Ensimmäiseksi koiraksi pitbull-amstaff mix, mitä mieltä?
Kannattaako jos on joskus hoitanut aikuisia koiria mutta ei itse kasvattanut yhtään
Kommentit (25)
Meillä on pitbullin ja amstaffin sekoitus eikä yhtään vaarallinen, ei ainakaan oo ikinä ärähtänyt tai purrut ketään. Tosi leikkisä kaveri se on ja pahin mitä se voi tehä on ehkä se että näykkäsee leikillä. Kaikki pitbullit ei oo vaarallisia, niiden luonne johtuu omistajasta. Jos osaa kouluttaa koiraa hyvin ni on hyvä vaihto ehto mut jo sei osaa kouluttaa hyvin ni ei ekaksi koiraksi kannata ottaa.
Miksipä ei. Olen itse 15v poika ja oon vuoden nyt kasvattanut ja kouluttanut täysin yksin Pitbull ja amfstaffin sekoituksen. Vaativaa se on mutta ihan mahdollista kunhan vaan jaksat. Mulla ei ole ollut mitään kokemusta ennen tätä mutta hyvin on pärjännyt kaikki tavat osaa on kiltti ja todella kiintynyt ja läheisyyden kipeä (:
Kunhan jaksat viedä lenkeille, urheilemaan ja pitää kuri yllä (en tarkoita väkivaltaa vaan sen, että koira tietää paikkansa eikä ala pomottelemaan) niin kaikki OK. Ei ole purenut ikinä ketään vastaantuliaa osaa olla lenkeillä yms.
Täysin sama täällä! Ihankun puhuisit mun koirasta🤣
Minullakin harkinnassa Pitbull tai Amstaffi ekaks koiraksi. Tarkoitus olisi lenkkikaveria ja myös ja voin agilityä harrastaa, jos koirani siitä tykkää. Itsellä ei ole paljoa käsissä lihaksia ja vanhat tutut vainoaa, niin tarvitsen myös suojelua koiralta. Ei tarkoitus opettaa tappelemaan, mutta vähän voi murahtaq tarpeen tullessa. Tarkoitus olisi antaa parastq mahdollista ruokaa ja hoivaa koiralleni ja kouluttaa koiraa. Muihin koiriin agressiivisuus vähän huolestuttaa. Olen myös harkinnut Rottweileriä ja Dopermannia. Pienestä koirasta ei ole suojaa.