koska en jaksa enää olla kotona. Kaikki kaverini ovat töissä tai opiskelee, samoin sisarukseni. En osaa olla oma itseni toisten mammojen kanssa, ja he puhuvat oikeasti vain lapsistaan.. Oli se ekat 5kk kivaa.

Haluan nähdä ihmisiä ja heittää läppää ja saada aivoille työtä! Tuli vaan ehkä paskin fiilis, kun mies totesi ettei olisi mun kanssa lasta hankkinut jos olisi tiennyt että olen näin huono äiti.

Käyn uimassa 2x/vko ja avoimessa 2x/vko, miehestä se on jo paljon. Ei tajua kuinka yksinäistä mulla on.

Kokemuksia?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että miehesi vertaa sinua kavereiden vaimoihin. Ihmiset kun ovat erilaisia. Toisille pitkä kotiäitiys sopii paremmin kuin toisille, eikä tästä voi suoraan päätellä kenenkään kykyä toimia äitinä. Toiset kaipaavat enemmän älyllisiä haasteita eikä vauvakerhon äitirinki riitä heille kontaktiksi muihin aikuisiin. Ehkä näillä miehesi kavereiden vaimoilla ei myöskään ole mielenkiintoista työtä, johon palata, toisin kuin sinulla. Minusta sinun kannattaisi muistuttaa miestäsi siitä, että hän rakastui sinuun aikanaan sellaisena kuin olet, fiksuna, aikuiskontakteja ja työelämän haasteita kaipaavana naisena. Ei hän voi olettaa sinun yhtäkkiä muuttuneen miksikään kodin hengettäreksi.

Vierailija
22/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltäs kumpi on sille tärkeämpää, se 700e vai lapsen kotihoito?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se jos mikä on myrkkyä äiti-lapsi-suhteelle on että äiti kyseenalaistaa ja kieltää lapsen rehelliset tunteet, ja yrittää estää järkevän toiminnan niiden pohjalta.

Mutta tällaistahan se on, elämä narsistin lapsena. Ja sitten kaikki mammat av:llä haukkuu, kun se lapsi on aikuinen ja on edelleen kriisissä.

Että miksei nyt aloittajallekin vain sanota, että kaikki aivopierut sieltä kumppanin suusta ovat perheen pään laki, aivan samoin kuin NORMAALIEN ÄITIEN kasvattamat idiootit luulee, että kaikki mitä sattuukin tulemaan äidin suusta lapselle on ihan vitun järkevää.

No turha on tätä alapeukuttaa!!! En tarkoittanut, että ap sanoo tyhmiä, mutta että voisitte miettiä pikkuisen, että tuo sama hyvä lause pätee USEAMPAANKIN suhteeseen, kuin miehen ja naisen välisiin.

Hei mielisairas ihminen. On tosi ikävää että että sinulla ei ole ollut hyvä lapsuus. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä ap:n perhekuvioiden kanssa.

Tunteille ei sinänsä voi kukaan yhtään mitään. Sille voi paljonkin miten niiden pohjalta menettelee.

Kun sanoin että on hyvä että ap tunnistaa ja nimeää negatiivisiakin tunteitaan, en tarkoittanut sitä että hänellä on vapaa oikeus tunteidensa pohjalta tehdä mitä sattuu mieleen juolahtamaan, ja sen nyt ymmärsi ap:kin koska on aikuinen tolkun ihminen.

Tunteet eivät poistu sillä että ne kieltää - vaikka ne eivät olisikaan ihanteellisia ja juuri oikeanlaisia. Aikuinen tolkun ihminen ymmärtää tämän ja kykenee tarkastelemaan sisäistä elämäänsä siten että osaa ottaa omatkin tunteensa huomioon toimiessaan.

Tämä koskee sekä miehiä että naisia.

Jos ap äitinä tuntee että kotona vanuminen on hänelle liian suuri kuormitus (myös tylsistyminen aiheuttaa stressiä, huom!), on vain järkevää että hän pyrkii menettelemään tavalla joka vähentää kuormitusta.

Ap:n mies taas... Äidin tunteiden arvostelu ja huonoksi äidiksi nimittäminen ovat vähintäänkin aikamoinen nollakontribuutio, eivätkä ainakaan aikuisen tolkun ihmisen toimintaa.

Toivottavasti ap ja mies saavat ohjattua keskustelunsa rakentavampaan suuntaan. Osaviikkotyöskentely ja tai lyhyet päivät päiväkodissa eivät ole mitenkään hirveän huono ratkaisu: pienten lasten ryhmissä on useimmissa päiväkodeissa ihan eri meininki kuin isompien hulinapuolella.

Vierailija
24/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä tää vähän erityisselliltä tuntuu. En voi kuin nähdä mammoja, käydä vaunulenkillä, tehdä kotitöitä, yrittää lukea, käydä kahvilassa. Käydään vauvauinnissa 1x/vko ja muskarissa aina kun huvittaa tai sinne tulee joku tuttu mamma. Tää ADHD ei oikein enää viihdy kahvilassa kuin sen 30min ellei nuku.. Eli jonkun kaverin on tultava meille jos haluaa kunnolla jutella.. Ja sellissä ollaan taas 😁

Ja kun kaipaan aikuista seuraa.. Ja oikeasti oon yrittänyt mammojen kans jotain muuta puhua, niin aika pian kääntyy lapsiin..

Vierailija
25/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole kavereita, sukulaisia tms joita voisit treffailla vaikka iltasella ja viikonloppuisin?

Vierailija
26/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sovittiin että vaimo on kotona siihen asti kunnes lapsi on 3v. Hän ei sitten jaksanutkaan olla kuin 1,5v, joten minä olin sitten 6kk kotona lapsi sen jälkeen tarhaan. Näin kait järkevät aikuiset toimii? Mitä järkeä olisi ollut pakottaa vaimo olemaan kotona?

Vierailija
27/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskö sen päättää, että menetkö töihin? Mene töihin kun itse haluat, mies on sitten vapaa jäämään kotiin jos haluaa. Tuskinpa jää, koska ei siihen pysty. Syyllistämään ja määräilyyn kyllä kykenee. Ei taida ajatella sinua lainkaan. Älä nyt kuitenkaan kehitä mitään riitaa tai lisää ongelmia, tee vain kuten ITSE HALUAT ja jätä miehen mielipide omaan varjoonsa. Ei hän päätä sitä kuinka sinä elät elämäsi, kuten et sinäkään päätä sitä, jääkö hän kotiin vai ei. Jos hän vielä yrittää syyllistää, kerro hänelle miltä se tuntuu ja kuinka hän syyllistämisen sijaan voisi tukea ja auttaa. Jos tämä ei auta tai mies ei kuuntele, niin sitten voit koittaa vaikka kertoa hänelle, että hän on myös huono isä, koska mielestäsi kavereiden miehet tekee lasten kanssa näin ja näin, mutta miehesi ei tee. Esim Jorma(joku kaverisi mies) vie lasta vauvauintiin, mutta miehesi ei vie ja siksi hän onkin aika paska isä. Sitten hän hermostuu ja huomautat, ettei NII-IN, tuollainen vertailu ei ole kivaa. 

Tuosta lapsista puhumisesta ei voi syyttää vain muita. Puhutko itse mistään muusta? Lapsista on yleisesti helppo aloittaa keskustelu, mutta osaat varmasti jatkaa sitten muista aiheista, jotka sinua kiinnostavat. Ei ne muut tiedä muuten, että haluaisit jutella muustakin kuin vaipoista ja vaatteista. 

Vierailija
28/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä suhtautua siihen niinku se ois mälsä työpaikka. Sitku mies tulee kotiin niin työvuoro loppuu, lapsi miehelle ja lähdet tauolle. Itteni on pakko päästä pois sillon, mutta parikymmentä minuuttia kävelyä riittää nollaamaan yllättävän hyvin niin että palaan kotiin eri ihmisenä. Toki pääsen ulos muutenkin, mutta tuo on se minimi. Itseasiassa mies tulee kotiin huoltsikan kautta, se juo siellä kahvit ja nollaa sen parikymmentä minuuttia niin että kun se tulee kotiin niin se jaksaa ottaa vetovastuun heti. Läpsystä vaihto!

Vierailija
29/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö hyvästä kotihoidosta mielellään maksa 700 euroa kuukaudessa? 

Vierailija
30/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viime kesä oli kiva, niin eihän sun tarvitsisi kärsiä kuin helmi-toukokuu, ja sit on taas kiva kesä ja sit kesän jälkeen töihin. Vauva on vielä aika pieni hoitoon. Mutta ei hoitoon vienti mitään huonoa äitiä tee!

Vierailija
31/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehesi haluaa lapsen kauemmas hoitoon, hän myös kuljettaa. Lähipäiväkotiin / -perhepäivähoitajalle kuljetatte tietenkin 50/50, mutta jjos toisella vanhemmista on jotain erityistoiveita, hän myös vastaa niistä yksin.  

Ihan suoraan sanoen, kamala mies sinulla, alistaa ja syyllistää.

Vierailija
32/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun työ on suht vapaata, niin onnistuisko joku soveltava ratkaisu? Niin, siis et ole huono äiti, näin nyt alkuun. Mut voisitko tehdä vaik kolmipäiväst viikkoo pidempinä päivinä. Sä viet lapsen hoitoon ja isä hakee. Tai sit mamma tulee teille vahtimaan, vaikka korvausta vastaan. Ihan ettei tarvii viel mennä tarhaan.

Vierailija
33/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voisin ehkä tehdä 3pv ja loput kotona. Ja on tässä onneks toi isä-kk niin saan olla kokonaan töissä 😊 En oikeasti malta odottaa! Anoppi ei uskalla ajaa kaupungissa, mutta ehkä appi sen suostuis kerran viikossa tuomaan.

Mies nyt on tuollainen määräilijä ollut aina, mutta kyllä se monessa tulee vastaan. Ja miettii tosi paljon lapsen etua, eikä ole mistään jumppa- & uimamaksuista, varusteista tms valittanut mistä taas joidenkin mammojen miehet.

En millään jaksa sinne toukokuuhun kotoilla, niin hullulta kuin se voi kuulostaakin.

Ärsytti vaan tuo huono äiti-kommentti tosi

Ap

Vierailija
34/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis ärsytti huono äiti-kommentti tosi paljon! Kun kyllä sitä hoitoasiaa on itsekin miettinyt paljon, niin miten toinen viittii. En mä kehtais/haluais sille mitään tuollaista sanoa edes pahimmassa riidassa.

Hänellä on kyllä niin vanhanaikainen asetelma ollut lapsuuskodissa ettei mikään ihme..

Ap

Vierailija
35/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei valita oman lapsensa uima- ja varustemaksuista...

Voi pojat. Aika matalat kriteerit on ihmisillä isille.

Sitten kun kuulen isästä joka itse kiinnostuu vaivauinnista ja järjestää sen lapselleen... Paitsi että hahaha, ei sellaisia ole :D

Vierailija
36/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en seurustelis tollasen miehen kanssa :D ihme vanhanaikainen ja alistava ihminen, hyi. Jääkööt itse kotiin lapsen kanssa tai kuskatkoon lapsen mummolaan itse, kerta niin haluaa. Ihme tyyppi.

Vierailija
37/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä naisia jotka on, tai jopa tekee lapsia alistavien miesten kanssa. Huhhuh. Itse en IKINÄ tekisi.

Vierailija
38/38 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo nyt muuten ole alistavaa sorttia. Kaikesta vaan pitää keskustella tuhat vuotta, enkä jaksa sitten enää puolustaa omaa kantaani vaikka lampun ostosta, niin saapahan päättää. Ehkä sitten noussut hattuun kun näköjään sanelee ehtoja. Mutta eiköhän me ratkaisuun päästä.

En jaksanut puhua sille juuri tuon kommentin jälkeen, niin oli sitten eilen tehnyt mun lempiruokaa ja ostanut Siwasta karmivan tulppaanikimpun 😂 Käski olla ottamatta kommenttejaan niin tosissaan.

Sanoi myös ettei halua, että meillä toimitaan niin, että minä päätän kaikki lapsen asiat. Mutta ettei voi pakottaa mua olemaan kotona jos en halua. Edelleen ketuttaa, mutta ehkä pääsen tästä. En jaksa sen kanssa enempää vääntää.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme