Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko sähköiset lääkereseptit julkisia?

Vierailija
29.01.2016 |

Jos haen jotain lääkettä, niin näkeekö lääkäri mun lääkehistorian esim sähköisistä resepteistä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ovat julkisia. Ne julkaistaan lehdessä joka torstai, että mitä reseptejä kenellekin on määrätty.

Vierailija
2/9 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin just, miksiköhän mulla ei näy kanta.fi:ssä paria sähköistä reseptiä, jotka määrättiin muutama kuukausi sitten. Siellä kuitenkin näkyy mm. saman lääkärin vanhat reseptit. Outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tietoa?

Ap

Vierailija
4/9 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee ne kaikki.

Tietoturva on varsin heikkolla tolalla tuolla. Naapurinkin tiedot näkee.

Vierailija
5/9 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lääkäri näkee mitä sulle on määrätty.. ei se sähköinen resepti siihen liity mitenkään. Pitäähän niiden nähdä ne ettei tule ristikkäisvaikutuksia.....

Vierailija
6/9 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni näkee. Idea oli kai, että näin lääkäri näkee mahdolliset eri lääkkeiden yhteensopivuusongelmat + estetään / vaikeutetaan lääkkeiden väärinkäyttöä, eli ettei haeta eri lääkäreiltä päällekkäisiä reseptejä.

Vierailija
7/9 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee, jos et ole erikseen kieltänyt. Jos haluat jonkun reseptin salaiseksi, sitä ei saa apteekissakaan näkyviin pelkän kelakortin kanssa, vaan silloin pitää olla printattu potilasohje mukana.

T. Päivystävä farmaseutti

Vierailija
8/9 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mun terveyskeskuslääkärinä on perhetuttu ja mä en halua, että hän näkee että olen saanut ahdistukseen lääkettä muualta. Typerää joo...

Ap

Vierailija
9/9 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee, jos et ole erikseen kieltänyt. Jos haluat jonkun reseptin salaiseksi, sitä ei saa apteekissakaan näkyviin pelkän kelakortin kanssa, vaan silloin pitää olla printattu potilasohje mukana.

T. Päivystävä farmaseutti

Onkos kuitenkin niin, ettei PKV-lääkkeitä voi estää näkymästä? Eli rauhoittavat, opiaatit yms.