Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi, että olen huono äiti

Vierailija
30.01.2016 |

Niin. Aika paska fiilis. On itse mielestäni hyvä isä niin enpä voinut sanoa takaisin.

Meillä 9kk vauva jota edelleen imetän, haluaisin mennä töihin jo, koska en jaksa enää olla kotona. Kaikki kaverini ovat töissä tai opiskelee, samoin sisarukseni. En osaa olla oma itseni toisten mammojen kanssa, ja he puhuvat oikeasti vain lapsistaan.. Oli se ekat 5kk kivaa.

Haluan nähdä ihmisiä ja heittää läppää ja saada aivoille työtä! Tuli vaan ehkä paskin fiilis, kun mies totesi ettei olisi mun kanssa lasta hankkinut jos olisi tiennyt että olen näin huono äiti.

Käyn uimassa 2x/vko ja avoimessa 2x/vko, miehestä se on jo paljon. Ei tajua kuinka yksinäistä mulla on.

Kokemuksia?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä oli ihana kun kaikki oli lomalla ja mökillä oli ihmisiä.. Vauva kulki hyvin mukana ja sain omaakin aikaa. Nyt olen koko syksyn ollut tosi yksinäinen. Kavereilla on aikaa nähdä ehkä kerran kahdessa viikossa. Uin yksin ja luennoilla ei tule juuri juteltua. Nyt vielä muutettiin kauemmas mun siskosta jolla oli vuorotyö. En halua olla aina se joka pyytää näkemään. Nyt en ole viikkoon kysynyt ketään, eikä kukaan, yllätys, mua.

Vierailija
2/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt uimassa, se selvä. Missä avoimessa? 

Mutta en näe aloituksessa mitään sellaista, joka sinut huonoksi äidiksi tekisi. Sinulla on siis työpaikka, johon palata?

Oletko muuten itse yrittänyt kääntää keskustelun pois vauva-asioista? Tein itse näin tietoisesti ja muut tulivat mukaan ihan spontaanisti. Jokaisesta vauva-aloituksesta voi keksiä yhteiskunnallisia aiheita, esim. tukien leikkaukset, subjektiivisen päivähoidon tarpeellisuus. Vaikka mitä ihan toisenlaisilta alueiltakin. Lastenohjelmatarjonnasta keskustelu voi edetä kulttuuripuoleen yleisemminkin jne. 

Ihan itsestä kiinni on usein keskustelun kulku. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapsen kanssa voi jäädä kotiin myös isä. Ai eikö voi? Kamala miten HUONO ISÄ!!!

Vierailija
4/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ois tehny lasta sun kanssa? Ehkä teillä on nyt muitakin ongelmia, kuin sun "äitiytes", joka tuskin on se ongelma.

Vierailija
5/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta kun sapettaa tommoset toisia arvostelevat vätykset.

Se että sinä sanot olevasi yksinäinen ja että kotona oleminen ei ole aikuisen ihmisen mielelle ihanteellista on tosiseikkoja joiden kanssa sinä joudut elämään juuri nyt.

Miehesi tuntee tästä ilmeisesti syyllisyyttä, mutta sen sijaan että tarjoutuisi hoitamaan osuutensa, yrittää syyllistää sinut pysymään aloillasi.

Hyi saasta.

Parasta mitä voit nyt tehdä on että mietit mitä haluat tehdä ja millä aikataululla, tert päätöksen ja kommunikout asiasta miehelle kaikessa rauhassa. Jos menet esimerkiksi takaisi töihin, voit kysyä mieheltä että hoitaako lasta vai pannaanko ipana päiväkotiin, ja menettelet sitten vastauksen mukaan.

Se jos mikä on myrkkyä äiti-lapsi-suhteelle on että isä kyseenalaistaa ja kieltää äidin rehelliset tunteet, ja yrittää estää järkevän toiminnan niiden pohjalta.

On todella tervettä tunnistaa ja nimetä onat negatiivisetkin tuntemuksensa.

Vierailija
6/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jos mikä on myrkkyä äiti-lapsi-suhteelle on että äiti kyseenalaistaa ja kieltää lapsen rehelliset tunteet, ja yrittää estää järkevän toiminnan niiden pohjalta.

Mutta tällaistahan se on, elämä narsistin lapsena. Ja sitten kaikki mammat av:llä haukkuu, kun se lapsi on aikuinen ja on edelleen kriisissä.

Että miksei nyt aloittajallekin vain sanota, että kaikki aivopierut sieltä kumppanin suusta ovat perheen pään laki, aivan samoin kuin NORMAALIEN ÄITIEN kasvattamat idiootit luulee, että kaikki mitä sattuukin tulemaan äidin suusta lapselle on ihan vitun järkevää.

Vierailija
7/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua miten kellään voisi olla kokemuksia tuollaisesta miehestä. Toihan on aivan epänormaalia. Sano sille, että jääköön itse kotiin.

Vierailija
8/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jos mikä on myrkkyä äiti-lapsi-suhteelle on että äiti kyseenalaistaa ja kieltää lapsen rehelliset tunteet, ja yrittää estää järkevän toiminnan niiden pohjalta.

Mutta tällaistahan se on, elämä narsistin lapsena. Ja sitten kaikki mammat av:llä haukkuu, kun se lapsi on aikuinen ja on edelleen kriisissä.

Että miksei nyt aloittajallekin vain sanota, että kaikki aivopierut sieltä kumppanin suusta ovat perheen pään laki, aivan samoin kuin NORMAALIEN ÄITIEN kasvattamat idiootit luulee, että kaikki mitä sattuukin tulemaan äidin suusta lapselle on ihan vitun järkevää.

No turha on tätä alapeukuttaa!!! En tarkoittanut, että ap sanoo tyhmiä, mutta että voisitte miettiä pikkuisen, että tuo sama hyvä lause pätee USEAMPAANKIN suhteeseen, kuin miehen ja naisen välisiin.

Vierailija
9/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua miten kellään voisi olla kokemuksia tuollaisesta miehestä. Toihan on aivan epänormaalia. Sano sille, että jääköön itse kotiin.

Juurikin näin. Erikoista olettaa, että se on ainostaan naisen tehtävä hoitaa yhteistä lasta ja sen mukaan luokitella tämä huonoksi äidiksi. 

Vierailija
10/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuommoinen mies ja syyllistäminen oli kyllä tuttua. Vei loputkin itseluottamuksen rippeetkin tuolla syyllistämisellään. Kun valitin väsymystäni ja olin siis oikeasti kuolemanväsynyt, mies syytti huonoksi äidiksi. Hyvän äidin kun kuuluu vaan jaksaa. Syyllistämistä nyt tuli lähes kaikesta enkä halua enää edes muistella kaikkea, oli sen verran rankkaa. Se vaan on myrkkyä omalle jaksamiselle ja äitiydelle jos isältä ei tule mitään tukea.

Sinnittelin jotenkin siihen asti kun lapsi oli reilun vuoden ja erosimme. Jatkuva syyllistäminen jätti jälkensä ja koko ajan kamppailen oman epävarmuuteni kanssa ja yritän opetella koki ajan luottamaan itseeni ja siihen että olen hyvä äiti.

Vierailija
11/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoi, että voi pitää isäkuukauden. Mutta mun työ on sellaista projektityötä ja mulla omat asiakkaat, että jos vaan kuukaudeksi menen, niin se vaan on enemmän haitaksi muille, kun sit joudun siirtämään ja selvittämään asiakkaani kollegalle, mikä on tosi iso työ. Eikä aina firmasta edes hyvää kuvaa.

Mulla loppuu ihan kohta mammaloma ja siirryn kesälomalle ja sit haluaisin jo palata töihin. Käyn avointa yliopistoa siis pari x viikossa.

Tuo ei halua tyttöä vielä hoitoon, mutta saa mua n. 700e enemmän käteen niin perustelee sillä.. Nyt sit sanoo että jos menen töihin niin tyttö pitää viedä hänen äidilleen (40km!) hoitoon.. Hänen mielestään mun pitäis odottaa syksyyn, kuten kaveriensa tyttöystävät/vaimot.. 😩

Ap

Vierailija
12/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta mies vaan sanoi, mitä siitä sen enempää?

Hankkikaa heti perään toinen lapsi paikkaamaan parisuhdetta ja sitten ero + sama kuvio seuraavan ukon kanssa.

Se on tätäpäivää ja syy miksi tv:stä tulee " vähän erilaiset äipät "

Vierailija
13/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoi, että voi pitää isäkuukauden. Mutta mun työ on sellaista projektityötä ja mulla omat asiakkaat, että jos vaan kuukaudeksi menen, niin se vaan on enemmän haitaksi muille, kun sit joudun siirtämään ja selvittämään asiakkaani kollegalle, mikä on tosi iso työ. Eikä aina firmasta edes hyvää kuvaa.

Mulla loppuu ihan kohta mammaloma ja siirryn kesälomalle ja sit haluaisin jo palata töihin. Käyn avointa yliopistoa siis pari x viikossa.

Tuo ei halua tyttöä vielä hoitoon, mutta saa mua n. 700e enemmän käteen niin perustelee sillä.. Nyt sit sanoo että jos menen töihin niin tyttö pitää viedä hänen äidilleen (40km!) hoitoon.. Hänen mielestään mun pitäis odottaa syksyyn, kuten kaveriensa tyttöystävät/vaimot.. 😩

Ap

Vierailija
14/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olitte etukäteen puhuneet kotihoidon kestosta ja siitä kuka jää kotiin?

Vierailija
15/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä siis pointti? Että pitkittäisin kotona oloa? Voisin tehdä alkuun 6h/pvä ja etsiä hyvän pph:n. En nyt usko että tää musta narsistia tekee jos omaa hyvinvointia ajattelen? Ja kun tuo lapsi on vielä tosi sosiaalinen (yllätys). Ja todella toivon, että se isä-kk herättäisi miehen, mutta varmaan vaan ajelee vanhemmilleen jos on tylsää (vaikka ei se multa pois ole)

Ap

Vierailija
16/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin tekee osapäiväistä? Puoli vuotta voitte kiristää vyötä. Tai sitten voisit harkita jotakin vapaaehtoistoimintaa iltaisin kun mies lapsen kanssa kotona? Vai pitääkö sun hoitaa lasta 24/7? :/

Vierailija
17/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mitään 😁 Molemmilla oli oletus. Itse oletin, että pidän kaikki lomat putkeen ja mies isä-kk jos mahdollista/haluaa. Mies oletti(ja hänen äiti) että olen ainakin 2 vuotta kotona!!

Ap

Vierailija
18/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kyllä olla ihan itsestäänselvää että töihin heti kun siltä tuntuu ja se jää sitten kotiin joka haluaa lasta kotona hoitaa.

Vierailija
19/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, pienen lapsen äiti ei ole sama kuin eristysselliin suljettu rangaistusvanki.

Lähtökohta on se että sinulla on oikeus mennä töihin, tavata ystäviäsi ja harrastaa mitä haluat -- aivan kuten miehesikin tekee.

Se, miten toteutatte lastenhoidon, kun olette töissä/harrastuksissa/tapaamassa kavereita, se teidän pitää pystyä sopia tasapuolisesti keskenänne.

Vierailija
20/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kun musta toi 6kk vielä lisää kotona oloa tuntuu tajuttoman pitkältä! Kuitenkin, sitten on vielä kesällä lomaa ja voin vaikka silloin pitää yhden kotihoidontuen kuukauden.

Nyt lähinnä ärsyttää viedä lasta anopille jos päätän töihin mennä. Mies on just tuollainen kaks vaihtoehtoa joista toinen on kompromissi, ja enempää ei tule vastaan. Eli nyt suostuu siihen et mä vien aamulla, ja hän hakee. Tässä ei sit mun mitään järkeä olla vaan 6h päiviä, kun en tosiaan ala 160km ajamaan joka päivä. Huoh.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme