Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko postiin enää luottaa? Kuinka kauan kestää ykköspostin perillemeno?

Vierailija
29.01.2016 |

Laitoin kirjeitä ykköspostiin tiistaina ennen klo 17. Oli oikeat merkit ja priority-tarrat. Ensimmäiset saaneet ne tänään, osa ei vielä tänäänkään. Eikö ykköspostin pitäisi olla perillä heti seuraavana päivänä? Mitä tämä on?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi luottaa. Minulle osoitetussa kirjeessä oli erittäin selvästi merkitty meikäläisen yhteystiedot, mutta eipä tullut perille.

Vierailija
2/38 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs järki tuollaisessa postilaitoksessa sitten on? Hehkutetaan, että lähetä oikeaa postia. Sitten kun lähetät, sen perille meno kestää ja kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ykköspostin jakelu hidastunut? Eikö sen pitäisi mennä normaalisti seuraavana päivänä perille, kun on jätetty kuljetettavaksi edellispäivän postiin? Tammikuussa yksi ykkönen seilasi kaksi päivää matkalla.

Vierailija
4/38 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle ei ole kannattavaa jakaa, et saa postia.

Vierailija
5/38 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän kirjeitä ykköspostissa melkein joka päivä. Noin kerran viikossa eivät mene perille seuraavana, eikä aina sitäkään seuraavana päivänä. Monta kertaa kirje on myös kadonnut täydellisesti. Eli onhan se vähän onnenpeliä. Ikinä en mitään tärkeää laittaisi kirjaamatta matkaan.

Vierailija
6/38 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset viisi kirjettä, jotka olen löhettänyt ykkösluokassa, on vähintään matkustaneet kaksi päivää. Ei edes missään perähikiällä, vaan melko suurten kaupunkien välillä

Vierailija
7/38 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkösposti on perseestä, mutta kakkosta saan aina

Vierailija
8/38 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole voinut luottaa enää moneen vuoteen. Mulla on usein mennyt ykkösluokan posti 400 km päähän vasta kolmen tai neljän päivän päästä. Melkoista huijausta. Posti vain nostaa hintoja ja huonontaa palveluja. Isompia kirjeitä ei oteta jakeluun mukaan enää ollenkaan, vaan ne pitää hakea itse, maksikirjeet on poistettu, ja kirjeposti tulee monesti vasta iltapäivällä, kun vielä muutama vuosi sitten sen sai 9-10 välillä. Työntekijöitäkin kohdellaan kuin roskaa, ja johtajat saavat huippupalkkoja. Ei kannata tukea tuollaista toimintaa.

Vierailija
9/38 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ykkösluokan kirjeeni oli vastikään viikon matkalla vastaanottajalle, luultiin jo kadonneeksi...

Vierailija
10/38 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla ykkösposti meni päivässä, viime vuoden puolelle pikakirje samaan osoitteeseen 2,5 päivää. Näin vielä seurantakoodin kautta että posti jumittaa Vaasassa lajiteltavana. Otin yhteyttä chattoiminnon kautta postiin ja minulle vakuteltiin kirjeen olevan ajoissa perillä, niin varmaan.

Vierailija
11/38 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä lähetän aika paljon kirjeitä. Kakkosluokan posti menee yleensä perille kahdessa tai kolmessa päivässä. Ykkösluokan posti on vastaanottajalla 2- 6 arkipäivän kuluttua. Paketit on noudettavissa viikon päästä lähettämisestä.

Vierailija
12/38 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ykkösluokan kirjeeni oli vastikään viikon matkalla vastaanottajalle, luultiin jo kadonneeksi...

Mummun äitienpäiväkortti oli jaettu väärään osoitteeseen, sai sen avattuna kahden viikon päästä äitienpäivästä 😕

Vierailija
13/38 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole voinut luottaa enää moneen vuoteen. Mulla on usein mennyt ykkösluokan posti 400 km päähän vasta kolmen tai neljän päivän päästä. Melkoista huijausta. Posti vain nostaa hintoja ja huonontaa palveluja. Isompia kirjeitä ei oteta jakeluun mukaan enää ollenkaan, vaan ne pitää hakea itse, maksikirjeet on poistettu, ja kirjeposti tulee monesti vasta iltapäivällä, kun vielä muutama vuosi sitten sen sai 9-10 välillä. Työntekijöitäkin kohdellaan kuin roskaa, ja johtajat saavat huippupalkkoja. Ei kannata tukea tuollaista toimintaa.

Lisään paskuuden listaan vielä ulkomaille laajentamis -katastrofin, Postisen ja tämänhetkisen lässynlässyn postikorttikampanjan. VMP koko posti.

Vierailija
14/38 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tänään 22.12.2015 päivätty kirje S-Pankista, uusi kortti. Onko tosiaan tuo ollut matkalla yli kuukauden vai mistä tuo päiväys tuohon on tullut?

Lisäksi odotan kirjettä H&M:stä, johon minulla on tili. Tilasin tuotteita uudenvuodenaattona ja laskua ei ole näkynyt nyt siis kuukauteen. Täytyy varmaan ensi viikolla soittaa sinne viitenumerot.

Vierailija
15/38 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nähdään mitä tulee kun posti alkaa jakaa vuokratyöntekijät.

16/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissa vuonna joulun alla laitoin neljälle lapsenlapselleni kortit postiin hyvissä ajoin joulukuun alussa, ykköspostimerkillä ja priority-tarralla varustettuna. Korteista yksi tuli perille kolmen vuorokauden kuluttua, kolme näytti jääneen matkalle ja parin viikon odottelun jälkeen vein itse uudet kortit perheen postilaatikkoon niille lapsille jotka olivat jääneet ilman korttia. Kolmen viikon kuluttua lähetyksestä, aaton aattona, posti sitten vei nuo puuttuneet kortit perille. Tietenkin tein reklamaation, johon sain vastaukseksi ainoastaan pahoittelut ja selityksen, että kortit olivat joutuneet joulupostin sekaan, edes uusia postimerkkejä ei tarjottu korvaukseksi.

Viime joulun alla en enää uskaltanut antaa näin tärkeää lähetystä postin vietäväksi, vaan varmistin perillemenon viemällä kortit itse.

Vierailija
17/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi luottaa, kaikkihan sen jo tietävät. Omat lähetykseni ykkösessä ovat menneet pisimmillään 3-4 arkipäivää.

Vierailija
18/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin "luvattuihin" toimitusaikoihin ei voi luottaa. Olen itse pari kertaa kokeillut 1. luokan postilla: laitan postiin keskiviikkona (ehtii saman päivän kantoon), ei ole perillä perjantaina(kaan). Yksi 1. luokan kirjeeni oli viime vuonna matkalla viikon, tein reklamaation ja sain vastauksena pahoittelun ja selityksen jakelureitin muutoksesta. Käsittääkseni jakelureitit ovat ns. postin oma ongelma, eikä niiden muutokset saisi viikolla viivästyttää postin kulkua.

Aika arpapeliksi on tuo postin kulku muuttunut.

Vierailija
19/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yrittäjänä vien kuukausittaiset laskutukseni autolla henkilökohtaisesti perille firmaan joka laskun maksaa. En uskalla jättää postin varaan tuhansien eurojen tulon viivästymistä viikoilla.

Turhaa ajelua ja ajankäyttöä vain siksi että posti jakaa jos jakaa. Jos katoaa niin katoaa ja se on vaan voivoi.

Vierailija
20/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäkää kirjeenne ja korttinne pari päivää aiemmin niin ovat ajoissa perillä.

On ihan sama onko kirjeposti matkalla 2 vai 5 päivää. Maksakaa joku kuriirikujetus kun on oikein kiireistä lähetettävää.

Postin jakelusta voisi säästää jakamalla kirjeposti vain joka toinen päivä.