Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni poikaystävä ei ole mielestäni tyttöni arvoinen.

Vierailija
30.01.2016 |

17-vuotias tyttäreni opiskelee lukiossa ja suuntaa ammattikorkeakouluun. Suvussamme kaikki ovat opiskelleet hyvin ja hyvässä ammatissa. Tyttäreni poikaystävä taas opiskelee amiksessa kiinteistönhuoltajaksi!?

Mielestäni tytär voisi etsiä jonkun paljon paremman hyvin kolutetun pojan.

En tosiaan haluaisi olla pinnallinen, mutta minua suoraan sanoen pelottaa, että tämän pojan takia tyttärenikin halut opiskeluun katoavat ja jättää jopa kesken opinnot.

Myöskin tämä poika on sen oloinen, että on juuri sellainen jonka painostuksen toimesta tytär on jo 2-5 vuoden päästä raskaana eikä sekään ole mikään hyväjuttu. Pitäisi ensin opiskella ammattiin, saada työ, kunnon asunto ja olla henkisesti valmis mitä alle 26v ei ole. Mielestäni olisi hyvä ikä 30v raskaudelle.

Viestistäni saa minusta ehkä tylyn ja pinnallisen kuvan, mutta tätä ihan oikeasti pelkään. Mitä ihmettä teen?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe mitään estettä.

ALOITUS ON 10 VUOTTA VANHA.

Vierailija
42/62 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloittaja tuskin on tosissaan kun ei juuri mitään kommentoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee ainakaan kuten äitini: hän haukkui poikaystävääni, huoritteli minua ja teki kaikkensa, että meille tulisi ero. Kotoa pois potkimisella uhkailu sai minut tukeutumaan poikaystävääni entistä tiiviimmin. No, äiti ei onnistunut, mutta äidin toimintaa en anna vieläkään hänelle anteeksi vaikka tuosta on kauan.

Millainen tyttäresi on luonteeltaan, onko hän itsenäisesti ajatteleva ja omaa hyvän itsetunnon? Se kannustaa kouluttautumaan ja olemaan taloudellisesti itsenäinen. Koeta tutustua poikaan, voi olla, että kun et tunne häntä hyvin, kuvittelet hänelle luonteenpiirteitä, jotka eivät ole totta. Onhan se pojallekin hyväksi, jos tuleva vaimo on kouluttautunut hyvin ja saa tulevaisuudessa hyvin palkkaa.

Eka poikaystävä oli minulle se taho joka mahdollisti pois pääsyn lapsuudenkodistani vaikka suhde ei muuten ollut minulle hyväksi.#ällöäitimyytti

44/62 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap onko suvullanne von-etuliite?

Ja taas joku älykääpiö nosti esiin 10 vuotta vanhan aloituksen.

Totta. Mutta jälleen tällainen "kuinkas sitten kävikään"-keskustelu, jonka jatko-osa olisi tavattoman tervetullut. 

Vierailija
45/62 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kumpi todennäköisemmin työllistyy tulevaisuudessa akateeminen lässyttäjä vai kiinteistönhoitaja? 

Tilastollinen fakta, tytöt pärjää koulussa, pojat työelämässä. Ap lapsi on loppuun palanut ennen kuin on edes itsenäisyyden ja aikuisuuden kynnyksellä ja laittaa eläkepaperit vetämään alle kolmekymppisenä. 

Vierailija
46/62 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa vain, Maaritin sanoin.Lapsista luovutaan, he elää tekee oman elämänsä polun.

Mitä olisit tuumannut jos vanhemmat olisi sinun elämää "hallinnut"? Ole tukena kun pyydetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/62 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ördög kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap onko suvullanne von-etuliite?

Ja taas joku älykääpiö nosti esiin 10 vuotta vanhan aloituksen.

Totta. Mutta jälleen tällainen "kuinkas sitten kävikään"-keskustelu, jonka jatko-osa olisi tavattoman tervetullut. 

Aloituksen ei tarvitse olla totta, jos se synnyttää keskustelua. 

Vierailija
48/62 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaa vain, Maaritin sanoin.Lapsista luovutaan, he elää tekee oman elämänsä polun.

Mitä olisit tuumannut jos vanhemmat olisi sinun elämää "hallinnut"? Ole tukena kun pyydetään.

Olen sitä sukupolvea jota vanhemmat ja suvun paineet hallitsivat. Jouduin jatkamaan suvun maatilaan, kun isä hirtti itsensä ja äiti totesi, että olet nyt suvun pää. Olin 17 vuotias tyttö. Eikä tästä ole kuin neljäkymmentä vuotta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/62 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen mielestä nykyään (tai 10 vuotta sitten) AMK:iin päässyt on saamassa huikean korkean koulutuksen eikä amiksessa opiskeleva olisi kumppanina yhtä hyvä?

Vierailija
50/62 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie saunan taakse se jantteri

Ja kairaa sitä perseeseen, oppipahan olemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/62 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat AP hyvin pinnalliselta, jos vävyn koulutus merkkaa sulle noin paljon.

Vierailija
52/62 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

He voivat olla onnellisia ja poikaystävä valmistuu ammattiin ja alkaa tienata.  Toivottavasti et yritä rikkoa heidän suhdettaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/62 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ketjun aloittaja nyt vastata, että onko nykyään 27-vuotias tytär edelleen tuon saman jantterin kanssa ja miten heillä menee? 

Vierailija
54/62 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen mielestä nykyään (tai 10 vuotta sitten) AMK:iin päässyt on saamassa huikean korkean koulutuksen eikä amiksessa opiskeleva olisi kumppanina yhtä hyvä?

Koulutusinflaatio alkoi jo, kun naiset alkoivat kouluttautumaan enemmän. On selvää, että koulutuksella ei ole sellaista arvoa kuin ennen. Tämä on oikea ongelma, mutta myös luonnollinen kehitys. Luonnollinen kehitys tarkoittaa, että kun ihmiset kouluttautuvat yhä enemmän, tutkintojen arvo alenee. Nykyään ei edes maisterin tutkinto riitä oikein mihinkään. Kun monilla on samanarvoinen tutkinto, kilpailu on kovaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/62 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei kuulu sinulle pätkääkään, pidä huoli omista asioistasi.

Vierailija
56/62 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten ihmisten raskaudet eivät kuulu kenellekään ulkopuoliselle. Valoja päälle nyt.

Vierailija
57/62 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni ap et ole minun arvoinen. Lälläslää..

Erikoinen käsitys aloittajalla. Poikaystävä ei ole häntä varten vaan tyttärelle. 

Vierailija
58/62 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista että duunari voi tienata enemmän kuin akateemisesti koulutettu, koulutus ei kerro sitä millainen ihminen on sisältä. eikö tärkeintä ole että tykkäävät toisistaan ja ovat onnellisia :)

Joo mutt amk ei ole akateeminen koulutus, akateemisesti koulutettuja tulee ainoastaan yliopistosta. Amk on vanha opistoaste, että ei se nyt niin kaukana ole ammattikoulusta.

Kyllä on amk kaukana ammattikoulusta. T: molemmat käynyt

Vierailija
59/62 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tyttäresi suuntautuu johonkin sosiaali- ja terveysalaan, niin kerronpa ihan omasta henkilökohtaisesta kokemuksesta, että eipä ole huikeaa luksuselämää tiedossa ;) mutta siis tykkään työstäni sairaanhoitajana ja arvostan, mutta ei se ole kyllä mikään työ, joka nostaisi jonkun toisen yläpuolelle! Mieheni on duunari, sähkömies ja saa kuussa käteen miltei puolet enemmän, kuin minä.

Meillä sama. Minä olen sairaanhoitaja amk, ja mieheni on käynyt amiksen. Mies tienaa aika tarkalleen puolet enemmän kuin minä. 

Vierailija
60/62 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko ketjun aloittaja nyt vastata, että onko nykyään 27-vuotias tytär edelleen tuon saman jantterin kanssa ja miten heillä menee? 

Olisi kiva kuulla vanhojen aloitusten tilanteesta nyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi