Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Jos haen jotain lääkettä, niin näkeekö lääkäri mun lääkehistorian esim sähköisistä resepteistä?

• ylös 1
  • alas 0

Kommentit (9)

Vierailija

Juu ovat julkisia. Ne julkaistaan lehdessä joka torstai, että mitä reseptejä kenellekin on määrätty.

• ylös 16
  • alas 2
Vierailija

Mietin just, miksiköhän mulla ei näy kanta.fi:ssä paria sähköistä reseptiä, jotka määrättiin muutama kuukausi sitten. Siellä kuitenkin näkyy mm. saman lääkärin vanhat reseptit. Outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Näkee ne kaikki.

Tietoturva on varsin heikkolla tolalla tuolla. Naapurinkin tiedot näkee.

Vierailija

Tottakai lääkäri näkee mitä sulle on määrätty.. ei se sähköinen resepti siihen liity mitenkään. Pitäähän niiden nähdä ne ettei tule ristikkäisvaikutuksia.....

Vierailija

Käsittääkseni näkee. Idea oli kai, että näin lääkäri näkee mahdolliset eri lääkkeiden yhteensopivuusongelmat + estetään / vaikeutetaan lääkkeiden väärinkäyttöä, eli ettei haeta eri lääkäreiltä päällekkäisiä reseptejä.

Vierailija

Näkee, jos et ole erikseen kieltänyt. Jos haluat jonkun reseptin salaiseksi, sitä ei saa apteekissakaan näkyviin pelkän kelakortin kanssa, vaan silloin pitää olla printattu potilasohje mukana.
T. Päivystävä farmaseutti

Vierailija

Ok. Mun terveyskeskuslääkärinä on perhetuttu ja mä en halua, että hän näkee että olen saanut ahdistukseen lääkettä muualta. Typerää joo...
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Näkee, jos et ole erikseen kieltänyt. Jos haluat jonkun reseptin salaiseksi, sitä ei saa apteekissakaan näkyviin pelkän kelakortin kanssa, vaan silloin pitää olla printattu potilasohje mukana.
T. Päivystävä farmaseutti

Onkos kuitenkin niin, ettei PKV-lääkkeitä voi estää näkymästä? Eli rauhoittavat, opiaatit yms.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat